Nowy silnik Diesla – SKYACTIV-D (SH)

Postprzez Paweł » 4 wrz 2012, 15:11

Rzut okiem na nowy dieslowski silnik Mazdy o oznaczeniu SH:



Poza obniżoną kompresją, kształtem i lekkością tłoków, podwójnym turbo, napędem rozrządu łańcuchem, w oczy rzuca się nowa kanapkowa konstrukcja (taka sama jak w benzynowym SKYACTIV-G PE). Silnik jest/będzie montowany do CX-5 i nowej "szóstki".

SKYACTIV-D-Mazda6-Mule-4.jpg


P1030837-L.jpg

Lżejsze tłoki i korbowody. SH kręci się do 5300 obr/min.

SKYACTIV-D-Mazda6-Mule-5.jpg


IMG1849-L.jpg


P1030875-L.jpg

Kolektor wydechowy zintegrowany w głowicy, do której bezpośrednio jest przymocowany zespół sprężarek:

P1030814-L.jpg


P1030826-L.jpg

Zawory wydechowe o zmiennym skoku. Widać dwie krzywki na wałku i mechanizm przestawiający dźwigienki. Podczas nagrzewania silnika SH, w fazie ssania uchylane są zawory wydechowe, przez które następuje zassanie części gorących spalin. Na pierwszym zdjęciu widać wypukłość po "przeciwnej" stronie krzywki, która lekko uchyla zawory.

P1030816-L.jpg


P1030815-L.jpg

Porównanie wału korbowego z R2 i SH:

P1030877-L.jpg


P1030876-L.jpg
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Neonixos666 » 4 wrz 2012, 16:18

przy obniżonej kompresji będzie cichutki jak benzyna :)
Paweł napisał(a):Lżejsze tłoki i korbowody. SH kręci się do 5300 obr/min.

eee niektóre RF5C też widziały takie obroty <lol>

jakiś dane co do mocy i momentu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 8 wrz 2012, 23:50

ciekawy jestem trwałości....

pokażna komora spalania na tłoku!
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 9 wrz 2012, 15:07

Neonixos666 napisał(a):...
jakiś dane co do mocy i momentu?

na prospekcie interesujace,
150 KM...i w praktyce tez jedzie dobrze,
i auto jest lzejsze szczegolnie w przodzie, ale niestety pod koniec obrotow uzytkowych silnika,
silnik jest wyczuwalnie "gumowy", jest to efekt diesla, ktory jest lekko niedopracowany, prawdopodobnie na oprogramowaniu lub czasach na rozrzadzie i dlatego pod koniec,
czuc jakby go "guma" trzymala i jakos niemrawie kreci...
w porownaiu z RF5/7 w tym zakresie, wg. moich odczuc, jest gorszy, choc jezdzielem CX5 w wersji 150 KM i moze mocniejsza wersja, okaze sie bardziej dopracowana.
niskiej spalanie, dobra kultura pracy jednoski i bardzo cicha, szczegolnie na wolnych mozna pomylic sie , ze to jednostka "Otto"
Riki napisał(a):1.ciekawy jestem trwałości....
2.pokażna komora spalania na tłoku!

1.na podstawie GH mozna wywnioskowac, ze japonce cos efektywnego w tym kierunku juz poczynili
2. ale ewidennie plytsza..co powoduje inny przebieg zapalenia mieszanki i rozkladu sil.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6