Strona 1 z 69

Opony i felgi

PostNapisane: 31 lip 2007, 23:45
przez Karwoś
W związku z wieloma pytaniami, które się powtarzają, mała pomoc:

Dobór felg do opon letnich i zimowych | Mazda 6 GG/GY

Dla opon zimowych:

6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 87Q
6,5Jx16" ET 50, opony 205/55/16
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 87Q
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 87Q

Dla opon letnich:
6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 91V
6,5Jx16" ET 50, opony 205/55/16
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 91V
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 91W

Wersja amerykańska:
7JJ x 17 ET60, opony 215/50/17 (letnie i wielosezonowe)

Koło dojazdowe: T115/70 D15





Jak w podpisach mam Mazdę 6 – siedzą tam orginalne 16 calowe felgi + opony 205/65 – wersja USA. No i chcę zakupić zimówki do standardowej piasty – standardowe 16 calowe ALU mazdy 5 ramienne pod kątem – jak ktoś ma to wie o co chodzi. Nie znam niestety rozstawu śrób i czy można tu wsadzić 15 calowe felgi stalowe?? Chcę 15 bo wtedy można wsadzić węższe opony na zimę – bo są lepsze niż szersze w końcu.

I oczywiście jakie w takim przypadku wsadzić opony – czy da się 195?? No i jaki profil wtedy – ale pewnie jakieś 75??

Czy wogóle da się kupić 15/195/75(70) – a chcę też wsadzić stalówki żeby podczas zimy polerować ALU – takie dodtkowe zajęcie na zimne wieczory :D.

Dzięki za jakieś podpowiedzi.

PostNapisane: 1 sie 2007, 00:32
przez strus
he, he, masz dokładnie taki plan jak ja: 15stki na zime, regeneracja felg :) no ja na wiosne jeszcze do tego nowe oponki:) podłączam się wiec do pytania:) Co w tym roku będzie modne w kwestii felg i ogumienia w naszych magdalenach?:) W 2005 roku takie dane techniczne były "modne":
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ight=felgi

PostNapisane: 1 sie 2007, 01:37
przez Karwoś
Najgorsze że ja mam opony M+S 205/65 – tylko w usa takie wsadzają – chyba – albo 205/60 – nie jestem pewien dokładnie. Najważniejsze że chce15 calowe – może ktoś takie ma (2.0 chyba takie miały w standardzie??) Jeżeli ktoś ma coś takiego to może nam pomoże :D .

PostNapisane: 1 sie 2007, 07:53
przez brii
strus – dziękuję za linka :)

PostNapisane: 1 sie 2007, 14:05
przez martinpl
a ja potwierdzam dane techniczne jakie uzyskalem :)

dodam jeszcze ze opony 195/65R15 nie powoduje zadnych przeklaman licznika :) sa prawie co do milimetra takie jak oryginalne 205/55 R16 jezeli chodzi o wysokosc kola i jego obwod :)

PostNapisane: 1 sie 2007, 17:06
przez Karwoś
Ja mam w orginale 205/60/16 – amerykańce lubią mieć więcej gumy na kołach :D.

PostNapisane: 1 sie 2007, 21:22
przez Pawnik
strus napisał(a):he, he, masz dokładnie taki plan jak ja: 15stki na zime, regeneracja felg

Czyli wam też łuszczą się alufele :| To mój pierwszy samochód w którym występuje to zjawisko. Podobnie jak rdzewienie elementów spodu karoserii i komory silnika. Zalecane zabezpieczenie antykoro przed zimą. To jest jak widać niestety istotna wada M6 :|

