Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.
Witam
Mam taki mały problem, w mojej M6 gdy rano odpalam auto skrzynia chodzi bardzo opornie, wręcz trzeba użyć trochę siły żeby wrzucić 2 lub 3 bieg, myślałem że to problem z olejem w skrzyni lecz po wymianie to samo. Po przejechaniu ok 20 km skrzynia zaczyna pracować płynniej choć też dość "plastikowo" wchodzą biegi.
Co o tym myślicie ?
Mam taki mały problem, w mojej M6 gdy rano odpalam auto skrzynia chodzi bardzo opornie, wręcz trzeba użyć trochę siły żeby wrzucić 2 lub 3 bieg, myślałem że to problem z olejem w skrzyni lecz po wymianie to samo. Po przejechaniu ok 20 km skrzynia zaczyna pracować płynniej choć też dość "plastikowo" wchodzą biegi.
Co o tym myślicie ?
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
Wszystkie wątki o biegach traktują o niepłynnym ich wrzucaniu... a ja mam odwrotnie. Przy przekładaniu na dwójkę, głównie w zimnym aucie i jeśli robię to szybko/płynnie, jedynka "wyskakuje", potrafi kopnąć w rękę jak osioł.
Natomiast jeśli zmianę 1->2 zrobię w sposób bardzo precyzyjny (sprzęgło – sekunda – dwójka – sekunda – puszczenie sprzęgła), to jest OK (dwójka nie wchodzi idealnie, ale to ponoć norma w M6).
Przejmować się, czy TTTM?
Natomiast jeśli zmianę 1->2 zrobię w sposób bardzo precyzyjny (sprzęgło – sekunda – dwójka – sekunda – puszczenie sprzęgła), to jest OK (dwójka nie wchodzi idealnie, ale to ponoć norma w M6).
Przejmować się, czy TTTM?
- Od: 21 sie 2011, 23:21
- Posty: 19
- Skąd: Świdnica
- Auto: M6 GY 2.0/136 '04 Top
Ja tam takiej normy nie mam biegi wchodza plynnie wrecz idealnie.Wiem ,ze czasami wymiana oleju poprawia dzialanie skrzyni ale jesli skrzynia jest zarznieta to nowy olej na wiele sie nie zda.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
- Od: 21 lis 2007, 12:16
- Posty: 63
- Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
- Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest
anduril napisał(a):.. jedynka "wyskakuje", potrafi kopnąć w rękę jak osioł.
..
to oznacza wyeksplatowany wodzik 1-go biegu.
choc na pewno warto sprawdzic stan oleju w skrzyni, bo to kto to wie...
mozesz jakis czas go podczas ruszania itp. przytrzymywac, ale raczej bez naprawy/wymiany skrzyni sie nie obejdzie..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
na to wyglada, ze weksploatowana... troszke...
ale mamy przeciez temat o problemach ze skrzynia...
lacze...
ale mamy przeciez temat o problemach ze skrzynia...
lacze...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Enduro napisał(a):raczej bez naprawy/wymiany skrzyni sie nie obejdzie..
Robert, faktycznie w takiej sytuacji zostaje wymiana skrzyni? Trochę zaskakujące info.
na ogól takie psikusy pojawiają się na najwyższym biegu, a to poprzez najdłuższe jego eksplatowanie.
ale jak wszem wiadomo, wyjątek potwierdza regułe, no a w przypadku kolegi nalezy się lekko cieszyc,
że to jedynka, no bo na trasie non stop trzymać lewarek, było by raczej niekorzystne i powiązane z dyskomfortem.
pozdr.E
ale jak wszem wiadomo, wyjątek potwierdza regułe, no a w przypadku kolegi nalezy się lekko cieszyc,
że to jedynka, no bo na trasie non stop trzymać lewarek, było by raczej niekorzystne i powiązane z dyskomfortem.
pozdr.E
Ostatnio edytowano 1 lis 2011, 00:12 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):no bo na trasie non stop trzymać lewake, było by raczej niekorzystne i powiązane z dyskomfortem.
