Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zigu18 » 16 sie 2015, 08:50

albo powoli zapiekaja się zaciski z przodu ;)

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez guzu » 19 sie 2015, 16:30

xRafalx napisał(a):Zaciski były rozbierane ? U mnie też biło podczas hamowania, bo wymianie przeczyszczeniu prowadnic zacisków i założeniu nowych bolcy/sworzni jak ręką odjął :) Jeśli tył do roboty to rób.


Więc tak. Wizyta u Jaksy. Pomiar bicia z przodu – lewa idealna – prawa minimalne bicie, ale w normie.

Wygląda na to, że tarcze ok.

Decyzja – chłopaki rozbierają i czyszczą zaciski.

Ostra jazda próbna – jest lepiej, ale to jeszcze nie to.

Ponowny pomiar tacz z przodu – lewa idealna – prawa poza normą – tarcza z prawej strony pod wpływem ciepła wichruje się ... Hella Pagid.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 15:35
Posty: 65 (2/0)
Skąd: Błonie
Auto: Mazda 6 Sport Combi 2.0 2005 147 KM
LPG TECH 224, KME TUR, Barracuda, Bormech 650x250

Postprzez matthies » 20 sie 2015, 15:33

to u mnie może być podobnie że pod wpływem ciepla się wichruje. jedyne lekarstwo to wymiana tarcz?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez guzu » 21 sie 2015, 13:22

Tarcze mają dwa miesiące, można przetoczyć na samochodzie, bo są grube, ale ja oddaje je do reklamacji.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 15:35
Posty: 65 (2/0)
Skąd: Błonie
Auto: Mazda 6 Sport Combi 2.0 2005 147 KM
LPG TECH 224, KME TUR, Barracuda, Bormech 650x250

Postprzez Wojtek » 21 sie 2015, 13:42

Pagid nigdy nie należał do dobrych produktów...

tt user
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomalaaa » 25 lip 2016, 10:54

Witam. Ja również mam problem. Jadę autobaną przy prędkości 180 km i gdy hamuję kierownica mi lata. Przy mniejszych prędkościach nie ma takich objawów. Przestaję bić gdy dochodzę do prędkości 140-130. Możecie powiedzieć co może być przyczyną. Wymieniłem tarcze i klocki na TRW z przodu a z tyły mam klocki TRW a tarcze Bosch. Na początku było idealnie po pewnym czasie znów to powróciło :( Powiedźcie mi co mam robić bo teraz często jeżdżę autostradami i nie chcę by coś się wydarzyło... Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2015, 16:54
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2005 2.0 MZR-CD 121 KM

Postprzez risto77 » 25 lip 2016, 13:34

Zmienić przednie tarcze.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez pawelsik » 25 lip 2016, 16:34

Cześć. Problem mam z hamulcami... Zaczęło się od tego, że zapiekł mi się zacisk z tyłu, to zrobiłem regenerację obydwu zacisków tylnych + wymiana linki hamulca ręcznego. Wszystko działało, lecz odrazu po wyjechaniu od mechanika poczułem, że hamulec roboczy łapie nieco niżej niż wcześniej. Zawróciłem, powiedziałem mechanikowi co zauważyłem, on powiedział że wszystko jest w porządku (na postoju przy włączonym silniku sprawdził pedał hamulca kiedy poczuje opór). Auto hamuje, owszem ale przy na prawdę mocnym wciśnięciu hamulca nie czuję aby załączał się ABS, tzn nie ma tego terkotania charakterystycznego. Kontrolka ABS normalnie gaśnie po odpaleniu, nie ma błędów... Wymieniałem też przed dłuższą wakacyjną trasą tarcze i klocki z przodu (tarcze ATE i klocki też). Odpowietrzane były też dwukrotnie zarówno przód jak i tył. Najpierw przy tylnych zaciskach, a potem po montażu przednich tarcz i klocków. Dzisiaj byłem zrobić przegląd okresowy, wyszło mi że na prawym przodzie mam opór toczenia 20% większy od lewego i słabiej trzyma lewy tył. A przy hamowaniu mocniejszym ABS dalej nie terkota. Co sprawdzić na początek? Inny mechanik doradził aby podłączyć komputer, że jest tam jakaś opcja odpowietrzania układu przez sterownik pompy ABSu. Prawda to? Zaczynam się też zastanawiać nad zakupem kompletu zacisków na przód od TRW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2015, 17:00
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Krynica-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Pb 141KM 2004r Station Wagon

Postprzez tomalaaa » 25 lip 2016, 20:20

No ale przecież nie 3 raz z rzędu.... A może być jakiś inny problem?

