Nowy silnik Diesla – SKYACTIV-D (SH)

Rzut okiem na nowy dieslowski silnik Mazdy o oznaczeniu SH:
Poza obniżoną kompresją, kształtem i lekkością tłoków, podwójnym turbo, napędem rozrządu łańcuchem, w oczy rzuca się nowa kanapkowa konstrukcja (taka sama jak w benzynowym SKYACTIV-G PE). Silnik jest/będzie montowany do CX-5 i nowej "szóstki".
Lżejsze tłoki i korbowody. SH kręci się do 5300 obr/min.
Kolektor wydechowy zintegrowany w głowicy, do której bezpośrednio jest przymocowany zespół sprężarek:
Zawory wydechowe o zmiennym skoku. Widać dwie krzywki na wałku i mechanizm przestawiający dźwigienki. Podczas nagrzewania silnika SH, w fazie ssania uchylane są zawory wydechowe, przez które następuje zassanie części gorących spalin. Na pierwszym zdjęciu widać wypukłość po "przeciwnej" stronie krzywki, która lekko uchyla zawory.
Porównanie wału korbowego z R2 i SH:
Poza obniżoną kompresją, kształtem i lekkością tłoków, podwójnym turbo, napędem rozrządu łańcuchem, w oczy rzuca się nowa kanapkowa konstrukcja (taka sama jak w benzynowym SKYACTIV-G PE). Silnik jest/będzie montowany do CX-5 i nowej "szóstki".
Lżejsze tłoki i korbowody. SH kręci się do 5300 obr/min.
Kolektor wydechowy zintegrowany w głowicy, do której bezpośrednio jest przymocowany zespół sprężarek:
Zawory wydechowe o zmiennym skoku. Widać dwie krzywki na wałku i mechanizm przestawiający dźwigienki. Podczas nagrzewania silnika SH, w fazie ssania uchylane są zawory wydechowe, przez które następuje zassanie części gorących spalin. Na pierwszym zdjęciu widać wypukłość po "przeciwnej" stronie krzywki, która lekko uchyla zawory.
Porównanie wału korbowego z R2 i SH: