Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kubsztyk » 22 lut 2017, 20:01

Problem rozwiązany, dziękuję za obszerną pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1693 (62/32)
Skąd: Kielce
Auto: Civic 2003 EP2 1.6B sport;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 23 lut 2017, 08:19

jaka była przyczyna ?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4821 (15/53)
Skąd: Gdynia PL/Flekkefjord NO
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez kubsztyk » 21 mar 2017, 22:52

Miałem nie pisać po tym, jak wszyscy "rwali się" do pomocy po moich obszernych i szczegółowych opisach, ale co mi tam.
Przyczyną była "rozwarstwiona / rozklejona" tarcza sprzęgła tzn. włókna wychodziły ponad powierzchnię okładzin, przez co nie następowało wysprzęglanie. Docisk ze słoneczkiem był ok, w bdb stanie.
Wymieniony komplet sprzęgła na LUK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1693 (62/32)
Skąd: Kielce
Auto: Civic 2003 EP2 1.6B sport;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 22 mar 2017, 09:06

kubsztyk napisał(a):Miałem nie pisać po tym, jak wszyscy "rwali się" do pomocy po moich obszernych i szczegółowych opisach, ale co mi tam.
Przyczyną była "rozwarstwiona / rozklejona" tarcza sprzęgła

Dzięki za opis. Myślę, że to na tyle rzadka przypadłość, że po prostu nikt Cię nie chciał wprowadzać niepotrzebnie w błąd
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4821 (15/53)
Skąd: Gdynia PL/Flekkefjord NO
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez Greg88 » 22 mar 2017, 09:30

kubsztyk napisał(a):Wymieniony komplet sprzęgła na LUK.


Mogę zapytać jak po wymianie działa pedał sprzęgła? U siebie przy okazji grzebania w skrzyni wymieniałem łożysko oporowe z nadzieją że zacznie działać mniej oporowo z mizernym efektem – taki mały offtop :P
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 08:23
Posty: 265 (14/8)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez dobrzyn22 » 22 mar 2017, 10:03

W M6 generalnie pedał sprzęgła chodzi dość ciężko...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4821 (15/53)
Skąd: Gdynia PL/Flekkefjord NO
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez kubsztyk » 22 mar 2017, 12:31

Pedał sprzęgła stawia taki sam opór, jak i przed wymianą. Na początku sprzęgło łapało stosunkowo nisko i było "ostre", teraz łapie po środku i płynniej się załącza.
(...)
Przyczyną była "rozwarstwiona / rozklejona" tarcza sprzęgła
dobrzyn22 napisał(a):Dzięki za opis. Myślę, że to na tyle rzadka przypadłość

Jak przyszedłem do mechanika kilka dni później, to na podnośniku miał auto z tym samym problemem i tej samej marki sprzęgłem – Exedy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1693 (62/32)
Skąd: Kielce
Auto: Civic 2003 EP2 1.6B sport;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez drx8 » 22 mar 2017, 12:47

Zaliczyłem dzwona 19 stycznia 2017r. Zanim samochód trafił do warsztatu stał na mrozie przez 1,5 miesiąca . Po odebraniu samochodu z warsztatu nie mogłem się przyzwyczaić do sprzęgła. Brało strasznie szybko 0,5cm od podłogi i było bardzo twarde. Już byłem przekonany, że to już nie ten samochód co sprzed wypadku. Zanim dojechałem do domu, to zdążył zapiec się zacisk prawy przód, po tak długim postoju auta, to normalne myślę sobie. Oki zamówiłem zestaw regeneracyjny tłoczek i uszczelki (na wszelki wypadek wziąłem od razu x2). Wymieniłem prawą stronę. Odpowietrzyłem tylko ten hamulec prawy. Sprzęgło pozostało bez zmian ale samochód jechał już bez oporów. Po tygodniu zapiekł mi się drugi hamulec po lewej stronie przód. A więc na lewarek i do roboty. Po skręceniu i odpowietrzeniu lewej strony pedał sprzęgła zmiękł i zaczął brać od 1/4. Wszystko wróciło do sytuacji sprzed wypadku. Nie wiem jak fachowo odpowietrzyć sprzęgło w M6 ale wyczytałem, że zbiornik płynu hamulcowego zasila pompkę sprzęgła dlatego odpowietrzenie hamulców w moim przypadku pomogło.
aha dodam, że silnik był wyjmowany na warsztacie.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 165 (0/4)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez kubsztyk » 22 mar 2017, 13:42

Ok, ale wysprzęglik też posiada odpowietrznik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1693 (62/32)
Skąd: Kielce
Auto: Civic 2003 EP2 1.6B sport;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matthies » 19 maja 2017, 20:59

czołem wiara, dawno nie miałem żadnych problemów z budą ;d

mam nalatane 206.000
Przy 184.000 wymieniałem sprzęgło komplet Aisin
przy 201.000 wymieniałem olej w skrzyni oraz płyn hamulcowy.

