Strona 1 z 2
I-stop – opinie, pytania, zasada działania

Napisane:
12 mar 2013, 16:05
przez Leszkowy
Witam
Piszę w tym dziale ale pewności nie mam więc w razie czego proszę Moderatora o przeniesienie lub nazwanie odpowiednie wątku

Użytkownicy nowej Mazdy 6 i nie tylko – czy wiecie jak działa system I-stop w GJ ?
Chodzi mi o szczegóły, które przekładają się na późniejszą eksploatację wozu z tym systemem.
1. Wiem, że jest I-ELOOP, ma za zadanie podtrzymanie energetycznie (ponoć nawet 1 min) auta jeśli zadziała i-stop ale czy w nowej M6 jest drugi akumulator (tak jak Mazdzie 3), który startuje silnik (tzn i-stop) czy też jest jeden główny akumulator.
2. Czy jest tak jak w Mazdzie 3, że ustawienie nadmuchu na szybę automatycznie nie załącza I-stopa ?
3. Czy jest pamiętana po wyłączeniu silnika pozycja wyłącznika I-stop ?
4. Czy w warunkach zimowych wyłączacie ten system czy też zdajecie się na jego logikę ?
5. Czy ktoś może potwierdzał (mi się nie udało dopytać w ASO) info., że jak poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej jakiegoś poziomu to i-stop wyłącza się na stałe i potem jego ponowna aktywacja jest możliwa wyłącznie w ASO ?
6. Czy np. w trasie I-Eloop jak nie ma co począć z nagromadzoną energia to co ? Trzyma ją cały czas zwraca do aku ?
Macie jakieś inne ciekawe przemyślenia odnośnie tego systemu.

Napisane:
13 mar 2013, 12:20
przez hamakarol
1. Jest jeden główny akumulator, specjalny do aut z start-stop
2. Chyba tak ale to oczywiste
3. Według sprzedawcy tak ale nie sprawdzałem.
4. W zime normalnie się załancza ale auto musi się porządnie rozgrzać.
5.podobno ale czy to się może zdarzyć podczas standardowego użytkowania, sa zabezpieczenia przed rozładowaniem.
6. nie wiem bo nie mam
System działa tak że nie denerwuje.

Napisane:
13 mar 2013, 12:51
przez Bartek1986
Głupie pytanie. Ile to oszczędza paliwa?

Napisane:
13 mar 2013, 23:11
przez OldSeb
U mnie wychodzi ok 1 godziny działania iStop na 250km jazdy po mieście. Zużycie na biegu jałowym to podobno ok 0,8-1,2 l / godzinę. W M6 pewnie będzie mniej. Przyjmując 1litr wychodzi na to, że zaoszczędza się 0,4 litra na 100km. Szału nie ma ale jak ktoś robi 10tys. rocznie po samym mieście to zaoszczędza ok 40 litrów paliwa, czyli przy obecnych cenach ok. 220 PLN.
2. Czy jest tak jak w Mazdzie 3, że ustawienie nadmuchu na szybę automatycznie nie załącza I-stopa ?
Jest tak samo. Poza tym wg instrukcji iStop nie zadziała w następujących przypadkach:
– klima jest ustawiona na max lub min temperaturę
– występuje "znaczna" różnica pomiędzy temperaturą otoczenia a ustawioną na klimie
– włączone jest ogrzewanie szyby przedniej (nadmuch)
– poziom akumulatora jest "znacznie" obniżony
– kierownica jest poruszana
– samochód znajduje się na wysokości powyżej 1800 m n.p.m.
3. Czy jest pamiętana po wyłączeniu silnika pozycja wyłącznika I-stop ?
Nie jest pamiętana. Po uruchomieniu silnika jest zawsze włączona.
4. Czy w warunkach zimowych wyłączacie ten system czy też zdajecie się na jego logikę ?
Dlaczego niby mielibyśmy go wyłączać ?
W sumie chyba tylko raz zdarzyło się, że silnik włączył ponownie się podczas postoju, chyba ze względu na upłynięcia max przewidzianego czasu działania iStop – 2 minuty.
Macie jakieś inne ciekawe przemyślenia odnośnie tego systemu.
Tak – to rzeczywiście działa! Byłem mocno sceptycznie nastawiony do tego systemu a działa rewelacyjnie. Oczekiwałem wibracji oraz laga jak podczas normalnego kręcenia przy uruchamianiu a tu nic. Słychać spod maski tylko lekkie syknięcie i silnik pracuje. Ma się wrażenie, że rozrusznik w ogóle nie kręci a silnik odpala w jakiś magiczny sposób. Próbowałem "zagiąć" system poprzez szybkie wciśnięcie sprzęgła w ułamek sekundy po jego puszczeniu ale "system" okazał się sprytniejszy i silnik zaskoczył od razu

