Strona 1 z 1

Zabezpieczenie lakieru nowej GJ?

PostNapisane: 3 maja 2013, 13:12
przez Gajdzin
Czy ktoś z Was planuje dokonać profesjonalnego zabezpieczenia lakieru zaraz po zakupie nowej GJ środkiem typu CQuartz, Ceramic Pro czy Diamondbrite?

Na innych forach wyczytałem podejrzenia użytkowników, że lakier nowej GJ jest JESZCZE cieńszy i delikatniejszy, niż w poprzednich generacjach (zmniejszenie wagi samochodu i względy środowiskowe).

Próbowałem znaleźć tu na forum opinie o tych powłokach "kwarcowych", ale jest tylko jeden wątek z ogromną liczbą postów na różne tematy około-lakierowe, nie widzę też żadnych porównań w/w powłok długotrwałych (a może są na naszym rynku jeszcze jakieś?), szczególnie w kontekście nowych, potencjalnie delikatniejszych lakierów w GJ.

Re: Zabezpieczenie lakieru nowej GJ?

PostNapisane: 3 maja 2013, 13:30
przez Marianek

Re: Zabezpieczenie lakieru nowej GJ?

PostNapisane: 3 maja 2013, 14:01
przez Gajdzin
OK, dzięki! Czyli już wiemy, że jeden forumowicz miał kiepskie doświadczenie z Diamondbrite a na razie nieznane z Ceramic Pro 9h.

Ktoś jeszcze...? Wszelkie opinie mile widziane :)

Re: Zabezpieczenie lakieru nowej GJ?

PostNapisane: 3 maja 2013, 14:21
przez adamus28
Ja po odbiorze chce nałożyć powłoke kwarcową chroni lakier przed delikatnymi rysami ni daje jeszcze głębszy połysk koszt 900zł wzwyż

tutaj opis i ceny z Bydgoszczy http://www.krucza18.pl/auto-detailing

PostNapisane: 8 maja 2013, 22:38
przez HHHRRR
Ponowię tytułowe pytanie!
Czy są Forumowicze, którzy dokonywali zabezpieczenia lakieru zaraz po zakupie nowej GJ środkiem typu CQuartz, Ceramic Pro czy Diamondbrite, albo w inny sposób np. Five Diamonds? A jeśli tak, to czy warto i jak w rzeczywistości poszczególne zabezpieczenia sprawdzają się w praktyce???

PostNapisane: 16 maja 2013, 20:15
przez ksatenza
Co jest z tym lakierem?

1. Zarysowania przy klamkach mimo zakazu noszenia pierścionków ... Czyli lakier nie wytrzymuje paznokci !!!

2. Rysy na lakierze od krzaków które są słabsze niż zmiotka do śniegu...

Macie jakieś wytłumaczenia tej sytuacji?

Re: Zabezpieczenie lakieru nowej GJ?

PostNapisane: 19 maja 2013, 20:55
przez OLP
Lakier pewnie jest "ekologiczny" czyli wodnorozpuszczalny.
Lakiery te charakteryzują się długim czasem utwardzania..
Najlepiej przez pierwszy rok nie wyjeżdżać z garażu bo się rysuje od samego patrzenia...

PostNapisane: 20 maja 2013, 08:59
przez przemekost
OLP napisał(a):(...) Najlepiej przez pierwszy rok nie wyjeżdżać z garażu bo się rysuje od samego patrzenia...


Nie no ale bądźmy poważni. Każdy wie jak dzisiejsze samochodu są produkowane, sami na uczelni mieliśmy spotkanie z pewnym Panem z Niemiec, przedstawicielem grupy GM. Największy problem na początku współpracy z inżynierami z Polski wiecie jaki mają? Projektują za dobre podzespoły do samochodów, a trend jest taki że dana część czy element ma się zepsuć ale po określonym przebiegu i czasie. Oni dopiero na serwisie zarabiają, a nie na sprzedanej sztuce samochodu, który by jeździł bezawaryjnie przez 10 lat. Nie ma teraz samochodów niezniszczalnych, jeżeli ktoś się na to nie godzi, nie może tego zaakceptować to niech nie kupuje nowego samochodu (polecam golfa najlepiej jedyneczke). Nie popadajmy w paranoje :D

Re: Zabezpieczenie lakieru nowej GJ?

PostNapisane: 20 maja 2013, 22:42
przez kryniu69
Witajcie!
Odbieram moją mazdę GJ pod koniec czerwca (początkowo miał być początek czerwca, ale ten I-Eloop...).
Planuję pokryć Mazdę preparatem ZIRCONITE zawierającego nanopowłokę.
Zrobi to zewnętrzna firma ale jeszcze u dilera Mazdy przed jej wydaniem za 1200 zł (auto po nałożeniu preparatu musi stać suche 2 dni).
Co o tym myślicie? Wszyscy chwalą tą technologię. Ten środek kładą w Warszawie właściwie wszystkie myjnie. Mówią, że jest najlepszy...
Pozdrawiam.

Re: Zabezpieczenie lakieru nowej GJ?

PostNapisane: 8 cze 2013, 23:09
przez ZOOMik
Auto po tego typu „zabiegach” wygląda bardzo dobrze („wet look”), ale nie łudźmy się, żadne z nich nie uchroni lakieru przed rysami nie mówiąc już o „kraterach” od kamieni – jeśli komuś głównie na tym zależy to moim zdaniem jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto, no ale bogatemu oczywiście nikt nie zabroni ;) Osobom, które chcą się jak najdłużej cieszyć błyszczącym lakierem a jednocześnie nie zrujnować sobie kieszeni, osobiście polecam okresowe woskowanie. Warto też nauczyć się prawidłowego mycia, bo robiąc to nieumiejętnie szybko zrobimy sobie a właściwie to "Magdalenie" kuku i żadne super hiper powłoki nie pomogą!

P.S.
Gajdzin na tematy związane z pielęgnacją lakieru to dyskutujemy w innym dziale :P

PostNapisane: 8 cze 2013, 23:11
przez Marcinii
A możesz rozszerzyć to co rozumiesz pod pojęciem "prawidłowe mycie"? Oraz jak wygląda okresowe woskowanie, czyli co trzeba zrobić? :)

Re: Zabezpieczenie lakieru nowej GJ?

PostNapisane: 8 cze 2013, 23:19
przez ZOOMik
Temat rzeka :)
Poszukaj interesujących Cię wątków w tym dziale:
viewforum.php?f=97
...tam też tak naprawdę powinna znaleźć się ta dyskusja, którą zapoczątkował Gajdzin (w działach modelowych nie dyskutujemy na tak ogólne, dotyczące wszystkich modeli, tematy).
Pytanie czy moderator to tu śpi? :P

PostNapisane: 6 paź 2013, 10:30
przez FOBOS
Witam,
Tu możecie poszukać o powłokach i innych formach pielęgnacji samochodu.
http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php