Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dziadson1 » 20 maja 2015, 23:14

Witam. Nie znalazłem na forum podobnego problemu dlatego zacząłem nowy wątek.
Co to może być? Puka mi coś Przy hamowaniu Przy małych prędkościach. Np Dojeżdżając do skrzyżowania lub hamując przed progiem spowqlniajacym. Jest to pukniecie z każdym wcisnieciem hamulca . Nie jest to metaliczny puk. Myślałem że to zaciskajace się hamulce na tarczy, ze względu na to ze dość słabo wyciszone są nadkola, ale czy rzeczywiście? puk dochodzi tak jak by z prawego koła przedniego.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2014, 22:48
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.

Postprzez Pawel_G » 21 maja 2015, 09:07

dziadson1 – nie chcę się tu bawić w forum nazi albo pseudo moderatora, ale podobne wątki juz były, nawet jesli nie identyczne, to podobne, możesz zadawać w nim/nich pytania, ktoś na pewno odpowie :)

U mnie takie objawy dawał zbyt duży luz zacisku hamulcowego na prowadnicy zacisku. Identyfikacja miejsca, z którego pochodzi dźwięk/hałas była dość trudna, u mnie akurat stukał tylny zacisk, chociaż na początku byłem przerażony, że mam do wymiany coś w przednim zawieszeniu.

Spróbuj poruszać ręką zacisk(i), jeśli którykolwiek będzie się ruszał w jakikolwiek inny sposób niż poosiowo względem prowadnicy, to doraźnie pomaga porządne nasmarowanie prowadnic oraz tulei w które wchodzą prowadnice. Stukanie znika, luz nie. Wkrótce jednak będzie trzeba wymienić prowadnice.

Poza tym może to być maglownica, któryś z wahaczy... opcji jest pełno, forum zna 90% z nich, przeglądaj wątki i szukaj rozwiązania dla siebie:)

P.S. Pytania ode mnie:

– czy ktoś zna wymiary nominalne prowadnic zaciskowych do M6?
– czy jest ryzyko, że to tuleja w zacisku się wyrabia (rdza, tarcie) i założenie nowych prowadnic nie da oczekiwanego efektu?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2014, 19:15
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)

Postprzez dziadson1 » 21 maja 2015, 10:03

Ok. Dzięki za informacje. Napewno sprawdzę to co napisałeś. Co do tematu to szukałem takiego i znalazłem chyba dwa dotyczące podobnych objawów, lecz były to trochę inne stuki i raczej przy większych prędkościach. Tematy były już trochę stare i zastanawiałem się czy odgrzebywac je czy założyć nowy wątek. Postanowiłem nowy temat rozpocząć. Jeżeli coś źle zrobiłem to przepraszam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2014, 22:48
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.

Postprzez Pawel_G » 22 maja 2015, 09:01

Wiesz, akurat kwestia tego czy zakładać nowy wątek czy odgrzewać stary jest trochę subiektywna, musielibyśmy usiąść i porzadnie go przedyskutować <piwo> , żeby dojść do jednego wspólnego wniosku ;)

A czy jadąc po dziurach też pojawiają ci się takie stuki? Czy są powiązane tylko z hamowaniem?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2014, 19:15
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)

Postprzez dziadson1 » 22 maja 2015, 11:50

No właśnie tylko podczas hamowania gdy jadę bardzo wolno i nie zawsze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2014, 22:48
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.

Postprzez dobrzyn22 » 22 maja 2015, 19:12

dziadson1 napisał(a):Tematy były już trochę stare i zastanawiałem się czy odgrzebywac je czy założyć nowy wątek

w takich przypadkach zawsze dopisujemy się do istniejącego wątku. Rodzaj stuków, puków i innych hałasów ma drugorzędne znaczenie ;)

tym razem łączę.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez odom » 6 cze 2015, 16:38

Więc tak. Hamulce były robione po raz pierwszy rok temu przód i tył kocki japanparts piszczały jak głupie i to niezależnie od pogody. Po 8 tyś jeden z zacisków tylnych nie odbijał zbyt dobrze wiec klocek starł się do blachy i poniszczył tarczę. Więc zakupiłem na tył tarcze textar pro + klocki bosh na 2 osie, została zrobiona regeneracja tylnych zacisków. . I tu zaczęła się jadka :( po 2 tyś piszczenie zrobiło się coraz większe .... i tym razem z przodu. mechanik zrobił regenerację zacisków przód i przetłoczył tarcze. Był spokój 500 km i znów piski jak u hamującej starej lokomotywy <płacze> Pojechałem do niego znów. Okazało się że jakieś paprochy były w klockach. zostały cytuje ,, wydłubane,, a cały układ nasmarowany. ten sam wynik 2 dni i znów piszczenie powróciło. Wymienione też wszystkie blaszki klockków. zainwestowałem 1400 zł a efekt jest taki jak był . Ewidentnie piski dochodzą z przedniej osi, chodź lewa znacznie głośniej. Ostatnio odginal te obudowy tarcz od strony wew. Ale to też nic nie pomogło. Widzę kompletną bezradność z jego strony. Pal licho wydane pieniądze, było mineło. Ale teraz chcę zrobić przód tarcze i klocki ATE tylko nie chcę by znów scenariusz się powtórzył. Może ktoś z sympatycznych kolegów może naprowadzić co jest powodem ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez matthies » 6 cze 2015, 23:36

odom napisał(a):co jest powodem

beznadziejny mechanik, zmień go czym prędzej.

