Różnice mocy w USA i w Europie

Postprzez 323-1984 » 12 cze 2013, 09:52

W USA 2,5 litrowy silnik w Maździe 6 ma moc 184 KM
http://www.mazdausa.com/MusaWeb/display ... leCode=M6G
Natomiast na rynku w w Europie Mazda 6 przy 2,5 l ma już 192 KM.
Czy może wiecie w czym tkwi różnica? <oczy>
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 15:58
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2,2 175 AT 2013

Postprzez chmooreck » 12 cze 2013, 10:04

W paliwie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez tomb745 » 12 cze 2013, 11:46

Dlatego też silnik ma mniejszy stopień sprężania niż pozostałe skyactive – benzyna w USA to 91 oct
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:45
Posty: 86 (0/1)
Auto: GJ 6 kombi, sky-passion 2,2 175 KM, diesel, AT

Postprzez Mirecsk38 » 12 cze 2013, 20:10

191HP EU jest 188HP USA
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez adamus28 » 23 cze 2013, 17:10

jak już to 192PS EU pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 00:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez ZOOMik » 25 cze 2013, 23:28

Psotka2013 napisał(a):nie rozumiem, dlaczego są takiego różnice???

Koledzy wyżej wszystko wyjaśnili :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez moczul » 17 wrz 2018, 21:51

Bzdury <glupek2>
Po pierwsze: silniki 2,5L w USA i EU mają ten sam stopień sprężania 13,0. Różnica (14 i 13) dotyczy tylko modeli 2.0L
Po drugie: paliwo o mniejszym octanie ma większą sprawność od paliwa z większym oktanem. Liczba oktanowa to odporność na spalanie stukowe. Uzyskanie większego oktanu wiąże się z większą ilością dodatków w paliwie a tym samym mniejszą sprawnością spalania.

Więc jak jest z tą mocą EU i USA ?
PS. <czytaj> Proszę sprawdzić inne parametry układu korbowo-tłokowego. Nie różnią się więc nie rozumiem skąd ta różnica w mocy. Elektronika?
Manual podaje 140kW co daje 190,4 KM lub 187,7 HP
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sie 2018, 20:46
Posty: 6 (0/1)
Skąd: Zachodnia Wlkp.
Auto: 2016 CX-5 GT 2.5L A/T AWD
2009 M2 1.4 M/T

Postprzez Neonixos666 » 17 wrz 2018, 22:14

Przy paliwie o mniejszej liczbie oktanowej cofany jest zapłon bo przy takim wysokim stopniu stukało by. Większa liczba to przyśpieszenie zapłonu i większa moc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez moczul » 19 wrz 2018, 20:58

Zgadza się.
Porównanie dotyczyło tego samego silnika zasilanego np. 95 i 98. Jeżeli elektronika auta nie potrafi przyspieszyć moment zapłonu do paliwa 98, to na tym paliwie auto wbrew oczekiwaniom laika będzie słabsze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sie 2018, 20:46
Posty: 6 (0/1)
Skąd: Zachodnia Wlkp.
Auto: 2016 CX-5 GT 2.5L A/T AWD
2009 M2 1.4 M/T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6