i to dosc duzym...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):Enduro napisał(a):no bo na trasie non stop trzymać lewake, było by raczej niekorzystne i powiązane z dyskomfortem.
i to dosc duzym...
no, ale znam przypadek w innym aucie, kiedy to po opuszczeniu szyby kierowcy, w celu wyrzucenia papierosa, nie dało rady już jej ponownie podnieść do góry, no a że padał deszcz a jadące z przeciwka tiry wciskały wode intensywnie do środka, właściciel przysiągł, że nigdy nie kupi więcej auta tej francuskiej firmy
wtedy oni marzyli o problemie z wyskakującym biegiem,i to na pewno!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A ja znam francuski samochód, który sam zamyka szyby kiedy zaczyna padać, a i biegi w nim nie wypadają. Niezależnie, jego właściciel marzy sobie o problemach szóstek... i to na pewno .
the right man in the wrong place...
no juz dobrze panowie...
koniec z tymi francuzami mi tutaj ....
wracamy do tematu
koniec z tymi francuzami mi tutaj ....
wracamy do tematu
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Co ciekawe we Francuzach wymiana oleju w skrzyni działa cuda.
W M6 wymieniłem profilaktycznie. Nie dało nic Skrzynia pracuje tak samo jak dawniej czyli dobrze
We Francuzach, głównie grupy PSA z lat 90 praca skrzyni przypomina mieszanie w wiadrze z gwoździami. Od 2000 poprawili, znacznie, ale nie jest idealnie.
Skrzynia w M6 spoko – klik klik
W M6 wymieniłem profilaktycznie. Nie dało nic Skrzynia pracuje tak samo jak dawniej czyli dobrze
We Francuzach, głównie grupy PSA z lat 90 praca skrzyni przypomina mieszanie w wiadrze z gwoździami. Od 2000 poprawili, znacznie, ale nie jest idealnie.
Skrzynia w M6 spoko – klik klik
anduril napisał(a):Hubix napisał(a):Skrzynia w M6 spoko – klik klik
No to mieniam to oleum. W sumie nie jest to aż tak drogie. Zobaczymy.
Zresztą nie jest to mój największy problem aktualnie
jesli poprzez wymiane oleju nic nie poprawisz, to zawsze mozesz potem przy ewentualnej wymianie skrzyni uzyc ten sam olej, ale pod warunkiem, ze go czysto zlejesz no i nie zabrudzisz.
pozdr. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam !
Kupiłem niedawno mazdę 6 diesel 2.0 kombi
Okazało się że mam całkjiem duzy probelm z redukcja biegu z 3 na 2. W zasadzie musze próbować 4 razy i dopiero się to udaje ( wówczas prędkosć jazdy spada juz do około 10-15 km/godz.) przy szybszej jeździe nie ma szans na wrzucenie biegu. Byłem już z tym problemem u mechanika i ten zwrócił uwagę że lewarek na luzie wydaje sie być dziwnie przechylony w lewa stronę. Efektem tego, próbując wrzucić bieg 1 lub 2 trzeba uderzyć lewarkiem w obudowę, ta aż sie wygina. Po zdjeciu obudowy, stojąc w miejscu nie ma żadnego problemu z wrzuceniem żandego biegu. Dodam że lewarek jednak wygląda normalnie- w pozycji pionowej na srodku. zaczep obudowy po lewej stronie jest pęknięty a lewarek w miejscy styku z obudoważ błyszczący od uderzeń. Widać że od dawna jest tak sytuacja.
Poza tym nie widać żandego powodu takiej sytuacji.
Pomóżcie
Vangoos
Kupiłem niedawno mazdę 6 diesel 2.0 kombi
Okazało się że mam całkjiem duzy probelm z redukcja biegu z 3 na 2. W zasadzie musze próbować 4 razy i dopiero się to udaje ( wówczas prędkosć jazdy spada juz do około 10-15 km/godz.) przy szybszej jeździe nie ma szans na wrzucenie biegu. Byłem już z tym problemem u mechanika i ten zwrócił uwagę że lewarek na luzie wydaje sie być dziwnie przechylony w lewa stronę. Efektem tego, próbując wrzucić bieg 1 lub 2 trzeba uderzyć lewarkiem w obudowę, ta aż sie wygina. Po zdjeciu obudowy, stojąc w miejscu nie ma żadnego problemu z wrzuceniem żandego biegu. Dodam że lewarek jednak wygląda normalnie- w pozycji pionowej na srodku. zaczep obudowy po lewej stronie jest pęknięty a lewarek w miejscy styku z obudoważ błyszczący od uderzeń. Widać że od dawna jest tak sytuacja.