i łączę z odpowiednim tematem.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 17 cze 2015, 16:44

Klocki kupiłeś h...e i piszczy co może piszczeć ,co do tarczy to nie wiem pomykam na ori ,poczytaj jest o tym masa każdy co innego wybór :| ,sam nie wiem co kupić
Ostatnio edytowano 18 cze 2015, 06:25 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: wulgaryzmy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mariusz5891 » 10 sie 2015, 11:24

Witam kolegów i proszę o pomoc w zdiagnozowaniu swojego problemu.
Otóż po wymianie tylnych klocków hamulcowych pojawił się problem w postaci dziwnego dźwięku przy hamowaniu z prawego tylnego koła, ciężko go nazwać ale jest podobny do dźwięku, który się pojawia gdy najedziemy kołem na chropowate poziome pasy ruchu na jezdni tylko dużo bardziej donośny. Czy ktoś miał taki objaw lub wie czym jest spowodowany?
Avatar użytkownika
 
Od: 25 maja 2015, 09:22
Posty: 55 (7/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06

Postprzez cisiel1981 » 12 sie 2015, 21:35

Panowie, mam pytanie, czy istnieje możliwość wymiany osłony przeciwpyłowej w zacisku hamulcowym bez demontowania tłoczka. Czyli wymiana tej pierwszej uszczelki bez wymontowywania zacisku i odpowietrzaniu. Proszę o informację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez risto77 » 12 sie 2015, 21:42

Zapomnij. Chyba, że Jesteś czarodziejem
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez cisiel1981 » 12 sie 2015, 21:46

Dzięki kolego risto77 <piwo> <piwo> <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez guzu » 13 sie 2015, 14:39

Cześć, u mnie problem z biciem podczas hamowania od prędkości 80km/h – drgania na kierownicy i delikatnie na hamulcu.

Wymienione:
– tarcze i klocki z przodu
– piasta i łożysko prawy przód
– drażek i końcówka drążka kierowniczego
– ustawiona zbieżność, geometria i kąty z tyłu
– nowe opony Dunlop Bluresponse 205/55/16

– felgi nie pokrzywione
– brak bicia na piaście/tarczy

Brakuje mi już pomysłów co dalej. Tylne hamulce od nowości – brać się za wymianę? Jakieś inne pomysły?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 15:35
Posty: 65 (2/0)
Skąd: Błonie
Auto: Mazda 6 Sport Combi 2.0 2005 147 KM
LPG TECH 224, KME TUR, Barracuda, Bormech 650x250

Postprzez xRafalx » 13 sie 2015, 22:42

Zaciski były rozbierane ? U mnie też biło podczas hamowania, bo wymianie przeczyszczeniu prowadnic zacisków i założeniu nowych bolcy/sworzni jak ręką odjął :) Jeśli tył do roboty to rób.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez CLAU » 14 sie 2015, 08:49

guzu napisał(a):Cześć, u mnie problem z biciem podczas hamowania od prędkości 80km/h – drgania na kierownicy i delikatnie na hamulcu.

Wymienione:
– tarcze i klocki z przodu
– piasta i łożysko prawy przód
– drażek i końcówka drążka kierowniczego
– ustawiona zbieżność, geometria i kąty z tyłu
– nowe opony Dunlop Bluresponse 205/55/16

– felgi nie pokrzywione
– brak bicia na piaście/tarczy

Brakuje mi już pomysłów co dalej. Tylne hamulce od nowości – brać się za wymianę? Jakieś inne pomysły?


Jezeli tylne hamulce masz od nowosci, to po 10 latach z tylu jest jakas rzepa a nie tarcza hamulcowa. Wymien tarcze i klocki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez guzu » 14 sie 2015, 18:02

Dzięki za odpowiedź, sprawdzę i dam znać czy jest już ok ;)
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 15:35
Posty: 65 (2/0)
Skąd: Błonie
Auto: Mazda 6 Sport Combi 2.0 2005 147 KM
LPG TECH 224, KME TUR, Barracuda, Bormech 650x250

Postprzez matthies » 14 sie 2015, 19:50

to i ja zapytam.

Ostatnio trochę jeździłem szybciej. Zauważyłem, że przy mocnym hamowaniu ze 180 do 60 nagle hamulce zaczynają buczeć i pojawia się delikatne szarpanie na kierownicy. Nie wiem czy to krzywe tarcze, bo przy normalniej jeździe nic na kierownicy nie bije. Może pod wpływem dużej temperatury się wyginają czy coś? Kto wie?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Danmazda » 15 sie 2015, 16:39

matthies napisał(a):przy mocnym hamowaniu ze 180 do 60 nagle hamulce zaczynają buczeć i pojawia się delikatne szarpanie na kierownicy
Przez ostatni tydzień miałem coś takiego, wczoraj wizyta u mechanika. Diagnoza, brak klocków.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez matthies » 15 sie 2015, 20:48

o toś mnie teraz wonski zaskoczył! dziwne że niby koniec klocków ale dalej hamuje jak żyleta ... mimo to sprawdzę oczywiście jak klocki się prezentują.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6