Automatyczne włączanie świateł – pytania, problemy (LED, ksenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez waldekx1 » 28 maja 2013, 14:20

Witam ponownie,
zauważyłem, że jak wyjeżdżam z garażu, w trybie "auto" zapalają się zarówno LED-y do jazdy dziennej jak i ksenony, ale za chwilę ( również w trybie "auto") gasną. Przynajmniej LED-y powinny się przecież palić cały czas niezależnie od warunków oświetleniowych? Spotkaliście się z czymś takim? macie jakąś radę? czy konieczna jest wizyta w ASO ?
Ostatnio edytowano 9 kwi 2014, 18:10 przez matthies, łącznie edytowano 2 razy
Powód: wydzielenie tematu
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 21:58
Posty: 5
Auto: Mazda 6, GJ 2,0 benzyna, 165 KM 2013, SkyPassion

Postprzez robi007 » 28 maja 2013, 20:08

Jak na auto to ledy powinny normalnie świecić się. Oczywiście mowa o światłach z przodu, bo z tyłu to nawet nie sprawdzałem.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2008, 20:40
Posty: 39
Auto: M6, '08, 2.0MZR, Exclusiv Plus
M6 '12, 2.0GJ 165KM, Skypassion, red soul, white skin, navi

Postprzez Marcinii » 28 maja 2013, 20:16

Za dnia w trybie "auto" zapalają się tylko LEDy z przodu. Uwaga, gdy zaciągnie się ręczny LEDy gasną – przez to na początku nabrałem się na to że nic się nie świeci za dnia w trybie auto :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 06:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez OldSeb » 29 maja 2013, 00:07

Światła do jazdy dziennej (ledy) można wyłączyć w ustawieniach samochodu więc jeśli kolega grzebał to mógł przypadkowo je wyłączyć.
Mądrzy urzędnicy, nawet korzystając z ułomnych przepisów, potrafią podjąć właściwe decyzje. W odwrotnej sytuacji nawet najlepsze prawo nie uchroni obywateli przed głupimi decyzjami. Ch. de Gaulle
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2013, 20:08
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez adamus28 » 29 maja 2013, 09:55

Marcinii napisał(a):Uwaga, gdy zaciągnie się ręczny LEDy gasną – przez to na początku nabrałem się na to że nic się nie świeci za dnia w trybie auto


Tak samo jak masz na auto a nie masz w (automacie tak jest) włączonego biegu np "D" to też się nie palą pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2013, 23:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez Wicio23 » 6 cze 2013, 14:24

W automacie jest tak, że śiatła (LED też) załączają się dopiero jak załączy się bieg na D. Może w manualu na luzie też nie świecą?
Ostatnio edytowano 9 kwi 2014, 17:04 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całych postów
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 10:26
Posty: 27
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda6, 2.0 6AT, SkyEnergy
SportKombi, Blue Reflex

Postprzez abracadabra » 6 cze 2013, 16:13

Wicio23 napisał(a):Może w manualu na luzie też nie świecą?

Świecą, pod warunkiem że nie masz zaciągniętego ręcznego.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 18:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez mati69 » 24 cze 2013, 14:17

Witam. Czy w Maździe GJ można włączyć TYLKO światła LED do jazdy dziennej ? Na różnej maści filmikach zawsze ledy włączone z ksenonami. Nie widziałem ani razu żeby działały tylko ledy a we wszystkich markach samochodów jakie jeżdżą po drogach europejskich można jeździć tylko na ledach bez problemu.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 13:48
Posty: 14
Auto: Mazda GJ SportKombi 2.0 165 km Skyenergy Redsoul

Postprzez Marcinii » 24 cze 2013, 14:18

W ciągu dnia włączone są tylko światła LED.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 06:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez Sektor » 17 paź 2013, 07:02

Witam,

jak jeździcie swoją Mazdą w dzień to w jakim położenie ustawiacie manetkę sterowania światłami?
Ja zazwyczaj jeżdżę na AUTO, czujniki działają naprawdę dobrze, szczególnie jak włączę w nocy drogowe.

Jest jeden minus i nie wiem jak tego obejść, mianowicie jak mam ustawione AUTO i jest dzień włączone są tylko przednie LEDY, ale jak staję na światłach i zaciągnę ręczny to mi automatycznie gasi światła! Jak puszczę hamulec to zapala ponownie. Trochę to denerwujące bo inni myślą że o coś mi chodzi...

Można zapalić światła do jazdy dziennej manualnie, ale w tedy LEDY święcą ledwo co, natężenie światła jest o połowę mniejsze... Wolał bym na AUTO i żeby nie gasły na hamulcu.

