Tak z ciekawosci. Czym nabita jest klimatyzacja w nowych M6
R123YF czy R134A
Klimatyzacja – pytania, problemy
Strona 1 z 1
Czy w trakcie ustawienia AUTO w klimie macie nawiew z zamknietym obiegiem powietrza? U mnie włącza się to automatycznie i jakoś nie gasnie – wytrzymuję kilka minut i sam zmieniam na dopływ z zewnatrz – ale chyba nie o to chodzi w automacie?
Ostatnio edytowano 24 lut 2014, 18:47 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa nazwy tematu
Powód: poprawa nazwy tematu
Jak jest wysoka temperatura na zewnątrz to obwód otwiera się po bardzo długim czasie. W mieście praktycznie wcale, dopiero w trasie. Mam to samo w cx7 i kilka dni temu rozmawiałem zv kolegą, który ma nową 6 i jest dokladnie to samo.
U mnie w trybie AUTO zawsze zamyka obieg w celu szybszego schłodzenia, dopiero po ustaleniu wybranej temp. przechodzi w tryb AUTO ECO i otwiera obieg. Już się przyzwyczaiłem
Mam natomiast pytanie odnośnie sterowania obrotami dmuchawy w zależności od ustawionej temp. wewnątrz auta, oczywiście w trybie auto. U mnie jest tak, że w którą stronę bym nie kręcił pokrętłem temp. to obroty dmuchawy nie zmieniają się ( przynajmniej w postaci kostek na wyświetlaczu ), moim zdaniem jeśli mam ustawione np. 21 stopni i powiedzmy że taka temp. jest aktualnie w aucie, to jeśli ustawię na 19 stopni to obroty powinny wzrosnąć w celu jak najszybszego schłodzenia wnętrza do wybranej temp. – w poprzednim aucie dmuchawa reagowała na każdy zmieniony stopień, w mazdzie reakcja jest dopiero jak ustawie temp. na LOW – wtedy wieje na maxa – też tak macie ? Badałem temat dokładniej i mam wrażenie że zamiast większych obrotów dmuchawy, puszczane jest zimniejsze powietrze, ewentualnie zwiększają się delikatnie obroty, ale nie widać tego na wyświetlaczu – czy to możliwe ?
Generalnie brakuje mi takiej szybkiej reakcji na żądanie – jest mi za gorąco, klima wieje słabo więc obniżam temp. i oczekuję szybkiego schłodzenia – akutalnie ratuje się podkręceniem obrotów przechodząc w tryb manualny, ale nie po to mam climatronica.. Jak się zapewne domyślacie, to moja pierwsza mazda więc może brakuje mi obycia z japońską myślą techniczną, dajcie znać jak to u was wygląda.
Mam natomiast pytanie odnośnie sterowania obrotami dmuchawy w zależności od ustawionej temp. wewnątrz auta, oczywiście w trybie auto. U mnie jest tak, że w którą stronę bym nie kręcił pokrętłem temp. to obroty dmuchawy nie zmieniają się ( przynajmniej w postaci kostek na wyświetlaczu ), moim zdaniem jeśli mam ustawione np. 21 stopni i powiedzmy że taka temp. jest aktualnie w aucie, to jeśli ustawię na 19 stopni to obroty powinny wzrosnąć w celu jak najszybszego schłodzenia wnętrza do wybranej temp. – w poprzednim aucie dmuchawa reagowała na każdy zmieniony stopień, w mazdzie reakcja jest dopiero jak ustawie temp. na LOW – wtedy wieje na maxa – też tak macie ? Badałem temat dokładniej i mam wrażenie że zamiast większych obrotów dmuchawy, puszczane jest zimniejsze powietrze, ewentualnie zwiększają się delikatnie obroty, ale nie widać tego na wyświetlaczu – czy to możliwe ?
