Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.
Enduro napisał(a):krzych napisał(a):.....Jedynka to niestety fakt, albo "trafisz", albo sie zatrzymasz, albo silujesz...
lepiej zatrzymaj...
E
Się staram, ale nie zawsze mi to wychodzi (niecierpliwosc) – czesto, o wiele czesciej slizgam sprzeglem na dwojce. A czemu ostrzegasz, az tak czesto rozlatuje sie synchro?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
U mnie jest podobnie.
2-3 a z rzadka 1 i 4 ciulowato chodzą, zwłaszcza na zimnym oleju. Czasem nawet coś przyhaczy ale to raczej wynika z niechlujnego naciskania sprzęgła.
1nka sporadycznie odmawia posłuszeństwa ale w przeciwieństwie do niektórych głosów, raczej na postoju. Synchro jest dobre i przy dojeżdżaniu do świateł spokojnie wskakuje. Problemy są raczej jak zmieniam bieg przy zbyt małych obrotach.
No i najważniejsze – co Was niestety nie pocieszy – jakiś czas po kupnie wymieniałem olej i nic a nic to nie dało :/
PS: 5 jest raczej ok ale w mieście rzadko używam a 6 mi w ogóle nie wchodzi
2-3 a z rzadka 1 i 4 ciulowato chodzą, zwłaszcza na zimnym oleju. Czasem nawet coś przyhaczy ale to raczej wynika z niechlujnego naciskania sprzęgła.
1nka sporadycznie odmawia posłuszeństwa ale w przeciwieństwie do niektórych głosów, raczej na postoju. Synchro jest dobre i przy dojeżdżaniu do świateł spokojnie wskakuje. Problemy są raczej jak zmieniam bieg przy zbyt małych obrotach.
No i najważniejsze – co Was niestety nie pocieszy – jakiś czas po kupnie wymieniałem olej i nic a nic to nie dało :/
PS: 5 jest raczej ok ale w mieście rzadko używam a 6 mi w ogóle nie wchodzi
W kilkuletnich 6-kach warto nasmarować dźwignie przy lewarku, siłownik przy pedale sprzęgła i przy skrzyni biegów.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
krabdul napisał(a):U mnie jest podobnie.
2-3 a z rzadka 1 i 4 ciulowato chodzą, zwłaszcza na zimnym oleju. Czasem nawet coś przyhaczy ale to raczej wynika z niechlujnego naciskania sprzęgła.
1nka sporadycznie odmawia posłuszeństwa ale w przeciwieństwie do niektórych głosów, raczej na postoju. Synchro jest dobre i przy dojeżdżaniu do świateł spokojnie wskakuje. Problemy są raczej jak zmieniam bieg przy zbyt małych obrotach.
No i najważniejsze – co Was niestety nie pocieszy – jakiś czas po kupnie wymieniałem olej i nic a nic to nie dało :/
PS: 5 jest raczej ok ale w mieście rzadko używam a 6 mi w ogóle nie wchodzi
No to faktycznie masz "podobnie" – w sumie z Twojej relacji wynika, ze tylko 5 bieg wchodzi Ci normalnie (u mnie jedynie 1 i 2 maja jakiekolwiek problemy). Przy czym moze masz i racje z ta jedynka – na postoju tez lubi sie "zaciac".
U mnie wsio przesmarowane ok (a sama Mazda "swieza"), mimo to, kichowate 1, 2. Ale ja sie tym akurat nie przejmuje bo w dieslu oba sa malo ciekawie rozwiazane, wiec ich unikam jak ognia (2 niestety musze uzywac w korkach, ale zazwyczaj non-stop, jedynki rzadziej)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a): A czemu ostrzegasz, az tak czesto rozlatuje sie synchro?
zawsze moze sie cos [tiiit]..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pawko_6 napisał(a):W kilkuletnich 6-kach warto nasmarować dźwignie przy lewarku, siłownik przy pedale sprzęgła i przy skrzyni biegów.
zalecam tu tez odpowietrzenie sprzegla,
bo jakakolwiek poprawa jego sprawnosci
odbije sie pozytywnie na skrzyni...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A czy ktoś może dowiadywał się czegoś w ASO. Może tam mają jakieś pomysły. Trochę nieprawdopodobne, żeby M6 "tak miała". Coś musi być nie tak z tym haczeniem.
pozdr
pozdr
-
morito
krabdul napisał(a):2-3 a z rzadka 1 i 4 ciulowato chodzą, (...)
