Strona 1 z 1
Sadza w kolektorze ssacym.

Napisane:
27 paź 2016, 04:38
przez baca22
Witam. Jezeli nie w tym dziale to bardzo przepraszam, ale dzial silniki diesla jest nieaktywny. Wiec tak czy moze mial ktos z was taki przypadek zeby tyle sadzy ( nagaru) ASO wydobylo z waszych M6. Dodam ze auto na gwarancji do grudnia a na zegarze 73000 km. Czekam na zdjecia z ASO kolektora i EGR jak byl wymontowany przed czyszczenie. Nie moglem uwiezyc. A i jeszcze jedno. Czym to moglo byc spowodowane ze tyle sie tego nazbieralo. Dzieki.

Napisane:
29 paź 2016, 14:37
przez KMBak
Dziwne. Chyba, że na jakimś mega dziadowskim paliwie auto jeździło o co Cię nie podejrzewam.
Re: Sadza w kolektorze ssacym.

Napisane:
31 paź 2016, 02:18
przez baca22
Jestem wlascicielem od lutego i tankuje tylo na BP. nie wiem na czym jezdzil poprzedni, ale auto bylo firmowe wiec watpie by tankowali dziadostwo, ale z drugiej strony nie dbali o samochod to i moze tankowal na tanich supermarketowskich stacjach. Mam ciezki orzech do zgryzienia.
Re: Sadza w kolektorze ssacym.

Napisane:
14 lis 2016, 18:53
przez matthies
prosze uzupełnić jakiego silnika dotyczy sprawa.

Napisane:
16 lis 2016, 22:56
przez poxtazo
Wiecej doladowania trzeba uzywac. Niska temperatura spalin,potem recyrkulaca przez egr do kolektora ssacego i o to efekt. Recepta mniej krotkich przelotow.na niedogrzanym silniku i mniej eko jazdy.
Re: Sadza w kolektorze ssacym.

Napisane:
14 kwi 2017, 22:18
przez manci39
A propo nagaru, właśnie za niedługo stanę się właścicielem nowej mazdy 6 z silnikiem benzynowym. Silnik ten posiada wtryski bezpośrednie paliwa i obawiam się trochę o ten cały nagar....
Czy możecie polecić jakieś dobre środki czyszczące układ paliwowy oraz czy stosowanie płukanek ma jakiś większy sens? Nie chciałbym żeby tak dobry silnik padł mi w krótkim czasie.

Napisane:
20 kwi 2017, 10:21
przez marcin5644
manci39 napisał(a):odam ze auto na gwarancji do grudnia a na zegarze 73000 km. Czekam na zdjecia z ASO kolektora i EGR jak byl wymontowany przed czyszczenie. Nie moglem uwiezyc. A i jeszcze jedno. Czym to moglo byc spowodowane ze tyle sie tego nazbieralo. Dziek
Bez przesady kolego

wystarczy tankować dobrej jakości paliwo ja do swojej leje 98 i podejrzewam, że problemu nie będzie

Co do tych środków czyszczących do nowego auta to bez sensu bo tylko zaszkodzi a nie pomoże. Jeśli już za rok czy 2 lata mogę polecić Liqui Moly nie wiem czy w Polsce dostępny ale bardzo dobry.

Napisane:
20 kwi 2017, 10:27
przez KMBak
@up
Tylko Ty masz benzynę, a tu kolega ma ropniaka.
Oczywiście w obu przypadkach zalecane jest dobre paliwo ze sprawdzonych stacji, ale w przypadku diesla jest to jeszcze bardziej istotne wg mnie, bo nowoczesne ropniaki na jakość ON są bardzo wrażliwe.
Re: Sadza w kolektorze ssacym.

Napisane:
21 kwi 2017, 00:22
przez darrecki
No dobra, a w jakim celu ktoś zaglądał do kolektora dolotowego?
Można by obstawiać turbinę puszczającą olej (pewnie z racji wytartego wałka) przez co spaliny z EGR zamieniały się w błotko i przyklejały do czego się tylko dało.

Napisane:
30 kwi 2017, 10:49
przez manci39
marcin5644 napisał(a):Jeśli już za rok czy 2 lata mogę polecić Liqui Moly nie wiem czy w Polsce dostępny ale bardzo dobry.
@marcin5644, Liqui Moly to coś w rodzaju płukanki czy zupełnie coś innego?
Myślę żeby robić przy każdej wymianie płukankę i w zupełności wystarczy. Myślę, że jeśli o jakość paliwa to powinno być w porządku gdyś paliwo tankuję obecnie na markowych stacjach w DE/Lux więc uważam, że mają tam dobrej jakości paliwo.
