Mazda 6 2.2 2013 problem z DPF

Postprzez mk78607 » 26 lip 2020, 14:29

Witam, moze tutaj ktos doradzi bo juz mi rece opadaja. Nikt nie wiem co sie dzieje z samochodem, a bylismy juz w serwisie we Wroclawiu i w Szczecinie. Moj wakacyjny urlop spedzielismy na naprawie samochodu, ale naprawianie bez efektow bo nadal jest problem. Zaczne od poczatku, wszystko zaczelo sie jakos 2-3 tys km temu, jazda po autostradzie, pierwsza informacja jaka sie wyswitlila to SCBS, silnik zgaszony zniknela, 200km dalej nastepne ostrzezenie to za duze stezenie opiolu w DPF, wizyta u mechanika i elektroniczne wypalanie DPF oraz czyszczenie EGR. Przejechalem 300km i zaswiecila sie lapka check engine, wizyta w warsztacie diagnoza turbo do roboty, wymieniony zostal rowniez czujnik doladadowania sterujacy turbo, wymiana turbo, przejechane znow 400km i wyswitla sie zapchany DPF. Znow wizyta u mechanika czyszczenie DPF elektroiczne oraz jakims plynem bez wyciagania. Kolektor wydechowy tez zostal wyczyszczony. Przejechane kolejne 400km i znow informacja o zapchanym DPF kolejna wizyta tym razem w aso juz w polsce bo poprzednie byly u Mnie za granica, diagnoza czujnik cisnienia na dpf, sprowadziligoz Belgii bo nigdzie nie bylo plus wypalanie elektroniczne DPF, tym razem przejechalem 230km i znow informacja o zapchnamym DPF i wizyta w ASO diagnoza ROZLOZONE RECE bo komputer nic nie pokazuje tylko widza, ze wyswietlila sie taka informacja. Powiedzieli, ze moze juz koniec DPF, 3dni pozniej wizyta w specjallistycznym warsztacie zajmujacymi sie DPF, wymiana wkladu DPF oraz wkladu katalizatora na nowe oraz kalibracja nowego DPF komputerem. Kolejne 600km i znow wyswietla sie informacja DPF zapchany, kolejna wizyta w ASO, diagnoza DPF nie byl dobrze skalibrowany i nadal widzial wartosci starego, poniewaz wedlug ASO jest to do zrobienia tylko mazdowskim komputerem. Przejechane kolejne 600km i znow wyswietla DPF, telefon do ASO w ktorym bylismy poprzednio i Pan zdziwiony i nie wiem co powiedziec. Tlumacze mu, ze wydaje MI sie, ze samochod nie wypala PDF w ogole, poniewaz prawie wszystkie kilometry ktore wypisalem ( w 80%) sa zrobione na autostradzie, Moj rozmowca stwierdzil, ze mam pojechac na autotrade i sprobowac wypalic jadac na 3-4 na obrotach 2500 co uczynilem ale to nic nie pomoglo bo po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu nadal ta sama informacja sie wyswietla. NIe wiem co robic bo nikt nie umie powiedziec co to jest a tylko biora pieniadze, juz nawet nie chce liczyc ile wydalem ale gdyby wydac i miec sprawne auto to super ale miec caly czas ten sam problem to juz nie pasuje.... Zapomnialem dodac wedlug ASO wtryskiwacze sa o.k. Ma ktos jakies pomysly?
Początkujący
 
Od: 26 lip 2020, 14:26
Posty: 1
Auto: Mazda 6 2.2 2013 rok

Postprzez JarekM » 21 sie 2020, 17:55

Witam Pomysłu to za bardzo nie mam. U mnie, zaczęło się od kontrolek trakcji potem kontrolka silnika, spadek mocy. Okazało się że walnięte turbo. Wymiana, przejechane 12 km i problemy z DPF, na oko identyczne jak u Ciebie . Tylko moim zdaniem proces wypalania po prostu się nie odbywa. W poniedziałek serwis po raz kolejny.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 14:24
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Auto: było Mazda 6 black wer GH `08 2.0 Diesel 6MT kołka 17", przebieg 138000, Bose etc.
od 21.04.2016 jest Mazda 6 GJ sedan black`16 diesel 2.2l -175 KM 6MT SkyPassion

Postprzez darrecki » 9 wrz 2020, 14:40

W obu przypadkach jakiś interfejs na ELM327 z Bluetooth, telefon i aplikacja Forscan powiedzą wam więcej niż Ci wszyscy "eksperci" z ASO.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez MazdaGJ » 5 paź 2022, 10:51

Witam Panowie,

Udało się rozwiązać temat?

Mam bardzo podobne objawy, być może komuś udało się rozwiązać temat?
Początkujący
 
Od: 5 paź 2022, 10:46
Posty: 1
Auto: Mazda 6 GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6