Problem z pedałem sprzęgła i biegami
Strona 1 z 1
Witam!
Problem zaczął sie wczoraj wieczorem jadąc do pracy. Po dłuższej jezdzie zatrzymałem sie pod sklepem. Po ponownym odpaleniu silnika nie mogłem wrzucić żadnego biegu były jakby zblokowane. Po zgaszeniu silnika biegi chodziły płynnie jak zawsze. Postanowiłem odpalic auto z biegu z wcisnietym sprzegłem było ale tylko na moment gdyż musialem zmienic bieg ze wstecznego i znowu ta sama sytuacja... Do pracy mialem okolo 500m wiec doturlałem sie na jedynce. Rano chcą wyjechać z pracy wrzucilem wsteczny, odpaliem silnik a auto samo jechało z wcisnietym pedałem sprzegła!! Stwierdzilem ze padło mi sprzegło . Wyłaczylem silnik nie zrzucając biegu, po czym nie moglem go ruszyć z pozycji wstecznego. Po szarpnieciu wajchy bieg wyskoczył i wszystko jakby sie naprawiło. Normalnie dojechalem do domu. Po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu biegi dalej nie wchodzą. Dodam że od tamtej chwili pedał hamulca jest twardy jak skała. Tel do kolegi i podpowiedzial mi zebym odkrecił zbiorniczek od płynu hamulcowego że niby sprzegło sie zapowietrzyło... jednak bo jak pózniej stwierdzilem mam sprzegło na lince... Po wyjeciu aku i odkrecenia podstawki ukazała sie jakby wajcha z dwoma linkami ktora delikatnie sie ruszala po wciskaniu sprzegla, jednak ma ona wiekszy zakres ruchu po poruszaniu jej ręką...
Nie wiem czy dobrze kombinuje ale czy linka mogła spaść z pedała?
I czemu pedał hamulca jest twardy?
Jakieś teorie, diagnoza?
Pozdrawiam
Kamil
Problem zaczął sie wczoraj wieczorem jadąc do pracy. Po dłuższej jezdzie zatrzymałem sie pod sklepem. Po ponownym odpaleniu silnika nie mogłem wrzucić żadnego biegu były jakby zblokowane. Po zgaszeniu silnika biegi chodziły płynnie jak zawsze. Postanowiłem odpalic auto z biegu z wcisnietym sprzegłem było ale tylko na moment gdyż musialem zmienic bieg ze wstecznego i znowu ta sama sytuacja... Do pracy mialem okolo 500m wiec doturlałem sie na jedynce. Rano chcą wyjechać z pracy wrzucilem wsteczny, odpaliem silnik a auto samo jechało z wcisnietym pedałem sprzegła!! Stwierdzilem ze padło mi sprzegło . Wyłaczylem silnik nie zrzucając biegu, po czym nie moglem go ruszyć z pozycji wstecznego. Po szarpnieciu wajchy bieg wyskoczył i wszystko jakby sie naprawiło. Normalnie dojechalem do domu. Po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu biegi dalej nie wchodzą. Dodam że od tamtej chwili pedał hamulca jest twardy jak skała. Tel do kolegi i podpowiedzial mi zebym odkrecił zbiorniczek od płynu hamulcowego że niby sprzegło sie zapowietrzyło... jednak bo jak pózniej stwierdzilem mam sprzegło na lince... Po wyjeciu aku i odkrecenia podstawki ukazała sie jakby wajcha z dwoma linkami ktora delikatnie sie ruszala po wciskaniu sprzegla, jednak ma ona wiekszy zakres ruchu po poruszaniu jej ręką...
Nie wiem czy dobrze kombinuje ale czy linka mogła spaść z pedała?
I czemu pedał hamulca jest twardy?
Jakieś teorie, diagnoza?
Pozdrawiam
Kamil
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Może wiele Ci nie pomogę ale przyjrzyj się dokładniej bo ja mam ten sam silnik i auto z początku produkcji a sprzęgło jest hydrauliczne – nie sądzę by potem wrócili do linek ale kto ich tam wie
Dobrze mówisz, te dwie linki są od drążka zmiany biegów, sprawdziłem w katalogu części...
To najwidoczniej padło mi sprzegło, ale tak nagle?
To najwidoczniej padło mi sprzegło, ale tak nagle?
