Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.
Panowie, ostatnio zauważyłem że wsteczny bieg zaczął ciężko wchodzić , nieraz to nawet zazgrzyta ostro, ale nie jest to zawsze, co jakiś czas, olej w skrzyni dolany, na wyłączonym silniku biegi wchodzą ładnie,
nieraz jeżdze i jest ok, a nieraz nie da się wrzucić wstecznego
jak myslicie czego szukać?
nieraz jeżdze i jest ok, a nieraz nie da się wrzucić wstecznego
jak myslicie czego szukać?
- Od: 9 lip 2010, 10:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
Moze sprzeglo? Podciagnij go troche (jest srubka regulacyjna na pedale sprzegla) i zobacz czy lepiej wchodzi wsteczny. A moze czas zmienic olej w skrzyni. Byl juz kiedys zmieniany? Jaki przebieg ma auto?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 10:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam. Jakiś czas temu zaczęła mi wyskakiwać 'piątka' –> piąty bieg. Okazało się, że ubyło oleju w skrzyni biegów. Zlokalizowaliśmy, że jest zapocenie na półośce. Wymieniliśmy olej i (odpukać) piątka nie wyskakuje, ale zapocenie jest nadal. Więc wymieniłem uszczelniacz półosi. Jednak, że w dalszym ciągu jest zapocenie. Czy możliwe jest, że muszę wymienić całą półośkę?. Już brakuje mi pomysłów.
Mazda 6 2005 rok 2,0 CDTI 136HP.
Mazda 6 2005 rok 2,0 CDTI 136HP.
-
Novakovic
Witam,
Mam taki problem ze skrzynią biegów, mianowicie przy hamowaniu silnikiem na 2 biegu, bieg potrafi wyskoczyć. Zauważyłem też że na 2 biegu przy dodawaniu gazu i popuszczaniu gazu drążek na 2 biegu pracuje do przodu i do tyłu no, a właśnie przy hamowaniu silnikiem czy zjeżdżaniu z pochyłości potrafi wyskoczyć na luz. Jakieś pomysły?
Jeszcze pytanie, wymieniał ktoś skrzynie na używki z allegro? Mam pewne opory co do używek i chętnie bym się dowiedział czy to w miarę bezpieczne montować używkę.
Mam taki problem ze skrzynią biegów, mianowicie przy hamowaniu silnikiem na 2 biegu, bieg potrafi wyskoczyć. Zauważyłem też że na 2 biegu przy dodawaniu gazu i popuszczaniu gazu drążek na 2 biegu pracuje do przodu i do tyłu no, a właśnie przy hamowaniu silnikiem czy zjeżdżaniu z pochyłości potrafi wyskoczyć na luz. Jakieś pomysły?
Jeszcze pytanie, wymieniał ktoś skrzynie na używki z allegro? Mam pewne opory co do używek i chętnie bym się dowiedział czy to w miarę bezpieczne montować używkę.
witam
wracajac do mojego problemu – teraz znowu biegi wchodza normalnie – zauwazylem ze sie zmienila temperatura powietrza, biegi zaczely wariowac jak bylo goraco na dworze, teraz gdy sie ochlodzilo to wchodza lepiej – myslicie ze ma to jakis zwiazek? – czego szukac w takim razie?
wracajac do mojego problemu – teraz znowu biegi wchodza normalnie – zauwazylem ze sie zmienila temperatura powietrza, biegi zaczely wariowac jak bylo goraco na dworze, teraz gdy sie ochlodzilo to wchodza lepiej – myslicie ze ma to jakis zwiazek? – czego szukac w takim razie?
- Od: 9 lip 2010, 10:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
Novakovic napisał(a):Zlokalizowaliśmy, że jest zapocenie na półośce. Wymieniliśmy olej i (odpukać) piątka nie wyskakuje, ale zapocenie jest nadal. Więc wymieniłem uszczelniacz półosi. Jednak, że w dalszym ciągu jest zapocenie. Czy możliwe jest, że muszę wymienić całą półośkę?. Już brakuje mi pomysłów.
Też pociła mi się półoś – prawa. Szukałem śladów wytarcia w miejscu pracy uszczelniacza ale nic nie znalazłem. Wymieniłem uszczelniacz ale wbiłem go 1mm głębiej, tak więc będzie pracował w inny miejscu półosi a tego miejsca jest pod dostatkiem, jakieś 8mm.
Na razie jest dobrze, zobaczymy co dalej.
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów:–) potrzebuje porady mądrej głowy,bo nie wiem co się mogło stać z moją Madzią.sytuacja wyglądała następująco,ruszyłem szybciej z jedynki i coś walnęlo,po chwili okazało się że samochód dalej nie rusza chociaż biegi wchodzą normalnie to nie ma przełożenia na napęd,tak jak by nie było przełożenia ze skrzyni na napęd,podpowiedzcie proszę co to może być pozdrawiam.
-
zbyszek19861
Witam
Mam Mazdę 6 z 2005 roku po lifcie z 6 -biegową skrzynią biegów.
