Tylne zawieszenie w M6 – różne zagadnienia.
Witam.
Dzis chcialem zrobic geometrie tylego zawieszenia bo zdziera opony na rantach. Okazalo sie ze sruba regulujaca wahacz poprzeczny jest zapieczona. Jak myslicie,sprobowac ja jakos odkrecic (preparatami odrdzewiajacymi , coca-cola itp), czy poprostu kupic nowa srube mimosrodowa , uciac tamta i zamontowac nowa. Czy mozliwe jest zrobienie tego samemu w garazu z kanalem. I czy macie namiary na jakis pewny sklep z takimi srubami. Dzwonilem do ASO i powiedzieli ze sruba z nakretka i podkladka bedzie kosztowa la 170zl za sztuke. Jak dla mnie za drogo
Dzis chcialem zrobic geometrie tylego zawieszenia bo zdziera opony na rantach. Okazalo sie ze sruba regulujaca wahacz poprzeczny jest zapieczona. Jak myslicie,sprobowac ja jakos odkrecic (preparatami odrdzewiajacymi , coca-cola itp), czy poprostu kupic nowa srube mimosrodowa , uciac tamta i zamontowac nowa. Czy mozliwe jest zrobienie tego samemu w garazu z kanalem. I czy macie namiary na jakis pewny sklep z takimi srubami. Dzwonilem do ASO i powiedzieli ze sruba z nakretka i podkladka bedzie kosztowa la 170zl za sztuke. Jak dla mnie za drogo
-
buksztyn86
Potraktuj to odrdzewiaczem, młotek w dłoń i opukaj mocno. Jak nie pomoże to spróbuj to rozgrzać palnikiem. Ja użyłem palnik żarowy do lutowania miedzi i puściło. Co innego rozkręcałem i pomogło.
Wysłane z mojego shooteru przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego shooteru przy użyciu Tapatalka
witam mam problem z tylnymi amortyzatorami w mazdzie 6 hb, nie wiem jak do nich dojść od góry, mogę prosić o jakieś wskazówki, ewentualnie może znacie jakiś dobry warsztat z okolic zielonej góry lub słubic?
- Od: 21 lut 2013, 15:05
- Posty: 4
- Skąd: zielona góra
- Auto: Mazda 6 2003 1.8 Pb/lpg Lovato
Witam
Mam pytanie co do ustawienia tylnego zawieszenia:
Czy w M6 kombi da radę przestawić zawiechę tak, aby góra koła bardziej schowała się w nadkolu?
Chodzi o to, że latem jeżdżę na 17" z oponami 225 z trochę za małym ET i jak załaduję autko dość mocno to brzegi opon trą o brzeg nadkola jak autko przysiada. Podczas normalnej eksploatacji nie ma to znaczenia, ale 5 osób i wypełniony bagażnik i jest problem..
Mam pytanie co do ustawienia tylnego zawieszenia:
Czy w M6 kombi da radę przestawić zawiechę tak, aby góra koła bardziej schowała się w nadkolu?
Chodzi o to, że latem jeżdżę na 17" z oponami 225 z trochę za małym ET i jak załaduję autko dość mocno to brzegi opon trą o brzeg nadkola jak autko przysiada. Podczas normalnej eksploatacji nie ma to znaczenia, ale 5 osób i wypełniony bagażnik i jest problem..
Witam.
Czy ktoś zmieniał samemu amortyzatory tylne w M6
Potrzebne są jakieś specjalne narzędzia (ściągacze/ściskacze itd) – czy może wystarczy lewarek Czy dam radę samemu je wymienić, czy lepiej do warsztatu się wybrać
Na co zwrócić szczególną uwagę/ na co uważać
Może ktoś potrafi w kilku punktach przekazać jak to najłatwiej/najprościej zrobić ?
zaglądałem pod auto dzisiaj – dojście do dolnego mocowania amortyzatora jest idealne, natomiast do górnego – to jakaś porażka a przynajmniej tak wygląda
Jakieś rady
Czy ktoś zmieniał samemu amortyzatory tylne w M6
Potrzebne są jakieś specjalne narzędzia (ściągacze/ściskacze itd) – czy może wystarczy lewarek Czy dam radę samemu je wymienić, czy lepiej do warsztatu się wybrać
Na co zwrócić szczególną uwagę/ na co uważać
Może ktoś potrafi w kilku punktach przekazać jak to najłatwiej/najprościej zrobić ?
