Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez konrad1235 » 2 paź 2011, 09:35

Witam

Mam taki mały problem, w mojej M6 gdy rano odpalam auto skrzynia chodzi bardzo opornie, wręcz trzeba użyć trochę siły żeby wrzucić 2 lub 3 bieg, myślałem że to problem z olejem w skrzyni lecz po wymianie to samo. Po przejechaniu ok 20 km skrzynia zaczyna pracować płynniej choć też dość "plastikowo" wchodzą biegi.
Co o tym myślicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez anduril » 24 paź 2011, 20:42

Wszystkie wątki o biegach traktują o niepłynnym ich wrzucaniu... a ja mam odwrotnie. Przy przekładaniu na dwójkę, głównie w zimnym aucie i jeśli robię to szybko/płynnie, jedynka "wyskakuje", potrafi kopnąć w rękę jak osioł.
Natomiast jeśli zmianę 1->2 zrobię w sposób bardzo precyzyjny (sprzęgło – sekunda – dwójka – sekunda – puszczenie sprzęgła), to jest OK (dwójka nie wchodzi idealnie, ale to ponoć norma w M6).
Przejmować się, czy TTTM?
Początkujący
 
Od: 21 sie 2011, 23:21
Posty: 19
Skąd: Świdnica
Auto: M6 GY 2.0/136 '04 Top

Postprzez Piotrus » 24 paź 2011, 22:58

Ja tam takiej normy nie mam :D biegi wchodza plynnie wrecz idealnie.Wiem ,ze czasami wymiana oleju poprawia dzialanie skrzyni ale jesli skrzynia jest zarznieta to nowy olej na wiele sie nie zda.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez Enduro » 31 paź 2011, 23:32

anduril napisał(a):.. jedynka "wyskakuje", potrafi kopnąć w rękę jak osioł.
..

to oznacza wyeksplatowany wodzik 1-go biegu.
choc na pewno warto sprawdzic stan oleju w skrzyni, bo to kto to wie...
mozesz jakis czas go podczas ruszania itp. przytrzymywac, ale raczej bez naprawy/wymiany skrzyni sie nie obejdzie..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 31 paź 2011, 23:57

na to wyglada, ze weksploatowana... troszke...

ale mamy przeciez temat o problemach ze skrzynia... :|


lacze...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzyby » 31 paź 2011, 23:59

Enduro napisał(a):raczej bez naprawy/wymiany skrzyni sie nie obejdzie..

Robert, faktycznie w takiej sytuacji zostaje wymiana skrzyni? Trochę zaskakujące info.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 1 lis 2011, 00:07

na ogól takie psikusy pojawiają się na najwyższym biegu, a to poprzez najdłuższe jego eksplatowanie.
ale jak wszem wiadomo, wyjątek potwierdza regułe, no a w przypadku kolegi nalezy się lekko cieszyc,
że to jedynka, no bo na trasie non stop trzymać lewarek, było by raczej niekorzystne i powiązane z dyskomfortem.
pozdr.E
Ostatnio edytowano 1 lis 2011, 00:12 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 1 lis 2011, 00:09

Enduro napisał(a):no bo na trasie non stop trzymać lewake, było by raczej niekorzystne i powiązane z dyskomfortem.

i to dosc duzym... <ok>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 1 lis 2011, 00:41

67igor1 napisał(a):
Enduro napisał(a):no bo na trasie non stop trzymać lewake, było by raczej niekorzystne i powiązane z dyskomfortem.

i to dosc duzym... <ok>

no, ale znam przypadek w innym aucie, kiedy to po opuszczeniu szyby kierowcy, w celu wyrzucenia papierosa, nie dało rady już jej ponownie podnieść do góry, no a że padał deszcz a jadące z przeciwka tiry wciskały wode intensywnie do środka, właściciel przysiągł, że nigdy nie kupi więcej auta tej francuskiej firmy <glupek2>
wtedy oni marzyli o problemie z wyskakującym biegiem,i to na pewno!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Paweł » 1 lis 2011, 00:48

A ja znam francuski samochód, który sam zamyka szyby kiedy zaczyna padać, a i biegi w nim nie wypadają. Niezależnie, jego właściciel marzy sobie o problemach szóstek... i to na pewno ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Wojtek » 1 lis 2011, 01:16

no juz dobrze panowie... ;)
koniec z tymi francuzami mi tutaj .... hahaha
wracamy do tematu :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hubix » 3 lis 2011, 00:33

Co ciekawe we Francuzach wymiana oleju w skrzyni działa cuda.

W M6 wymieniłem profilaktycznie. Nie dało nic :) Skrzynia pracuje tak samo jak dawniej czyli dobrze :)

We Francuzach, głównie grupy PSA z lat 90 praca skrzyni przypomina mieszanie w wiadrze z gwoździami. Od 2000 poprawili, znacznie, ale nie jest idealnie.

