Strona 1 z 2

Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierównościach

PostNapisane: 12 mar 2010, 09:56
przez mrmadman696
Jakis czas temu kupilem Mazde 6 i po pewnym czasie odkrylem ze przy jezdzie po nierownosciach z mala lub wieksza predkoscia, kierownica w aucie porusza sie to w lewo, to w prawo w zaleznosci od tego, ktore kolo wpadlo w dolek. Sa to ruchy nieznaczne, jednakze bardzo denerwujace. Ostatnio przy podniesionym przodzie auta gdy poruszylem kolem w celu sprawdzenia czy nie pojawily sie luzy w zawieszeniu odkrylem ze kierownica porusza sie rowniez nawet przy delikatnym skrecaniu kolami przy zgaszonym silniku lub tez gdy jest wlaczony. Zdziwilo mnie to dosc mocno gdyz w poprzednich moich samochodach sie to nigdy nie zdarzalo (kierownica nawet nie drgnela przy poruszaniu kolem). Pytanie moje brzmi: czy jest to cos normalnego dla 6? a moze pada mi ktorys z elementow ukladu kierowniczego? Auto nie sciaga przy ruszaniu lub hamowaniu czy tez przy normalnej jezdzie po rownej nawierzchni, nie ma zadnych luzow, zbierznosc jest ok.
Pozdrawiam

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 10:10
przez Tobo
mrmadman696 napisał(a):Auto nie sciaga przy ruszaniu lub hamowaniu czy tez przy normalnej jezdzie po rownej nawierzchni

To i tak kolego masz fajnie, bo większość M6 ściąga w prawo (TTTM [ten typ tak ma]). A co do opisanego przez Ciebie problemu mogę Ci tylko powiedzieć, że u siebie nie obserwuję podobnych zachowań więc raczej masz jakiś problem.
Uzupełnij profil o dane Twojego auta.

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 10:34
przez krabdul
Panowie, z której choinki się urwaliście (chyba, że to ze mną jest problem) Przecież kierownica z kołami jest mechanicznie na sztywno połączona i jest to najzwyczajniejszy objaw – tak na nierównościach jak i przy ruszaniu kołami na podnośniku. Ja w każdym aucie tak miałem. Na nierównościach po prostu trzeba trzymać dobrze kiere a nie lewą ręką komórkę a prawą czyjeś kolano ;)

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 10:38
przez Tobo
Wydaje mi się, że koledze chodzi o nadwrażliwość kierownicy :)

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 10:58
przez alf28
może niskie ET.

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 12:21
przez krzych
krabdul napisał(a):Panowie, z której choinki się urwaliście (chyba, że to ze mną jest problem) Przecież kierownica z kołami jest mechanicznie na sztywno połączona i jest to najzwyczajniejszy objaw – tak na nierównościach jak i przy ruszaniu kołami na podnośniku. Ja w każdym aucie tak miałem. Na nierównościach po prostu trzeba trzymać dobrze kiere a nie lewą ręką komórkę a prawą czyjeś kolano ;)

Ty musiales z lisciastego sie urwac – kolega pisze wyraznie o problemie na postoju – tak jak Tobo zauwazyl – my tego nie mamy. Nie jest to najzwyczajniejszy objaw, a Ty sie wymadrzasz o komorkach czy kolanach – bezsens.

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 12:53
przez krabdul
krzych napisał(a):Ty musiales z lisciastego sie urwac – kolega pisze wyraznie o problemie na postoju

Jesteś pewien?
mrmadman696 napisał(a):...odkrylem ze przy jezdzie po nierownosciach z mala lub wieksza predkoscia, kierownica w aucie porusza sie to w lewo, to w prawo...



krzych napisał(a):Ty sie wymadrzasz o komorkach czy kolanach – bezsens.

Bezsensem jest pisanie, że TTTM. Kiedyś jak zdawałem na prawo jazdy to był taki polonez, który po przekręceniu kierownicy o ok 30 stopni zaczynał ciągnąc koło więc TTTM i jakby na podnośniku się nim ruszało to zapewne kiera stałaby w miejscu i bynajmniej nie byłoby to normalne.

