Strona 1 z 1

Lusterka – fotochrom i automatyczne składanie

PostNapisane: 25 kwi 2013, 21:10
przez Jabar
Szybkie pytanie: fotochrom – ma wyłącznik?

kolejne – lusterka składa się elektrycznie jakimś przyciskiem (jak np. w Toyotach) czy automatycznie po zaryglowaniu drzwi pilotem?

PostNapisane: 25 kwi 2013, 21:19
przez Marcinii
Fotochrom ma wyłącznik – ale nie zdarzyło mi się z niego korzystać, jakiś przykład zastosowania?
Lusterka składają się nie przyciskiem, a jest takie pokrętło, ono zarazem służy do sterowania lusterkami, ale jak się odwróci w odpowiedni sposób te pokrętło to lusterka składają się. Niestety po zaryglowaniu drzwi automatycznie się nie składają, a mogłyby :/

PostNapisane: 25 kwi 2013, 21:29
przez Jabar
zastosowanie wyłącznika fotochromów? zdarzało mi się czasami wyłączać w mieście gdy przy manewrowaniu (cofanie) ściemniało maksymalnie szkła i za cholerę nie było widać co jest z tyłu – tyle, że w autach VAG były też fotochromy w lusterkach zewnętrznych – w 6 chyba tylko wewnętrzne...

taki włącznik składania lusterek to trochę archaizm... szkoda, że nie można zaprogramować tak żeby się skłądały w momencie zazbrojenia alarmu (tak miałem w s80), w avensisie jest tech guzik – który strasznie wkurza – jedyna jego zaleta to że można w bardzo ciasnym miejscu złożyć lusterka w czasie jazdy, albo zmniejszyć opór aerodynamiczny na autostradzie <lol>

PostNapisane: 25 kwi 2013, 21:32
przez Gajdzin
Jabar napisał(a):kolejne – lusterka składa się elektrycznie jakimś przyciskiem (jak np. w Toyotach) czy automatycznie po zaryglowaniu drzwi pilotem?


Lusterka składa się tym samym pokrętłem, które służy do ustawiania ich kąta. Po prostu obracasz je, aż kropka na pokrętle wskazuje ani nie na Lewe ani Prawe, tylko – do góry. Wtedy lusterka się składają.

Odp: Nowa Mazda6 (GJ) – Szybkie pytania

PostNapisane: 28 kwi 2013, 21:07
przez D-fens
Jabar napisał(a):zastosowanie wyłącznika fotochromów? zdarzało mi się czasami wyłączać w mieście gdy przy manewrowaniu (cofanie) ściemniało maksymalnie szkła i za cholerę nie było widać co jest z tyłu


Cos z tym fotochromem miałeś nie tak. U mnie w GH przy wrzuceniu wstecznego rozjaśnia się niezależnie od oświetlenia zewnętrznego. Wraca do "ściemniania" na biegach 1-6.

Manualne składanie lusterek moim skromnym zdaniem jest lepszym rozwiązaniem od automatycznego. Przykład? Kolega ma auto z grupy PSA z automatycznym składaniem po uzbrojeniu alarmu. Gołoledź po nocnym dyżurze, auto pod chmurką. Wychodzimy na parking i tylko zgrzyt było słychać jak otworzył auto z pilota.
Osobiście zimą nie składam lusterek od momentu jak zobaczyłem tą akcję.

Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2

PostNapisane: 28 kwi 2013, 22:13
przez Paweł
D-fens napisał(a):Manualne składanie lusterek moim skromnym zdaniem jest lepszym rozwiązaniem od automatycznego. Przykład? Kolega ma auto z grupy PSA z automatycznym składaniem

Najlepszym rozwiązaniem jest pozostawienie wyboru użytkownikowi i tak właśnie jest zrobione w PSA – automatyczne składanie lusterek można wyłączyć. Inna sprawa, że mechanizm ma sprzęgło i jego uszkodzenie przy oblodzeniu lub siłowym przekręceniu lusterka musi być wynikiem niezwykłego pecha.

Nowa "szóstka" pod względem oprogramowania jest niedopracowana i muszą to koniecznie poprawić. Można to zrobić niewielkim kosztem i sądzę, że z możliwością upgrade-u już wyprodukowanych samochodów. Ktoś musi tylko napisać list po japońsku, żeby zrozumieli, co spaprali. ;)

Re: Nowa Mazda6 (GJ) – Szybkie pytania

PostNapisane: 28 kwi 2013, 22:24
przez tomb745
Wystarczy przeczytać manual – przy włączonym biegu wstecznym lusterko nie ściemnia się ułatwiając manewrowanie.
Reczne skłądanie lusterek ma swoje zalety – choć przyznam, że w poprzednim modelu rozwiazano to lepiej.