Strona 1 z 1

Przekłamywanie licznika w GJ

PostNapisane: 27 kwi 2013, 21:49
przez Gajdzin
Czy i ile przekłamuje Wam licznik prędkości w GJ?

PostNapisane: 27 kwi 2013, 21:51
przez Marcinii
Rozumiem, że licznik prędkości?
To standardowo o jakieś ~5 km/h przy wyższych prędkościach. Jutro mogę Ci dokładnie napisać (jak nie zapomnę).

Re: Przekłamywanie licznika w GJ

PostNapisane: 27 kwi 2013, 22:12
przez Gajdzin
Tak, prędkości (już poprawiłem w oryginalnym poście, dzięki za zwrócenie uwagi).

+5% to by było bardzo dużo... Mój Accord przekłamywał +4,5%, ale to częściowo dlatego, że w wersji europejskiej sprzedają go na oponach o mniejszej średnicy niż wersja amerykańska (Acura TSX). Jak zmieniłem opony na nowe o wyższym profilu o 1 rozmiar, licznik zaczął przekłamywać już tylko o 1,5%.

Z góry dzięki za pomiary kolegów z forum, z podaniem parametrów opon (bo fabryczne na felgach 17 i 19 mają minimalnie różne średnice).

PostNapisane: 27 kwi 2013, 22:27
przez abracadabra
Na 17" jakieś 3 – 4% różnicy (zależnie od prędkości) pomiędzy pomiarem licznikowym a fabrycznym GPS.

Re: Przekłamywanie licznika w GJ

PostNapisane: 27 kwi 2013, 23:33
przez MMM
Mi przekłamuje następująco:

na felgach 17" – licznik dodaje ok 7 km/h

na felgach 19" – licznik dodaje ok 4 km/h

to dla prędkości ok 90- 130 km/h

PostNapisane: 27 kwi 2013, 23:48
przez Gajdzin
MMM napisał(a):Mi przekłamuje następująco:

na felgach 17" – licznik dodaje ok 7 km/h

na felgach 19" – licznik dodaje ok 4 km/h

to dla prędkości ok 90- 130 km/h

To dość spory zakres 90-130... Przy 90km/h przekłamanie +7km/h byłoby dość ekstremalne, ok. +8%, jeszcze tak wielkiego nie spotkałem. Przy 90km/h byłoby już lepiej, +5%, co jest dość typowe dla japońskich aut.

PostNapisane: 28 kwi 2013, 00:02
przez Mirecsk38
MMM: no newiem

19 225/45 r19 43,3km/h na 1000obr 6 bieg= 129,7km/h
17 225/55 r17 42,9km/h na 1000obr 6 bieg= 128,6 km/h

roznica necale 1%

PostNapisane: 28 kwi 2013, 00:42
przez Gajdzin
Mirecsk38 napisał(a):19 225/45 r19 43,3km/h na 1000obr 6 bieg= 129,7km/h
17 225/55 r17 42,9km/h na 1000obr 6 bieg= 128,6 km/h
roznica necale 1%

No i tyle powinna wynosić, bo różnica średnicy opony 225/55R17 i 225/45R19 wynosi 5,8mm czyli 0,85%...

Re: Przekłamywanie licznika w GJ

PostNapisane: 28 kwi 2013, 21:46
przez MMM
Może przy 90 km/h jest o 1 km/h mniej nie robiłem dokładnych pomiarów. Piszę co widzę na ustawieniu tempomatu a tym co wskazuje nawigacja i obserwowałem to na prędkościach przelotowych a także w mieście przy mniejszych prędkościach. Obecnie przy felgach 19" licznik dodaje nie mniej niż 3 km/h nawet przy 60 km/h a przy 150 km/h dodaje 4.
Oczywiście może to jest odpowiednio 2,51 – w zaokrągleniu 3 i 4,49 – w zaokrągleniu 4 i wtedy procentowo wychodzi lepiej, ale dla mnie nie jest to problem, nad którym miałbym się zastanawiać.
U mnie tak jest jak piszę – było różnica 6-7 jest teraz 3-4 i nic na to nie poradzę.
Chyba zgłoszę to jako usterkę ;P

PostNapisane: 29 kwi 2013, 09:15
przez Marcinii
U mnie, jadąc 100 km/h – ustawione na tempomacie, nawigacja wskazuje 95 km/h. Felgi fabryczne 17".