zaglądałem pod auto dzisiaj – dojście do dolnego mocowania amortyzatora jest idealne, natomiast do górnego – to jakaś porażka a przynajmniej tak wygląda
Jakieś rady
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Mam pytanie: czy jest możliwość wymiany samych tulei (silentblockow) w tylnym drążku reakcyjnym. Oznaczony na manualu słynnym numerem 5 ? Praktykował ktoś takową naprawę, jeżeli tak to gdzie można zakupić owe tuleje.
Pozdro
Chodzi o ten element, a dokładnie tuleje – ten z aukcji dziwnie tani
http://allegro.pl/wahacz-tyl-l-pr-poprz ... 32887.html
Pozdro
Chodzi o ten element, a dokładnie tuleje – ten z aukcji dziwnie tani
http://allegro.pl/wahacz-tyl-l-pr-poprz ... 32887.html
- Od: 8 lut 2013, 15:28
- Posty: 49
- Skąd: Gostyń
- Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA
dobrzyn22 napisał(a):Witam.
Czy ktoś zmieniał samemu amortyzatory tylne w M6
Potrzebne są jakieś specjalne narzędzia (ściągacze/ściskacze itd) – czy może wystarczy lewarek Czy dam radę samemu je wymienić, czy lepiej do warsztatu się wybrać
Na co zwrócić szczególną uwagę/ na co uważać
Może ktoś potrafi w kilku punktach przekazać jak to najłatwiej/najprościej zrobić ?
zaglądałem pod auto dzisiaj – dojście do dolnego mocowania amortyzatora jest idealne, natomiast do górnego – to jakaś porażka a przynajmniej tak wygląda
Jakieś rady
Witam rowniez chcialbym zmienic amortyzatory. Moze ktos wie cos na temat gornego mocowania. Jakas porada co do wymiany ?
- Od: 12 sty 2014, 14:38
- Posty: 44
- Skąd: Hamburg
- Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km
Moze ktos wie cos na temat gornego mocowania. Jakas porada co do wymiany ? Glownie chodzi o dojscie jak odkrecic czy moze tzreba od srodka . Zagladalem to ciezko reke wsadzic od spodu a co dopiero jeszcze kluczem manewrowac.
- Od: 12 sty 2014, 14:38
- Posty: 44
- Skąd: Hamburg
- Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km
bartes76 napisał(a):Witam
Mam pytanie co do ustawienia tylnego zawieszenia:
Czy w M6 kombi da radę przestawić zawiechę tak, aby góra koła bardziej schowała się w nadkolu?
Chodzi o to, że latem jeżdżę na 17" z oponami 225 z trochę za małym ET i jak załaduję autko dość mocno to brzegi opon trą o brzeg nadkola jak autko przysiada. Podczas normalnej eksploatacji nie ma to znaczenia, ale 5 osób i wypełniony bagażnik i jest problem..
A może wystarczy zmiana opon bo masz 225 a profil ? Mi przy ori felach i oponie 225/50 R17 tez trze jak wiozę 5 osób,ale idę w stronę komfortu i nie zmienię na mniejszy profil
dobrzyn22 napisał(a):Witam.
Czy ktoś zmieniał samemu amortyzatory tylne w M6
Potrzebne są jakieś specjalne narzędzia (ściągacze/ściskacze itd) – czy może wystarczy lewarek Czy dam radę samemu je wymienić, czy lepiej do warsztatu się wybrać
Na co zwrócić szczególną uwagę/ na co uważać
Może ktoś potrafi w kilku punktach przekazać jak to najłatwiej/najprościej zrobić ?
zaglądałem pod auto dzisiaj – dojście do dolnego mocowania amortyzatora jest idealne, natomiast do górnego – to jakaś porażka a przynajmniej tak wygląda
Jakieś rady
Robiłeś jakieś notatki ?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
brodaM6 napisał(a):Robiłeś jakieś notatki ?
