Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.
Witam właśnie ten sam mam problem jak odpalam na zimnym silniku to jest hałas w skrzyni biegów a jak jest cieply to jest wszystko dobrze
nie wiem co robić??
jak odpowietrzyłem sprzęgło to nie halasowalo na zimnym i na ciepłym silniku przez chwile i znowu pojawil sie ten halas ;/
nie wiem co robić??
jak odpowietrzyłem sprzęgło to nie halasowalo na zimnym i na ciepłym silniku przez chwile i znowu pojawil sie ten halas ;/
-
rafcio1894
Mam kilka pytań mam nadzieje że to dobry wątek
1. Jaki najlepszy olej do skrzyni biegów 2.0 147km
2. przeczytałem że nie którzy leją castrol syntrans-transaxle-75w-90; czy ten olej występuje w butelkach większych niż o,5l i 1l np 5l?
3.i ostatnie ile wchodzi oleju do skrzyni biegów czy jest to wartość 2,7l?
1. Jaki najlepszy olej do skrzyni biegów 2.0 147km
2. przeczytałem że nie którzy leją castrol syntrans-transaxle-75w-90; czy ten olej występuje w butelkach większych niż o,5l i 1l np 5l?
3.i ostatnie ile wchodzi oleju do skrzyni biegów czy jest to wartość 2,7l?
MAYKI napisał(a):mam nadzieje że to dobry wątek
nie do końca... zapraszam tutaj:
viewtopic.php?f=412&t=31268&hilit=wymiana+oleju+w+skrzyni
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam,
podepnę się pod temat. Do Mazdy 1.8 2003 również można włożyć skrzynię 6-biegową?
podepnę się pod temat. Do Mazdy 1.8 2003 również można włożyć skrzynię 6-biegową?
- Od: 10 lip 2014, 22:05
- Posty: 94
- Skąd: Kraków/Częstochowa
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.
Ok, dobrze wiedzieć. Jak mi kiedyś skrzynia nawali to wymienię na 6-biegową Brakuje 6-tego biegu zwłaszcza na autotradzie... 120km/h i prawie 4000obr/min... mało ekonomiczne.
- Od: 10 lip 2014, 22:05
- Posty: 94
- Skąd: Kraków/Częstochowa
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.
poszukaj sobie tematu o zależności obrotów od biegu. Porównywaliśmy 2,3L przed i po lift.
przy 140 km/h przedlift ma 4000 rpm na 5, a polift ma na biegu 6 – tutaj ciekawostka – również 4000 rpm. Wniosek taki, że przełożenia są chyba po prostu krótsze.
przy 140 km/h przedlift ma 4000 rpm na 5, a polift ma na biegu 6 – tutaj ciekawostka – również 4000 rpm. Wniosek taki, że przełożenia są chyba po prostu krótsze.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Może i tak jest... Jeżeli ktoś ma mazde 6 1.8 po lifcie niech wypowie się jaką ma prędkość przy 4 tyś obrotów na 6 biegu Będę wdzięczny
- Od: 10 lip 2014, 22:05
- Posty: 94
- Skąd: Kraków/Częstochowa
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.
berrrcik29 napisał(a):Jeżeli ktoś ma mazde 6 1.8 po lifcie niech wypowie się jaką ma prędkość przy 4 tyś obrotów na 6 biegu
Nie było Mazd z silnikiem 1,8 z skrzynią 6 biegową, tylko 5 biegowa. Czy to przedlift czy polift.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
slyszalem ze trzeba rowniez zalozyc sprzeglo do 6 skrzyni bo sa inne ale nie wiem dokladnie.
-
krzysiek1986
Z moich danych wychodzi na to że sprzęgło jest takie samo Jak w silnikach 1,8 i 2,0
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Witam,
niestety pod raz 2 mam problemy ze skrzynia biegów. Oczywiście 5 bieg wyskakuje. Mam parę pytań
1. 30 tys. km temu wymieniłem skrzynie(używana od benzyniaka, gdyż nie znalazłem godnej uwagi dla diesla) i jednocześnie sprzęgło (nowe). Zauważyłem ze od czasu do czasu ciężko wchodzi mi bieg 1,2 i wsteczny. Czasem trzeba 2krotnie nadusić na pedał sprzęgła i wtedy wchodzi. Czyżby mój wysprzęglik prosi się o wymianę?
