Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Macciek40 » 27 maja 2017, 14:37

Wpadnę wam w słowo, ma ktoś może zdjęcie lub obrazek poprawnego złożenia sekcji w pompie hamulcowej? 323f ba 1.5.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 15:25
Posty: 48
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA Z5 1995

Postprzez korniszon » 23 cze 2017, 11:37

Mam problem i nie wiem co.
Duża prędkość około 180km/h i gwałtowne hamowanie. Mazda zaczęła myszkować po całej jezdni. Ledwo ją utrzymałem w torze jazdy. Po powrocie sprawdzone zawieszenie i układ kierowniczy OK. Ciśnienie w oponach 2,6 bara na autoban OK opony nowe. Tarcze i klocki nowe dotarte. Dlaczego tak pływała przy hamowaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 09:56
Posty: 64 (7/13)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C TOP Sport Olympic 2008r.

Postprzez xRafalx » 23 cze 2017, 11:51

Zbieżność/geometria do sprawdzenia
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3708 (56/61)
Skąd: Niepołomice
Auto: MazdaSpeed 3 BK '08
Mazda6 GG '03

Postprzez korniszon » 23 cze 2017, 11:59

Była niedawno sprawdzona i jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 09:56
Posty: 64 (7/13)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C TOP Sport Olympic 2008r.

Postprzez drx8 » 23 cze 2017, 12:07

Może tłoczek masz zapieczony i jeden nie hamuje. łapie tylko jedno kolo i tańcujesz.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 165 (0/4)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez korniszon » 23 cze 2017, 12:12

Wszystko jest po regeneracji w stanie idealnym. Nowe piasty i łożyska, nowe tarcze i klocki, nowe opony, świeży płyn hamulcowy. Sprawdzone, nic się nie zapiekło. Luzów w zawieszeniu z przodu nie widać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 09:56
Posty: 64 (7/13)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C TOP Sport Olympic 2008r.

Postprzez m@riusz39 » 23 cze 2017, 18:44

To na przegląd sprawdzić czy faktycznie wszystko hula jak trzeba.
Ale tak na marginesie, jedno hamowanie wiosny nie czyni, mogły być koleiny itp.
Jeśli będzie się powtarzać rozebrać jeszcze raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 20:29
Posty: 201 (0/7)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez korniszon » 23 cze 2017, 18:58

Po niezliczonych wojnach z hamulcami założyłem Klocki hamulcowe FERODO FDB1619 + tarcze Zimmermann sport nawiercane + płyn ATE o wyższej temp. wrzenia.
W tą niedzielę. Hamowanie na autostradzie. Sucho. Kolein nie było. Wyjechał TIR na estońskich numerach na lewy pas nagle i bez kierunku. Podejrzewam, że nie spojrzał w lusterko. Facet za mną wiał na prawy pas bo mu chyba heble padły i zrównał się ze mną a wcześniej trzymał dobrą odległość. Mniejsza z tym. Wszystkie części dotarte na dystansie około 2 tys. km po różnych drogach i nieco sportowej jeździe. Powiem, że miałem pierwszy raz tak ekstremalne hamowanie i hamulce nie zawiodły. Mazda jak przyklejona, nawet abs nie zadziałał tylko to myszkowanie... . Byłbym puknął tego po prawej. Teraz mechanik obejrzał, popukał, postukał i stwierdził, że jest wszystko OK. Zmienię mechanika. Pojadę na stację diagnostyczną na trzepaki niech sprawdzą dokładnie całe zawieszenie i wszystkie hamulce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 09:56
Posty: 64 (7/13)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C TOP Sport Olympic 2008r.

Postprzez laksior » 19 lip 2017, 10:35

Panowie, ja dalej wojuje z moimi hamulcami. Pisałem wcześniej, że prawdopodobnie krzywa piasta ale sam już nie wiem, bo patrząc na mechanika jak nieudolnie to mierzył, to już niczego nie jestem pewien.
Opiszę mój problem.
Podczas hamowania przy dowolnej prędkości mam bicie na kierownicy oraz efekt pulsacyjnego hamowania.
Podejrzenie pada na prawe przednie koło. Na stacji diagnostycznej wykazywało nierówną siłę hamowania w porównaniu do koła lewego.
TARCZA:
Wczoraj byłem u tokarza, tarcza sprawdzona czujnikiem zegarowym na tokarce.
Tarcza prosta.
PIASTA:
Tak jak pisałem wcześniej trochę nieudolna robota mechanika i nie mam pewności co do piasty.
W tym miejscu może ktoś poleci konkretnego i sprawdzonego speca z Łodzi...
Swoją drogą, gdyby piasta była krzywa to raczej powinienem coś czuć na kierownicy podczas zwykłej jazdy. Tymczasem nawet przy 150 km/h mogę spokojnie puścić kierownicę i idzie jak po sznurku.
KOŁO:
Sugerowano mi również zamianę kół miejscami. Co prawda nie zrobiłem jeszcze tego, ale gdyby problemem było koło, to bicie miałbym również przy zwykłej jeździe a nie tylko przy hamowaniu.
ŚRUBA MOCUJĄCA TARCZĘ:
Na prawym kole mam ukręconą śrubę mocującą tarczę do piasty. Taki stan zastałem kupując auto ponad 4 lata temu, ale wcześniej to nie sprawiało problemu. W sobotę zabieram się za rozwiercenie tego, co zostało w piaście i wkręcę nową śrubę.
TŁOCZEK:
Przyszło mi też do głowy zregenerowanie tłoczka, może on powoduje problem. Koszt uszczelek tłoczka to około 25 PLN, więc koszt niewielki.
ZAWIESZENIE:
Kontrola na stacji nie wykazała żadnych luzów w zawieszeniu.
PRZEGUB:
Znajomy mi podpowiedział, że podobną sytuację miał jego szwagier. Przyczyną był podobno jakiś przegub przy skrzyni biegów. Znawcą nie jestem ale nie wydaje mi się... Może ktoś z doświadczonych użytkowników się wypowie.