PS: Jak jedziecie w koleinach i auto zaczyna zjeżdżać to daje trzymacie swobodnie kierownice na wprost?

Jeszcze raz napiszę, między kołami a kierownicą jest sztywne mechaniczne a nie telepatyczne przełożenie więc normalne, że jak się macha kołem na podnośniku lub jak tym kołem poniewiera dziura to przekłada się to na ruch kierownicy <oczy>

krabdul napisał(a):Panowie, z której choinki się urwaliście

Jak kogoś uraził ten zwrot to sorki

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 13:29
przez krzych
krabdul napisał(a):
krzych napisał(a):Ty musiales z lisciastego sie urwac – kolega pisze wyraznie o problemie na postoju

Jesteś pewien?
mrmadman696 napisał(a):...odkrylem ze przy jezdzie po nierownosciach z mala lub wieksza predkoscia, kierownica w aucie porusza sie to w lewo, to w prawo...

Nie calkiem:
mrmadman696 napisał(a):Ostatnio przy podniesionym przodzie auta gdy poruszylem kolem w celu sprawdzenia czy nie pojawily sie luzy w zawieszeniu odkrylem ze kierownica porusza sie rowniez nawet przy delikatnym skrecaniu kolami przy zgaszonym silniku lub tez gdy jest wlaczony. Zdziwilo mnie to dosc mocno gdyz w poprzednich moich samochodach sie to nigdy nie zdarzalo (kierownica nawet nie drgnela przy poruszaniu kolem). Pytanie moje brzmi: czy jest to cos normalnego dla 6? a moze pada mi ktorys z elementow ukladu kierowniczego?

Ciezko powiedziec, czy to co zrozumialem z tej wypowiedzi to to co autor chcial przekazac

krabdul napisał(a):
krzych napisał(a):Ty sie wymadrzasz o komorkach czy kolanach – bezsens.

Bezsensem jest pisanie, że TTTM.

Przeciez powyzej wlasnie to napisales – ze ten typ przekladni kierowniczej tak ma.

krabdul napisał(a):
krabdul napisał(a):Panowie, z której choinki się urwaliście

Jak kogoś uraził ten zwrot to sorki

Mnie nie, choc dziwi fakt Twojej pewnosci. Proponuje wtrzymac przekomarzanie sie do momentu kiedy autor wroci i opisze cokolwiek dokladniej o co mu chodzi ;)

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 13:36
przez Tobo
TTTM dotyczyło ściągania w prawo. Czy ktoś ma co do tego jakieś jeszcze wątpliwości, jeśli ten typ tak nie ma, to z przyjemnością się dowiem dlaczego mój tak jednak ma.

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 14:00
przez krabdul
Krzych z tym TTTM to chodziło mi o to, że według mnie właśnie on tak nie ma :) a kolega napisał, że przy podniesionym przodzie, więc tak jakby na podnośniku. No niech sprecyzuje się, chociaż dla mnie jego wypowiedź była jasna – co nie oznacza, że prawidłowa.

Tobo, ku mojemu zaskoczeniu wczoraj robiłem zbieżność (była tylko walnięta na lewym tylnym kole – tam gdzie już dokręcałem drążek reakcyjny – temat ze stukaniem) i było trzeba go jeszcze trochę podciągnąć. Przejażdżka i auto dalej lekko bo lekko ale ściągało w prawo. No to gościu obmacał koła (niby nowe Nokiany) i mówi, że na 99% to wina opon bo jakby w jednej jeden rząd klocków jest minimalnie wyższy (ja tego nie czułem i nie mogłem zauważyć). Zamienił koła z przodu tak dla testu bo były odwrotnie do zalecanego kierunku jazdy i się okazało, że nagle auto jeździ prosto. Także mogę stwierdzić, że mimo zaniedbanego auta z najstarszego rocznika dla M6 auto jeździ prosto :) Być może przeszło akcję serwisową a ja omotany forum już sobie wmówiłem, że nic z tym nie zrobię ;) Przy okazji mam wydruk ze wszystkimi kątami jakby kogoś interesowało – dla wszystkich silników są ponoć te same. To tyle w tej kwestii bo w sumie nie tego dotyczy wątek