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Ok problem rozwiązany jak narazie, po odpowietrzeniu sprzegła problem narazie ustapił...
Znajomy powiedział że prawdopodobnie cylinderek jest do wymiany i płyn hamulcowy...
Znajomy powiedział że prawdopodobnie cylinderek jest do wymiany i płyn hamulcowy...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
melass napisał(a):Ok problem rozwiązany jak narazie, po odpowietrzeniu sprzegła problem narazie ustapił...
Znajomy powiedział że prawdopodobnie cylinderek jest do wymiany i płyn hamulcowy...
Układ hamulcowy jest jakoś powiązany z wysprzęglikiem?
krabdul napisał(a):Układ hamulcowy jest jakoś powiązany z wysprzęglikiem?
Wspólnym zbiorniczkiem na płyn.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Jednak jest cylinderek jest walniety i puszcza powietrze i problem sie nasilił...
Nie obejdzie sie bez wymiany...
Nie obejdzie sie bez wymiany...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Pawko_6 napisał(a):krabdul napisał(a):Układ hamulcowy jest jakoś powiązany z wysprzęglikiem?
Wspólnym zbiorniczkiem na płyn.
Zatem mam pytanie czy po wymianie płynu hamulcowego powinienem odpowietrzyć sprzęgło gdzieś poza hamplami? Dodam, że nie odczułem zmiany w jego pracy
Jeżeli nie wciskamy sprzęgła przy wymianie płynu w układzie hamulcowym, to nie powinien zapowietrzyć się układ sprzęgłowy. Zresztą, jak się wymienia płyn, to najlepiej tak, żeby zbiorniczek nie był pusty.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Update:
Po wymianie cylinderka i odpowietrzeniu układu problem dalej istnieje...
Biegi dalej nie wchodzą...
Po wymianie cylinderka i odpowietrzeniu układu problem dalej istnieje...
Biegi dalej nie wchodzą...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Auto nagle zaczelo jezdzić jak dawniej bez problemów...
Po 3 dniach jazdy cos walnelo mi w skrzyni i nagle pod autem powstwała plama oleju...
Po zdjeciu skrzyni okazało sie ze urwał sie ząbek od docisku i narobił bałaganu w skrzynii....
Okazały sie dwie dziury w skrzyni...
Na szczescie nie uszkodziło wnetrza tylko obudowe...
Lepienie skrzyni, nowe sprzegło i narazie jest dobrze...
Koszt 600 funa...
Wiec radziłbym jedz na wymiane...
Po 3 dniach jazdy cos walnelo mi w skrzyni i nagle pod autem powstwała plama oleju...
Po zdjeciu skrzyni okazało sie ze urwał sie ząbek od docisku i narobił bałaganu w skrzynii....
Okazały sie dwie dziury w skrzyni...
Na szczescie nie uszkodziło wnetrza tylko obudowe...
Lepienie skrzyni, nowe sprzegło i narazie jest dobrze...
Koszt 600 funa...
Wiec radziłbym jedz na wymiane...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Dzieki za szybka odpowiedz, tylko nie za bardzo rozumiem, co trzeba wymienic i jak to wytlumaczyc angielskiemu mechanikowi? Strasznie ciezko sie z nimi gada, sprawiaja wrazenie wszystko wiedzacych, a jak nie wiedza co jest nie tak to mowia ze wszystko w porzadku :–) ..
- Od: 31 sie 2009, 21:22
- Posty: 7
- Skąd: Derry
- Auto: Mazda 6 TS 2.0 2003 benzyna UK
powiedz im ze chcesz wymienic clutch kit ''klacz kit''...
Jest to kompletne sprzegło...
Ja za samo sprzegło zapłacilem 460 funa z gwarancja na 20000tys mil lub 2 lata...
Jest to kompletne sprzegło...
Ja za samo sprzegło zapłacilem 460 funa z gwarancja na 20000tys mil lub 2 lata...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Z ich cześciami dałem 460, warsztat sie ceni ale bez fuszerki,
Sprawdz sobie opinie o warsztatach w swojej okolicy na stronie garagescheme.com...
Sprawdz sobie opinie o warsztatach w swojej okolicy na stronie garagescheme.com...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
- Od: 15 maja 2010, 16:50
- Posty: 28
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6