Cześć!
Wyskakuje mi błąd p0421: Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1) (Nagrzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu
Zawiozłem samochod do wrocławskiej kliniki zdrowego silnika, gdzie diagnosta przetrzepal układ wydechowy i oznajmił, że wszystkie odczyty w normie, mechanicznie jest ok, żeby błąd zniknął trzeba zrobić aktualizacje oprogramowania sterownika jednostki sterującej silnika.
Powiedział, że nie opłaca się tego u niego robic, bo sama aktualizacja wyjdzie u niego dużo drożej niż w ASO (z powodu konieczności wykupienia jakichś dostępów)
Po telefonie do dwóch wrocławskich ASO – w jednym otrzymałem informację, że niestety nie mogą mi zrobić aktualizacji bez uprzedniego zrobienia diagnostyki, która sama w sobie będzie kosztowała 350 netto + 250 netto sama aktualizacja, czyli de facto drugi raz muszę płacić za diagnostykę która już wykonałem gdzie indziej.
W drugim to samo, musi być diagnostyka, ale jeżeli wyjdzie wada fabryczna (?) to place tylko koszt diagnostyki i aktualizacja za darmo
W nieco dalszym ASO dostałem informację, że mogą mi zrobić aktualizacje (chociaż pan tutaj używał głównie słowa kalibracja – zwrot "id kalibracji" widzę też w Car Scannerze pod nazwą ECU – czy aktualizacja i kalibracja w tym wypadku to to samo?), pod warunkiem, że będzie dostępna i nie dają oczywiście gwarancji na to, że problem zniknie – koszt 300 zł Netto + dla mnie dojazd
Macie doświadczenia z aktualizacją ECU w ASO po niższych kosztach? Albo czy wiecie jaki koszt jest to u mechanika spoza ASO (ten mój mi dokładnie nie powiedział, przypuszczam że musiałby z podpiętym samochodem sprawdzic?)
P0421 check engine, aktualizacja ECU
Strona 1 z 1
Witam Pana
Jak skończyła się Pana przygoda z błędem p421
Mam podobny problem, błąd wyskoczył potem zmiana katalizatora znowu błąd, potem nowa sonda, błąd dalej
Pomogła coś tą aktualizacja sterownika silnika?
Pozdrawiam Jarek
Jak skończyła się Pana przygoda z błędem p421
Mam podobny problem, błąd wyskoczył potem zmiana katalizatora znowu błąd, potem nowa sonda, błąd dalej
Pomogła coś tą aktualizacja sterownika silnika?
Pozdrawiam Jarek
- Od: 19 wrz 2024, 15:14
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 3generacji
2.0 benzyna
2013
Moja historia z MIL (styczen 2025)
Pojawil sie pierwszy raz, skasowalem (nie zaobserwowalem, zadnych objawow). Pojawil sie na drugi dzien- pojechalem od razu do ASO. Stwierdzili blad P0421, przeprowadzili wspomniana wyzej aktualizacje ECU- z informacja "jezdzic obserwowac" jednak dali tez dodatkowa informacje ze aktualizacja pomaga w ok. 30% przypadkow.
Dwa dni pozniej MIL ponownie wrocil. Diagnoza: wymiana katalizatora (tego w kolektorze wydechowym).
Koszt 8465zl z robocizna po rabatach. Kontrolka nie wraca, auto lekko lepiej sie zbiera, silnik pracuje ladniej, spalanie spadlo do ok 7.3l w cyklu mieszanym (przed wymiana miedzy 8.5-9.0l/100).
Przed decyzja o wymianie (przez cene), cos probowalem sie rozeznac w temacie. Na SKP ten spalin wychodzil wzorowo. Zapytalem, czy moze jest wypadanie zaplonow, branie oleju, cos nie tak z dolotem. ASO twierdzi, ze wszystko jest ok. Swiece wymieniali mi przy przebiegu 120kkm w 2023r. Obecnie auto ma 132kkm. Sondy lambda (przed i za kataliatorem) podobno so dosyc trwale. Katalizatory Mazdy natomiast do trwalych nie naleza, jednym padnie jak mi przy 130kkm, innym przy 200kkm- ekologia:/
Pojawil sie pierwszy raz, skasowalem (nie zaobserwowalem, zadnych objawow). Pojawil sie na drugi dzien- pojechalem od razu do ASO. Stwierdzili blad P0421, przeprowadzili wspomniana wyzej aktualizacje ECU- z informacja "jezdzic obserwowac" jednak dali tez dodatkowa informacje ze aktualizacja pomaga w ok. 30% przypadkow.
Dwa dni pozniej MIL ponownie wrocil. Diagnoza: wymiana katalizatora (tego w kolektorze wydechowym).
Koszt 8465zl z robocizna po rabatach. Kontrolka nie wraca, auto lekko lepiej sie zbiera, silnik pracuje ladniej, spalanie spadlo do ok 7.3l w cyklu mieszanym (przed wymiana miedzy 8.5-9.0l/100).
Przed decyzja o wymianie (przez cene), cos probowalem sie rozeznac w temacie. Na SKP ten spalin wychodzil wzorowo. Zapytalem, czy moze jest wypadanie zaplonow, branie oleju, cos nie tak z dolotem. ASO twierdzi, ze wszystko jest ok. Swiece wymieniali mi przy przebiegu 120kkm w 2023r. Obecnie auto ma 132kkm. Sondy lambda (przed i za kataliatorem) podobno so dosyc trwale. Katalizatory Mazdy natomiast do trwalych nie naleza, jednym padnie jak mi przy 130kkm, innym przy 200kkm- ekologia:/
- Od: 25 kwi 2021, 10:51
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 2014 2.0 165KM HB
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6