Nic innego nie przychodzi mi do głowy, może macie koledzy jakieś sugestie co można jeszcze sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2014, 09:59
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Benzyna 141KM 2004

Postprzez xRafalx » 19 lip 2017, 10:39

Wymień klocki i tarcze na nowe i wszystko wróci do normy.
Ostatnio edytowano 24 lip 2017, 15:07 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3708 (56/61)
Skąd: Niepołomice
Auto: MazdaSpeed 3 BK '08
Mazda6 GG '03

Postprzez laksior » 19 lip 2017, 13:35

Zarówno tarcze jak i klocki są nowe. W zasadzie jest to już drugi komplet tarcz. Na pierwszych tarczach pojeździłem około 3-4 miesięcy i zaczęło się bicie. Na drugim komplecie przejechałem około 1000km i znów się zaczęło.
Ostatnio zdjąłem zacisk, klocki, wszystko wyczyściłem, nasmarowałem prowadnice i przez jakieś 50 km było OK. Później znów zaczęło się nasilać bicie podczas hamowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2014, 09:59
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Benzyna 141KM 2004

Postprzez kubsztyk » 19 lip 2017, 21:59

Jak prowadnice wyczyściłeś, to trzeba zobaczyć, czy tłoczek lekko się wciska. Odchylić gumkę i sprawdzić, czy nie ma wżerów na tłoczku i dziur w mieszku gumowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1693 (62/32)
Skąd: Kielce
Auto: Civic 2003 EP2 1.6B sport;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez laksior » 20 lip 2017, 04:09

Właśnie podejrzewam tłoczek. Zestaw naprawczy to koszt około 27 PLN, więc pieniądz niewielki.
W wolnej chwili wyjmę tłoczek, wyczyszczę go dokładnie i założę nowe uszczelki.
Dam znać oczywiście, czy to było przyczyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2014, 09:59
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Benzyna 141KM 2004

Postprzez tqr_us » 20 lip 2017, 18:40

Może plywajace stoja bierze nie rowno i bije
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 22:15
Posty: 251 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Rafał Bo » 21 lip 2017, 08:22

Sprawdź łączniki stabilizatorów
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 15:22
Posty: 10
Auto: M6, 121KM, 2004, GY

Postprzez tqr_us » 21 lip 2017, 11:16

Tosz to lomocze niesamowicie jak sa popsute laczniki ,tarcze napewno od tego nie bija
Ostatnio edytowano 4 wrz 2017, 13:32 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przekleństwa
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 22:15
Posty: 251 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez laksior » 21 lip 2017, 15:44

tqr_us napisał(a):Może plywajace stoja bierze nie rowno i bije

O co chodzi z tymi pływającymi? Wybacz ale nie jestem mechanikiem:) O co dokładnie chodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2014, 09:59
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Benzyna 141KM 2004

Postprzez tqr_us » 26 lip 2017, 05:22

To te sruby co przykrecasz zacisk do jazma ,albo odkrecasz jak zdejmujesz do wyjecia klockow jazmo, sa dwie w kazdym zacisku. W tylnych rowniez moze stac mechanizm od recznego ,wracajac do srub to powinny ruszac sie bez zadnych oporow
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 22:15
Posty: 251 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez laksior » 26 lip 2017, 22:26

Dzięki za podpowiedź. Właśnie zamówiłem sobie takie dwa zestawy jak poniżej.
Niestety mam problem z czasem na naprawę, bo muszę mieć non stop auto na chodzie.
Ale po wymianie na pewno napiszę czy pomogło.
Dzisiaj kolega zasugerował mi jeszcze lekko przytkany giętki przewód hamulcowy, przez co ciśnienie płynu hamulcowego podawanego na jedno koło może być zaburzone.
Stąd efekt pulsacyjnego hamowania.
Załączniki
814003-3.jpg
D41748C-1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2014, 09:59
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Benzyna 141KM 2004

Postprzez exevan » 9 sie 2017, 21:22

laksior napisał(a):Dzisiaj kolega zasugerował mi jeszcze lekko przytkany giętki przewód hamulcowy, przez co ciśnienie płynu hamulcowego podawanego na jedno koło może być zaburzone.
Stąd efekt pulsacyjnego hamowania.


Jak wymienisz przewód hamulcowy daj znać czy ustało to pulsające hamowanie bo u mnie to samo występuję po wymianie zacisków hamulcowych na nówki sztuki. Ciskam hamulec i od razu czuje lekkie hamowanie, potem jeszcze pół depnięcia w pedał i zaczyna dopiero pojazd hamować jak należy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2015, 17:22
Posty: 40 (8/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2002 141 KM + Gaz sekwencja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6