Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maromarcin » 19 kwi 2013, 08:08

Panowie, ostatnio zauważyłem że wsteczny bieg zaczął ciężko wchodzić , nieraz to nawet zazgrzyta ostro, ale nie jest to zawsze, co jakiś czas, olej w skrzyni dolany, na wyłączonym silniku biegi wchodzą ładnie,
nieraz jeżdze i jest ok, a nieraz nie da się wrzucić wstecznego

jak myslicie czego szukać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 10:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Kety » 19 kwi 2013, 13:03

Moze sprzeglo? Podciagnij go troche (jest srubka regulacyjna na pedale sprzegla) i zobacz czy lepiej wchodzi wsteczny. A moze czas zmienic olej w skrzyni. Byl juz kiedys zmieniany? Jaki przebieg ma auto?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 10:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Novakovic » 1 maja 2013, 12:28

Witam. Jakiś czas temu zaczęła mi wyskakiwać 'piątka' –> piąty bieg. Okazało się, że ubyło oleju w skrzyni biegów. Zlokalizowaliśmy, że jest zapocenie na półośce. Wymieniliśmy olej i (odpukać) piątka nie wyskakuje, ale zapocenie jest nadal. Więc wymieniłem uszczelniacz półosi. Jednak, że w dalszym ciągu jest zapocenie. Czy możliwe jest, że muszę wymienić całą półośkę?. Już brakuje mi pomysłów.
Mazda 6 2005 rok 2,0 CDTI 136HP.
Novakovic
 

Postprzez mansonik » 6 maja 2013, 09:28

Witam,

Mam taki problem ze skrzynią biegów, mianowicie przy hamowaniu silnikiem na 2 biegu, bieg potrafi wyskoczyć. Zauważyłem też że na 2 biegu przy dodawaniu gazu i popuszczaniu gazu drążek na 2 biegu pracuje do przodu i do tyłu no, a właśnie przy hamowaniu silnikiem czy zjeżdżaniu z pochyłości potrafi wyskoczyć na luz. Jakieś pomysły?


Jeszcze pytanie, wymieniał ktoś skrzynie na używki z allegro? Mam pewne opory co do używek i chętnie bym się dowiedział czy to w miarę bezpieczne montować używkę.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2013, 09:25
Posty: 14 (1/0)
Auto: Mazda 6 GG 2004 2.0 136KM

Postprzez maromarcin » 27 maja 2013, 08:50

witam

wracajac do mojego problemu – teraz znowu biegi wchodza normalnie – zauwazylem ze sie zmienila temperatura powietrza, biegi zaczely wariowac jak bylo goraco na dworze, teraz gdy sie ochlodzilo to wchodza lepiej – myslicie ze ma to jakis zwiazek? – czego szukac w takim razie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 10:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Leoo » 9 cze 2013, 11:44

Novakovic napisał(a):Zlokalizowaliśmy, że jest zapocenie na półośce. Wymieniliśmy olej i (odpukać) piątka nie wyskakuje, ale zapocenie jest nadal. Więc wymieniłem uszczelniacz półosi. Jednak, że w dalszym ciągu jest zapocenie. Czy możliwe jest, że muszę wymienić całą półośkę?. Już brakuje mi pomysłów.

Też pociła mi się półoś – prawa. Szukałem śladów wytarcia w miejscu pracy uszczelniacza ale nic nie znalazłem. Wymieniłem uszczelniacz ale wbiłem go 1mm głębiej, tak więc będzie pracował w inny miejscu półosi a tego miejsca jest pod dostatkiem, jakieś 8mm.
Na razie jest dobrze, zobaczymy co dalej.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez zbyszek19861 » 16 cze 2013, 23:14

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów:–) potrzebuje porady mądrej głowy,bo nie wiem co się mogło stać z moją Madzią.sytuacja wyglądała następująco,ruszyłem szybciej z jedynki i coś walnęlo,po chwili okazało się że samochód dalej nie rusza chociaż biegi wchodzą normalnie to nie ma przełożenia na napęd,tak jak by nie było przełożenia ze skrzyni na napęd,podpowiedzcie proszę co to może być <płacze> pozdrawiam.
zbyszek19861
 

Postprzez Wojtek » 16 cze 2013, 23:41

sprawdz, czy nie urwales polosi... <głaszcze>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Arramas » 18 sie 2013, 11:35

Witam

Mam Mazdę 6 z 2005 roku po lifcie z 6 -biegową skrzynią biegów.