Ostatnimi czasy zauważyłem u siebie problem, a mianowicie po wymianie turbiny zaczęło coś przyblokowywać od czasu do czasu zmianę biegu z 3 na 4 tak, że szybka zmiana (oczywiście nie tak szybka jak w rajdach ) staje się niemożliwa, a czasem nawet po statecznym rozpędzaniu się i powolnych zmianach nie daje się od razu zmienić tylko trzeba próbować drugi raz i dopiero wtedy operacja jest zakończona powodzeniem.
Czy w tym wypadku wystarczy wymiana oleju w skrzyni wystarczy, aby wszystko wróciło do normy, czy jednak będzie trzeba jakąś poważniejszą naprawę zrobić?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Mam Mazdę 6 z 2005 roku po lifcie z 6 -biegową skrzynią biegów.
Ostatnimi czasy zauważyłem u siebie problem, a mianowicie po wymianie turbiny zaczęło coś przyblokowywać od czasu do czasu zmianę biegu z 3 na 4 tak, że szybka zmiana (oczywiście nie tak szybka jak w rajdach ) staje się niemożliwa, a czasem nawet po statecznym rozpędzaniu się i powolnych zmianach nie daje się od razu zmienić tylko trzeba próbować drugi raz i dopiero wtedy operacja jest zakończona powodzeniem.
Czy w tym wypadku wystarczy wymiana oleju w skrzyni wystarczy, aby wszystko wróciło do normy, czy jednak będzie trzeba jakąś poważniejszą naprawę zrobić?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
-
Arramas
Witam.
Mam problem z moją mazdą. Jeżdżę już jakiś czas i jedyny problem jest ze skrzynią. Nie pracuje jak powinna.
Jedynka raz wchodzi, raz nie. Przy redukowaniu praktycznie zawsze wypada. Z Trójką też miałem problemy, ale "wyczułem" ją i wchodzi normalnie. Największy problem jest z Piątką, bo wrzucenie tego biegu graniczy z cudem. Jak jadę ok. 80 km/h to da radę. Przesuwam dźwignię w miejsce biegu i "macham" na wszystkie strony i czasem zostaje, ale nie zawsze. Natomiast przy większej prędkości piątki nie da się wrzucić.
W czym tkwi problem?
Mam problem z moją mazdą. Jeżdżę już jakiś czas i jedyny problem jest ze skrzynią. Nie pracuje jak powinna.
Jedynka raz wchodzi, raz nie. Przy redukowaniu praktycznie zawsze wypada. Z Trójką też miałem problemy, ale "wyczułem" ją i wchodzi normalnie. Największy problem jest z Piątką, bo wrzucenie tego biegu graniczy z cudem. Jak jadę ok. 80 km/h to da radę. Przesuwam dźwignię w miejsce biegu i "macham" na wszystkie strony i czasem zostaje, ale nie zawsze. Natomiast przy większej prędkości piątki nie da się wrzucić.
W czym tkwi problem?
- Od: 16 sie 2013, 09:41
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 Exclusive 2002
2.0B 141KM DOHC 16V
Witam,
Dzisiaj nagle po zmianie z 1 na 2 bieg skrzynia się zablokowała na 2 biegu i nie da się wrzucać ani wyrzucać biegów, dźwignia jest +/– zablokowana fizycznie w położeniu neutralnym (tj, nie wchodzi w szczelinę żadnego z konkretnych biegów) . Sprzęgło działa bo po wciśnięciu da się samochód odpalić i powoli ruszyć. Jeżeli to może mieć coś wspólnego z tym problemem wczoraj pierwszy raz kilkakrotnie przy około 140km/h wyskoczył mi 5 bieg. Około dwa miesiące temu była wymieniana tarcza sprzęgła, docisk i dwumas był w stanie idealnym. Jedyną rzeczą jaka mnie niepokoiła to to że jakiś miesiąc temu sprzęgło zaczeęło łapać na samym dole, ale mechanik nie chciał tego poprawić mówiąc że jak łapie to działa. Czy ktoś z was może miał z czymś takim problem i mógłby +/– wskazać co to może być i na jakie koszty należy się przygotować? Z góry dziękuję za odpowiedź!
Mazda 6 2.0 121KM CiTD 2004
Dzisiaj nagle po zmianie z 1 na 2 bieg skrzynia się zablokowała na 2 biegu i nie da się wrzucać ani wyrzucać biegów, dźwignia jest +/– zablokowana fizycznie w położeniu neutralnym (tj, nie wchodzi w szczelinę żadnego z konkretnych biegów) . Sprzęgło działa bo po wciśnięciu da się samochód odpalić i powoli ruszyć. Jeżeli to może mieć coś wspólnego z tym problemem wczoraj pierwszy raz kilkakrotnie przy około 140km/h wyskoczył mi 5 bieg. Około dwa miesiące temu była wymieniana tarcza sprzęgła, docisk i dwumas był w stanie idealnym. Jedyną rzeczą jaka mnie niepokoiła to to że jakiś miesiąc temu sprzęgło zaczeęło łapać na samym dole, ale mechanik nie chciał tego poprawić mówiąc że jak łapie to działa. Czy ktoś z was może miał z czymś takim problem i mógłby +/– wskazać co to może być i na jakie koszty należy się przygotować? Z góry dziękuję za odpowiedź!
