SCBS, DPF, CHECK

Postprzez kasparow » 2 lis 2019, 02:38

Witam wszystkich,
Piszę po raz pierwszy i to pierwsze moje forum, więc wybaczcie jeśli coś popitole.
Mam już tak dość swojej Mazdy 6 GJ 2.2 175km 2015r że postanowiłem opisać swój problem, do tej pory jedynie czytałem ale pisząc może też komuś pomogę. Kupiłem auto u dealera z przebiegiem 180000km auto odsprzedała firma po 3 latach, śmigał nią prezesik, większość autostrada, serwis do końca. Wszystko było ok aż tu nagle na autostradzie przy prędkości około 140km/h zaświecił się samochodzik z tymi poślizgami i komunikat SCBS Forward malfunction i auto straciło moc, zjechałem oglądnąłem i po kolejnym odpaleniu już było po problemie. Za jakiś czas to samo i do tego DPF, że nadmierne nagromadzenie cząstek, jechałem dalej i doszedł do tego check i pomarańczowy trójkąt. Po ponownym zgaszeniu błędy zniknęły i znów można było normalnie jechać. Pierwszy magik do którego trafiłem chciał wyciąć DPF, nie zgodziłem się więc zrobił mi procedurę wypalania, starczyło na 300km. Przebrnąłem już przez wielu mechaników i serwis Mazda Matsuoka Łódź, przejechałem przez ten czas 50 000km i nadal to samo. Pierwsze co zrobiłem, to udałem się do firmy w Łodzi gdzie czyszczą DPF-y maszyną pod ciśnieniem, wyczyścili do zera ale powiedzieli, że nie był tak zabrudzony żeby robił problemy. Po tym zabiegu nic się nie polepszyło, wymieniłem czujnik ciśnienia DPF, jakiś drugi czujnik wkręcony w górną część DPF wymieniłem przepływomierz (na orginał), czyściłem EGR i przepustnicę (były czyste) strasznie brudny był czujnik od przodu silnika w górnej części mocowany jedną śrubką, nie wiem od czego ale też wyczyszczony, wymienili też jeszcze jeden czujnik z kostką elektryczną znajdujący się nad turbo, wspomnę jeszcze o turbo, jak był zdjęty DPF to mówili, że turbo jak nowe. W serwisie mazdy powiedzieli mi, że może jeszcze pompa vacum, dziś wymieniłem ją sam (na używaną) bo już nie chcę inwestować, skoro i tak wiem, że to nic nie zmieni i oczywiście nie widzę zmian, może oprócz jednej. Jak wymieniałem tą pompę odłączyłem aku żeby sobie postał bez prądu i skasował błędy, po wymianie odpaliłem, błędów nie było ale po chwili wyświetlił się komunikat DPF. Ruszyłem żeby sprawdzić co dalej ale ku mojemu zdziwieniu auto muliło od samego początku a po kilkuset metrach zaświeciła się reszta. Wcześniej zawsze kiedy udało mi się skasować błędy to na jedynce i dwójce wszystko działało pięknie turbo się załączało i dopiero po zaświeceniu się tych kontrolek wpadał w tryb awaryjny (Dodam tu, że DPF raz jeszcze wypalony w serwisie Mazdy miesiąc temu) Tak czy inaczej, wymienione wiele, sprawdzone też, czyszczone a tu nic, żadnej zmiany po tych wszystkich zabiegach i przejechaniu w trakcie 50 000km. Świeci się SCBS, ten komunikat włącza się zawsze z tym pomarańczowym samochodzikim, DPF, check i pomarańczowy trójkąt. Wspomnę jeszcze, że żeby włączyło się to wszystko musiałem dobrze popędzić autostradą i to czasami kilka set kilometrów, w mieście włączyło mi się tylko dwa razy przez rok. Ostatnio miałem wrażenie, że na autostradzie włączało się najczęściej kiedy zaczynałem hamować, teraz już nie działa wyłączenie i włączenie silnika, świeci się wszystko przez cały czas, oprócz SCBS to można zawsze zresetować wyłączeniem silnika. Troszkę się rozpisałem ale jak opisać coś takiego w dwóch zdaniach. Jeśli ktoś miałby jakikolwiek pomysł to proszę piszcie, mi, mechanikom i serwisowi pomysły się skończyły. Gdyby ktoś potrzebował pewnej sprawdzonej info, to powiem, że wymieniałem po kupnie tarcze bo oczywiście biły strasznie, wymieniłem na zimmermann nawiercane i przyznam, że po około 50 000km jest na nich rant ale nic nie bije a śmigałem większość po autostradach i w deszczu z mocnymi hamowaniami do oporu też. Załączam foty wymienionych czujników, i tego czyszczonego, kodów z komputerów diag oraz wskazań komputera i kontrolek w samochodzie. Z góry dziękuję za wszelkie info i pozdrawiam wszystkich.
Załączniki
20190227_173411.jpg
20190227_173539.jpg
20190227_174141.jpg
1572653326338.JPEG
1572653365992.JPEG
1572653388721.JPEG
1572653911511.JPEG
1572653931527.JPEG
Początkujący
 
Od: 1 lis 2019, 23:48
Posty: 3 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 175km 2015r

Postprzez Emilia@mazda6 » 27 cze 2023, 14:35

Witam
Mam ten sam problem z moją Mazda 6.Widzę ze post z 2019 roku ale jak widać nadal aktualny.Czy rozwiązano uCiebie problem?
Początkujący
 
Od: 27 cze 2023, 14:30
Posty: 1
Auto: Mazda 6 Kombi 2015,2.2
Diesel

Postprzez mario-k » 28 cze 2023, 20:28

Wymień czujnik ciśnienia spalin ale ten zmodyfikowany miałem to samo.Po wymianie auto bzyka oczywiście podkładki pod wtryskami tez trzeba wymienić
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6