Opony i felgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Karwoś » 31 lip 2007, 22:45

W związku z wieloma pytaniami, które się powtarzają, mała pomoc:

Dobór felg do opon letnich i zimowych | Mazda 6 GG/GY

Dla opon zimowych:

6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 87Q
6,5Jx16" ET 50, opony 205/55/16
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 87Q
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 87Q

Dla opon letnich:
6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 91V
6,5Jx16" ET 50, opony 205/55/16
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 91V
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 91W

Wersja amerykańska:
7JJ x 17 ET60, opony 215/50/17 (letnie i wielosezonowe)

Koło dojazdowe: T115/70 D15





Jak w podpisach mam Mazdę 6 – siedzą tam orginalne 16 calowe felgi + opony 205/65 – wersja USA. No i chcę zakupić zimówki do standardowej piasty – standardowe 16 calowe ALU mazdy 5 ramienne pod kątem – jak ktoś ma to wie o co chodzi. Nie znam niestety rozstawu śrób i czy można tu wsadzić 15 calowe felgi stalowe?? Chcę 15 bo wtedy można wsadzić węższe opony na zimę – bo są lepsze niż szersze w końcu.

I oczywiście jakie w takim przypadku wsadzić opony – czy da się 195?? No i jaki profil wtedy – ale pewnie jakieś 75??

Czy wogóle da się kupić 15/195/75(70) – a chcę też wsadzić stalówki żeby podczas zimy polerować ALU – takie dodtkowe zajęcie na zimne wieczory :D.

Dzięki za jakieś podpowiedzi.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez strus » 31 lip 2007, 23:32

he, he, masz dokładnie taki plan jak ja: 15stki na zime, regeneracja felg :) no ja na wiosne jeszcze do tego nowe oponki:) podłączam się wiec do pytania:) Co w tym roku będzie modne w kwestii felg i ogumienia w naszych magdalenach?:) W 2005 roku takie dane techniczne były "modne":
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ight=felgi
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 11:58
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY '04 2.0 MZR-CD 136HP

Postprzez Karwoś » 1 sie 2007, 00:37

Najgorsze że ja mam opony M+S 205/65 – tylko w usa takie wsadzają – chyba – albo 205/60 – nie jestem pewien dokładnie. Najważniejsze że chce15 calowe – może ktoś takie ma (2.0 chyba takie miały w standardzie??) Jeżeli ktoś ma coś takiego to może nam pomoże :D .
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez brii » 1 sie 2007, 06:53

strus – dziękuję za linka :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez martinpl » 1 sie 2007, 13:05

a ja potwierdzam dane techniczne jakie uzyskalem :)

dodam jeszcze ze opony 195/65R15 nie powoduje zadnych przeklaman licznika :) sa prawie co do milimetra takie jak oryginalne 205/55 R16 jezeli chodzi o wysokosc kola i jego obwod :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Karwoś » 1 sie 2007, 16:06

Ja mam w orginale 205/60/16 – amerykańce lubią mieć więcej gumy na kołach :D.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Pawnik » 1 sie 2007, 20:22

strus napisał(a):he, he, masz dokładnie taki plan jak ja: 15stki na zime, regeneracja felg

Czyli wam też łuszczą się alufele :| To mój pierwszy samochód w którym występuje to zjawisko. Podobnie jak rdzewienie elementów spodu karoserii i komory silnika. Zalecane zabezpieczenie antykoro przed zimą. To jest jak widać niestety istotna wada M6 :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 20:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 1 sie 2007, 20:43

Pawnik napisał(a):Czyli wam też łuszczą się alufele
Moje fabryczne jeszcze sie trzymają dobrze , pewnie niemcowi wymienili gwarancyjnie bo to jest wada fabryczna tak jak rdzewiejące ranty tylnych błotników ( tez miałem juz robione )
Pawnik napisał(a):Zalecane zabezpieczenie antykoro przed zimą
Tez mnie to czeka a na zime zostawiam fabryczne alusy + nowe kapcie zimowe w takim samym rozmiarze ( 205/55/16 ) wiosną ( a moze jeszcze w tym sezonie hm.....) mam zamiar kupic nowe alusy , szukam czegos oryginalnego co by pasowało do tego auta oczywiscie w 16 calach ( mam nowki Nokiany H wiec nie ma sensu zmieniac rozmiaru kół ) Moze któryś z kolegów zapoda linka gdzie mają fajne fele ( podziękował )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Adaś » 1 sie 2007, 21:19

Jarek kupuj felgi z polerowanym rantem i grafitowymi ramionami będzie kozak :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Pawnik » 1 sie 2007, 21:24

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 20:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 1 sie 2007, 21:27

Adaś napisał(a):Jarek kupuj felgi z polerowanym rantem i grafitowymi ramionami będzie kozak
1000 zł sztuka ? <lol> na ten gadzet mogę wydac max 2000 zł zamówiłem juz spojler na klape a nie mogę wysypac sie totalnie z sałaty – prowadzę działalnosc jak wiesz ......znalazłem fajne OZ-ty o nazwie Hydra na stronie www.rtec.pl ( jutro moze tam podjade i oblukam na zywo )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Adaś » 1 sie 2007, 21:45

O-Z <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Jaksa » 1 sie 2007, 21:50

Adaś napisał(a):O-Z
Jakos tak wpadły mi w oko , ciekawe jak wypadną na zywo :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Karwoś » 1 sie 2007, 22:15

Ja do lancera wsadziłem Dezenty V – 17 oczywiście i wygląda to tak (koszt 1350zł za komplet nowych 4 sztuk – rok temu):

http://www.3xl.in.lublin.pl/galeria/Now ... C00371_001
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez martinpl » 2 sie 2007, 07:28

Pawnik u mnie akurat nic sie nie luszczy, ale rdze w komorze silnika, czy na tych rynienkach pod programi pod ktore podklada sie podnosnik niestety mam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Jaksa » 2 sie 2007, 08:31

Karwoś napisał(a):Ja do lancera wsadziłem Dezenty V – 17
Bardzo ładne masz kółka pasujące ( wyglądają agresywnie ) do tego auta , na szóstce chyba nie bedzie takiego efektu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Karwoś » 4 sie 2007, 10:15

No ale wracając do tematu – oponki już raczej wybrałem: rozmiar 195/65/15 [będą troche mniejsze od orginałów 205/60/16 – ale tylko trochę:)] i Najprawdopodobniej będą to YOKOHAMA AVS Winter V901 – i cena 199 za sztukę to chyba całkiem dobra??

Ale problem to felgi stalowe – jakie powinny mieć rozstaw śrób – 5*114,3?? No i jakie ET???

Dzięki za podpowiedzi.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez martinpl » 4 sie 2007, 10:19

Karwoś nie czytasz uwaznie <glupek2>
6Jx15
5*114,3
ET 50
otwór na piastę: 67
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Karwoś » 4 sie 2007, 10:29

Ups – umknęło mi – poprawie się :D

A takie jak wyżej orginalne Mazda 6 na Allegro są za 400komplet – brać czy szukać i znaleźć tańsze??

A oponki jednak Good Year UltraGrip 7 [przynajmniej na razie ]
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez martinpl » 4 sie 2007, 19:14

Karwoś mysle ze cena 100zl/szt jak za stalowe felgi do mazdy jest dosyc rozsadna, ja placilem wiecej, ale to bylo w grudniu 2005, na allegro tylko jedne byly w takim rozmiarze i to z gorzowa wielkopolskiego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6