Strona 1 z 1

miarowe stukanie przy wyższych prędkościach

PostNapisane: 5 kwi 2010, 13:16
przez radek999
witam,

ostatnio robiłem małą trasę i zauważyłem że przy prędkościach powyżej 110 km/h zaczyna coś miarowo stukać (nie ważne czy droga prosta/dziurawa , prosta/zakręt) , aż boję się jechać z tym stukaniem. w poprzednim aucie podobnie stukało jak miałem raz nie dokręcone koło, ale tutaj sprawdziłem wszystkie 4 – żadnej śruby nie dokręciałem nawet o milimetr i nadal stuka. jest to miarowe stukanie tzn. stuka jakby równo z obrotami koła. co to może być ?

Re: miarowe stukanie przy wyższych prędkościach

PostNapisane: 5 kwi 2010, 13:23
przez jinxsior
Mi tak stukało łożysko w Chryslerze, co wcale nie oznacza że u Ciebie również. Może opona stukać, może gdzieś przy zaciskach hamulcowych. Najlepiej podnieś samochód z tej strony co stuka i kręć kołem. Moze cos ociera i taki efekt powoduje.

Re: miarowe stukanie przy wyższych prędkościach

PostNapisane: 5 kwi 2010, 20:15
przez darrecki
radek999 napisał(a):witam,

ostatnio robiłem małą trasę i zauważyłem że przy prędkościach powyżej 110 km/h zaczyna coś miarowo stukać (nie ważne czy droga prosta/dziurawa , prosta/zakręt) , aż boję się jechać z tym stukaniem. w poprzednim aucie podobnie stukało jak miałem raz nie dokręcone koło, ale tutaj sprawdziłem wszystkie 4 – żadnej śruby nie dokręciałem nawet o milimetr i nadal stuka. jest to miarowe stukanie tzn. stuka jakby równo z obrotami koła. co to może być ?


Tez tak mialem. Czasami bylo glosniej, czasami ciszej, mozna tez bylo wyczuc delikatne drgania na podlodze i pedalach. Winne bylo lozysko, w moim przypadku lewy przod. Objaw byl niewykrywalny podczas krecenia kolem przy podniesionym aucie, jedynie podczas jazdy.

Re: miarowe stukanie przy wyższych prędkościach

PostNapisane: 7 kwi 2010, 11:52
przez radek999
tak, dokładnie, też były w tych momentach wyczuwalne drgania, więc też obstawiam łożysko, tylko nie wiem z której strony. podjade do serwisu jakiegoś i bedzie jasne. a tak przy okazji – ile Cie naprawa wyniosła ? widziałem na allegro jakieś japońskie łożyska ~150zł – niby ida na pierwszy montaż – wierzyć temu ?

stukanie przy wyższych prędkościach

PostNapisane: 11 kwi 2010, 11:44
przez Enduro
a może kamień lub sruba jest wbita w opone lub jej bieznik?
sprawdz je!
powodz.
Enduro

Re: stukanie przy wyższych prędkościach

PostNapisane: 11 kwi 2010, 16:36
przez mądry
Enduro napisał(a):a może kamień lub sruba jest wbita w opone lub jej bieznik?
Enduro

Popieram poprzednika. Jak kiedyś śruba wlazła mi w oponę to przez 1000 km stukała a stukanie słyszalne było dopiero przy wyższych prędkościach...

Re: stukanie przy wyższych prędkościach

PostNapisane: 11 kwi 2010, 18:03
przez darrecki
mądry napisał(a):
Enduro napisał(a):a może kamień lub sruba jest wbita w opone lub jej bieznik?
Enduro

Popieram poprzednika. Jak kiedyś śruba wlazła mi w oponę to przez 1000 km stukała a stukanie słyszalne było dopiero przy wyższych prędkościach...


O ile stukanie mozna wytlumaczyc kamykiem badz innym cialem obcym w oponie, o tyle wyczuwalnych drgan na calej podlodze z przodu juz nie. Ja w moim przypadku obstawialem polos, a dokladnie lape (lozysko) przykrecana do silnika i w sumie sporo sie zdziwilem jak winnym okazalo sie lozysko kola po przeciwnej stronie.

Re: miarowe stukanie przy wyższych prędkościach

PostNapisane: 26 kwi 2010, 10:33
przez radek999
znowu robiłem trasę i zauważyłem znowu to stukanie, jednak ani kierownica nie drgała, ani nie wydało mi się ono teraz 'miarowe'. już we Wrocławiu podjechałem do pierwszego lepszego serwisu i się okazało że ... puściła jedna śruba od osłony silnika pod spodem... więc dałem Panu 10zł i wszystko wróciło do normy :)

pozdrawiam!

Re: miarowe stukanie przy wyższych prędkościach

PostNapisane: 26 kwi 2010, 10:43
przez s4v4g3
heh o masakra :P
Co nam ta Madzia robi... Człowiek dostaje szału jak coś wali/stuka a tu tylko taka śrubka :P