Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mish » 19 sty 2009, 20:48

Mam poniższy problem z hamulcami... Otóż zdarza się, że przy nieco częstszym hamowaniu samochód jakby tracił hamulce, pedał jest twardy, samochód nie hamuje skutecznie i pojawia się kontrolka hamulców. Przeczytałem instrukcję i jest tam napisane, że przy kilkukrotnym szybszym naciśnięciu pedału hamulca może się podobna rzecz dziać z powodu spadku podciśnienia w układzie wspomagania hamulców. W moim przypadku dzieje się tak, moim zdaniem, zbyt szybko... Sprawdzałem poziom płynu hamulcowego i jest w porządku? Czy ktoś miał podobne problemy i jak je rozwiązał? Planuję wybrać się do serwisu celem sprawdzenia naciągu paska od pompy płynu hamulcowego.
Ostatnio edytowano 19 sty 2009, 21:05 przez Mish, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez MAZVAGTECH » 19 sty 2009, 20:55

Mish napisał(a):Planuję wybrać się do serwisu celem sprawdzenia naciągu paska od pompy płynu hamulcowego.

Zmarnowane pieniadze bo pompa plynu hamulcowego nie jest napedzana zadnym paskiem
Mish napisał(a):Otóż zdarza się, że przy nieco częstszym hamowaniu samochód jakby tracił hamulce, pedał jest twardy, samochód nie hamuje skutecznie i pojawia się kontrolka hamulców

Pedal robi sie twardy bo jest spadek podcisnienia w ukladzie wspomagania hamulcow i zacznij od tego
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Mish » 19 sty 2009, 20:57

maxkls napisał(a):Pedal robi sie twardy bo jest spadek podcisnienia w ukladzie wspomagania hamulcow i zacznij od tego

z tym paskiem to miałem na myśli ten układ wspomagania... co tam może się dziać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez magicadm » 19 sty 2009, 21:20

Pompa vacum się kończy?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Mish » 19 sty 2009, 21:34

No nie osłabiajcie mnie... 2003 auto, raptem 6 lat... 115 tysięcy przebiegu... a ponoć Mazdy słyną ze swojej niezawodności?! Może to kwestia paska napędzającego pompę vacum... (disclaimer: na budowie aut znam się pobieżnie, swoje przypuszczenia opieram w tym momencie na tym, co znalazłem w instrukcji obsługi)...

Coś nie mam szczęścia z tym samochodem – podczas mrozów padł mi komputer – zawiesiły się wtryski :/ Teraz hamulce niedomagają, a jeszcze webasto chcę przeczyścić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez magicadm » 19 sty 2009, 22:09

Mish napisał(a):raptem 6 lat... 115 tysięcy przebiegu

Kto Ciebie tak oszukał ??? ;)

Mish napisał(a):Może to kwestia paska napędzającego pompę vacum...

Ten sam pasek napędza rorząd – więc jeżeli z nim nie masz problemu, to nie wina paska.

Mish napisał(a):Coś nie mam szczęścia z tym samochodem – podczas mrozów padł mi komputer – zawiesiły się wtryski :/ Teraz hamulce niedomagają, a jeszcze webasto chcę przeczyścić...

No ale mało pali :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Mish » 19 sty 2009, 22:13

magicadm napisał(a):
Mish napisał(a):raptem 6 lat... 115 tysięcy przebiegu

Kto Ciebie tak oszukał ??? ;)

nikt :) wprawdzie kupiłem zaledwie miesiąc temu, ale on znajomego, który sprowadził w 2006 roku... i nie był z tych "ujeżdżających"

magicadm napisał(a):
Mish napisał(a):Może to kwestia paska napędzającego pompę vacum...

Ten sam pasek napędza rorząd – więc jeżeli z nim nie masz problemu, to nie wina paska.
rozrząd był wymieniany 3 tygodnie temu... ojojoj, żona mnie za drzwi wystawi jak kolejny pieniądz włożę w samochód :)

magicadm napisał(a):
Mish napisał(a):Coś nie mam szczęścia z tym samochodem – podczas mrozów padł mi komputer – zawiesiły się wtryski :/ Teraz hamulce niedomagają, a jeszcze webasto chcę przeczyścić...

