Opiłki w oleju silnikowym! Nota serwisowa!
Właśnie wyświetlił mi się znany błąd low oil pressure ..... , czy to oznacza wspomniany wałek? Autko z 11/2013.
Czy Tobie piotrek też ten błąd wyskoczył?
Czy Tobie piotrek też ten błąd wyskoczył?
-
polo1968
Mysle ze niekoniecznie. Ale to juz trzeba sprawdzic. Jakies inne objawy? Jesli nic sie nie dzieje to wymienic olej skasowac blad i jezdzic.
Z tego co mnie informował dealer jest jakiś błąd w oprogramowaniu i może wystąpić ten błąd pomiędzy przebiegiem 88k-90k i należy wtedy udac się do serwisu w celu aktualizacji oprogramowania. U mnie nic nie wyrzuciło ale i tak mialem zrobiony update softu przy ostatnim przeglądzie. A ty jaki masz przebieg ?
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Witam,
czy ktoś ma informację od kiedy wałki zostały poprawione? Albo zakres numerów VIN? Nie znalazłem takiej odpowiedzi w tym temacie.
Czy CX-5 wyprodukowany 25.03.2014 jest wolny od tego problemu?
czy ktoś ma informację od kiedy wałki zostały poprawione? Albo zakres numerów VIN? Nie znalazłem takiej odpowiedzi w tym temacie.
Czy CX-5 wyprodukowany 25.03.2014 jest wolny od tego problemu?
Witam, Koledzy jestem nowy na forum – przymuszony sytuacją jaką mam obecnie. Mazda cx5 2.2 D 2012r salon Polska.
Opisze w skrócie: auto zakupione 3 tygodnie temu- jeszcze nie przerejestrowane , od tygodnia w serwisie ( wytarty wałek, vacuum-pompa, turbina itd- czyli to co opisujecie) Serwis zdiagnozował i chce naprawić koszt 11 tys. Auto 5 lat przebieg 96 tys. Pierwsze 3 lata serwisowany w serwisie do przebiegu 55tys potem 2 kolejne lata w warsztacie- PANA X.
Auto w serwisie jest rozebrane i czekają na decyzje co robić. Doczytałem się że jest wada tych wałków. Czy mogę zminimalizować jakoś koszty naprawy w serwisie- czy mazda może parcypować w kosztach ?
Jakieś może podpowiedzi jak ugryźć temat dalej. Mam zdjęcia wałka ( masakrycznie wytarty!!!!).
Dziękuje za odpowiedz.
Opisze w skrócie: auto zakupione 3 tygodnie temu- jeszcze nie przerejestrowane , od tygodnia w serwisie ( wytarty wałek, vacuum-pompa, turbina itd- czyli to co opisujecie) Serwis zdiagnozował i chce naprawić koszt 11 tys. Auto 5 lat przebieg 96 tys. Pierwsze 3 lata serwisowany w serwisie do przebiegu 55tys potem 2 kolejne lata w warsztacie- PANA X.
Auto w serwisie jest rozebrane i czekają na decyzje co robić. Doczytałem się że jest wada tych wałków. Czy mogę zminimalizować jakoś koszty naprawy w serwisie- czy mazda może parcypować w kosztach ?
Jakieś może podpowiedzi jak ugryźć temat dalej. Mam zdjęcia wałka ( masakrycznie wytarty!!!!).
Dziękuje za odpowiedz.
-
lenyleny
Wiadomo próbować możesz tylko szkoda ze dwa ostatnie lata nie był serwisowany w Mazdzie bo tak mysle dało by rade cos ugrać a tak będzie ciezko. Ewentualnie reklamacja do sprzedającego ze sprzedał z zajechanym silnikiem. To żadnych objawów nie było skoro wyładował w warsztacie ?
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
1. Jak objawiła się awaria? W jaki sposób wykryłeś ją? W jakim serwisie stoi auto?
2. Gdzie kupiłeś? Komis? Osoba prywatna?
3. Masz jakieś zdjęcia wałka?
2. Gdzie kupiłeś? Komis? Osoba prywatna?
3. Masz jakieś zdjęcia wałka?
Samochód kupiony od osoby prywatnej. Wygląda na to że wiedzieli że coś takiego może nastąpić... i nastąpiło po 2 tyg.od zakupu!!!!
Objawy były takie że zapaliły się 3 komunikaty:
Vehicle System Inspection Required
Engine Inspection Required
Engine Oil Pressure Inspection Required
Dalej laweta i do serwisu w Lublinie. al.Kraśnicka
Wstępnie zdiagnozowali że vacumpompa. Po podłączeniu do kompa i zaczytaniu błędów zorientowali się że trzeba zobaczyć wałek. I dalej poszło z "górki" wałek,vacum,turbina, płukanie i cała reszta uszczelek filtrów itd =13 tys!!! po negocjacjach 11 tys. Jest opcja tańsza że turbo regeneruje w innej firmie.
Na razie samochód stoi. Sprawa u prawnika- roszczenie wobec poprzedniego właściciela.
Nie wiem czy jak naprawie to będzie już dobrze czy te silniki mają jeszcze jakieś ukryte niespodzianki?