Jakieś podpowiedzi?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:23
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION

Postprzez chmooreck » 17 paź 2013, 08:39

Widzę 3 rozwiązania:
1. Nie zaciągaj ręcznego na światłach ;)
2. Zapytaj W ASO, czy można to przestawić
3. Olej co myślą inni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Sektor » 17 paź 2013, 08:55

Wybieram opcję nr 3 ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:23
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION

Postprzez mati69 » 19 paź 2013, 12:09

Na moje pytanie co do gasnących świateł LED na zaciągniętym ręcznym diler odpowiedział : panie , a po co mają się świecić jak się stoi a nie jedzie :).
W dzień, stojąc na skrzyżowaniu zaciągnąłem ręczny ( wiadomo ledy zgasły ) dwóch kierowców jadących z przeciwka mrugało mi długimi i pokazywali "brzydko" palcem. Trochę to śmieszne. Może trzeba przeprowadzić ogólną kampanię i uświadomić kierowców innych marek, że mady tak mają :).
ps. na co dzień mieszkam we Francji i tutaj nie ma obowiązku włączać świateł nawet w zimie więc dla mnie problemu nie ma :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 13:48
Posty: 14
Auto: Mazda GJ SportKombi 2.0 165 km Skyenergy Redsoul

Postprzez OLP » 19 paź 2013, 18:29

Wydaje się, że trzeba sprawdzić w przepisach jak maja się zachowywać światła dzienne.
Stojąc na skrzyżowaniu samochód dalej jest uczestnikiem ruchu i wydaje się że powinien mieć włączone światła dzienne. Z drugiej strony Jeśli z tak działającymi światłami Mazda uzyskała homologacje to chyba tak może być.
Możliwe że osoba sprawdzająca zgodność mazdy z przepisami była niedouczona lub leniwa i nie sprawdziła wszystkich możliwych kombinacji przełączników i hamulców itp
Wtedy może okazać się, że jakiś nadgorliwy policjant wystawi w majestacie prawa odpowiedni mandat....

Wg tego wydaje się że Mazda przedobrzyła:
http://szkolenia.policja.waw.pl/wai/wdz ... o_KGP.html
Zdanie:
"Obecnie połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. W pojazdach zarejestrowanych po dniu 31 grudnia 2009 r. połączenie elektryczne powinno być takie, iż światła do jazdy dziennej powinny automatycznie się włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika."
jasno mówi że jak mamy zapłon właczony to nie powinniśmy mieć możliwości "zgaszenia"/wyłączenia dziennych.

z drugiej storony co oznacza :
"[..] jednolite przepisy dotyczące homologacji świateł jazdy dziennej przeznaczonych dla pojazdów o napędzie silnikowym, światła do jazdy dziennej (dwa) oznaczają oświetlenie skierowane do przodu, stosowane w celu poprawy widoczności pojazdu w czasie jazdy w dzień. "
Jak się stoi na skrzyżowaniu to się jedzie czy nie ??


Znalazłem jeszcze na Wikipedii wyciag z dyrektywy: ECE-R87 i ECE-R48 (wyciąg):
"Regulamin EKG ONZ nr 87 określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej, nr 48 natomiast wymagania techniczne dla pojazdów (implementowany poprzez Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów[...]).
Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²
Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).
Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.
Konstrukcja świateł nie powinna umożliwiać ich serwisowania. W przypadku uszkodzenia choćby jednej diody, światło należy wymienić na nowe.
Nie jest wymagane utrzymanie maksymalnej odległości 40cm od obrysu pojazdu (przepis wprowadzony 6 poprawką Regulaminu EKG ONZ nr 48, 18.11.2012)."

...tylko jak to ma się do naszego prawa?
Ostatnio edytowano 17 cze 2014, 15:20 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy poprzedzającego postu
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 18:02
Posty: 63
Auto: Mazda 6 GJ SkyPassion 2,0 '12 kombi

Postprzez discus » 19 paź 2013, 22:52

RUCH DROGOWY
Rozdział 5 – Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach
Oddział 3 – Używanie świateł zewnętrznych

Art. 51.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.
7. Przepisy ust. 1–5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy.


Oddział 2 – Zatrzymanie i postój

Art. 49.
1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:

1. na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania;


Według mnie na skrzyżowaniu cały czas musimy mieć włączone światła zewnętrzne.
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 11:26
Posty: 95

Postprzez marksoft » 19 paź 2013, 23:43

czy stoisz w korku czy na skrzyżowaniu czy przed zamkniętym szlabanem pojazd jest w ruchu i powinien mieć włączone wszystkie niezbędne światła.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2013, 20:19
Posty: 2
Skąd: Norway<->Poland
Auto: Mazda 6 GJ 2.5AT SkyPassion SoulRed

Postprzez discus » 20 paź 2013, 09:47

W korku raczej można światła wyłączyć – art. 51 punkt 7
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 11:26
Posty: 95

Postprzez Sektor » 20 paź 2013, 23:28

Światła powinny być włączone tak długo jak długo uruchomiony jest silnik.
Ok ok ale jak na i-stoop silnik gaśnie to można zaciągnąć ręczny i wszystko jest zgodne z prawem :D.

Na pewno jest możliwość zmiany w konfiguracji tak aby świeciły cały czas.

Z drugiej jednak strony jeżeli dyrektywa twierdzi:
"Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu."

To znaczy że tak jest prawidłowo i zostało to rozpisane.

Kiedy załączają się już reflektory bixenonowe to zaciągniecie ręcznego nie powoduje już wyłączenia świateł LED.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:23
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6