Problem z pedalem sprzęgła.
1, 2
Witam
Od pewnego czasu zauważyłem problem w swojej mazdzie, chodzi o pedał sprzęgła, czasami zdaża się że pedał po wciśnięciu podczas jazdy wraca tylko do połowy ( tzn nie odbija do końca ) muszę lekko podbić żeby wrócił na swoje miejsce, tak jakby coś się blokowało. Drugi problem to taki że jeżdze też innym samochodem i moment w którym bierze sprzęgło czyli samochód rusza jest na samym dole i jest bardzo krótkie ruch podczas ruszania jest dość mały.
Czy orientujecie się co może się dziać?? Pada sprzęgło? dwumas? Jakieś pomysły??
Od pewnego czasu zauważyłem problem w swojej mazdzie, chodzi o pedał sprzęgła, czasami zdaża się że pedał po wciśnięciu podczas jazdy wraca tylko do połowy ( tzn nie odbija do końca ) muszę lekko podbić żeby wrócił na swoje miejsce, tak jakby coś się blokowało. Drugi problem to taki że jeżdze też innym samochodem i moment w którym bierze sprzęgło czyli samochód rusza jest na samym dole i jest bardzo krótkie ruch podczas ruszania jest dość mały.
Czy orientujecie się co może się dziać?? Pada sprzęgło? dwumas? Jakieś pomysły??
Mazda 6 2.0 CiTD GY 2003
DPF bleee
DPF bleee
- Od: 5 cze 2008, 19:01
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD GY
Maiłem ostatnio podobny problem. U mnie pedał sprzęgła wpadł całkowicie. Problemem okazał się popsuty wysprzęglik (wyciekał płyn hamulcowy). Naprawa jest szybka i niedroga (w miarę). Pozdr.
-
bufka
Zmień mechanika. Wysprzęglik jest tuż za chłodnicą i jest do niego w miarę łatwy dostęp. Tu masz podgląd jak to wygląda. http://www.iparts.pl/auto-czesci/cylind ... 00060.html Możesz jeszcze zaglądnąć na carspeed.pl. Polecam. Pozdr.
-
bufka
marcina napisał(a):Czyli z Twojej wypowiedzi wnioskuje, że powinien odpowietrzyć sprzęgło , tak??
Jeżeli nie masz wycieków płynu hamulcowego, to tak.
-
bufka
ok, dzięki bufka o to mi chodziło, czy samemu uda mi się to zrobić czy lepiej podjechać do warsztatu, może ktoś napiszę jakaś mała instrukcję? wiem że robi się to jak przy hamulcach tylko gdzie jest odpowietrznik??
Mazda 6 2.0 CiTD GY 2003
DPF bleee
DPF bleee
- Od: 5 cze 2008, 19:01
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD GY
Witam nie chce zakladac kolejnego tematu wiec sie podepne ,bo chyba tez mam problem ze sprzeglem , dzieje sie to tylko na zimnym silniku jak auto postoji w nocy, rano odpalam i pierwsze kilka startow slychac dziwne odglosy ,przypominajce obracanie sie przegubu , trzeba bardzo delikatnie ruszyc zeby nie uslyszec tego glosu dzieje sie to na wyprostowanych kolach , wiec przegub chyba odpada , czy moze to byc problem ze sprzeglem?
- Od: 29 sty 2010, 00:57
- Posty: 7
- Skąd: Doncaster
- Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r
Sorry ale nie jestem mechanikiem. Czytam forum Mazdy i Wam też polecam. Pozdr. http://gtrproject.mazdaspeed.pl/forum/v ... &start=100
-
bufka
sprzęgło odpowietrzone, prawie nic nie dało ( narazie pedał wraca do samego końca), teraz się zastanawiam czy słabe odbijanie pedału sprzęgła oraz branie od samego dołu w małym zakresie to wina wysprzęglika czy całe sprzęgło jest do wymiany? macie jakieś pomysły??
Mazda 6 2.0 CiTD GY 2003
DPF bleee
DPF bleee
- Od: 5 cze 2008, 19:01
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD GY
ja mam podobny przypadek, sprzęgło łapie normalnie o ile auto jest zimne, jak się zagrzeje bądź w korku mam problem żeby wbić 1 bądź R, wydaje mi się plyn sie zagrzewa i uszczelki w wysprzęgliku i puszczają, wycieków nie zauwarzyłem, sprzegło nie zapowietrzone.
gdzie mogę znaleźć reperaturkę wysprzeglika? w serwisie nie maja jest tylko cały. może z jakiegoś innego modelu podejdzie?
Dzięki za odpowiedz i Pozdrawiam.
gdzie mogę znaleźć reperaturkę wysprzeglika? w serwisie nie maja jest tylko cały. może z jakiegoś innego modelu podejdzie?
Dzięki za odpowiedz i Pozdrawiam.
- Od: 2 sie 2009, 20:08
- Posty: 13
Jeżeli chodzi o nie odbijanie, to pomoże odpowietrzenie sprzęgła ( nakrętka na wysprzęgliku taka jak w zaciskach hamulcowych) jeżeli chodzi o branie od dołu to też podejrzewam że to tarcza ale boje sie że jak już rozbiorą to do wymiany pójdzie razem z dwu masą
więc na razie jeżdżę
Mazda 6 2.0 CiTD GY 2003
DPF bleee
DPF bleee
- Od: 5 cze 2008, 19:01
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD GY
Witam
Przerabiałem ten problem w ubiegłym roku. Okazało się, że oprócz odpowietrzenia dobrze jest wylać część płynu hamulcowego z przewodów doprowadzających do wysprzęglika. Ten płyn tam zalega i z czasem traci właściwości. Gdy go spuszczałem "pedałując" pedałem sprzęgła najpierw schodziła ciemnobrązowa substancja, a potem pojawił się czysty płyn hamulcowy. U mnie ta operacja pomogła i sprzęgło zaczęło chodzić płynnie nawet w dużych temperaturach.
Przerabiałem ten problem w ubiegłym roku. Okazało się, że oprócz odpowietrzenia dobrze jest wylać część płynu hamulcowego z przewodów doprowadzających do wysprzęglika. Ten płyn tam zalega i z czasem traci właściwości. Gdy go spuszczałem "pedałując" pedałem sprzęgła najpierw schodziła ciemnobrązowa substancja, a potem pojawił się czysty płyn hamulcowy. U mnie ta operacja pomogła i sprzęgło zaczęło chodzić płynnie nawet w dużych temperaturach.
- Od: 4 sie 2006, 18:48
- Posty: 35
- Skąd: Raszówka/Lubin
- Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5
właśnie jestem-śm po zabiegu i rzeczywiście zaczeło gadać jak należy,a jaka zona zadowolona jak przedstawiłem jej czarny scenariusz z wymiana sprzęgła to aż usiadła, dlatego teraz ma powody do zadowolenia i już obiecała ze jedzie na zakupy!!!
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6