A jakie tarcze i klocki proponujesz? Bo muszę i jedno i drugie wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2015, 16:54
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2005 2.0 MZR-CD 121 KM

Postprzez mariusz5891 » 28 lip 2016, 16:11

Panowie potrzebuję pomocy
Trochę ponad tydzień temu wymieniony komplet hamulców z tyłu (tarcze zimmerman, klocki textar), praktycznie od wyjazdu z warsztatu z tyłu samochodu zaczęło nieźle buczeć przy hamowaniu – przy lekkim naciskaniu na pedał hamulca, np. dojeżdżając do świateł... Buczenie/rezonowanie coś jak w starym Ikarusie, lub coś takiego jak pociąg hamuje dojeżdżając do stacji – tylko głośniej). Hałas znikał przy mocniejszym wciśnięciu, lub przy puszczeniu pedału.
Dzisiaj podjechałem ponownie do mechanika, przejechał się ze mną i stwierdził chu*owe klocki :D
Trochę mnie to zaskoczyło bo textary to często polecane na forum klocki no ale coś tam zaczął przebąkiwać, że ostatnio się popsuły. Mówię no dobra zdejmijmy je i zobaczymy
Po zdjęciu pokazało się takie coś:
Obrazek
To nie jest chyba normalne zużycie klocków po 500 km, nie sądzicie?
Avatar użytkownika
 
Od: 25 maja 2015, 09:22
Posty: 55 (7/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06

Postprzez xRafalx » 28 lip 2016, 16:21

Według mnie to nie wina samych klocków tylko dopasowania tarcz do klocków, tzn tarcze są za twarde lub klocki są za twarde i stąd się to pojawiło. Ale to tylko moje zdanie.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez mariusz5891 » 28 lip 2016, 21:42

No właśnie wiele osób tutaj poleca taki zestaw i do tej pory nikt nie narzekał dlatego też taki kupiłem.
Przy montażu klocków używacie oryginalnych blaszek lub takiego zestawu montażowego? http://www.fox.rzeszow.pl/ZESTAW-MONTAZOWY-KLOCKOW-HAMULCOWYCH-TYL-MAZDA-6(4,253810,23052).aspx
Avatar użytkownika
 
Od: 25 maja 2015, 09:22
Posty: 55 (7/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06

Postprzez drx8 » 29 lip 2016, 07:23

prowadnice nasmaruj.
Załączniki
prowadnice.jpg
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez loboy » 15 wrz 2016, 03:03

Witam,
Z góry przeproszę jeśli powielę temat ale jest prawie 3:00 i mam mało czasu, żeby dowiedzieć się co dolega mojej Madzi, dlatego nie szukałem.
Do rzeczy, jak w temacie problem jest z hamowaniem a raczej ze strasznym bicie i trzęsieniem auta podczas hamowania. W ciągu 2l (09.2014) jak użytkuję auto i przejechaniu ok 45tyś musiałem na początku przetoczyć wszystkie tarcze i wymienić klocki wszystkie, po kilku miesiącach wymienić wszystkie klocki (ATE), tarcze z tyłu wymienić (no name) z przodu jeszcze raz przetoczyć, to było rok temu. W tym roku już raz wymieniałem tarcze z przodu razem z klockami (ATE/ATE), nie pomogło. Więc nowy mechanior wymienił wszystkie 4 tarcze, klocki, poczyścił wszystko, wymienił reparaturki i problem ustał na 1000km i znów wróciło bicie. Z przodu zestaw Ferodo/Ferodo z tyłu TRW/TRW – klocki/tarcze.
Myślałem że ten typ tak ma ale od ostatniej wymiany przejechałem ok 2tyś w ciągu miesiąca i znów wróciło bicie i mam wrażenie i mam wrażenie, że się pogłębia. Pojechałem jeszcze raz do chłopaka, a ten mi mówi, że tarcze z przodu do wyj...ania. I co znów wstawi mi nowe tarcze i problem wróci?
Możecie podpowiedzieć co mogę zrobić z tym? Moje hamowanie przy większych prędkościach jakbym jechał 150 po kocich łbach i zaczął hamować (lub coś w tym stylu) trzęsie całą budą.


Mazda 6 GY 2008 MZR-CD 2.0 143 KM.

Jeśli pisałem niespójnie to przepraszam, ale ponad 20h na nogach i ta pora robi swoje.
Dzięki i czekam na informacje zwrotne

Moderator:
1 wątek = 1 problem. Poza tym dublujesz to samo w 2 wątkach.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 21:25
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2008r, GY, silnik 2.0D 105 KW (143 KM), Typ silnika RF7J

Postprzez Wojtek » 15 wrz 2016, 10:48

Niech mechanik sprawdzi bicie piasty każdego koła... Przyrządem oczywiście...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez xRafalx » 15 wrz 2016, 11:36

Popieram Wojtka. Jeśli problem się powtarza to może masz piaty krzywe i po jakimś czasie krzywi Ci tarcze?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez drx8 » 15 wrz 2016, 11:53

jak może być krzywa piasta? prędzej łożysko do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez xRafalx » 15 wrz 2016, 12:17

Wydaje mi się, że normalnie może się piasta pokrzywić, w jeżdzasz w dziurę to dostaje felga, piasta oraz łożysko :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez drx8 » 15 wrz 2016, 12:34

być może, ale wg mnie bardziej prawdopodobne, że przy wjechaniu w dziurę cierpi felga a łożysko podda się pierwsze niż piasta. Przecież piasta to kawał odlewu, wątpię żeby tak łatwo było to skrzywić.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez xRafalx » 15 wrz 2016, 12:38

Nie sprawdzi jednego i drugiego nie dowie się.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6