2. Macie coś takiego ze jak zmieniacie bieg nieważne jaki to często czuć takie pykniecie,małe szarpniecie (hm nie wiem jak to nazwać) czuć moment zmiany biegu po prostu? po przeczytaniu parę artykułów na nacie to ludzie potwierdzają, że już wysprzęglik się kończy.
3. Poszukuje skrzyni 5biegowej dla diesla tak jak w temacie. Przebieg poniżej 160kkm. Jeżeli ktoś ma na sprzedaż lub znajomego, który sprzedaje proszę o kontakt na PW
4. Martwi mnie ,że być może być to początek końca dwumasy?
Przebieg auta mojego 190kkm
Interesuje mnie w dobrym stanie skrzynia z gwarancja rozruchowa i okresem exploatacji.
Niestety będzie to kupno po raz 2 skrzyni przeze mnie do tego auta wiec interesuje mnie skrzynia na której pojeżdżę trochę a nie tak jak poprzednio 30kkm
Pozdrawiam
Damian
niestety pod raz 2 mam problemy ze skrzynia biegów. Oczywiście 5 bieg wyskakuje. Mam parę pytań
1. 30 tys. km temu wymieniłem skrzynie(używana od benzyniaka, gdyż nie znalazłem godnej uwagi dla diesla) i jednocześnie sprzęgło (nowe). Zauważyłem ze od czasu do czasu ciężko wchodzi mi bieg 1,2 i wsteczny. Czasem trzeba 2krotnie nadusić na pedał sprzęgła i wtedy wchodzi. Czyżby mój wysprzęglik prosi się o wymianę?
2. Macie coś takiego ze jak zmieniacie bieg nieważne jaki to często czuć takie pykniecie,małe szarpniecie (hm nie wiem jak to nazwać) czuć moment zmiany biegu po prostu? po przeczytaniu parę artykułów na nacie to ludzie potwierdzają, że już wysprzęglik się kończy.
3. Poszukuje skrzyni 5biegowej dla diesla tak jak w temacie. Przebieg poniżej 160kkm. Jeżeli ktoś ma na sprzedaż lub znajomego, który sprzedaje proszę o kontakt na PW
4. Martwi mnie ,że być może być to początek końca dwumasy?
Przebieg auta mojego 190kkm
Interesuje mnie w dobrym stanie skrzynia z gwarancja rozruchowa i okresem exploatacji.
Niestety będzie to kupno po raz 2 skrzyni przeze mnie do tego auta wiec interesuje mnie skrzynia na której pojeżdżę trochę a nie tak jak poprzednio 30kkm
Pozdrawiam
Damian
- Od: 17 sie 2013, 00:30
- Posty: 10
- Skąd: Sulechów - Heilbronn
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 16-VALVE DIRECT INJECTION
witam jesli chodzi o wysprzeglik to spróbuj najpierw odpowietrzyc sprzeglo jak niepomoze to wymien wysprzeglik niepelne wysprzeglenie katuje synchronizatory potem przesowki a jeszcze pozniej kola zebate a wysprzeglik jest niedrogi. haczenie przy zmianie biegow nie jest normalne to efekt niepelnego wysprzeglenia, zuzytych synchronizatorow lub zlego oleju czesto zima biegi wchodza ciezko az skrzynia sie nie rozgrzeje dzieje sie tak bo miedzy synchronizatorem a kolem zembatym tworzy sie film olejowy i synchronizator niemoze wyhamowac zebatki wiec zly olej moze dac pobobne objawy w kwestii skrzyni ja bym naprawial wypadajaca 5 to pewnie lozyska albo przesowka zrobilbym chociaz sekcje zwlok okolo 150zl a znalezienie 13to-letniej skrzyni do diesla z przebiegiem 160kkm graniczy z cudem a skrzynia z benzyny napewno skrucila ci przelozenia
- Od: 14 sty 2015, 20:37
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 6 2,0 diesel 136KM 2002r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6