Strona 1 z 1

Nowy silnik Diesla – SKYACTIV-D (SH)

PostNapisane: 4 wrz 2012, 15:11
przez Paweł
Rzut okiem na nowy dieslowski silnik Mazdy o oznaczeniu SH:



Poza obniżoną kompresją, kształtem i lekkością tłoków, podwójnym turbo, napędem rozrządu łańcuchem, w oczy rzuca się nowa kanapkowa konstrukcja (taka sama jak w benzynowym SKYACTIV-G PE). Silnik jest/będzie montowany do CX-5 i nowej "szóstki".

SKYACTIV-D-Mazda6-Mule-4.jpg


P1030837-L.jpg

Lżejsze tłoki i korbowody. SH kręci się do 5300 obr/min.

SKYACTIV-D-Mazda6-Mule-5.jpg


IMG1849-L.jpg


P1030875-L.jpg

Kolektor wydechowy zintegrowany w głowicy, do której bezpośrednio jest przymocowany zespół sprężarek:

P1030814-L.jpg


P1030826-L.jpg

Zawory wydechowe o zmiennym skoku. Widać dwie krzywki na wałku i mechanizm przestawiający dźwigienki. Podczas nagrzewania silnika SH, w fazie ssania uchylane są zawory wydechowe, przez które następuje zassanie części gorących spalin. Na pierwszym zdjęciu widać wypukłość po "przeciwnej" stronie krzywki, która lekko uchyla zawory.

P1030816-L.jpg


P1030815-L.jpg

Porównanie wału korbowego z R2 i SH:

P1030877-L.jpg


P1030876-L.jpg

Re: Nowy silnik Diesla – SKYACTIV-D (SH)

PostNapisane: 4 wrz 2012, 16:18
przez Neonixos666
przy obniżonej kompresji będzie cichutki jak benzyna :)
Paweł napisał(a):Lżejsze tłoki i korbowody. SH kręci się do 5300 obr/min.

eee niektóre RF5C też widziały takie obroty <lol>

jakiś dane co do mocy i momentu?

PostNapisane: 8 wrz 2012, 23:50
przez Riki
ciekawy jestem trwałości....

pokażna komora spalania na tłoku!

PostNapisane: 9 wrz 2012, 15:07
przez Enduro
Neonixos666 napisał(a):...
jakiś dane co do mocy i momentu?

na prospekcie interesujace,
150 KM...i w praktyce tez jedzie dobrze,
i auto jest lzejsze szczegolnie w przodzie, ale niestety pod koniec obrotow uzytkowych silnika,
silnik jest wyczuwalnie "gumowy", jest to efekt diesla, ktory jest lekko niedopracowany, prawdopodobnie na oprogramowaniu lub czasach na rozrzadzie i dlatego pod koniec,
czuc jakby go "guma" trzymala i jakos niemrawie kreci...
w porownaiu z RF5/7 w tym zakresie, wg. moich odczuc, jest gorszy, choc jezdzielem CX5 w wersji 150 KM i moze mocniejsza wersja, okaze sie bardziej dopracowana.
niskiej spalanie, dobra kultura pracy jednoski i bardzo cicha, szczegolnie na wolnych mozna pomylic sie , ze to jednostka "Otto"
Riki napisał(a):1.ciekawy jestem trwałości....
2.pokażna komora spalania na tłoku!

1.na podstawie GH mozna wywnioskowac, ze japonce cos efektywnego w tym kierunku juz poczynili
2. ale ewidennie plytsza..co powoduje inny przebieg zapalenia mieszanki i rozkladu sil.
pozdr.
E