Skrzynia w M6 spoko – klik klik :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez anduril » 3 lis 2011, 01:44

Hubix napisał(a):Skrzynia w M6 spoko – klik klik

No to mieniam to oleum. W sumie nie jest to aż tak drogie. Zobaczymy.
Zresztą nie jest to mój największy problem aktualnie :|
Początkujący
 
Od: 21 sie 2011, 23:21
Posty: 19
Skąd: Świdnica
Auto: M6 GY 2.0/136 '04 Top

Postprzez Enduro » 3 lis 2011, 14:15

anduril napisał(a):
Hubix napisał(a):Skrzynia w M6 spoko – klik klik

No to mieniam to oleum. W sumie nie jest to aż tak drogie. Zobaczymy.
Zresztą nie jest to mój największy problem aktualnie :|

jesli poprzez wymiane oleju nic nie poprawisz, to zawsze mozesz potem przy ewentualnej wymianie skrzyni uzyc ten sam olej, ale pod warunkiem, ze go czysto zlejesz no i nie zabrudzisz.
pozdr. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Vangoos » 20 lis 2011, 21:06

Witam !

Kupiłem niedawno mazdę 6 diesel 2.0 kombi
Okazało się że mam całkjiem duzy probelm z redukcja biegu z 3 na 2. W zasadzie musze próbować 4 razy i dopiero się to udaje ( wówczas prędkosć jazdy spada juz do około 10-15 km/godz.) przy szybszej jeździe nie ma szans na wrzucenie biegu. Byłem już z tym problemem u mechanika i ten zwrócił uwagę że lewarek na luzie wydaje sie być dziwnie przechylony w lewa stronę. Efektem tego, próbując wrzucić bieg 1 lub 2 trzeba uderzyć lewarkiem w obudowę, ta aż sie wygina. Po zdjeciu obudowy, stojąc w miejscu nie ma żadnego problemu z wrzuceniem żandego biegu. Dodam że lewarek jednak wygląda normalnie- w pozycji pionowej na srodku. zaczep obudowy po lewej stronie jest pęknięty a lewarek w miejscy styku z obudoważ błyszczący od uderzeń. Widać że od dawna jest tak sytuacja.
Poza tym nie widać żandego powodu takiej sytuacji.

Pomóżcie

Vangoos
Vangoos
 

Postprzez kubsztyk » 21 lis 2011, 00:31

Z tego, co kojarzę, to jest chyba regulacja cięgien w koszyku drążka zmiany biegów (pod mieszkiem)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez contactlost » 10 gru 2011, 19:40

Cześć
Dzisiaj też mi się przydarzył problem ze zmianą biegów. Zaczęły wchodzić bardzo ciężko 2, 4 i wsteczny (czyli te co się ciągnie do siebie). Czasem dochodziło do tego, że jak z 2 chciałem wrzucić 1 to w ogóle nie mogłem ruszyć drążka. Tak jakby się zablokował na biegu.

Wcześniej nie miałem żadnych kłopotów ze skrzynią ani sprzęgłem. Biegi jak już wejdą to jest OK, sprzęgło pracuje tak samo jak pracowało... Nie wiem co to może być ale nie wygląda dobrze. Czasem też jak przyspieszam, czyli startuje z 1, wrzucam 2 i potem na 3 wchodzi tak, że w ogóle tego nie czuć, tak jakby był drążek na luzie.

Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Prawdopodobnie czeka mnie wizyta w serwisie w związku z tym, żeby skrzyni zupełnie nie rozwalić, ale chciałbym aby ktoś z was jeszcze coś podpowiedział, żeby mnie ASO nie skroiło na wymianie sprzęgła, skrzyni, i w ogóle silnika bo oni tak lubią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2011, 13:16
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.

Postprzez giberes » 10 gru 2011, 22:59

U mnie czasem jest problem ze wstecznym, jakby coś blokowało zazębienie trybików. Wracam wtedy na luz, puszczam sprzęgło, pozwalam żeby silnik przekręcił ząbki, ponawiam próbę i wchodzi już dobrze. Przyzwyczaiłem się już, ale wolałbym ,żeby zawsze wchodził gładko. Ktoś ma jakieś sugestie , co to może być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 01:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Postprzez siebek » 11 gru 2011, 11:53

Chyba ten typ tak ma ;)
Poprzednio w Toyocie Corolli E11, którą jeździłem od nowości występował identyczny problem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 22:36
Posty: 75
Skąd: Kongsberg / Kielce
Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi

Postprzez mądry » 11 gru 2011, 21:04

giberes napisał(a):U mnie czasem jest problem ze wstecznym, jakby coś blokowało zazębienie trybików. Wracam wtedy na luz, puszczam sprzęgło, pozwalam żeby silnik przekręcił ząbki, ponawiam próbę i wchodzi już dobrze. Przyzwyczaiłem się już, ale wolałbym ,żeby zawsze wchodził gładko. Ktoś ma jakieś sugestie , co to może być?

Bywa to zjawisko czasami i w mojej szóstce,
Bywa to również w lanosie mamy, czasami w touranie taty i miałem to samo w poprzednim mondeo wiec zjawiskiem się nie przejmuję :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6