Witam,
Mam problem z Mazdą 6 2.2 175km skyactiv, w samochodzie przybywa oleju oraz wyświetla się komunikat "dpf inspection required".
Po podłączeniu komputera pokazuje błąd p243c (częstotliwość regeneracji filtra cząstek stałych rząd cylindrów 2).
Po wykasowaniu błędu, problem powraca po przejechaniu od 100 do 400km.
Czy miał ktoś może podobną usterkę bądź taki błąd i jest w stanie jakoś doradzić, pomóc?
Błąd p234c DPF M6
Strona 1 z 1
U mnie od około dwóch miesięcy częstotliwość wypalania DPF maleje. Na początku było to 180-200km, póżniej 120 i zeszło do ok 60km.
Ostatnio edytowano 24 cze 2022, 21:27 przez Carlos83800, łącznie edytowano 7 razy
- Od: 27 lip 2020, 10:25
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2.2d 2014
Masz 3 opcje do wyboru:
1. Uszkodzony czujnik ciśnienia spalin – SHY6-18-W00, aczkolwiek tu mogę się mylić. Znajduje się z tyłu silnika, widać go po zdjęciu plastikowej osłony z góry.
2. Problem z EGR, za często otwarty, a to powoduje lawinowe narastanie PM w filtrze
3. Problem z mieszanką paliwo / powietrze. Czyli wtryski albo zawalony syfem kolektor dolotowy.
Zaczął bym od wymiany 1, jak nie pomoże to testowo zaślepił EGR – łatwizna, rurka w zasadzie na wierzchu.
1. Uszkodzony czujnik ciśnienia spalin – SHY6-18-W00, aczkolwiek tu mogę się mylić. Znajduje się z tyłu silnika, widać go po zdjęciu plastikowej osłony z góry.
2. Problem z EGR, za często otwarty, a to powoduje lawinowe narastanie PM w filtrze
3. Problem z mieszanką paliwo / powietrze. Czyli wtryski albo zawalony syfem kolektor dolotowy.
Zaczął bym od wymiany 1, jak nie pomoże to testowo zaślepił EGR – łatwizna, rurka w zasadzie na wierzchu.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Dzięki za odpowiedź darrecki, sprobuję z EGR.
Ostatnio edytowano 24 cze 2022, 20:23 przez Carlos83800, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 27 lip 2020, 10:25
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2.2d 2014
Wystarczy zatkać rurkę, po jakimś czasie wyskoczy ikona silnika ale nic wielkiego nie zrobi. Bez problemu możesz zrobić testowe 500 km, nic się nie stanie. Jeśli problemem jest EGR, bez problemu powinieneś zrobić 200-250 km bez wypalenia DPF.
Nie ma sensu kasowania jakichkolwiek nastaw filtra, PM_ACC zostanie odczytane z czujnika po kilku sekundach.
Jedyne co zostanie trwałe skasowane to PM_GEN.
Nie ma sensu kasowania jakichkolwiek nastaw filtra, PM_ACC zostanie odczytane z czujnika po kilku sekundach.
Jedyne co zostanie trwałe skasowane to PM_GEN.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Darrecki, czy czujnik o którym pisałeś wcześniej to ten po prawej?
Ostatnio edytowano 24 cze 2022, 21:28 przez Carlos83800, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 27 lip 2020, 10:25
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2.2d 2014
To jest cały zestaw, sam czujnik jest inny niż oryginalnie. Stare zaczęły padać, więc coś tam pozmieniali, nawet teraz ciężko sam czujnik kupić.
Stojąc przed maską będzie to ten po prawej
Stojąc przed maską będzie to ten po prawej
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Znalazłem takie forum jeszcze wczoraj, gdzie pisało że były już 4 wersje, ostatnia o tym numerze który mi podałeś.
Ostatnio edytowano 24 cze 2022, 21:31 przez Carlos83800, łącznie edytowano 5 razy
- Od: 27 lip 2020, 10:25
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2.2d 2014
Witam i jak tam ten problem z czujnikiem rozwiazsles?
- Od: 20 wrz 2019, 17:57
- Posty: 7
- Auto: mazda 6 2.2 2014 153km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6