miarowe stukanie przy wyższych prędkościach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez radek999 » 5 kwi 2010, 13:16

witam,

ostatnio robiłem małą trasę i zauważyłem że przy prędkościach powyżej 110 km/h zaczyna coś miarowo stukać (nie ważne czy droga prosta/dziurawa , prosta/zakręt) , aż boję się jechać z tym stukaniem. w poprzednim aucie podobnie stukało jak miałem raz nie dokręcone koło, ale tutaj sprawdziłem wszystkie 4 – żadnej śruby nie dokręciałem nawet o milimetr i nadal stuka. jest to miarowe stukanie tzn. stuka jakby równo z obrotami koła. co to może być ?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 16:04
Posty: 14
Auto: M6 GY, 2.0 benzyna automat 2003

Postprzez jinxsior » 5 kwi 2010, 13:23

Mi tak stukało łożysko w Chryslerze, co wcale nie oznacza że u Ciebie również. Może opona stukać, może gdzieś przy zaciskach hamulcowych. Najlepiej podnieś samochód z tej strony co stuka i kręć kołem. Moze cos ociera i taki efekt powoduje.
"Ziemia ojców ma tę moc, która mi po nocach nie da słodko spać"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 18:31
Posty: 18
Skąd: Swindon/Lublin
Auto: Mazda6 2.0d Hatchback
2008 TS2 (140)
Był
Citroen C5 2.0 D 2001
Passat 2.0 TDI Sport 2006
Honda Accord 2.0 PB 2005
Rover 75 2.0 D 2002
Mazda 6 2.0 D 2004
Laguna 1.9 Cdti 2007
Chrysler GrandVojager 3.3 Pb
2004
Audi A6 1.9 D 2002
Audi A6 1.9 d 2005

Postprzez darrecki » 5 kwi 2010, 20:15

radek999 napisał(a):witam,

ostatnio robiłem małą trasę i zauważyłem że przy prędkościach powyżej 110 km/h zaczyna coś miarowo stukać (nie ważne czy droga prosta/dziurawa , prosta/zakręt) , aż boję się jechać z tym stukaniem. w poprzednim aucie podobnie stukało jak miałem raz nie dokręcone koło, ale tutaj sprawdziłem wszystkie 4 – żadnej śruby nie dokręciałem nawet o milimetr i nadal stuka. jest to miarowe stukanie tzn. stuka jakby równo z obrotami koła. co to może być ?


Tez tak mialem. Czasami bylo glosniej, czasami ciszej, mozna tez bylo wyczuc delikatne drgania na podlodze i pedalach. Winne bylo lozysko, w moim przypadku lewy przod. Objaw byl niewykrywalny podczas krecenia kolem przy podniesionym aucie, jedynie podczas jazdy.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez radek999 » 7 kwi 2010, 11:52

tak, dokładnie, też były w tych momentach wyczuwalne drgania, więc też obstawiam łożysko, tylko nie wiem z której strony. podjade do serwisu jakiegoś i bedzie jasne. a tak przy okazji – ile Cie naprawa wyniosła ? widziałem na allegro jakieś japońskie łożyska ~150zł – niby ida na pierwszy montaż – wierzyć temu ?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 16:04
Posty: 14
Auto: M6 GY, 2.0 benzyna automat 2003

Postprzez Enduro » 11 kwi 2010, 11:44

a może kamień lub sruba jest wbita w opone lub jej bieznik?
sprawdz je!
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mądry » 11 kwi 2010, 16:36

Enduro napisał(a):a może kamień lub sruba jest wbita w opone lub jej bieznik?
Enduro

Popieram poprzednika. Jak kiedyś śruba wlazła mi w oponę to przez 1000 km stukała a stukanie słyszalne było dopiero przy wyższych prędkościach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez darrecki » 11 kwi 2010, 18:03

mądry napisał(a):
Enduro napisał(a):a może kamień lub sruba jest wbita w opone lub jej bieznik?
Enduro

Popieram poprzednika. Jak kiedyś śruba wlazła mi w oponę to przez 1000 km stukała a stukanie słyszalne było dopiero przy wyższych prędkościach...


O ile stukanie mozna wytlumaczyc kamykiem badz innym cialem obcym w oponie, o tyle wyczuwalnych drgan na calej podlodze z przodu juz nie. Ja w moim przypadku obstawialem polos, a dokladnie lape (lozysko) przykrecana do silnika i w sumie sporo sie zdziwilem jak winnym okazalo sie lozysko kola po przeciwnej stronie.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez radek999 » 26 kwi 2010, 10:33

znowu robiłem trasę i zauważyłem znowu to stukanie, jednak ani kierownica nie drgała, ani nie wydało mi się ono teraz 'miarowe'. już we Wrocławiu podjechałem do pierwszego lepszego serwisu i się okazało że ... puściła jedna śruba od osłony silnika pod spodem... więc dałem Panu 10zł i wszystko wróciło do normy :)

pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 16:04
Posty: 14
Auto: M6 GY, 2.0 benzyna automat 2003

Postprzez s4v4g3 » 26 kwi 2010, 10:43

heh o masakra :P
Co nam ta Madzia robi... Człowiek dostaje szału jak coś wali/stuka a tu tylko taka śrubka :P
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6