Re: I-Eloop – opinie, pytania, zasada działania

Napisane:
14 mar 2013, 12:13
przez grzegokow1612
zaskakuje dokładnie w 0.35 sekundy a rozrusznik prawie nie kreci bo tloki sa tak ustawiane ze ogolnie sama juz iskra powoduje zaskoczenie silnika jest to opisane w nowym katalogu madzi a jak w praktyce to ocenię to za parę dni na swojej skórze
Dopisano 14 mar 2013, 11:14:
[quote="OldSeb"]U mnie wychodzi ok 1 godziny działania iStop na 250km jazdy po mieście. Zużycie na biegu jałowym to podobno ok 0,8-1,2 l / godzinę. W M6 pewnie będzie mniej. Przyjmując 1litr wychodzi na to, że zaoszczędza się 0,4 litra na 100km. Szału nie ma ale jak ktoś robi 10tys. rocznie po samym mieście to zaoszczędza ok 40 litrów paliwa, czyli przy obecnych cenach ok. 220 PLN.
a czy ten czas dzialania gdzieś sie wyswietla

Napisane:
14 mar 2013, 15:24
przez Bartek1986
OldSeb napisał(a): 0,4 litra na 100km. Szału nie ma ale jak ktoś robi 10tys. rocznie po samym mieście to zaoszczędza ok 40 litrów paliwa, czyli przy obecnych cenach ok. 220 PLN
Czyli musi chodzić o dbanie o atmosferę

bo sorry ale oszczędność 18zł miesięcznie moim zdaniem nie jest warta posiadania tego ustrojstwa
Ale w sumie temat nie o tym, więc już się nie odzywam
Co ja tam mogę wiedzieć hehe Posiadacz przedwojennego samochodu palącego tyle co TIR


Napisane:
14 mar 2013, 20:17
przez OldSeb
Jasne, że nie ma sensu i nikt normalny nie dopłacałby za niego ekstra ale skoro jest z dobrodziejstwem wersji to trzeba korzystać. Poza tym te oszczędności pójdą w las jak coś się zepsuje za 3-4 lata albo trzeba będzie wymienić ten specjalny akumulator, który jest pewnie połowę droższy od normalnego.
grzegokow1612 napisał(a):a czy ten czas działania gdzieś sie wyświetla
Komp pokładowy podaje informacje. Dostępne są liczniki ogólny (od czasu ostatniego zerowania), licznik od początku bieżącej jazdy oraz czas aktualnego zatrzymania silnika (jeśli silnik jest przez i-Stop zatrzymany w danym momencie) .
Re: I-Eloop – opinie, pytania, zasada działania

Napisane:
27 mar 2013, 00:10
przez MMM
W wersji z automatem można "sterować" włączeniem / wyłączeniem start-stopa siłą docisku hamulca. Załącza się dopiero przy głębszym naciśnięciu. Kiedy nie chcę wyłaczyć silnika, bo np. widzę, że nie postoję długo na skrzyżowaniu naciskam po zatrzymaniu lekko pedał i silnik się nie wyłącza.
System i-Stop

Napisane:
9 maja 2013, 09:58
przez szwagier44
Pytanie o i-stop:
Przejechałem już 1500km, sporo w trasie, a system i-stop cały czas mam nieaktywny (nie świeci się jego kontrolka). Po jakim czasie u Was system zaczął działać? A może mam jechać już do serwisu w tym temacie.

Napisane:
9 maja 2013, 10:53
przez Marcinii
Hej, u mnie i-stop zaczął działać dopiero po 2000 km (nie pamiętam czy równo, czy trochę więcej), podejrzewam, że u mnie akumulator byłe niedoładowany, też sporo z tych 2000 km zrobiłem w trasie. Zwróć jeszcze tylko uwagę czy ogrzewanie/klimę nie masz ustawione na przednią szybę – wtedy na pewno i-stop się nie włączy. Póki co, moim zdaniem nie masz co się przejmować, cierpliwie czekaj.

