Opony i felgi
Planuję zakup felg na zimę. Mam obecnie opony 195/65/15 po 1 sezonie na stalowych felgach, które niestety są bardzo skorodowane i nadają się jedynie do renowacji. Jej koszt w moich stronach wynosi tyle, że lepiej kupić używane aluminiowe felgi. Przeglądałem już oferty i z reguły jak coś wpadnie mi w oko, to są to felgi z reguły ET35. Czy nie będzie z nimi żadnego problemu z obcieraniem itp? Bo oryginalnie z tego co na pierwszej stronie widziałem, powinno być ET55.
dzizas to ile oni wołają za renowację u ciebie?
Wg mnie ET35 chyba powinno małowiele grać, bo to masz 2 cm różnicy od serii, a skoro na ET55 laczek 225 nie obciera o nic, to 195 na ET35 tez raczej nie powinien. Jednak będę spokojniejszy gdy ktoś jeszcze to potwierdzi.
Jeszcze jedno, dla felgi 6x15 producent przewiduje ET45
Wg mnie ET35 chyba powinno małowiele grać, bo to masz 2 cm różnicy od serii, a skoro na ET55 laczek 225 nie obciera o nic, to 195 na ET35 tez raczej nie powinien. Jednak będę spokojniejszy gdy ktoś jeszcze to potwierdzi.
Jeszcze jedno, dla felgi 6x15 producent przewiduje ET45
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Ano widzisz: 150zł za piaskowanie i 150zł za malowanie proszkowe. Niestety nie mam na tyle wolnego czasu, żeby zrobić to samodzielnie, a chciałbym mieć to zrobione porządnie A samodzielna porządna robota to porządne czyszczenie padem na szlifierce, malowanie podkładem, lakierem i utwardzaczem, czyli parę ładnych godzin roboczych Popytam jeszcze w innych miejscach, ale przy cenie ok. 400-450zł za używany komplet felg aluminiowych w ładnym stanie nie wiem czy jest sens bawić się w renowację, tym bardziej że można później odsprzedać stalówki nawet nieco taniej (może komuś nie będzie przeszkadzać rdza )
Ale faktycznie, jeżeli inni użytkownicy zakładają szersze opony na większe felgi i nic nie trze, to może nie będzie problemu
Ale faktycznie, jeżeli inni użytkownicy zakładają szersze opony na większe felgi i nic nie trze, to może nie będzie problemu
drogo to malowanie sobie wybrałeś.
Przez ciebie sam zacząłem przeglądać 15" i faktycznie za 400-500 PLN można już całkiem ładne aluski dorwac. Zapytam się jak to u mnie kosztowo wygląda, ale chyba po wypłacie AC też zapodam alu
Tylko z tym osadzeniem to poczekaj dzień/dwa aż ktoś jeszcze się wypowie.
Przez ciebie sam zacząłem przeglądać 15" i faktycznie za 400-500 PLN można już całkiem ładne aluski dorwac. Zapytam się jak to u mnie kosztowo wygląda, ale chyba po wypłacie AC też zapodam alu
Tylko z tym osadzeniem to poczekaj dzień/dwa aż ktoś jeszcze się wypowie.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Ja jeżdżę na ET38 i nic nie obciera ale nie przyglądałem się ile jest jeszcze miejsca ale myślę że nie powinno być problemu opony mam założone 195/65/15
Zadzwoniłem do pierwszego zakładu gdzie robią takie rzeczy. W okolicy jest jeszcze kilka, ale raczej dużej różnicy cenowej bym się nie spodziewał. Z zakupem felg do zimy jeszcze chwila jest, więc spokojnie poczekam na kolejne wypowiedzi
Panowie, ET to jest jedna z wartosci ktora jest wazna. Nie zapominajcie jednak o szerokosci samej felgi, co jest bardzo istotne. Pomijam kwestie konstrukcyjne opon i nadkoli ktore mogly byc juz naprawiane blacharsko etc.. Jednak malo jest standardowych felg przekraczajacych 7 cali szer. w feldze o srednicy 15cali.
Witam.