Mazda 6 2.0 121KM CiTD 2004
- Od: 10 kwi 2012, 03:06
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004
witam , kolego a na postoju możesz zmieniac biegi?, być może problem nie jest w skrzyni a poszła któraś z linek od drążka zmiany biegów. Używana skrzynia biegów do M6 jest stosunkowo tania (około 400zł), stosunkowo rzadko też ulega awarii.
- Od: 26 kwi 2007, 18:29
- Posty: 41
- Skąd: Kalisz
- Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9
Niestety nie ma mozliwosci zmiany biegow bez wzgledu na okolicznosci, drazek tylko chodzi kilka cm w prawo lewo w neutralnym polozeniu.
Pozdrawiam,
Krystian
EDIT: Po demontażu centralnego panelu i akumulatora z podstawką wygląda na to że linki są na swoim miejscu ta odpowiedzialna za ruch góra dół jest zablokowana natomiast druga działa stosunkowo swobodnie
Pozdrawiam,
Krystian
EDIT: Po demontażu centralnego panelu i akumulatora z podstawką wygląda na to że linki są na swoim miejscu ta odpowiedzialna za ruch góra dół jest zablokowana natomiast druga działa stosunkowo swobodnie
- Od: 10 kwi 2012, 03:06
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004
Nie dostałem odpowiedzi więc ponawiam
Witam.
Mam problem z moją mazdą. Jeżdżę już jakiś czas i jedyny problem jest ze skrzynią. Nie pracuje jak powinna.
Jedynka raz wchodzi, raz nie. Przy redukowaniu praktycznie zawsze wypada. Z Trójką też miałem problemy, ale "wyczułem" ją i wchodzi normalnie. Największy problem jest z Piątką, bo wrzucenie tego biegu graniczy z cudem. Jak jadę ok. 80 km/h to da radę. Przesuwam dźwignię w miejsce biegu i "macham" na wszystkie strony i czasem zostaje, ale nie zawsze. Natomiast przy większej prędkości piątki nie da się wrzucić.
W czym tkwi problem?
- Od: 16 sie 2013, 09:41
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 Exclusive 2002
2.0B 141KM DOHC 16V
Witam wszystkich!
Moją 6 dręczy pewien zgrzyt
Zacznę od początku, mam wyrobione(ale nie aż tak mocno, że bez opasek się nie trzyma) plastikowe widełka od liki zmiany biegów, mam je na opasce bo przy wrzucaniu z 1 na 2 potrafi spaść( na skrzyżowaniu-złośliwość rzeczy martwych).
Problem polega na tym, że na zimnym silniku trzeba się z 2 siłować, a jak już "zechce" się wbić to ze zgrzytem. Sytuacja jest o tyle ciekawa że jak zdejmuję opaski,i jeżdżę bez nich to wszystko chodzi idelanie, no może ta 2 z lekkim oporem, ale też tylko na zimnym silniku.
Macie jakiś patent na naprawę, albo może są zestawy naprawcze tj. do Opla do tych plastikowych widełek? A może to nie ich wina?
Moją 6 dręczy pewien zgrzyt
Zacznę od początku, mam wyrobione(ale nie aż tak mocno, że bez opasek się nie trzyma) plastikowe widełka od liki zmiany biegów, mam je na opasce bo przy wrzucaniu z 1 na 2 potrafi spaść( na skrzyżowaniu-złośliwość rzeczy martwych).
Problem polega na tym, że na zimnym silniku trzeba się z 2 siłować, a jak już "zechce" się wbić to ze zgrzytem. Sytuacja jest o tyle ciekawa że jak zdejmuję opaski,i jeżdżę bez nich to wszystko chodzi idelanie, no może ta 2 z lekkim oporem, ale też tylko na zimnym silniku.
Macie jakiś patent na naprawę, albo może są zestawy naprawcze tj. do Opla do tych plastikowych widełek? A może to nie ich wina?
-
iggio
Mam pytanie. Czy wymiana uszczelniacza polosi wiąże się z wymianą lub dolewka oleju do skrzyni? Czy nie mechanik jak ja poradzilby się z wymianą czy lepiej zlecić fachowcami?
ベストよろしくルーカス
To może prewencyjnie zmienić oba skoro olej i tak trzeba spuścić?
ベストよろしくルーカス
slonik1983 napisał(a):Czy nie mechanik jak ja poradzilby się z wymianą czy lepiej zlecić fachowcami?
Spuszczenie oleju i wymontowanie półosi nie jest specjalnie trudne, podobnie jak wyjęcie starego uszczelniacza. Problem pojawia się kiedy trzeba zamontować nowy. Niezbędny jest specjalny przyrząd do jego wbijania. Osobiście, na parkingu pod blokiem, wymieniałem uszczelniacz prawej półosi i zajęło mi to dwa dni. Pierwszy dzień zakończyłem na próbach wykonania przyrządu bez użycia tokarki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6