Objawy były takie że zapaliły się 3 komunikaty:
Vehicle System Inspection Required
Engine Inspection Required
Engine Oil Pressure Inspection Required
Dalej laweta i do serwisu w Lublinie. al.Kraśnicka
Wstępnie zdiagnozowali że vacumpompa. Po podłączeniu do kompa i zaczytaniu błędów zorientowali się że trzeba zobaczyć wałek. I dalej poszło z "górki" wałek,vacum,turbina, płukanie i cała reszta uszczelek filtrów itd =13 tys!!! po negocjacjach 11 tys. Jest opcja tańsza że turbo regeneruje w innej firmie.
Na razie samochód stoi. Sprawa u prawnika- roszczenie wobec poprzedniego właściciela.
Nie wiem czy jak naprawie to będzie już dobrze czy te silniki mają jeszcze jakieś ukryte niespodzianki?
-
lenyleny
Na innym forum znalazłem takie info odnośnie zakresu VIN dla którego może występować problem z wałkami:
lenyleny – przykra sytuacja. Jakie są rokowania od strony prawnej co do wyegzekwowania potencjalnych kosztów naprawy? Dużo zapłaciłeś za to auto? Bo może cena była już na tyle atrakcyjna?
Trafiłem jeszcze na taki filmik, nie jest tam wykazane że wałki się wycierają, ale że jest problem z olejem...
> I have information that the problem can affect all SKYACTIV-D engines produced up to 17. September 2013
M6's up to 148781,
CX-5's up to 248119
and M3's up to 112007
lenyleny – przykra sytuacja. Jakie są rokowania od strony prawnej co do wyegzekwowania potencjalnych kosztów naprawy? Dużo zapłaciłeś za to auto? Bo może cena była już na tyle atrakcyjna?
Trafiłem jeszcze na taki filmik, nie jest tam wykazane że wałki się wycierają, ale że jest problem z olejem...
popielasty napisał(a):Trafiłem jeszcze na taki filmik, nie jest tam wykazane że wałki się wycierają, ale że jest problem z olejem...
Film nie dotyczy Sky-D tylko poprzedniej generacji. Nie wiem jak obecna jest skonstruowana od dołu, ale skoro ten cały syf z wałka nie zatyka sitka, to chyba musieli cos poprawić.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Witam. Byłem w dniu wczorajszym w serwisie na 2 zaległych akcjach serwisowych:
-aktualizacja oprogramowania związanego z DPF'em
-niepoprawna praca hamulców – pompa vacum
Auto to Mazda 3 2.2 SkyActiv-D 150KM z 2013 roku z przebiegiem 46 tys km.
Auto oczywiście już po gwarancji a na akcji serwisowej wyszło że pompa jest do zmiany, zastanawiam się czy wadliwy wałek rozrządu również zaczyna wychodzić u mnie ? Serwis powiedział że pompa podciśnienia powinna podawać bodajże 35 atmosfer a moja na wyjściu ma 65 i jest do wymiany ...
Czy takie zachowanie pompy vacum może sygnalizować problemy z wałkiem rozrządu?
-aktualizacja oprogramowania związanego z DPF'em
-niepoprawna praca hamulców – pompa vacum
Auto to Mazda 3 2.2 SkyActiv-D 150KM z 2013 roku z przebiegiem 46 tys km.
Auto oczywiście już po gwarancji a na akcji serwisowej wyszło że pompa jest do zmiany, zastanawiam się czy wadliwy wałek rozrządu również zaczyna wychodzić u mnie ? Serwis powiedział że pompa podciśnienia powinna podawać bodajże 35 atmosfer a moja na wyjściu ma 65 i jest do wymiany ...
Czy takie zachowanie pompy vacum może sygnalizować problemy z wałkiem rozrządu?
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
AE027A – Nienormalne odczucie przy użyciu pedału hamulca
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
Pierwsze słyszę o akcji na pompę. Kiepskie hamulce to początkowy objaw wałka, nie słyszałem jeszcze o przypadku, żeby padła sama z siebie.
Ja bym sprawdził turbinę, niestety osobiście stawiam na wałek
Jakie masz 6 ostatnich cyfr VIN?
Ja bym sprawdził turbinę, niestety osobiście stawiam na wałek
Jakie masz 6 ostatnich cyfr VIN?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ja osobiście nie odczułem słabszych hamulców a akcję serwisowe robię totalnie przy okazji...
VIN to 103660 więc chyba łapie się pod te wadliwe.
VIN to 103660 więc chyba łapie się pod te wadliwe.
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
Zakres VIN w 3 jest do 112007, więc niestety się łapiesz. Teraz już "po ptakach", ale ja bym mimo wszystko sprawdził. Przebieg niski, więc całkiem możliwe że jeszcze typowe objawy się nie pojawiły. A im później tym drożej...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
W jaki sposób sprawdzić to najłatwiej ? Czy wymagane jest rozbieranie silnika ?
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
Najprościej sprawdzić luz na ośce turbiny – 10 min roboty.
Trzeba jedynie odkręcić 2 opaski zaciskowe.
Żeby sprawdzić sam wałek to niestety trzeba zdjąć pokrywę zaworów, przez wlew oleju widać jedynie wałek ssący – z tym problemów nie ma.
Trzeba jedynie odkręcić 2 opaski zaciskowe.
Żeby sprawdzić sam wałek to niestety trzeba zdjąć pokrywę zaworów, przez wlew oleju widać jedynie wałek ssący – z tym problemów nie ma.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6