No ale mało pali :)
Octavia 1,9TDI 110KM pali znaaacznie mniej :( Ale miejsca w środku nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Mish » 19 sty 2009, 22:18

może to istotne... może nie... ale płynu hamulcowego jest "pod korek", czyli jakieś 1cm ponad kreseczkę MAX...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez magicadm » 19 sty 2009, 22:20

Sprawdź szczelność węży od podciśnienia. Spróbuj zmierzyć jego wartość.
Wszystko wskazuję na jakąś nieszczelność.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Lorento » 19 sty 2009, 22:46

Mickiego Rurke od wspomagania miała wymienianego w ramach action de la service, czy nie bardzo?
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Mish » 19 sty 2009, 22:55

Lorento, podaj mi adres swojego dealera... :)

magicadm, takoż uczynię...

btw. ma ktoś dostęp do żaróweczek podświetlenia deski rozdzielczej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Enduro » 19 sty 2009, 23:45

Mish napisał(a):może to istotne... może nie... ale płynu hamulcowego jest "pod korek", czyli jakieś 1cm ponad kreseczkę MAX...

a to nieprawdlowo!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 19 sty 2009, 23:49

magicadm napisał(a):
Mish napisał(a):Może to kwestia paska napędzającego pompę vacum...

Ten sam pasek napędza rorząd – więc jeżeli z nim nie masz problemu, to nie wina paska.

pasek nie napędza pompy Vaku!!!
a jest ona bezpośrednio do wałka rozrządu domontowana.
E.
Ostatnio edytowano 20 sty 2009, 11:16 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mish » 20 sty 2009, 08:41

Enduro, to po kiego grzyba w instrukcji jest napisane, że należy w takim przypadku sprawdzić poziom płynu hamulcowego oraz naciąg paska napędzającego wspomaganie układu hamulcowego?! Wg Ciebie co mam sprawdzić, spawy?!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez magicadm » 20 sty 2009, 09:59

Enduro napisał(a):jak nie wiesz, to nie pisz bzdur!!
żaden pasek nie napędza pompy Vaku!
a jest ona bezpośrednio do wałka rozrządu domontowana.

Taaaaa :D
...a co napędza wałek rozrządu??? :P
Napisałem gdziekolwiek, że to napęd bezpośredni?
Nie zauważyłeś delikatnej ironii w moim poście ;)

PS
Miałem okazję zaglądać kilka razy pod maskę i dekiel zaworów w RFach


Dla świętego "spokoju" usunąłbym nadmiar płynu – choć na 99,9% to nie jego wina.

Czy na wyższych obrotach silnika zjawisko jest tak samo odczuwalne?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 20 sty 2009, 11:12

magicadm napisał(a):...a co napędza wałek rozrządu??? :P
Napisałem gdziekolwiek, że to napęd bezpośredni?
Nie zauważyłeś delikatnej ironii w moim poście ;)

sorry nie dopatrzylem się...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mish » 20 sty 2009, 11:46

raczej przy częstszym hamowaniu, np. podczas jazdy w korkach... (tak, wiem co jest napisane w instrukcji, ale i tak mnie to niepokoi)... albo gdy samochód stał przez parę minut na ręcznym i na luzie... ten nadmiar płynu usunę również... podjadę na dniach do mechanika, bo poza tym ma hamulce jak żyletki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez piotrek_l » 20 sty 2009, 12:11

Nie bede zakladal nowego watku wiec podepne sie pod ten.
Mam troche inny problem z hamulcami – czasami jak delikatnie hamuje czuje jakby przerywaly (na pewno nie jest to ABS, chociaz objawy sa podobne) czasami tez drzy delikatnie kierownica przy takim hamowaniu. Podejrzewam ze moze jakas tarcza jest krzywa? Klocki sa na pewno ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 08:33
Posty: 13
Skąd: Warszawa-Kabaty
Auto: Mazda 3 2.0 TOP SPORT

Postprzez magicadm » 20 sty 2009, 12:59

Enduro napisał(a):sorry nie dopatrzylem się...

Spoko :)
piotrek_l napisał(a):Podejrzewam ze moze jakas tarcza jest krzywa?

Całkiem możliwe, a może miejscowo zaolejona?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez piotrek_l » 20 sty 2009, 13:22

wlasnie patrzylem i wszystkie tarcze sa suche. Sa jakies inne sugestie co to moze byc?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 08:33
Posty: 13
Skąd: Warszawa-Kabaty
Auto: Mazda 3 2.0 TOP SPORT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6