Ostatnimi czasy zauważyłem u siebie problem, a mianowicie po wymianie turbiny zaczęło coś przyblokowywać od czasu do czasu zmianę biegu z 3 na 4 tak, że szybka zmiana (oczywiście nie tak szybka jak w rajdach :) ) staje się niemożliwa, a czasem nawet po statecznym rozpędzaniu się i powolnych zmianach nie daje się od razu zmienić tylko trzeba próbować drugi raz i dopiero wtedy operacja jest zakończona powodzeniem.

Czy w tym wypadku wystarczy wymiana oleju w skrzyni wystarczy, aby wszystko wróciło do normy, czy jednak będzie trzeba jakąś poważniejszą naprawę zrobić?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Arramas
 

Postprzez PanPrezes » 7 wrz 2013, 17:28

Witam.
Mam problem z moją mazdą. Jeżdżę już jakiś czas i jedyny problem jest ze skrzynią. Nie pracuje jak powinna.
Jedynka raz wchodzi, raz nie. Przy redukowaniu praktycznie zawsze wypada. Z Trójką też miałem problemy, ale "wyczułem" ją i wchodzi normalnie. Największy problem jest z Piątką, bo wrzucenie tego biegu graniczy z cudem. Jak jadę ok. 80 km/h to da radę. Przesuwam dźwignię w miejsce biegu i "macham" na wszystkie strony i czasem zostaje, ale nie zawsze. Natomiast przy większej prędkości piątki nie da się wrzucić.

W czym tkwi problem?
Początkujący
 
Od: 16 sie 2013, 09:41
Posty: 4
Auto: Mazda 6 Exclusive 2002
2.0B 141KM DOHC 16V

Postprzez krystiank » 7 wrz 2013, 22:45

Witam,
Dzisiaj nagle po zmianie z 1 na 2 bieg skrzynia się zablokowała na 2 biegu i nie da się wrzucać ani wyrzucać biegów, dźwignia jest +/– zablokowana fizycznie w położeniu neutralnym (tj, nie wchodzi w szczelinę żadnego z konkretnych biegów) . Sprzęgło działa bo po wciśnięciu da się samochód odpalić i powoli ruszyć. Jeżeli to może mieć coś wspólnego z tym problemem wczoraj pierwszy raz kilkakrotnie przy około 140km/h wyskoczył mi 5 bieg. Około dwa miesiące temu była wymieniana tarcza sprzęgła, docisk i dwumas był w stanie idealnym. Jedyną rzeczą jaka mnie niepokoiła to to że jakiś miesiąc temu sprzęgło zaczeęło łapać na samym dole, ale mechanik nie chciał tego poprawić mówiąc że jak łapie to działa. Czy ktoś z was może miał z czymś takim problem i mógłby +/– wskazać co to może być i na jakie koszty należy się przygotować? Z góry dziękuję za odpowiedź!

Mazda 6 2.0 121KM CiTD 2004
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2012, 03:06
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004

Postprzez Yackoba » 8 wrz 2013, 09:26

witam , kolego a na postoju możesz zmieniac biegi?, być może problem nie jest w skrzyni a poszła któraś z linek od drążka zmiany biegów. Używana skrzynia biegów do M6 jest stosunkowo tania (około 400zł), stosunkowo rzadko też ulega awarii.
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 18:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez krystiank » 8 wrz 2013, 12:18

Niestety nie ma mozliwosci zmiany biegow bez wzgledu na okolicznosci, drazek tylko chodzi kilka cm w prawo lewo w neutralnym polozeniu.
Pozdrawiam,
Krystian

