System i-Stop
		
				1, 2
			
	
	Szanowni forumowicze I-stop działa. Zwróćcie uwagę,że zaczyna swe działanie kiedy rozgrzeje się silnik a nie na zimnym. Nawet logiczne-lepiej przygotowana mieszanka do zapłonu. U mnie działa bez zarzutu. Pozdrawiam aktualne zużycie 6,0 l/100 km. Po ostatnim baku jak przeliczyłem przekłamał komputer o 0,1 l. POZDRAWIAM.
			
			
		
- Od: 28 wrz 2013, 13:39
 - Posty: 59
 - Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black
 
Angel KrK napisał(a):Przejechałem około 2 tysięcy kilometrów, spalanie w granicach 8.0 l, czas działania i-stop – 0 ! Spełnione są wszystkie warunki aby system mógł zadziałać! Czy u kogoś takie problemy tez wystąpiły ?
Miałem tak samo i oddałem do serwisu. W serwisie trzymali auto cały dzień na ładowaniu akumulatora i kalibracji i-stopu. Teraz działa bez problemu. Polecam serwis.
Wysłane z mojego HTC One X+ przy użyciu Tapatalka

- Od: 9 maja 2013, 09:51
 - Posty: 21
 - Auto: Mazda 6 GJ SkyENERGY, 2.0 165KM, 2012
 
szwagier44 napisał(a):Angel KrK napisał(a):Przejechałem około 2 tysięcy kilometrów, spalanie w granicach 8.0 l, czas działania i-stop – 0 ! Spełnione są wszystkie warunki aby system mógł zadziałać! Czy u kogoś takie problemy tez wystąpiły ?
Miałem tak samo i oddałem do serwisu. W serwisie trzymali auto cały dzień na ładowaniu akumulatora i kalibracji i-stopu. Teraz działa bez problemu. Polecam serwis.
Wysłane z mojego HTC One X+ przy użyciu Tapatalka
Dziękuje za radę
Dopisano 6 sty 2014, 10:00:
rav3nlord napisał(a):wrzucasz bieg na luz na światłach? na biegu istop nie właczy się.
masz włączony przycisk istop ?
Tak wszystkie te warunki spełniam ale....wciąż nie działa
7,8 l
		Rees średnia prędkość niewielka spalanie duże-może dużo podjazdów i się i-stop nie włączał,na takiej trasie spalanie powinno być mniejsze.
			
			
		
- Od: 28 wrz 2013, 13:39
 - Posty: 59
 - Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black
 
Witam ! Od momentu zakupu M6 zastanawia mnie kwestia potencjalnej „szkodliwości”  I-stopu na żywotność turbo. Chodzi mi o przypadek jego zadziałania zanim turbosprezarka wyhamuje do bezpiecznych obrotow (zagrozenie pracy „na sucho”) Czasami zdarza mi sie to na autostradzie (długotrwała jazda na znacznych obrotach) gdy trzeba w stosunkowo krótkim czasie wyhamować auto do zera (nieoczekiwany korek, przeszkoda, etc.,)  Czy z racji obawy o trwałość turbo zalecane jest na tego typu trasach wyłączanie I-stopu?
			
			
		- 
					
						Wu-Wu
 
Witam doprawdy mam benzynę ale zauważyłem ,że jak jadę np. autostradą,czy trochę ostrzej pojeżdżę, to i-stop nie załączy mi się, dopiero jak silnik złapie temperaturę taką jaka jest bezpieczna dla silnika. Myślę że w dieslu jest tak samo. Pozdrawiam 
			
			
		
- Od: 24 lut 2013, 00:53
 - Posty: 88
 - Skąd: Bydgoszcz
 - Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan 
Różnie bywa – czasem jak ostrzej pojadę i za chwilę się zatrzymam to i-stop się włączy. Z kolei jak jadę długo po trasie z wyższym prędkościami to przy pierwszym zatrzymaniu i-stop się nie włącza. Ale zakładam, że inżynierowie dobrze zabezpieczyli diesla przed zbyt szybką awarią turbiny.
			
			
		Odnośnie zabezpieczenia doszukałem sie poniższego artykułu w którym mowa :
http://moto.onet.pl/technika/start-stop ... liwe/7nv9j
„Na rynku spopularyzowały się dwa rozwiązania. Pierwsze po wyłączeniu silnika sztucznie podtrzymuje ciśnienie oleju w układzie turbodoładowania. Drugie wstrzymuje działanie systemu Start-stop do momentu, w którym temperatura turbo spadnie do bezpiecznego poziomu”
W pierwsze nie wierze, drugiego nie jestem pewien (prośba o jego udowodnienie przez kogoś) Pozostaje mi zatem trzecie, dotąd praktykowane – wyłączanie i-Stopu w warunkach autostradowych
			
			
		http://moto.onet.pl/technika/start-stop ... liwe/7nv9j
„Na rynku spopularyzowały się dwa rozwiązania. Pierwsze po wyłączeniu silnika sztucznie podtrzymuje ciśnienie oleju w układzie turbodoładowania. Drugie wstrzymuje działanie systemu Start-stop do momentu, w którym temperatura turbo spadnie do bezpiecznego poziomu”
W pierwsze nie wierze, drugiego nie jestem pewien (prośba o jego udowodnienie przez kogoś) Pozostaje mi zatem trzecie, dotąd praktykowane – wyłączanie i-Stopu w warunkach autostradowych
- 
					