Poza tym nie widać żandego powodu takiej sytuacji.
Pomóżcie
Vangoos
-
Vangoos
Cześć
Dzisiaj też mi się przydarzył problem ze zmianą biegów. Zaczęły wchodzić bardzo ciężko 2, 4 i wsteczny (czyli te co się ciągnie do siebie). Czasem dochodziło do tego, że jak z 2 chciałem wrzucić 1 to w ogóle nie mogłem ruszyć drążka. Tak jakby się zablokował na biegu.
Wcześniej nie miałem żadnych kłopotów ze skrzynią ani sprzęgłem. Biegi jak już wejdą to jest OK, sprzęgło pracuje tak samo jak pracowało... Nie wiem co to może być ale nie wygląda dobrze. Czasem też jak przyspieszam, czyli startuje z 1, wrzucam 2 i potem na 3 wchodzi tak, że w ogóle tego nie czuć, tak jakby był drążek na luzie.
Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Prawdopodobnie czeka mnie wizyta w serwisie w związku z tym, żeby skrzyni zupełnie nie rozwalić, ale chciałbym aby ktoś z was jeszcze coś podpowiedział, żeby mnie ASO nie skroiło na wymianie sprzęgła, skrzyni, i w ogóle silnika bo oni tak lubią.
Dzisiaj też mi się przydarzył problem ze zmianą biegów. Zaczęły wchodzić bardzo ciężko 2, 4 i wsteczny (czyli te co się ciągnie do siebie). Czasem dochodziło do tego, że jak z 2 chciałem wrzucić 1 to w ogóle nie mogłem ruszyć drążka. Tak jakby się zablokował na biegu.
Wcześniej nie miałem żadnych kłopotów ze skrzynią ani sprzęgłem. Biegi jak już wejdą to jest OK, sprzęgło pracuje tak samo jak pracowało... Nie wiem co to może być ale nie wygląda dobrze. Czasem też jak przyspieszam, czyli startuje z 1, wrzucam 2 i potem na 3 wchodzi tak, że w ogóle tego nie czuć, tak jakby był drążek na luzie.
Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Prawdopodobnie czeka mnie wizyta w serwisie w związku z tym, żeby skrzyni zupełnie nie rozwalić, ale chciałbym aby ktoś z was jeszcze coś podpowiedział, żeby mnie ASO nie skroiło na wymianie sprzęgła, skrzyni, i w ogóle silnika bo oni tak lubią.
- Od: 30 sie 2011, 13:16
- Posty: 50
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.
U mnie czasem jest problem ze wstecznym, jakby coś blokowało zazębienie trybików. Wracam wtedy na luz, puszczam sprzęgło, pozwalam żeby silnik przekręcił ząbki, ponawiam próbę i wchodzi już dobrze. Przyzwyczaiłem się już, ale wolałbym ,żeby zawsze wchodził gładko. Ktoś ma jakieś sugestie , co to może być?
- Od: 29 paź 2008, 01:13
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.
giberes napisał(a):U mnie czasem jest problem ze wstecznym, jakby coś blokowało zazębienie trybików. Wracam wtedy na luz, puszczam sprzęgło, pozwalam żeby silnik przekręcił ząbki, ponawiam próbę i wchodzi już dobrze. Przyzwyczaiłem się już, ale wolałbym ,żeby zawsze wchodził gładko. Ktoś ma jakieś sugestie , co to może być?
Bywa to zjawisko czasami i w mojej szóstce,
Bywa to również w lanosie mamy, czasami w touranie taty i miałem to samo w poprzednim mondeo wiec zjawiskiem się nie przejmuję
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6