Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez AKURAT » 1 maja 2010, 14:49

skyrkz napisał(a):Zeby nie rozpoczynac nowego wątku- w mojej madzi czasami mam problemy z wstecznym, wszystkie biegi działają git tylko wsteczny czasami jakby się blokuje i czuć opór tak jakby nie dochodzila gałka do konca. musze wtedy próbować pare razy zeby wszedł. zauwazylem, ze gdy po pierwszej nieudanej próbie wrzuce 1 i podjade lekko do przodu a następnie znowu wsteczny, wtedy wchodzi elegancko. skrzynia tez nie skrzypi, olej jest, auto 2 miechy temu bylo serwisowane,przebieg 56tys mil, wszystkie biegi wchodzą gładko, tylko ten wsteczny...

tez tak czasem mam, w poprzednim fordku tez tak mialem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez melass » 1 maja 2010, 16:34

Ja tez tak mam nawet z nowym sprzegłem, w dieslu tez mialem wiec cos w tym jest...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez rafusmaximus » 1 maja 2010, 20:54

to w takim razie mój samochód jest nienormalny, bo ja tego nie mam ;P U mnie wszystko chodzi w biegach jak fabryka przykazała.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez melass » 1 maja 2010, 21:05

Nie no bez przesady, ja tak mam raz na 10 razy hehehe
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez AKURAT » 1 maja 2010, 21:19

melass napisał(a):Nie no bez przesady, ja tak mam raz na 10 razy hehehe


ano dokładnie, ja również :)
nie jest to cały czas :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez wloczykij » 2 maja 2010, 10:37

MOJ PROBLEM TO ZE JAK PRZEJADE JAKIES 20 KM BIEGI CIEŻEJ WCHODZA

PYTALEM SIE MECHANIKA I MOZE TO WINA DRĄŻKA LACZACEGO SKRZYNIE BIEKOW Z WAJCHA OD WRZUCANIA BIEGÓW
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 21:39
Posty: 41
Skąd: gliwice
Auto: mazda 626 2.0 115K kM benzyn

Postprzez rafusmaximus » 3 maja 2010, 20:02

wloczykij napisał(a):MOJ PROBLEM TO ZE JAK PRZEJADE JAKIES 20 KM BIEGI CIEŻEJ WCHODZA

PYTALEM SIE MECHANIKA I MOZE TO WINA DRĄŻKA LACZACEGO SKRZYNIE BIEKOW Z WAJCHA OD WRZUCANIA BIEGÓW


kolego nie krzycz – wyłącz Caps Lock`a... – taka mała prośba na marginesie ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez janek1984 » 3 maja 2010, 20:51

tak tak ale wydaje mi sie ze problem ze zmiana pojawia sie dosyc czesto uda sie albo nie.wyczytalem w kilku innych postach ze ludzie olej w sb maja,a nawet wymieniaja ito samo.bylo tez ze sprzengla wymieniaja i znowu nic.moja skrzynia tez nie dziala jak powinna(u mnie z 1 na 2 i z 2 na 3).
Początkujący
 
Od: 18 mar 2010, 12:20
Posty: 9

Postprzez waltanick » 21 cze 2011, 22:00

Witam.Podepnę się do tematu.Często zdarza mi się jak wrzucę wsteczny,że się blokuje i nie mogę go wybić :| Musze wtedy delikatnie puścić sprzęgło i lekko ruszyć do tyłu i zazwyczaj to pomaga. Ogólnie biegi zaczęły ciężej wchodzić tzn. 1,2 i wsteczny.Reszta pracuje w miarę ok.Może sprzęgło już niedomaga?Dodam,że podczas ruszania występują wibracje.Muszę dodawać więcej gazu żeby ruszyć płynnie :(
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez Grzyby » 21 cze 2011, 22:05

A masz olej w skrzyni?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez waltanick » 21 cze 2011, 22:13