PostNapisane: 29 kwi 2013, 16:12
przez filipwro
Marcinii napisał(a):U mnie, jadąc 100 km/h – ustawione na tempomacie, nawigacja wskazuje 95 km/h. Felgi fabryczne 17".

U mnie też wychodzi tak 5km/h różnicy między licznikiem a GPS z G-Tech'a.

PostNapisane: 29 kwi 2013, 17:06
przez Gajdzin
filipwro napisał(a):
Marcinii napisał(a):U mnie, jadąc 100 km/h – ustawione na tempomacie, nawigacja wskazuje 95 km/h. Felgi fabryczne 17".

U mnie też wychodzi tak 5km/h różnicy między licznikiem a GPS z G-Tech'a.

Dzięki wszystkim! 5% to sporo, chociaż mój Accord miał podobnie: 4,5%. Ciekawe, że amerykańskie samochody wg. moich doświadczeń w ogóle nie przekłamują... A jeździłem różnymi markami – co tam dadzą z wypożyczalni na lotnisku przy podróży służbowej. Zawsze licznik pokazuje idealnie to samo, co GPS. Dlaczego japońskie tak bardzo przekłamują? Czyżby w USA montowali im opony o większej średnicy? Będę musiał sprawdzić na amerykańskiej stronie Mazdy.

PostNapisane: 29 kwi 2013, 21:17
przez abracadabra
Gajdzin napisał(a):Dzięki wszystkim! 5% to sporo, chociaż mój Accord miał podobnie: 4,5%. Ciekawe, że amerykańskie samochody wg. moich doświadczeń w ogóle nie przekłamują... A jeździłem różnymi markami – co tam dadzą z wypożyczalni na lotnisku przy podróży służbowej. Zawsze licznik pokazuje idealnie to samo, co GPS. Dlaczego japońskie tak bardzo przekłamują? Czyżby w USA montowali im opony o większej średnicy? Będę musiał sprawdzić na amerykańskiej stronie Mazdy.

Może jedną z przyczyn jest to, że system GPS został stworzony dla amerykańskiego wojska i liczy w milach ?? Czy jak byłeś w Japonii to też miałeś tak duże przekłamania pomiędzy GPS a licznikiem w samochodzie ??
Radziłbym sprawdzić przekłamania z jakimś GLONASS'em zamiast GPS, w końcu bliżej nam geograficznie do Rosji niż USA <rotfl>

P.S. Europejskie potrafią przekłamywać nawet 10%, 5% to praktycznie standard <lol>

PostNapisane: 29 kwi 2013, 22:39
przez Gajdzin
abracadabra napisał(a):Czy jak byłeś w Japonii to też miałeś tak duże przekłamania pomiędzy GPS a licznikiem w samochodzie ??

Nie mam pojęcia, bo wtedy nikt nie miał GPSu :) Tzn. pojawiały się już na rynku, ale to była absolutna nowość, mapy często niedokładne i przy nagminnym braku nazw ulic dość trudne do interpretacji w czasie jazdy, a urządzenia zasadniczo tylko stacjonarne, tzn. wbudowane w samochód (mój ostatni – Toyota Corona, znana w Europie jako Carina E, takiej opcji nie miała). Dlatego byłem wtedy święcie przekonany, że 100km/h na liczniku oznacza 100km/h w naturze. Dopiero jak przyjechałem do Polski i zacząłem czytać czasopisma motoryzacyjne to odkryłem, że poziom przekłamywania licznika to w ogóle parametr podawany przy pomiarach samochodu przez redakcję...

PostNapisane: 29 kwi 2013, 23:23
przez mzlord
u mnie też jak odpale nawigację i jade tempomatem stałą prędkościa to pokazuje różnicę 4-5km/h -ale według mnie to standard, w każdym samochodzie tak miałem.

Re: Przekłamywanie licznika w GJ

PostNapisane: 13 maja 2013, 15:02
przez fexxer
Praktycznie każdy licznik przekłamuje względem realnej prędkości. W osobówkach najczęściej jest to przekłamanie rzędu kilku % in plus, w samochodach ciężarowych często 1-2% in minus.