PostNapisane: 1 sie 2007, 21:43
przez Jaksa
Pawnik napisał(a):Czyli wam też łuszczą się alufele
Moje fabryczne jeszcze sie trzymają dobrze , pewnie niemcowi wymienili gwarancyjnie bo to jest wada fabryczna tak jak rdzewiejące ranty tylnych błotników ( tez miałem juz robione )
Pawnik napisał(a):Zalecane zabezpieczenie antykoro przed zimą
Tez mnie to czeka a na zime zostawiam fabryczne alusy + nowe kapcie zimowe w takim samym rozmiarze ( 205/55/16 ) wiosną ( a moze jeszcze w tym sezonie hm.....) mam zamiar kupic nowe alusy , szukam czegos oryginalnego co by pasowało do tego auta oczywiscie w 16 calach ( mam nowki Nokiany H wiec nie ma sensu zmieniac rozmiaru kół ) Moze któryś z kolegów zapoda linka gdzie mają fajne fele ( podziękował )

PostNapisane: 1 sie 2007, 22:19
przez Adaś
Jarek kupuj felgi z polerowanym rantem i grafitowymi ramionami będzie kozak :D

PostNapisane: 1 sie 2007, 22:24
przez Pawnik

PostNapisane: 1 sie 2007, 22:27
przez Jaksa
Adaś napisał(a):Jarek kupuj felgi z polerowanym rantem i grafitowymi ramionami będzie kozak
1000 zł sztuka ? <lol> na ten gadzet mogę wydac max 2000 zł zamówiłem juz spojler na klape a nie mogę wysypac sie totalnie z sałaty – prowadzę działalnosc jak wiesz ......znalazłem fajne OZ-ty o nazwie Hydra na stronie www.rtec.pl ( jutro moze tam podjade i oblukam na zywo )

PostNapisane: 1 sie 2007, 22:45
przez Adaś
O-Z <spoko>

PostNapisane: 1 sie 2007, 22:50
przez Jaksa
Adaś napisał(a):O-Z
Jakos tak wpadły mi w oko , ciekawe jak wypadną na zywo :)

PostNapisane: 1 sie 2007, 23:15
przez Karwoś
Ja do lancera wsadziłem Dezenty V – 17 oczywiście i wygląda to tak (koszt 1350zł za komplet nowych 4 sztuk – rok temu):

http://www.3xl.in.lublin.pl/galeria/Now ... C00371_001

PostNapisane: 2 sie 2007, 08:28
przez martinpl
Pawnik u mnie akurat nic sie nie luszczy, ale rdze w komorze silnika, czy na tych rynienkach pod programi pod ktore podklada sie podnosnik niestety mam...

PostNapisane: 2 sie 2007, 09:31
przez Jaksa
Karwoś napisał(a):Ja do lancera wsadziłem Dezenty V – 17
Bardzo ładne masz kółka pasujące ( wyglądają agresywnie ) do tego auta , na szóstce chyba nie bedzie takiego efektu

PostNapisane: 4 sie 2007, 11:15
przez Karwoś
No ale wracając do tematu – oponki już raczej wybrałem: rozmiar 195/65/15 [będą troche mniejsze od orginałów 205/60/16 – ale tylko trochę:)] i Najprawdopodobniej będą to YOKOHAMA AVS Winter V901 – i cena 199 za sztukę to chyba całkiem dobra??

Ale problem to felgi stalowe – jakie powinny mieć rozstaw śrób – 5*114,3?? No i jakie ET???

Dzięki za podpowiedzi.

PostNapisane: 4 sie 2007, 11:19
przez martinpl
Karwoś nie czytasz uwaznie <glupek2>
6Jx15
5*114,3
ET 50
otwór na piastę: 67

PostNapisane: 4 sie 2007, 11:29
przez Karwoś
Ups – umknęło mi – poprawie się :D

A takie jak wyżej orginalne Mazda 6 na Allegro są za 400komplet – brać czy szukać i znaleźć tańsze??

A oponki jednak Good Year UltraGrip 7 [przynajmniej na razie ]

PostNapisane: 4 sie 2007, 20:14
przez martinpl
Karwoś mysle ze cena 100zl/szt jak za stalowe felgi do mazdy jest dosyc rozsadna, ja placilem wiecej, ale to bylo w grudniu 2005, na allegro tylko jedne byly w takim rozmiarze i to z gorzowa wielkopolskiego :)