EDIT: Po demontażu centralnego panelu i akumulatora z podstawką wygląda na to że linki są na swoim miejscu ta odpowiedzialna za ruch góra dół jest zablokowana natomiast druga działa stosunkowo swobodnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2012, 03:06
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004

Postprzez PanPrezes » 13 wrz 2013, 17:44

Nie dostałem odpowiedzi więc ponawiam
Witam.
Mam problem z moją mazdą. Jeżdżę już jakiś czas i jedyny problem jest ze skrzynią. Nie pracuje jak powinna.
Jedynka raz wchodzi, raz nie. Przy redukowaniu praktycznie zawsze wypada. Z Trójką też miałem problemy, ale "wyczułem" ją i wchodzi normalnie. Największy problem jest z Piątką, bo wrzucenie tego biegu graniczy z cudem. Jak jadę ok. 80 km/h to da radę. Przesuwam dźwignię w miejsce biegu i "macham" na wszystkie strony i czasem zostaje, ale nie zawsze. Natomiast przy większej prędkości piątki nie da się wrzucić.

W czym tkwi problem?
Początkujący
 
Od: 16 sie 2013, 09:41
Posty: 4
Auto: Mazda 6 Exclusive 2002
2.0B 141KM DOHC 16V

Postprzez iggio » 14 lis 2013, 22:49

Witam wszystkich!
Moją 6 dręczy pewien zgrzyt :D
Zacznę od początku, mam wyrobione(ale nie aż tak mocno, że bez opasek się nie trzyma) plastikowe widełka od liki zmiany biegów, mam je na opasce bo przy wrzucaniu z 1 na 2 potrafi spaść( na skrzyżowaniu-złośliwość rzeczy martwych).
Problem polega na tym, że na zimnym silniku trzeba się z 2 siłować, a jak już "zechce" się wbić to ze zgrzytem. Sytuacja jest o tyle ciekawa że jak zdejmuję opaski,i jeżdżę bez nich to wszystko chodzi idelanie, no może ta 2 z lekkim oporem, ale też tylko na zimnym silniku.
Macie jakiś patent na naprawę, albo może są zestawy naprawcze tj. do Opla do tych plastikowych widełek? A może to nie ich wina?
iggio
 

Postprzez slonik1983 » 25 gru 2013, 22:59

Mam pytanie. Czy wymiana uszczelniacza polosi wiąże się z wymianą lub dolewka oleju do skrzyni? Czy nie mechanik jak ja poradzilby się z wymianą czy lepiej zlecić fachowcami?
ベストよろしくルーカス
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 07:21
Posty: 75 (2/3)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 1.8 16V Sport Wagon (GY) 2007r, L8-DE, Benzyna + LPG

Postprzez Hubix » 26 gru 2013, 09:04

Trzeba wyciągnąć półoś. Musisz spuścić olej ze skrzyni bo jak odblokujesz półoś przy zwrotnicy to Ci może wypaść ze skrzyni i wycieknie olej.

Mechanik to zrobi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez slonik1983 » 26 gru 2013, 10:45

To może prewencyjnie zmienić oba skoro olej i tak trzeba spuścić?
ベストよろしくルーカス
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 07:21
Posty: 75 (2/3)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 1.8 16V Sport Wagon (GY) 2007r, L8-DE, Benzyna + LPG

Postprzez Leoo » 27 gru 2013, 13:51

slonik1983 napisał(a):Czy nie mechanik jak ja poradzilby się z wymianą czy lepiej zlecić fachowcami?

Spuszczenie oleju i wymontowanie półosi nie jest specjalnie trudne, podobnie jak wyjęcie starego uszczelniacza. Problem pojawia się kiedy trzeba zamontować nowy. Niezbędny jest specjalny przyrząd do jego wbijania. Osobiście, na parkingu pod blokiem, wymieniałem uszczelniacz prawej półosi i zajęło mi to dwa dni. Pierwszy dzień zakończyłem na próbach wykonania przyrządu bez użycia tokarki <oczy>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez ulmen » 29 gru 2013, 20:48

Pytanie może głupie, ale po czym poznać, że poziom oleju w skrzyni biegów jest zbyt niski ?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6