PS: 5 jest raczej ok ale w mieście rzadko używam a 6 mi w ogóle nie wchodzi
krzych napisał(a):u mnie jedynie 1 i 2 maja jakiekolwiek problemy
mam tak samo – ale do zestawu dorzucę jeszcze ciężko wchodzący wsteczny (jak przerzucanie kg na siłowni )!
Powiedziano mi, że winą może być źle złożone sprzęgło – odwrotnie a tam kołnierz jest z jednej strony dłuższy i teraz nie wybiera na docisku. Czy to w ogóle możliwe?
Dodam, że poza haczeniem, nie mam żadnych innych objawów zużycia sprzęgła – ani się nie ślizga, ani nie śmierdzi...
- Od: 31 sie 2009, 13:00
- Posty: 37
krzych napisał(a):krabdul napisał(a):U mnie jest podobnie.
2-3 a z rzadka 1 i 4 ciulowato chodzą, zwłaszcza na zimnym oleju. Czasem nawet coś przyhaczy ale to raczej wynika z niechlujnego naciskania sprzęgła.
1nka sporadycznie odmawia posłuszeństwa ale w przeciwieństwie do niektórych głosów, raczej na postoju. Synchro jest dobre i przy dojeżdżaniu do świateł spokojnie wskakuje. Problemy są raczej jak zmieniam bieg przy zbyt małych obrotach.
No i najważniejsze – co Was niestety nie pocieszy – jakiś czas po kupnie wymieniałem olej i nic a nic to nie dało :/
PS: 5 jest raczej ok ale w mieście rzadko używam a 6 mi w ogóle nie wchodzi
No to faktycznie masz "podobnie" – w sumie z Twojej relacji wynika, ze tylko 5 bieg wchodzi Ci normalnie (u mnie jedynie 1 i 2 maja jakiekolwiek problemy). Przy czym moze masz i racje z ta jedynka – na postoju tez lubi sie "zaciac".
U mnie wsio przesmarowane ok (a sama Mazda "swieza"), mimo to, kichowate 1, 2. Ale ja sie tym akurat nie przejmuje bo w dieslu oba sa malo ciekawie rozwiazane, wiec ich unikam jak ognia (2 niestety musze uzywac w korkach, ale zazwyczaj non-stop, jedynki rzadziej)
Nie wiem jak wygląda częstotliwość występowania problemów u Was ale u mnie 2 i 3 ciężko wchodzą raz na 20 razy a 1 i 4 raz na 50 a 6tki nie mam dlatego nie wchodzi Nie jest tak tragicznie jak mogłeś to zrozumieć
Swoją drogą to faktycznie muszę przesmarować, odpowietrzyć sprzęgło
krabdul napisał(a):Nie wiem jak wygląda częstotliwość występowania problemów u Was ale u mnie 2 i 3 ciężko wchodzą raz na 20 razy a 1 i 4 raz na 50 a 6tki nie mam dlatego nie wchodzi Nie jest tak tragicznie jak mogłeś to zrozumieć
A no to pol biedy skoro 6 nie ma ale i tak 3 i 4 to dziwaczne troche, ze maja problemy. U mnie moze raz na 200 razy zdarzy sie ciezzsze wejscie trojki, ale nigdy wtedy nie wiem czy "nie trafilem" czy sprzeglo za lekko wciskam czy cokolwiek – nie wyglada to na zaciecie z winy skrzyni, a trojka pewnie dlatego, ze najczesciej z "wyzszych" biegow jest zmieniana podczas manewrow poza miastem. Tak czy siak, moim skromnym zdaniem moja skrzynia wymaga poprawek wylacznie na 1 i 2. Przy czym daje rade z tym zyc nawet nie narzekajac – pisze, bo widze, ze sie udzielacie to i ja podpowiadam jak to w polifcie w miare jeszcze nie zuzytym dziala...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Też mam kłopot z wrzucaniem zwłaszcza 1 i 2 i czasem 3. Kilka dni temu auto było u Jaksy, który zmienił mi olej w skrzyni (brak poprawy) i powiedział, że do wymiany jest sprzęgło. Oczywiście wolałbym żeby się mylił, ale chyba słabe szanse, że tak jest.
