CO ILE SIE WLACZA PROCEDURA WYPALANIA DPF

Postprzez 3one » 14 kwi 2022, 12:58

Zauwazylem ze moja mazda6 2.2 150km (2015r) z przebiegiem okolo 160 000km przeprowadza dosc czesto procedure wypalania dpf. Srednio co 400-500 km.
Jak to u was wyglada?

W najblizszych dniach podlacze sobie tez komputerek OBD2 – zna ktos poprawne wartosci cisnienia dla czujnikow dpf/katalizatora? Jakby ktos mogl wrzucic wartosci ze swojego samochodu byloby swietnie.
Z gory dzieki za pomoc.

P.S. Jesli sie by okazalo ze juz zaczyna sie przytykac to oplaca sie wysylac dpf na czyszczenie czy raczej nie ma to sensu?
Początkujący
 
Od: 14 mar 2014, 22:40
Posty: 16 (3/0)
Auto: MAZDA 6 sedan
2015. 2,2 Diesel 150km

Postprzez 3one » 20 kwi 2022, 10:59

Serio nikt nie obserwuje spalania momentowego zeby moc mi okreslic co ile kilometrow sie wypala dpf?? To latwo zauwazyc. Zamiast 5-7 litrow spalania przy lekkim dodawaniu gazu na prostej wyswietla okolo 10-14L na 100km i przez okres okolo 20min. To znak ze wlasnie DPF wlaczyl procedure wypalania sadzy.
Początkujący
 
Od: 14 mar 2014, 22:40
Posty: 16 (3/0)
Auto: MAZDA 6 sedan
2015. 2,2 Diesel 150km

Postprzez darrecki » 22 kwi 2022, 14:07

Przy sprawnie działającym EGR jest to średnio co 150-200km, po wyłączeniu EGR – 200-300km
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3131 (48/160)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez 3one » 22 kwi 2022, 22:19

Extra. Dziekuje bardzo za info <spoko>
Początkujący
 
Od: 14 mar 2014, 22:40
Posty: 16 (3/0)
Auto: MAZDA 6 sedan
2015. 2,2 Diesel 150km

Postprzez darrecki » 23 kwi 2022, 09:30

Jak chcesz się bawić interfejsem, to masz kilka interesujących PID:
PM_ACC, PM_ACC_DSD – stan zapełnienia filtra na podstawie czujników
PM_GEN – teoretyczne zapełnienie filtra na podstawie ilości spalonego paliwa
te 3 inicjalizują wypalenie DPF, w zależności który z nich pierwszy osiągnie wartość graniczną (~5.8g/L)

DPF_REG_CNT – ilość wypaleń DPF
REG_DIS – przebieg od ostatniego wypalenia
IAT12 IAT13 – temperatura powietrza zasysanego/w kolektorze dolotowym
EOP – ciśnienie oleju
MAP, MAP_DSD – ciśnienie doładowania aktualne/rządane

+ jakieś standardowe typu prędkość, obroty itp.

Zapchany filtr DPF można zdiagnozować nie liniowo przybierającymi PM_ACC, PM_ACC_DSD, czyli po wypaleniu masz okolice 0, a niedługo potem skacze na 2 lub więcej. Ma iść liniowo na wykresie przebiegu.
Nadmierne dymienie zaś szybkim, liniowym przybieraniem w/w PIDów, np osiągnięcie poziomu 5 po ledowo 40 czy 60km (REG_DIS)

Gdy masz przypadek 1, można dać DPF do prania, gdy 2 – testowo zaśpep EGR i porównaj wartości. Błędem na desce się nie przejmuj.

Na zagranicznych forach można przeczytać też, że wtryski padają (jakimś cudem wszytkie na raz, objaw to częste wypalanie DPF) ale w polskim internecie nie słyszałem o takim przypadku w 2.2D (był z 1.5D)
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3131 (48/160)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez koval888 » 7 maja 2022, 00:34

