Klimatyzacja – pytania, problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piotrekkk1985 » 24 maja 2013, 06:37

Tak z ciekawosci. Czym nabita jest klimatyzacja w nowych M6 ??
R123YF czy R134A
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez OLP » 24 maja 2013, 13:04

Tym tańszym , bezpiecznym. R134A
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 18:02
Posty: 63
Auto: Mazda 6 GJ SkyPassion 2,0 '12 kombi

Postprzez tomb745 » 6 lip 2013, 08:48

Czy w trakcie ustawienia AUTO w klimie macie nawiew z zamknietym obiegiem powietrza? U mnie włącza się to automatycznie i jakoś nie gasnie – wytrzymuję kilka minut i sam zmieniam na dopływ z zewnatrz – ale chyba nie o to chodzi w automacie?
Ostatnio edytowano 24 lut 2014, 18:47 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa nazwy tematu
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 13:45
Posty: 86 (0/1)
Auto: GJ 6 kombi, sky-passion 2,2 175 KM, diesel, AT

Postprzez arE » 6 lip 2013, 11:20

Jak jest wysoka temperatura na zewnątrz to obwód otwiera się po bardzo długim czasie. W mieście praktycznie wcale, dopiero w trasie. Mam to samo w cx7 i kilka dni temu rozmawiałem zv kolegą, który ma nową 6 i jest dokladnie to samo.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 15:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez sei » 6 lip 2013, 20:07

U mnie w trybie AUTO zawsze zamyka obieg w celu szybszego schłodzenia, dopiero po ustaleniu wybranej temp. przechodzi w tryb AUTO ECO i otwiera obieg. Już się przyzwyczaiłem ;)

Mam natomiast pytanie odnośnie sterowania obrotami dmuchawy w zależności od ustawionej temp. wewnątrz auta, oczywiście w trybie auto. U mnie jest tak, że w którą stronę bym nie kręcił pokrętłem temp. to obroty dmuchawy nie zmieniają się ( przynajmniej w postaci kostek na wyświetlaczu ), moim zdaniem jeśli mam ustawione np. 21 stopni i powiedzmy że taka temp. jest aktualnie w aucie, to jeśli ustawię na 19 stopni to obroty powinny wzrosnąć w celu jak najszybszego schłodzenia wnętrza do wybranej temp. – w poprzednim aucie dmuchawa reagowała na każdy zmieniony stopień, w mazdzie reakcja jest dopiero jak ustawie temp. na LOW – wtedy wieje na maxa – też tak macie ? Badałem temat dokładniej i mam wrażenie że zamiast większych obrotów dmuchawy, puszczane jest zimniejsze powietrze, ewentualnie zwiększają się delikatnie obroty, ale nie widać tego na wyświetlaczu – czy to możliwe ?

Generalnie brakuje mi takiej szybkiej reakcji na żądanie – jest mi za gorąco, klima wieje słabo więc obniżam temp. i oczekuję szybkiego schłodzenia – akutalnie ratuje się podkręceniem obrotów przechodząc w tryb manualny, ale nie po to mam climatronica.. Jak się zapewne domyślacie, to moja pierwsza mazda więc może brakuje mi obycia z japońską myślą techniczną, dajcie znać jak to u was wygląda.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 21:04
Posty: 12 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 2012 SkyENERGY

Postprzez ZOOMik » 10 lip 2013, 22:20

Tak, to taka "japońska myśl techniczna" ;)
Szybka i gwałtowna reakcja klimatyzacji (dmuchawy) jest w przypadku dużej różnicy temperatur: aktualnie panującej we wnętrzu do zadanej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez sei » 11 lip 2013, 17:11

ZOOMik napisał(a):Tak, to taka "japońska myśl techniczna" ;)
Szybka i gwałtowna reakcja klimatyzacji (dmuchawy) jest w przypadku dużej różnicy temperatur: aktualnie panującej we wnętrzu do zadanej.


Poważnie ? A co z moją teorią puszczania zimniejszego powietrza ? Obstawiam żę polegnie, więc od razu spytam: dlaczego reakcja tylko na duże różnice ? Są jakieś zalety takiego systemu ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 21:04
Posty: 12 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 2012 SkyENERGY

Postprzez ZOOMik » 12 lip 2013, 22:38

Nie no, żartowałem...podobne „algorytmy działania” spotkać można także u innych producentów.
Zalety są takie, że Ci z byle powodu wichura Twojej rozczochranej nie potarga ;) A tak na poważnie, to uznano, i trudno nie odnaleźć w tym pewnej logiki, że przy niewielkich różnicach między temperaturą wnętrza a zadaną, bardziej sensowna i komfortowa dla kierowcy będzie reakcja układu "delikatna" i rozciągnięta w czasie. Jeśli komuś nie do końca odpowiada taka „inteligencja” trybu AUTO zawsze może przejść w tych newralgicznych momentach na „ręczne sterowanie” by później powrócić do automatu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Leszkowy » 5 sie 2013, 09:38

W "normalnym" trybie A/C zaobserwowałem , że przez uchyloną szybę słyszę jakby sprężarka załącza się na chwilę (tak na kilka sek. ok 5 ) i wyłącza się i tak cyklicznie cały czas jest ten efekt.
Dodam, że były upały 32 st a ja miałem nastawy 18 st. bez eco i bez auto.
Klima efektywnie chłodzi i wszystko wydaje się OK ale ..
Ww. efekt to normalne ??

Wydawało mi się , że kompresor powinien w tym trybie cały czas działać a tylko w AUTO lub A/C/eco dla oszczędności działać z przerwami .
A może on działa tylko jakiś wiatrak się włącza. Jak się przyjrzę obrotomierzowi to widać ten efekt także na nim. Subtelnie ale widać jak wskazówka delikatnie wzrasta i opada. Macie tak samo ?
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2012, 11:32
Posty: 90 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP MT SkyPASSION. Soul Red.
Sedan.

Postprzez chmooreck » 5 sie 2013, 09:49

Musicie wszyscy na siłę szukać problemów ?
Cieszcie się nowymi nabytkami...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Kristoph17 » 24 lut 2017, 19:29

A więc mazda 6 GL model 2017 i w załączniku zobaczcie co zastosowali, porażka większość odchodzi od tego czynnika, a tu mazda zastosowała bubel, dodatkowo na dzień dzisiejszy żaden serwis w Polsce nie jest w stanie tego nabić czekają na sprzęt, choć najprawdopodobniej będzie wymiana na stary czynnik, tak powiedzieli mi z ASO, nie wiem zobaczymy co dalej.
Załączniki
WP_20170215_15_37_45_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 16:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6