Mam pytanko do was. Czy te kółka są coś warte Przyznam że cienko u mnie z funduszami a muszę wyposażyć się w jakieś zimówki. Podejdzie to do 6GY
http://allegro.pl/kola-zimowe-z-felgami-15r-na-5x100-dunlop-i4631791060.html#tabsAnchor
Pozdrawiam
Mam pytanko do was. Czy te kółka są coś warte Przyznam że cienko u mnie z funduszami a muszę wyposażyć się w jakieś zimówki. Podejdzie to do 6GY
http://allegro.pl/kola-zimowe-z-felgami-15r-na-5x100-dunlop-i4631791060.html#tabsAnchor
Pozdrawiam
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
Same opony będą pasowały, ale felgi w M6 mają rozstaw 5x114,3
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Zima tuż tuż, dlatego postanowiłem zakupić opony zimowe do mojej Mazdy 6. Wybór padł na
Dunlop SP WINTER RESPONSE 2 195/65 R15. Co sądzicie o tym wyborze?
http://www.sklepopon.com/opona-zimowa/d ... 91-t-58438
Zastanawiam się również nad felgami stalowymi, ale nie wiem czy używane czy nówki. Nowe 6JJx15 H2; 5x114,3x67; ET 50; na intercars.pl kosztują 213zł, a z używanym to nigdy nie wiadomo co było
Dunlop SP WINTER RESPONSE 2 195/65 R15. Co sądzicie o tym wyborze?
http://www.sklepopon.com/opona-zimowa/d ... 91-t-58438
Zastanawiam się również nad felgami stalowymi, ale nie wiem czy używane czy nówki. Nowe 6JJx15 H2; 5x114,3x67; ET 50; na intercars.pl kosztują 213zł, a z używanym to nigdy nie wiadomo co było
- Od: 7 sie 2010, 00:25
- Posty: 52
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna/lpg, 2006r., 147KM
U siebie mam Vredestein Snowtrac bo są dobre na podjazdy w kopnym śniegu, na asfalcie w zimie też są ok.
Co do felg to śmiało polecam oryginalne używki, zwyklą są w dobrym stanie bo trudno je zepsuć.
Ja w tamtym roku trafiłem u handlarza praktycznie nowe felgi OE Mazdy.
Co do felg to śmiało polecam oryginalne używki, zwyklą są w dobrym stanie bo trudno je zepsuć.
Ja w tamtym roku trafiłem u handlarza praktycznie nowe felgi OE Mazdy.
matthies napisał(a):Ja będę stalówki wymieniał na alufelgi – nie byłbyś zainteresowany?
Jak są dobre, proste, bez przygód to jak najbardziej Ile byś sobie życzył za komplet?
A co jest powodem wymiany na alu? Nie szkoda alufelgi na zimę? sól drogowa, syf itp?
- Od: 7 sie 2010, 00:25
- Posty: 52
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna/lpg, 2006r., 147KM
nie mogę patrzeć na auto gdy stoi na czarnych stalówkach :x
oczywiście są one do poprawy, bo ruda się pojawiła. Proste raczej powinny być bo nie miałem żadnych krzywych jazd przy wyważaniu. Jeśli nie pali ci się jakoś strasznie to za jakiś czas jak po nie pojadę to mogę wrzucić foty.
oczywiście są one do poprawy, bo ruda się pojawiła. Proste raczej powinny być bo nie miałem żadnych krzywych jazd przy wyważaniu. Jeśli nie pali ci się jakoś strasznie to za jakiś czas jak po nie pojadę to mogę wrzucić foty.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Solzbi napisał(a): Co sądzicie o tym wyborze?
Link prowadzi do opon o indeksie prędkości T... nie chcę się czepiać ale to trochę za mało i w razie (odpukać) wypadku ubezpieczyciel może Ci podważyć prawo do odszkodowania bo śmigasz na oponach innych niż zaleca producent auta...
Ale cena zachęcająca
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Znalazłem w instrukcji obsługi rozmiary opon zimowych przeznaczonych do Mazdy 6 hatchback.
Info o oponach Dunlop:
Rozmiar
195/65 R15
Indeks nośności
91 (do 615kg na oponę)
Indeks prędkości
T (do 190km/h)
Wszystkie parametry się zgadzają, chyba że coś źle rozumiem
Info o oponach Dunlop:
Rozmiar
195/65 R15
Indeks nośności
91 (do 615kg na oponę)
Indeks prędkości
T (do 190km/h)
Wszystkie parametry się zgadzają, chyba że coś źle rozumiem
Ostatnio edytowano 3 paź 2014, 18:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 7 sie 2010, 00:25
- Posty: 52
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna/lpg, 2006r., 147KM
zigulec napisał(a):ContiSportContact 5 215/45 R17 91 W
Ja bym te wybrał
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6