nie za bardzo po prostu przy w sumie prostej operacji nasunęło się na raz kilka pytań – z tego do teraz nurtuje mnie( i z tego co zauważyłem -co najmniej kilka osób) najbardziej jedno – jak dojść jakimś kluczem do górnego mocowania amortyzatora – czy da się to zrobić jakoś bezpośrednio, czy też trzeba więcej elementów demontować
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Dokladnie moze ktos zna jakis patent na wymiane. Prawdopodobnie ze wymiana bedzie banalnie prosta , glownie chodzi o gorne mocowanie tak jak kolega pisze czu tzreba wiecej elementow rozkrecac . Moze jest jakies inne dojscie. Leza mi amortyzatory , stuki draznia i to na tyle . Na warsztat nie ma kiedy zajechac ciagle praca, jedynie w niedziele mam chwile. Za ponad 6 tygodni wybieramy sie do Poslki to za pozno a chcialbym sam . Znajde chwile to powoli sie bedzie trzeba wymienic chyba ze ktos pomoze doradzi .
Jescze mam jedna rzecz . Wymienilem tylne laczniki stabilizatora, na stacji jak sprawdzalem zawieszenie to wyszlo ze sa do wymiany. Po wymianie slychac jak przejade przez dziure badz studzienke takie gluche jakby stukniecie. Wszystko dokrecone sprawzdalem . Wiem ze jasnowidzem nikt nie jest ale czy beda to amorki , teraz gdy laczniki nowe . W grudniu jak bylem sprawdzic zawieszenie to amorki pokazaly ze na jednym 35 a na drugim 40 %. Reszta w tylnym zawieszeniu byla ok. Dziwne jest to ze podczas silnego skretu czuc jakby tyl chcialo nadrzucic . Takie uczucie .
Jescze mam jedna rzecz . Wymienilem tylne laczniki stabilizatora, na stacji jak sprawdzalem zawieszenie to wyszlo ze sa do wymiany. Po wymianie slychac jak przejade przez dziure badz studzienke takie gluche jakby stukniecie. Wszystko dokrecone sprawzdalem . Wiem ze jasnowidzem nikt nie jest ale czy beda to amorki , teraz gdy laczniki nowe . W grudniu jak bylem sprawdzic zawieszenie to amorki pokazaly ze na jednym 35 a na drugim 40 %. Reszta w tylnym zawieszeniu byla ok. Dziwne jest to ze podczas silnego skretu czuc jakby tyl chcialo nadrzucic . Takie uczucie .
- Od: 12 sty 2014, 14:38
- Posty: 44
- Skąd: Hamburg
- Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km
Zdiagnozowalem u siebie problem . Wina byla w amortyzatorach dokladnie w dolnym mocowaniu guma byla wyrobiona . Co do dojscia do gornego mocowania , wystarczy odkrecic [waaaco?] poprzeczny , oraz boczny lacznik zeby [waaaco?] opadl i mamy miejsce. Klucz 14 w dlon i krecimy . Dojscie takie sobie ale idzie w miare szybko gorzej z wlozeniem spowrotem amortyzatora. Troche gimnastyki i powoli wszedl na swoje miejsce. Jazda probna i ucichlo .
- Od: 12 sty 2014, 14:38
- Posty: 44
- Skąd: Hamburg
- Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km
Koledzy mam pytanie wahacze dolne tylne były takie same we wszystkich wersjach nadwozia? Dla pewności chodzi mi o te wahacze Oczywiście chodzi o mazde6 GY
No i czy takie z wersji angielskiej będą pasowały, a dokładnie te co w ogłoszeniu http://allegro.pl/mazda-6-ts2-05-wahacz-tylny-tyl-prawy-i4262444312.html
qrzys napisał(a):
No i czy takie z wersji angielskiej będą pasowały, a dokładnie te co w ogłoszeniu http://allegro.pl/mazda-6-ts2-05-wahacz-tylny-tyl-prawy-i4262444312.html
- Od: 4 gru 2010, 14:42
- Posty: 101
- Skąd: Okolice Krosna
- Auto: Była: Madzia 323f Ba 1.5
Jest: Mazda6 GY LF '04 2.0Pb
Ford Cougar 2.0 99r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6