I-stop a żywotność układu rozruchowego

Postprzez Greg00 » 21 lut 2021, 11:42

He, chciałem podpytać o Wasze opinie na temat i-stop, czy go używacie? Przeczytawszy jak skomplikowany jest to proces:

"Weźmy na przykład układ automatycznego wyłączania silnika na postoju, który u Mazdy nazwano i-stop. Na pierwszy rzut oka działa on najzupełniej normalnie. Tymczasem japońscy inżynierowie wpadli na genialny pomysł, aby rozruch silnika wspomóc eksplozją mieszanki paliwowej w wybranym cylindrze. Kiedy trzeba na nowo uruchomić silnik, komputer wybiera ten cylinder, w którym zostały zamknięte zawory, a wybuch mieszanki spowoduje obrót wału korbowego w odpowiednią stronę. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa, benzyna zostaje wtryśnięta bezpośrednio do tego cylindra i zapalona przez świecę zapłonową. Gazy spalinowe naciskają na tłok i pomagają rozrusznikowi uruchomić silnik, który rusza w rekordowo krótkim czasie."

zastanawiam się czy włączanie tej funkcjonalności, co skutkuje kilkudziesieciokrotnym uruchamianiem auta każdego dnia, nie przyspiesza niszczenia układu do rozruchu auta. Np. jeżdżąc po mieście, gdzie stoję często na światłach ledwie z 10 sekund, pytanie czy jest sens wyłączać silnik, czy wygenerowana w ten sposób oszczędność warta jest tego całego zachodu, który odbywa się wtedy pod maską.
Początkujący
 
Od: 21 lut 2021, 10:55
Posty: 9
Auto: Mazda6, 2016,benzyna2.0 skypassion i-eloop

Postprzez zadra » 21 lut 2021, 15:39

Ja chyba bym się tym nie przejmował, chyba,że byłyby fizyczne symptomy negatywne, np opóźnione ruszanie ze skrzyżowania albo gdyby faktycznie po krótkiej eksploatacji coś zaczynałoby się sypać już w trakcie gwarancji.

Oczywiście zdecydowanie przetestowałbym pod kątem oszczędności i jeśli byłoby widać niższe spalanie, to tym bardziej bym zostawił w trybie start-stop.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kryspinek76 » 16 kwi 2021, 12:36

Cześć
Ja tam wyłączam ten najgłupszy układ jaki wymyślono zaraz po ruszeniu.
Oszczędność na paliwie żadna,a kilkunastokrotne rozruch silnika w ciągu godziny podczas jazdy po mieście nie jest obojętny dla silnika i rozrusznika.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 26 mar 2021, 17:24
Posty: 6
Skąd: Żerniki Wrocławskie
Auto: Mazda 6, 2.o 165 KM, rok 2016

Postprzez czarmi » 17 kwi 2021, 10:53

I-stop mam ciągle włączony już od 6,5 lat (więc od nowości auta), chyba że są straszne korki i jedzie się kilka metrów i staje przez dłuższy odcinek drogi – wtedy go wyłączam. Mieszkam w Warszawie więc z korkami bywa różnie. Na początku posiadania auta sprawdzałem jego (i-stopa) skuteczność jeśli chodzi o różnicę w spalaniu i u mnie wyszło, że bez włączonego i-stopa spalał więcej o ok. 0,7l/100km. Sprawdzałem to na początku kilkakrotnie. Może u innych tak nie jest, ale u mnie on się po prostu sprawdza. Akumulator też mam jeszcze fabryczny i i-stop jest cały czas aktywny, prócz prawdziwie zimowej pogody – wtedy raczej się nie załącza.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6