co ile tysięcy kilometrów powinno wymieniać się olej w ASB??

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez martin77 » 9 mar 2010, 22:37

automatycznej skrzyni biegow,ostatnio sprawdzalem stan oleju u siebie (mazda 6 2,0)i jest dobrze,tylko zmartwilo mnie lekkie zapienienie ktore bylo na jednej ze stron bagnetu!przebieg samochodu to 125.000km.Po za tym jak jest zimny silnik to skrzynia lubi szarpnac przy zmianie biegow z 1na2.W ASO pod Toruniem za wymiane oleju z filtrem zawolali 1000 zloty!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez maximum2 » 10 mar 2010, 22:50

Witam,zakupiłem kilka dni temu mazde6 2.3,jak na razie to wszystko ok,w serwisie przed zakupem pytałem o olej w skrzyni i powiedziano mi ze mazda nie zaleca owej wymiany tylko ewentualne dolewki,nie byłem pewny tych słów poniewaz miałem vectre przez 7 lat i tam zmieniałem olej co 20 tyś,ale dla podwierdzenia tego podzwoniłem do innych serwisow mazdy i powiedziano mi tak samo.
zadzwonie jeszcze w jedno miejsce dla podwierdzenia ,jak coś to dam znac.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 22:43
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 . 2,3 automat ,2005 r

Postprzez martin77 » 11 mar 2010, 21:58

no widzisz kolego a ja dzwonilem do mazdy pod toruniem i nic nie wspominali o tym ze mazda nie zaleca wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegow!a jak zachowuje sie twoj automat?nie szarpie skrzynia biegow zwlaszcza przy zimnym silniku?niechce pieniedzy wywalic w bloto a nikt mi nie da gwarancji ze po wymianie oleju cos sie zmieni!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez maximum2 » 11 mar 2010, 23:09

na zimnym silniku sa delikatne szarpniecia z 1 na 2
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 22:43
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 . 2,3 automat ,2005 r

Postprzez japoniec » 12 mar 2010, 11:53

podstawowa rzecz przy uzywaniu automatu w zimie – trzeba chwile odczekac przed jazda – zalezy od mrozow, im nizsza temperatura tym dluzej ( uruchomic silnik i odczekac – tak z 15 sekund do minuty – jak duze mrozy)

te szarpniecia nie powinny miec miejsca

a zalecaja wymiane co 30 tys mil. ( z forum us ) i sprawdzanie koloru/zabrudzen i ilosci plynu w skrzyniu co jakis czas ( jak w silniku ) poziom w skrzyni jest rowniez bardzo wazny!!!

jeszcze z uzytkowania automatu – zawsze zaciagac reczny – najlepiej – hamulec nozny w podloge – dajesz na neutral, zaciagasz reczny i wtedy na park – zapobiega do nadmiernemu obciazeniu blokady na park

ale sie spisalem <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 10:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez Enduro » 12 mar 2010, 21:38

wymiana oleju i filtra w automacie jest absolutnie konieczna i zalecana,
i to wg. info producenta..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez japoniec » 13 mar 2010, 10:10

jeszcze dodam – na midparts.pl powinni miec filtr oleju do automatu

co do tego jaki olej/plyn stosowac to bylo na forum sporo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 10:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez Enduro » 13 mar 2010, 12:08

japoniec napisał(a):jeszcze dodam – na midparts.pl powinni miec filtr oleju do automatu

co do tego jaki olej/plyn stosowac to bylo na forum sporo...

specyfikacja oleju jest zawsze w instruckji obslugi auta (producenta)
i nalezy sie tego trzymac..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez martin77 » 13 mar 2010, 21:40

szarpie na zimnym!!!czasami tez jak jest rozgrzany sa to bardzo mocne szarpniecia zawsze tylko jak przezuca z 1na2 zauwazylem ze chyba najczesciej dzieje sie to jak staje naprzyklad na swiatlach robie na N potem ruszam czyli na D i wtedy sa szarpniecia jak czekam na P oczywiscie stojac na hamulcu to poruszeniu tych sarpniec niema!mam przejechane 125.000 czy powinienem juz wymienic olej w skrzyni biegow?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Arkadius 73 » 13 mar 2010, 21:45

Według mnie przy krótkim postoju nie powinno się wrzucać luzu w automacie.
Arkadius 73
 