Poziom zapełnienia filtra DPF można sprawdzić a nawet wymusić przez darmową aplikację na androida Smart Control Lite. Ja zakupiłem za 5 funtów pełną wersję tej aplikacji ale zbytnio jak dla mnie nie ma więcej opcji niż w tej darmowej. Przypadkiem natrafiłem gdzieś na jakimś forum, że działa tam funkcja dpf i muszę powiedzieć, że działa i to dobrze. U mnie DPF zaczyna wypalać się sam po około 280-300km. mogę uruchomić sam w tej aplikacji wypalanie DPFu jeżeli stopień zapełnienia wejdzie na czerwone pole coś ok 70% zapełnienia. Wypalanie zajmuje około 15-19km(15-20minut), zależy z jakimi obrotami na którym biegu jedziemy. Oczywiście widać wyższy poziom spalania na wyświetlaczu w trakcie wypalania. Gorąco polecam spróbować z tą apką. jednakże ta apka nie widzi mi błędów z komputera i ich kasowania, do tego używam dwóch innych aplikacji InCarDoc albo Car Scanner. Forscan nie chce mi się za to połączyć z OBD więc go nie używam. Pozdrawiam wszystkich użytkowników mazd, dawno mnie tu nie było a przesiadłem się z Mazdy5 na Mazdę6 2 lata temu.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez Szymo91@ » 24 cze 2024, 08:59

Cześć,
mam taki sam "problem" wypalania co 200km DPF. Czy te wartości o których pisaliście poniżej (wypalanie co 200-250km) są jakoś potwierdzone? Mechanicy twierdzą, że jest to jednak zbyt częste wypalanie? Mam teraz zagwozdkę czy iść w wymianę DPF, czujników, wtrysków itd. bo raczej kosztowo może to być "kosmos" <płacze>
Początkujący
 
Od: 24 cze 2024, 08:37
Posty: 3
Auto: Mazda 6 III Sedan 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW

Postprzez valdiiaga » 24 cze 2024, 09:14

Szymo91@ napisał(a):Cześć,
mam taki sam "problem" wypalania co 200km DPF. Czy te wartości o których pisaliście poniżej (wypalanie co 200-250km) są jakoś potwierdzone? Mechanicy twierdzą, że jest to jednak zbyt częste wypalanie? Mam teraz zagwozdkę czy iść w wymianę DPF, czujników, wtrysków itd. bo raczej kosztowo może to być "kosmos" <płacze>



W jakim aucie? Passat 1,9 TDI ?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2023, 10:33
Posty: 40 (3/8)
Skąd: WPR
Auto: między innymi MX3 1,8 V6 95r

Postprzez Szymo91@ » 24 cze 2024, 10:51

Zapomnialem napisać:
Mazda 6 III Sedan 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW
Przebieg 184 500km
Początkujący
 
Od: 24 cze 2024, 08:37
Posty: 3
Auto: Mazda 6 III Sedan 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW

Postprzez darrecki » 25 cze 2024, 11:09

Szymo91@ napisał(a):Cześć,
mam taki sam "problem" wypalania co 200km DPF. Czy te wartości o których pisaliście poniżej (wypalanie co 200-250km) są jakoś potwierdzone? Mechanicy twierdzą, że jest to jednak zbyt częste wypalanie? Mam teraz zagwozdkę czy iść w wymianę DPF, czujników, wtrysków itd. bo raczej kosztowo może to być "kosmos" <płacze>


Mazda ma 2 czynniki inicjujące wypalanie dpf i w sprawnym aucie jest to ilość spalonego paliwa pomiędzy regeneracjami (PID w interfejsie diagnostycznym PM_GEN) i jest to coś kolo 17l paliwa, lub ilość nagromadzonej sadzy (PM_ACC i PM_ACC_DSD). Przy bardzo kapeluszniczej jeździe może to być do 350km, ale 200-250 to standard. Może w innych markach to mało, w Maździe to normalne. Tylko te nowsze z adblue mają trochę rzadsze interwały.
Jeśli masz przebieg 187kkm i wypalania co 200km to uznaję ten wynik za rewelacyjny, aczkolwiek przy tym przebiegu polecam dać filtr do prania (czyszczenie wodą pod ciśnieniem), auto się odmuli. Nie musisz nic zmieniać, częstotliwość regeneracji jest dowodem na to, że wszystko związane z DPF jest sprawne.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3131 (48/160)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Szymo91@ » 25 cze 2024, 15:03

Dzięki za szybką odpowiedź. Trochę pewniej się teraz będę czuć przy kolejnym wypalaniu :) Spróbuję dać go do oczyszczenia tak jak mówisz, żeby go trochę odświeżyć. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 cze 2024, 08:37
Posty: 3
Auto: Mazda 6 III Sedan 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6