- Od: 14 lip 2009, 12:42
- Posty: 34
- Skąd: Kraków
- Auto: była Mazda 323 BJ diesel
byla Mazda 6 diesel
jest Mazda 5 benzyna
Miałem ten sam problem, wczoraj zakończyło sie 2dniowe dłubanie pod maską: wymiana tarczy, łożyska skrzyni i koła 2masowego, całość wydatku 4500, a biegi jak chu...o wchodziły tak wchodzą. Olej w skrzyni wymieniony, koncepcji brak.... HELP
STePHaN
Kupię komplet xenonów do mojej Madzi...
Kupię komplet xenonów do mojej Madzi...
- Od: 13 mar 2007, 16:32
- Posty: 4
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6/2004/2,0TDi/136KM
Kurcze mnie się wydaje, że na chłopski rozum takie złe wbijanie biegów to problem w samej skrzyni – zębatek -a nie sprzęgła. Ktoś potwierdzi albo wyjaśni dlaczego się mylę?
- Od: 14 lip 2009, 12:42
- Posty: 34
- Skąd: Kraków
- Auto: była Mazda 323 BJ diesel
byla Mazda 6 diesel
jest Mazda 5 benzyna
Widzę ze dość dużo jest przypadków ze źle wchodzącymi biegami. U mnie jak na razie tylko na zimnym czasem 1 nie chce wskoczyc, po przejechaniu krotkiego odcinka wszystko wracam do normy.
Ostatnio edytowano 5 lip 2010, 22:49 przez polo33, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 mar 2010, 00:56
- Posty: 44
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Nissan Primera SR20DE
Wspomaganie sprzęgła jak i hamulca ma wspólny zbiornik z płynem. Wydaję mi się że odpowietrza się tak samo jak układ hamulcowy.
U mnie nie ma takich zależności. Po prostu chodzi tępo jak skrzynia w Jelczu. Przed chwilą zauważyłem że w zasadzie to już jeden ch..., prawie każdy bieg wchodzi kijowo, i nie pomaga odpuszczanie sprzęgła, wciskanie, wrzucanie różnych kombinacji biegów zanim wepnie się właściwy. Duuuupa i tyle...
U mnie nie ma takich zależności. Po prostu chodzi tępo jak skrzynia w Jelczu. Przed chwilą zauważyłem że w zasadzie to już jeden ch..., prawie każdy bieg wchodzi kijowo, i nie pomaga odpuszczanie sprzęgła, wciskanie, wrzucanie różnych kombinacji biegów zanim wepnie się właściwy. Duuuupa i tyle...
STePHaN
Kupię komplet xenonów do mojej Madzi...
Kupię komplet xenonów do mojej Madzi...
- Od: 13 mar 2007, 16:32
- Posty: 4
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6/2004/2,0TDi/136KM
Witam. Posiadam Mazde 6 z 2003 roku z 2l silnikiem diesla 136 km. Mam problem z wrzuceniem bigu tzn: Wsteczny nie wchodzi wogóle a jedynka z wielkim oporem. Reszta nie wchodzi wogóle, dotyczy to postoju gdyż jak sie wrzuci 1 i sie ruszy to jako tko sie jedzie ale nadal jest opór. Zapewniam że jest olej i skrzynia nie zgrzyta. Byż może ktoś z forumowiczów spotkal sie z takim problem. Z góry dzieki.
Ostatnio edytowano 5 sty 2012, 01:12 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
Powód: edycja tematu
-
bialy1331
Zobacz tu miałem podobnie...
viewtopic.php?f=60&t=94885
viewtopic.php?f=60&t=94885
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Zeby nie rozpoczynac nowego wątku- w mojej madzi czasami mam problemy z wstecznym, wszystkie biegi działają git tylko wsteczny czasami jakby się blokuje i czuć opór tak jakby nie dochodzila gałka do konca. musze wtedy próbować pare razy zeby wszedł. zauwazylem, ze gdy po pierwszej nieudanej próbie wrzuce 1 i podjade lekko do przodu a następnie znowu wsteczny, wtedy wchodzi elegancko. skrzynia tez nie skrzypi, olej jest, auto 2 miechy temu bylo serwisowane,przebieg 56tys mil, wszystkie biegi wchodzą gładko, tylko ten wsteczny...
-
skyrkz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6