Postprzez martin77 » 13 mar 2010, 21:54

skad takie stwierdzenie?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Enduro » 13 mar 2010, 22:49

martin77 napisał(a):mam przejechane 125.000 czy powinienem juz wymienic olej w skrzyni biegow?

tak, wraz z filtrem!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Arkadius 73 » 14 mar 2010, 08:38

Martin77 dużo o eksploatacji automatów dowiesz się z netu bądż mechanika a dlaczego przy krótkim postoju nie powinno się wrzucać luzu czytałem uważnie fora hamerykańskie .
Arkadius 73
 

Postprzez LaidBack » 31 mar 2010, 08:58

Zastanawiam się skąd takie stanowcze twierdzenie, że wymienia się olej skoro w instrukcji jest napisane, że się nie wymienia. To samo powiedzieli w serwisach mazdy we Wrocku i w Długołęce. Zgodnie z instrukcją (zaleceniem producenta) sprawdza się tylko stan i ewentualnie dolewa.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2010, 14:58
Posty: 7 (0/1)
Auto: M6 `04 2.0 l benzyna w automacie

Postprzez Arkadius 73 » 31 mar 2010, 09:39

Możesz tego wogóle nie robić twoja sprawa ale skoro Amerykańskie fora mówią o tym to chyba lepiej zmienić olej niż skrzynkę.Profilaktyka nie szkodzi .
Arkadius 73
 

Postprzez LaidBack » 31 mar 2010, 10:59

Należy zatem przyjąć, iż "amerykańskie forum" jest wyrocznią, a producent auta i firmowi serwisanci bredzą. Można i tak.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2010, 14:58
Posty: 7 (0/1)
Auto: M6 `04 2.0 l benzyna w automacie

Postprzez Arkadius 73 » 31 mar 2010, 11:06

Nie uważasz,że mają większe doświadczenie w serwisowaniu automatów niż u nas.?
Arkadius 73
 

Postprzez LaidBack » 31 mar 2010, 11:26

Wiedzą lepiej niż producent pojazdu? Wątpię. Naszym serwisantom nie wierzę ślepo ale dlaczego mam kwestionować zalecenia producenta. W instrukcji obsługi w dziale obsługa techniczna i pielęgnacja jest jak byk napisane:sprawdzić co 60 tyś. Poniżej w części dotyczącej zawieszenia – sprawdzić co 40 tyś, a może też wymienić całe zawieszenie, bo "amerykańskie forum" tak napisze? Można oczywiście "z ostrożności procesowej" wymienić wszystko co się da zamiast tylko sprawdzić, wyczyścić, wyregulować jak zaleca producent. Oczywiście każdy indywidualnie może rozstrzygnąć czy trzymać się instrukcji, czy zaleceń "amerykańskiego forum" ale nie piszcie, że trzeba kategorycznie co 30 tyś mil, bo to bzdura.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2010, 14:58
Posty: 7 (0/1)
Auto: M6 `04 2.0 l benzyna w automacie

Postprzez Arkadius 73 » 31 mar 2010, 11:35

Amen.
Arkadius 73
 

Postprzez Lorento » 31 mar 2010, 11:49

Oleum wymienia się w każdym automacie. Nie ma skrzyń bezobsługowych. Ba, prawidłowa wymiana oleju to wymian tzw. dynamiczna, gdzie wymienia się cały olej, a nie tylko część, jak w wymianie satycznej. Tym, że producent nie pisze o wymianie oleju w książce nie nalezy się sugerować, to bzdura. Chodzi o to, że ASO nie są do tego przygotowane, a skrzynka pochodzi bez wymiany z reguły przez okres gwarancji...Swego czasu Opel tez nie zalecał wymiany oleju w tiptronicach AT. Później, jak skrzynki zaczęly klękać, ocknął się i wprowadził do książki serwisowej tą pozycję. Nie ma takiego oleju, który nie podlegałby zużyciu. Zresztą spuść olej po np. 100kkm i zobacz jak wygląda to zmienisz zdanie. Jak nie to udanego remontu za jakiś czas życzę <serduszka>. Możesz tez wykonac telefon do jakiejś renomowanej firmy od naprawy skrzyń AT i posłuchaj co Ci powiedzą o zaleceniach producenta....
Poz tym, czy w ksiażce Mazdy masz napisane, ze trzeba zrobić zabezpieczenie antykoro samochodu? Nie, ale jak nie zrobisz, to ci blacharkę szlag trafi, ot zalecenia producenta... ;P
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6