						Wu-Wu
 
Problemów z i-stopem ciąg dalszy. Po ostatniej wizycie w serwisie i instrukcji abym doładował akumulator, miałem nadzieje ze ta bolączka zostanie zlikwidowana. Niestety, przejechałem kolejne 1.ooo km i nadal jestem w  
 
W zwiazku z tym ze nie mogę liczyć na serwis( rozmawiałem z dwoma), postanowiłem zadzwonić do Mazda Polska. Dziś wysłałem maila z opisem sytuacji i czekam na kontakt z ich strony......
Będę Was informował
			
			
 W zwiazku z tym ze nie mogę liczyć na serwis( rozmawiałem z dwoma), postanowiłem zadzwonić do Mazda Polska. Dziś wysłałem maila z opisem sytuacji i czekam na kontakt z ich strony......
Będę Was informował

7,8 l
		Taka sytuacja:
Odezwali się z Mazda Poland ze rozpatrują moja uwagę nt i-stopa i dzwonili z serwisu z zaproszeniem
 
Dziś po 100 km i powrocie do Krk nagle na światłach zadziałał i-stop. Włącza się na każdym stopie
 Od teraz 
Powiem szczerze, nie wiem co się mogło wydarzyć ze nagle system zadziałał ? Czy ktoś zna odpowiedz
Ps jutro pisze do dilera i Mazdy Poland
			
			Odezwali się z Mazda Poland ze rozpatrują moja uwagę nt i-stopa i dzwonili z serwisu z zaproszeniem
Dziś po 100 km i powrocie do Krk nagle na światłach zadziałał i-stop. Włącza się na każdym stopie
 Od teraz Powiem szczerze, nie wiem co się mogło wydarzyć ze nagle system zadziałał ? Czy ktoś zna odpowiedz
Ps jutro pisze do dilera i Mazdy Poland
7,8 l
		Witam Was,
Mam M6 od kilku dni i siłą rzeczy korzystam z i-Stop. Super.
Ponieważ mam automat to działa mi to tak, że jak nie wcisnę mocno hamulca to mi się ten i-Stop nie załącza. Bardzo dobrze, ale: Czy można ustawić gdzieś czas załączania i-Stop? Chodzi mi o to aby i-Stop nie załączał się od razu gdy się zatrzymuje, ale po np. 2-3 sekundach. Bo często jest tak, że podjeżdżam do skrzyżowania zatrzymuję się i od razu ruszam, albo chciałbym mieć czas te 2-3 sekundy na poluzowanie hamulca, aby nie załączać i-Stop, bo wiem, że ruszę za kolejne 2 sekundy.
Więc pytanie jest takie: Czy można gdzieś ustawić czas po którym załącza mi się i-Stop od momentu zatrzymania?
Pozdrawiam
			
			
		Mam M6 od kilku dni i siłą rzeczy korzystam z i-Stop. Super.
Ponieważ mam automat to działa mi to tak, że jak nie wcisnę mocno hamulca to mi się ten i-Stop nie załącza. Bardzo dobrze, ale: Czy można ustawić gdzieś czas załączania i-Stop? Chodzi mi o to aby i-Stop nie załączał się od razu gdy się zatrzymuje, ale po np. 2-3 sekundach. Bo często jest tak, że podjeżdżam do skrzyżowania zatrzymuję się i od razu ruszam, albo chciałbym mieć czas te 2-3 sekundy na poluzowanie hamulca, aby nie załączać i-Stop, bo wiem, że ruszę za kolejne 2 sekundy.
Więc pytanie jest takie: Czy można gdzieś ustawić czas po którym załącza mi się i-Stop od momentu zatrzymania?
Pozdrawiam
- 
					
						Andy.
 
Witam.
U mnie i-stop działa bez względu na temp.
Ale muszą być spełnione nast warunki.
1. Zapięte pasy.
2. Odpowiednia temp wewnątrz mam na myśli ządaną na klimatroniku i realną w samochodzie.
3. Naładowany akumulator
4 odpowiednia temp silnika.
5 klima musi być włączona w funkcji eko.
			
			
		U mnie i-stop działa bez względu na temp.
Ale muszą być spełnione nast warunki.
1. Zapięte pasy.
2. Odpowiednia temp wewnątrz mam na myśli ządaną na klimatroniku i realną w samochodzie.
3. Naładowany akumulator
4 odpowiednia temp silnika.
5 klima musi być włączona w funkcji eko.

- Od: 14 lis 2015, 23:03
 - Posty: 11
 - Skąd: Przeworsk
 - Auto: Mazda 6 gj 2.0 benzyna 165 km 2015r
 
		
				1, 2
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6