Jutro sprawdzę i dam znać :) Niedawno zaglądałem pod auto i nie widziałem żadnych wycieków,ale warto to sprawdzić.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez dexter7d » 21 cze 2011, 22:14

witam
mam podobny problem ze wstecznym.
gdzies tu na forum wynalazlem ze dobrze jest odpowietrzyc sprzeglo chyba podregulowac wyskosc sprzegla – ma to zwiazek z plynnascia wrzucania wstecznego- jest tu jakis opis. cos z wysprzeglikiem tez bylo
dosc malo precyzyjna pomoc ale moze sie Wam przyda.
ja sie tez za to w koncu zabiore
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Postprzez Lorento » 21 cze 2011, 23:14

A co to psiakrew! Wyszukiwarka się zacieła! M6 może mieć problema po określonym przebiegu
( +150kkm) z wrzucaniem niektórych biegasów, zwłaszcza z wstecznym ! Problema powszechnie znana od zirka 5 lat ( sic!). Swego czasu, bodajże Enduro "w tem temacie"się udzielał.
ps. M6 w starej budzie dobijają wieku emeryckiego, stąd IMHO wyrzut tego typu tematów, szkoda, że jeden z drugim nie poczyta zanim zapyta. Ale... cóż.. jedźmy, nikt nie woła... jak mówi poeta...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Grzyby » 21 cze 2011, 23:46

Lorento napisał(a):M6 w starej budzie dobijają wieku emeryckiego, stąd IMHO wyrzut tego typu tematów

Ja się zastanawiam na ile to problem wieku, a na ile prawdziwego przebiegu aut z takimi problemami <rotfl>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez waltanick » 21 cze 2011, 23:59

Lorento napisał(a):Wyszukiwarka się zacieła!

Z wyszukiwarką jest wszystko ok!Podłączyłem się do tematu który znalazłem po wpisaniu w wyszukiwarce <faja>

Edit:

Przebieg auta 192tys km. prawdziwy <faja>
Ostatnio edytowano 22 cze 2011, 00:07 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze sdytowac swoj poprzedni post, a nie pisac nowy...
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

PostTen post został usunięty przez Gość 22 cze 2011, 00:07.
Powód: post pod swoim postem

Postprzez Grzyby » 22 cze 2011, 00:09

Masz je od nowości że taki jesteś pewien? :P
Pytanie jeszcze jak użytkowany :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dexter7d » 30 lip 2011, 10:52

witam

problemem jest halas skrzyni biegow.
znika po wcisnieciu sprzegla. na biegu jalowym na postoju slychac halas ze skrzyni biegow
taki jak z lozyska (poczatkowo sugestia bylo lozysko oporowe)
jadac na wsteczym zawsze troche bardziej halasuje skrzynia ale u mnie tak
jakby mialo sie cos rozwalic. na dojezdzie do skrzyzowania po wcisnieciu sprzegla
jeszcze przez kilka sekund cos wyhamowauje (w skrzyni) i sie dopiero wycisza.

mechanicy stwierdzili ze to nie sprzeglo, bo halasowaloby po wcisnieciu go.

jak jest mozliwe ze pada skrzynia biegow (czy tam jakies lozysko) w takim samochodzie jak Mazda 6 2002 rok? mial ktos takie problemy z MAZDA 6 ? . Dla mnie to jest nienormalne zeby to sie zepsulo

koszty sie robia duze, zwazywszy ze sprzeglo chyba tez niedlugo trzeba wymienic (zeby zwawiej ruszyc trzeba z powrotem po ruszenieu lekko wcisnac sprzeglo)

help
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Postprzez Grzyby » 31 lip 2011, 19:20

Skoro dźwięki się zmieniają po wciśnięciu lub puszczeniu sprzęgła to dlaczego uważasz że to skrzynia jest winna?? Do roboty ewidentnie sprzęgło w komplecie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dexter7d » 2 sie 2011, 09:51

Na jalowym na postoju halas cichnie po wcisnieciu sprzegla ( tak gdzies w polowie docisniecia sprzegla dopiero ).
Podczas dojazdu do skrzyzowania po wcisnieciu sprzegla halas ustaje ale nie tak szybko. Cos sie tam kreci chyba I dopiero zatrzymuje.
I co myslicie ?
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6