Silnik Diesla – Potrzebna pomoc

Postprzez 3one » 15 sty 2019, 18:01

Witam

Mam mazda 6 z 2015 /poliftingowa/ 150km 2.2L. Mam problem bo samochod zaczyna przerywac. Tak jakby sie dlawil/przerywal/szarpal. Zazwyczaj przy prędkościach autostradowych w granicach 2000 obrotów. Na poczatku zdazalo sie raz na 100km ale po ostatniej wycieczce (500km) zauwazylem ze częstotliwość wzrasta.
OBJAWY:
– 120-180km/h 1800-2200rpm
– Przerwanie/zadlawienie/szarpniecie okolo 0.5s (tak jakby odcinało paliwo na chwile, lub tak jakby dostawal za duzo paliwa i sie dlawil)
– Zazwyczaj powtarza sie 2 razy w odstepach 1-2s chociaz ostatnio ilosc szarpniec sie zwieksza.
– Na tablicy rozdzielczej nie pojawia sie zadne ostrzezenie, blad etc.

Do serwisu mazdy jeszcze nie jechalem – mam nadz ze moze ktos mi pomoze stwierdzic gdzie jest usterka.
Samochod mam na gwarancji ale nie producenta (kupilem z drugiej reki) wiec przed zgloszeniem gwarancji musze miec pewnosc lub orientowac sie w czym lezy problem (wydaje mi sie ze to uklad wtryskowy ale zadnym specjalista nie jestem). Z tego powodu mam zamiar wprowadzic na serwis mazdy zeby podlaczyc pod komputer – ale taka przyjemnosc bedzie mnie kosztowac 70€ :(

KTOS COS POMOZE?? THX
Początkujący
 
Od: 14 mar 2014, 22:40
Posty: 16 (3/0)
Auto: MAZDA 6 sedan
2015. 2,2 Diesel 150km

Postprzez darrecki » 16 sty 2019, 21:33

O ile problem jest jako tako opisany, o tyle sama nazwa tematu jest zwyczajnie z tzw. <dupa>

Ale ok, postaram się pomóc.
1. Aby odczytać błędy równie dokładnie jak w ASO nie musisz wydawać każdorazowo 70 eurasów. Wystarczy, że wydasz jednorazowo poniżej 20 i kupisz ELM327 i sam sobie sprawdzisz. Dodatkowo będziesz mógł wykonać wiele czynności serwisowych jak chociażby kalibracja wtrysków. ebay > elm327 ford.
2. Auto ma zrobioną akcję serwisową z programowaniem PCM? Nie wiem skąd jesteś, ale w IE/UK ogłosili ją zaraz przed końcem 2018.
3. Szarpać może z wielu powodów, np. mogą być to wtryski – potrzebujesz ELM327 żeby sprawdzić
a) albo np. zalałeś kiepskie paliwo
b) filtr paliwa brudny
c) to akurat extremum – zapchany dolot syfem z egr i odmy.
d) turbina

Chyba tyle na początek. Kup ELM327 to będziemy działać dalej. Bez tego to wróżenie z fusów
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Mazduśka » 23 sty 2019, 09:35

Dokładnie tak jak kolega napisał u góry :) Przyczyn może być od groma. Może to https://www.regeneracja-turbosprezarek. ... kac-pomocy w jakiś sposób ci pomoże, zawsze to więcej informacji. Kup kompa i wtedy będziemy mogli ci dokładnie doradzić.
Ostatnio edytowano 7 lut 2019, 12:14 przez Mazduśka, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 16 sty 2019, 16:44
Posty: 3
Auto: Mazda 323f BA 1.5 KAT 88KM

Postprzez Jerry258 » 29 sty 2019, 16:24

Problem został rozwiązany? Ciekawią mnie rezultaty :)
Początkujący
 
Od: 28 sty 2019, 10:16
Posty: 7
Auto: Mazda

Postprzez Grandzia » 31 sty 2019, 14:57

podłączam się do pytania, problem został zażegnany?
Początkujący
 
Od: 24 sty 2019, 15:22
Posty: 15
Auto: 323f

Postprzez 3one » 1 lut 2019, 18:12

Podjechalem na serwis mazdy- podlaczylem pod kompa i nie pokazuje zadnego bledu. Mechanicy z mazdy sie przejechali (prawie godzinna wycieczka) aby skopiowac blad i sprawdzic w czasie rzeczywistym.
Ostatecznie stwierdzili ze paliwo prawdopodobnie slabej jakosci.
Aktualnie zostalo mi jeszcze cwiartka zbiornika slabej jakosci paliwa i niedlugo pierwsze tankowanie na normalnej stacji... Doradzili przejechac z 3 zbiorniki zeby przeczyscic i sprawdzic roznice.
Filtr paliwa zmienilem jakies 2 miesiace temu.
Od siebie jeszcze mam zamiar dolac Wurth do czyszczenia wlasnie diesla (1L na 150L paliwa).
Bede informowal o rezultatach ale nie wczesniej jak za miesiac
P.S. Thx za pomoc
Początkujący
 
Od: 14 mar 2014, 22:40
Posty: 16 (3/0)
Auto: MAZDA 6 sedan
2015. 2,2 Diesel 150km

Postprzez 3one » 23 kwi 2019, 21:26

No i problem rozwiazany po ponad 2 miesiacach.
Po pewnym czasie pokazal sie blad P0337 – Czujnik A położenia wału korbowego – niska wartosc
Oddalem samochod na gwarancji (nie gwarancja mazdy). Mechanicy wymienili czujnik, problem nie zostal rozwiazany. Nastepnie wymieniony zostal takze sensor pierwszego cylindra bo podchodzi pod ten sam blad. Problem nie zostal rozwiazany.
Po wymianie samochod dojechal z warsztatu do mieszkania (jakies 5 km) i padl. Krecil ale nie odpalal.
Chyba mechanicy sie zmeczyli wiec przylozyli sie do sprawdzenia wszystkiego. Okazalo sie ze w zlaczce 3 pinowej (connector) jeden z kabli byl luzny i ze wzgledu na wibracje czasem nie kontaktowal co powodowalo przerwania silnika. Nowa kostka 5€ XD
Specjalisci wykonali prace za 500€ <faja>
Początkujący
 
Od: 14 mar 2014, 22:40
Posty: 16 (3/0)
Auto: MAZDA 6 sedan
2015. 2,2 Diesel 150km

Postprzez Enduro » 12 paź 2020, 17:12

to ewidentnie najgorsze i najtrudniejsze do znalezienia usterki.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6