Napisane:
9 maja 2013, 10:57
przez szwagier44
Dzięki za info. W takim razie czekam.
A czy u Ciebie podczas normalnej jazdy kontrolka od i-stop się świeci? Wydaje mi się że na jeździe próbnej wersją demo i-stop świecił się cały czas na niebiesko. U mnie aktualnie nic się nie świeci (no chyba że wyłączę to kontrolka świeci na pomarańczowo)

Napisane:
9 maja 2013, 11:03
przez Marcinii
Kontrolka i-stop zapala się dopiero jak silnik się wyłączy – normalnie nic się nie świeci.
Re: Nowa Mazda6 (GJ) – Szybkie pytania

Napisane:
9 maja 2013, 13:21
przez tomb745
Jeżeli kontrolka i-stopu świeci się cały czas to czeka Cie wizyta w serwisie – czytaj instrukcję. U mnie i-stop działa od początku i muszę przyznać, że to dopracowany system. Nie działa w przypadku zatrzymania na dużym wzniesieniu, przy skręconych kołach i w przypadku braku naładowania kondensatora. Dodatkowo jeżeli hamulec jest wcisniety delikatnie – też nie zadziała.

Napisane:
9 maja 2013, 16:41
przez przemekost
Może po prostu wyłączyłeś system? Przytrzymaj przycisk od i-stopu do momentu usłyszenia sygnału dźwiękowego, powinno być ok (jak świeci się kontrolka znaczy ze system jest wyłączony, zależy to jeszcze od koloru wyświetlanego komunikatu).
P.S. system działa u mnie w porządku od początku eksploatacji.

Napisane:
13 maja 2013, 00:22
przez scalto
5. Czy ktoś może potwierdzał (mi się nie udało dopytać w ASO) info., że jak poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej jakiegoś poziomu to i-stop wyłącza się na stałe i potem jego ponowna aktywacja jest możliwa wyłącznie w ASO ?
Samochód stał mi pare dni przy okazji wymiany i-Loop, akumulator nieco rozładował się, system nie włącza się póki nie osiągnie odpowiedniego poziomu naładowania, po osiągnięciu odpowiedniego poziomu włącza się sam, nie ma potrzeby odwiedzać ASO.
Re: Nowa Mazda6 (GJ) – Szybkie pytania

Napisane:
26 gru 2013, 11:14
przez krzys1
Czy ktoś ma problemy z i-stopem przy niskich temperaturach. U mnie poniżej 8 st. na zewnątrz, i-stop nie działa. W ASO powiedziano mi, że tak ma być.
Re: Nowa Mazda6 (GJ) – Szybkie pytania

Napisane:
26 gru 2013, 11:35
przez OldSeb
U mnie jest podobnie ( wersja bez i-Eloop). W okresie chłodów silnik jest zatrzymywany dużo rzadziej. Nie zwróciłem uwagi czy jest to dokładnie 8 stopni. Chyba jest to zrozumiałe ponieważ w niskich temperaturach aku ma mniejszą pojemność. Poza tym ciekawe czy wersje z i-Eloop działają tak samo ?
Re: Nowa Mazda6 (GJ) – Szybkie pytania

Napisane:
26 gru 2013, 13:46
przez Mirecsk38
i-stop mi diala i przy -2, jak jest zagrzany silnik.
Re: Nowa Mazda6 (GJ) – Szybkie pytania

Napisane:
26 gru 2013, 16:12
przez mati69
Dokładnie, mam wersje bez i-Elopa i i-stop przy niższych temperaturach potrzebuje dłuższej jazdy zanim zadziała. Na jesieni działał od razu po zgaśnięciu niebieskiej kontrolki zimnego silnika. Teraz nawet na zagrzanym silniku raz działa a raz nie.
Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 4

Napisane:
26 gru 2013, 20:05
przez krzys1
Dzięki za info. Zadałem to pytanie, ponieważ jak rozmawiam z użytkownikami samochodów innych marek wyposażonych w i-stop, większość stwierdza, że działa bez względu na temperaturę na zewnątrz. Interesuje mnie, czy ktoś zgłaszał ten problem w ASO i czy podjęte były w związku z tym jakieś działania.