Generalnie brakuje mi takiej szybkiej reakcji na żądanie – jest mi za gorąco, klima wieje słabo więc obniżam temp. i oczekuję szybkiego schłodzenia – akutalnie ratuje się podkręceniem obrotów przechodząc w tryb manualny, ale nie po to mam climatronica.. Jak się zapewne domyślacie, to moja pierwsza mazda więc może brakuje mi obycia z japońską myślą techniczną, dajcie znać jak to u was wygląda.
ZOOMik napisał(a):Tak, to taka "japońska myśl techniczna"
Szybka i gwałtowna reakcja klimatyzacji (dmuchawy) jest w przypadku dużej różnicy temperatur: aktualnie panującej we wnętrzu do zadanej.
Poważnie ? A co z moją teorią puszczania zimniejszego powietrza ? Obstawiam żę polegnie, więc od razu spytam: dlaczego reakcja tylko na duże różnice ? Są jakieś zalety takiego systemu ?
Nie no, żartowałem...podobne „algorytmy działania” spotkać można także u innych producentów.
Zalety są takie, że Ci z byle powodu wichura Twojej rozczochranej nie potarga A tak na poważnie, to uznano, i trudno nie odnaleźć w tym pewnej logiki, że przy niewielkich różnicach między temperaturą wnętrza a zadaną, bardziej sensowna i komfortowa dla kierowcy będzie reakcja układu "delikatna" i rozciągnięta w czasie. Jeśli komuś nie do końca odpowiada taka „inteligencja” trybu AUTO zawsze może przejść w tych newralgicznych momentach na „ręczne sterowanie” by później powrócić do automatu.
Zalety są takie, że Ci z byle powodu wichura Twojej rozczochranej nie potarga A tak na poważnie, to uznano, i trudno nie odnaleźć w tym pewnej logiki, że przy niewielkich różnicach między temperaturą wnętrza a zadaną, bardziej sensowna i komfortowa dla kierowcy będzie reakcja układu "delikatna" i rozciągnięta w czasie. Jeśli komuś nie do końca odpowiada taka „inteligencja” trybu AUTO zawsze może przejść w tych newralgicznych momentach na „ręczne sterowanie” by później powrócić do automatu.
W "normalnym" trybie A/C zaobserwowałem , że przez uchyloną szybę słyszę jakby sprężarka załącza się na chwilę (tak na kilka sek. ok 5 ) i wyłącza się i tak cyklicznie cały czas jest ten efekt.
Dodam, że były upały 32 st a ja miałem nastawy 18 st. bez eco i bez auto.
Klima efektywnie chłodzi i wszystko wydaje się OK ale ..
Ww. efekt to normalne
Wydawało mi się , że kompresor powinien w tym trybie cały czas działać a tylko w AUTO lub A/C/eco dla oszczędności działać z przerwami .
A może on działa tylko jakiś wiatrak się włącza. Jak się przyjrzę obrotomierzowi to widać ten efekt także na nim. Subtelnie ale widać jak wskazówka delikatnie wzrasta i opada. Macie tak samo ?
Dodam, że były upały 32 st a ja miałem nastawy 18 st. bez eco i bez auto.
Klima efektywnie chłodzi i wszystko wydaje się OK ale ..
Ww. efekt to normalne
Wydawało mi się , że kompresor powinien w tym trybie cały czas działać a tylko w AUTO lub A/C/eco dla oszczędności działać z przerwami .
A może on działa tylko jakiś wiatrak się włącza. Jak się przyjrzę obrotomierzowi to widać ten efekt także na nim. Subtelnie ale widać jak wskazówka delikatnie wzrasta i opada. Macie tak samo ?
A więc mazda 6 GL model 2017 i w załączniku zobaczcie co zastosowali, porażka większość odchodzi od tego czynnika, a tu mazda zastosowała bubel, dodatkowo na dzień dzisiejszy żaden serwis w Polsce nie jest w stanie tego nabić czekają na sprzęt, choć najprawdopodobniej będzie wymiana na stary czynnik, tak powiedzieli mi z ASO, nie wiem zobaczymy co dalej.
- Od: 19 lut 2006, 16:00
- Posty: 41
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6