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 15:43
przez alf28
krabdul temat ściągania dotyczył disla

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 18:35
przez mrmadman696
Moze nie jestem zbyt precyzyjny – nie jestem mechanikiem ale chodzilo mi o to, ze gdy np. podnieslismy z kolega jego autko (VW Bora) to przy probie skrecenia kolem kierownica nawet nie drgnie – mowie tu o zgaszonym silniku w momencie gdy wspomaganie kierownicy nie dziala. Zaniepokoilo mnie to bo jestem w stanie zrozumiec takie sciaganie na koleinach ale na na malutkich nierownosciach (np. odblaski na drodze rozgraniczajace pasy) to juz chyba przesada. Jest jeszcze jedna rzecz, a mianowicie gdy skrece kola w lewo kierownica obraca sie o ok 1/4 dalej niz przy skrecie w prawo i auto jakby sie usuwalo prawym kolem przy czym na kierownicy czuc pewien opor tak przez 1/2 obrotu przy powrocie do normalne pozycji. Mozliwe ze autko bylo kiedys bite – nie wiem ale jak juz pisalem wczesniej nie sciaga i nie tnie opon. Patrzac na inne posty zastanawialem sie nad problemem z maglownica lub pogieta czescia zawieszenia odpowiedzialna za skrecanie sie kol.
Pozdrawiam

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 20:04
przez krzych
krabdul, to jednak Ty chyba byles blizej – choc ja nadal nie wiem czy dobrze rozumiem wypowiedz.
Chodzi o to ze mechanizm przekladni kierowniczej przenosi sile w obie strony tak samo lekko?

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 21:10
przez mrmadman696
O wlasnie o to mi chodzi. W/w wypowiedz opisuje to dobrze "mechanizm przekladni przenosi sile w obie strony tak samo lekko" i nie wiem czy to napewno dobrze?

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 22:00
przez krzych
Hmy. Tego to ja nie sprawdzalem, ale moze kiedys... jak bedzie przypadkiem na podnosniku. Miejmy nadzieje, ze ktos inny to sprawdzal. Swoja droga, to dziwne w sumie, bo powinno na zdrowy rozum isc sporo ciezej...

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 12 mar 2010, 22:57
przez Yapa
wahacze, wszelkie końcówki reakcyjne na końcu maglownica do obejrzenia...

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierownosciach

PostNapisane: 22 mar 2010, 22:29
przez mrmadman696
A moze jest to wina nieszczelnej maglownicy?

PostNapisane: 17 lut 2014, 21:06
przez ZeroCool_m1
Odświeżam temat. Podobne objawy od momentu założenia 17calowych alufelg. Wcześniej na 15stkach opony byly byle jakie i auto było miękkie i nadsterowne, ale nie ciągnęło tak kierownicy w lewo bądź w prawo i to w sposób dość nieprzewidywalny.

Na 17stkach prowadzi się ładnie, ale zrobiło się strasznie podatne na nierówności, nawet te niewielkie. Wydziera mi wtedy kierownice z ręki albo w lewo albo w prawo – w zależności od nierówności. Zachowanie podobne jak do jazdy w koleinach, tylko że sytuacja ma miejsce na wybojach/dziurach/nierównościach, a nie w koleinach. Cały czas muszę się pilnować i korygować to ciągnięcie kierownicy.

Kola wyważone, zawieszenie w porządku, jedyne co znaleziono, to bardzo bardzo niewielki luz na maglownicy po lewej stronie przy drążku. Czy to może być powodem takich nagłych, nerwowych reakcji kierownicy na wybojach?

PostNapisane: 18 lut 2014, 13:38
przez rymko
Sprawdź amory :D

Re: Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierównościach

PostNapisane: 20 lut 2014, 11:54
przez brodaM6
Ja tam śmigam cały rok na 17 i oponie 225 i nigdy mi sie nie zdarzyło wyrwanie kiery z ręki