Na tą ostatnią wymianę zdecydowałem się, bo zaczęły mi ciężko wchodzić 1 i 2. PO wymianach wszystko było ok, ale od niedawna problem znowu się pojawia. Głównie jak pojadę już z 10 km, wszystko się porządnie nagrzeje, to wbić 1 żeby ruszyć spod świateł sprawia spory problem.

Co mogło się tym razem wypieprzyć? Nie wierze, że znowu olej albo sprzęgło, czy też płyn hydrauliczny.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6442 (63/122)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kubsztyk » 20 maja 2017, 09:41

Stań na poziomej nie pochylonej powierzchni, wciśnij sprzęgło bez hamulców i próbuj wbić jedynkę. Jak auto będzie zarywało do przodu, to tarcza albo docisk. Ja miałem rozwarstwioną okładzinę na tarczy sprzęgła Exedy (docisk bdb) po 60 tys. km od założenia i też miałem taki problem. Konieczna była wymiana tarczy (poszedł od razu komplet).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1693 (62/32)
Skąd: Kielce
Auto: Civic 2003 EP2 1.6B sport;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matthies » 24 maja 2017, 21:42

kubsztyk, zrobiłem tak jak mówisz. Auto ani drgnie.
Jak jest taka pogoda jak dziś, czyli poniżej 20 °C, pochmurno, to biegi wchodzą idealnie.
Może jednak coś się dzieje z płynem hydraulicznym, skoro biegi zaczynają nie wchodzić po nagrzaniu?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6442 (63/122)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Quattro » 26 maja 2017, 19:41

Może się okazać, że zaczyna Ci się linka z mocowania przy wajsze wyrywać – temat przerobiłem jakieś 80 000km temu.

Przyjedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 12:00
Posty: 270 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez matthies » 27 maja 2017, 08:35

A jesteś w stanie to szybko sprawdzić? Wiesz że nie mogę zostać bez fury :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6442 (63/122)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kubsztyk » 27 maja 2017, 08:55

Czy zimą miałeś ten sam problem? Możesz jeszcze spróbować przesmarować sworznie od wybieraka i tulejki na końcówkach cięgien od linek przy skrzyni. U mnie jeden sworzeń zaszedł rdzą, psiknąłem WD-40, zaczyściłem papierem 2500 i przesmarowałem wszystko. Lecz w takim przypadku powinieneś mieć problem ze wszystkimi biegami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1693 (62/32)
Skąd: Kielce
Auto: Civic 2003 EP2 1.6B sport;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matthies » 28 maja 2017, 21:31

zimą tego nie było. Definitywnie się coś dzieje, jak temperatura przekracza 20 °C i tylko 1 oraz 2.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6442 (63/122)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Quattro » 29 maja 2017, 12:18

matthies napisał(a):A jesteś w stanie to szybko sprawdzić? Wiesz że nie mogę zostać bez fury :P


To akurat jest chwila.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 12:00
Posty: 270 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez margolcia P. » 18 sty 2018, 22:18

Witam mam Mazde 6 z roku 2002 , benzyna poj.2l i jestem na etapie poszukiwania skrzyni biegów.Znalazłam z rocznika 2004 i nie wiem czy będzie pasować?
Początkujący
 
Od: 18 sty 2018, 21:33
Posty: 1
Auto: Mazda 6 benzyna 2l rok 2002

Postprzez rmycaa » 4 mar 2018, 10:01

Cześć wszystkim
Mam podobny problem, miesiąc temu kupiłem mazde 6 z 2006 roku diesel 121km, i mam problem bo na zimnym 1 i 2 wchodzą bardzo kiepsko jak pojezdze to jest lepiej ale przy redukowaniu na skrzyzowaniach do 2 to masakra zgrzyty czasami schychac jakbym byl nowicjuszem u uczyl sie zmiany biegów....
Początkujący
 
Od: 4 mar 2018, 09:44
Posty: 1
Auto: Mazda 6 diesel silnik 2.0 89kw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: czoko i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6