Trakcja na śniegu – DSC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rafallg » 7 sty 2010, 19:24

adas napisał(a): To ja dziękuję za takie coś skoro i tak późno się włącza.

Zoom-Zoom :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2007, 13:13
Posty: 67
Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)

Postprzez Lorbas » 7 sty 2010, 19:37

a u mnie niezaleznie jaka jest temp dsc off gasnie po 3 – 4 sek wiec nie jestem taki pewien czy to takie normalne ..


U mnie też do tej pory tak było. Po odpaleniu gasła razem z innymi kontrolkami.
Ale podczas mrozów silniejszych, pod -10 stopni i niżej pali się dłużej. Co ciekawe wyświetlacz radia, zegara itp działa tak jakoś dziwnie. Powolnie zmienia np informacje wyświetlane przez RDS. Trudno mi to jasno opisać, ale nie zmienia się to "płynnie" <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez krasus » 8 sty 2010, 00:07

Myślę, że kwestią jest właśnie płynność;–)

LCD to Liquid Crystal Display – ciekły kryształ. W niskich temperaturach zatraca nieco swą ciekłość i działa jakby wolniej.
pozdrawiam,
Krasus
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 13:13
Posty: 25
Skąd: Mysiadło / Warszawa
Auto: M6, 2.0 MZR-CD, 143KM, '07, kombi

Postprzez syberek1 » 8 sty 2010, 00:57

Kolego adas nie wiem dlaczego ale ja się bawię dzień w dzień mazdą i nigdy dsc nie zawiodło zawsze zachowa się tak jak chcę... nawet jak wjeżdżam do siebie na posesję muszę wykonać skręt o 90* a prędkość nie jest większa jak 15-20km\h i dsc interweniuje... Naprawdę nie wiem od czego to zależy... w zakręt nie wejdziesz dobrze jak przód (z racji tego że tam jest napęd i jest ciężki) wyjedzie (podsterowność) jak masz trochę umiejętności to wyłączaj system i sam panuj (czyli jak już czujesz że ciągnie przód to skręcaj mocniej szarpnij na chwilę ręczny i kiera w przeciwną stronę razem z gazem (tylko nie dodaj gazu jak tyłu nie zarzucisz bo w takiej sytuacji ściana... Pamiętaj system stworzyli po to by pomagał i niwelował podsterowność w przednim napędzie i nadsterowność w tylnym. Najważniejsze to nie spanikować bo to się może źle skończyć...
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez Lorbas » 8 sty 2010, 07:55

krasus napisał(a):Myślę, że kwestią jest właśnie płynność;–)

LCD to Liquid Crystal Display – ciekły kryształ. W niskich temperaturach zatraca nieco swą ciekłość i działa jakby wolniej.

OBy to tłumaczyło to zjawisko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez MasterB » 8 sty 2010, 09:15

Lorbas, na 100% ;)

3 lata temu jak było -30 to w samochodzie na wyświetlaczu pojawiły się cyferki... I tak już zostały dopóki się nie rozgrzał <lol>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Lorbas » 8 sty 2010, 09:34

:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez brii » 8 sty 2010, 10:00

syberek1 napisał(a):ciągnie przód to skręcaj mocniej szarpnij na chwilę ręczny i kiera w przeciwną stronę razem z gazem (tylko nie dodaj gazu jak tyłu nie zarzucisz bo w takiej sytuacji ściana...

:|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 8 sty 2010, 21:09

Lorbas napisał(a):Mam krótkie pytanie: czy po odpaleniu autka, palenie się kontrolki DSC Off na desce przez kilka minut to normalna sprawa?

Nie. Kilka sekund tak, minut nie.
adas napisał(a):Wole udeżyć bokiem jak czołowo...

Blad, czolo samochodu jest bardziej przstosowane do zderzenia. Ale coz, wolisz wozek inwalidzki i pieknie wyklepana blache to juz Twoj wybor...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez gieroj » 9 sty 2010, 00:55

Spadnie śniegu jak macie pod górę drogę w okolicy to proponuje małe wjazdy mazdą pod górę po lekko ujeżdzonym śniegu to może zasymulować warunki w których moja w zeszłym roku w Krynicy została na polanie zamiast wjechać za resztą społeczności w górę ulicy Zielonej (inna sprawa że ładne widoki tam a mają ) pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 19:27
Posty: 43
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez michu200 » 9 sty 2010, 01:51

Ja mam u mnie jak jadę z nad jeziora, śnieg ubity i zero problemów drapie się pod górę jak kuna. Następnie jadę na pusty plac cukrowniczy doskonalić umiejętności zarówno z dsc jak i bez. Muszę powiedzieć że trudno madzię wyprowadzić z równowagi i łatwo nad nią zapanować. Inna sprawa to jazda po oblodzonej nawierzchni, tutaj żadna elektronika nic nie pomoże chyba że fotel z katapultą. hahaha
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2008, 00:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Postprzez krzych » 9 sty 2010, 02:14

michu200 napisał(a):chyba że fotel z katapultą. hahaha

Odrzutowy, z autopilotem i parkowaniem w garazu ;>
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez daniel2505 » 9 sty 2010, 09:30

gieroj napisał(a):Spadnie śniegu jak macie pod górę drogę w okolicy to proponuje małe wjazdy mazdą pod górę po lekko ujeżdzonym śniegu to może zasymulować warunki w których moja w zeszłym roku w Krynicy


Mam taką stroma w górę pod którą codziennie wdrapuje się jadąc do pracy. Nie dość że śnieg jest tam ubity i wyślizgany to pod spodem jest jeszcze kostka brukowa śliska jak <diabełek> Nigdy nie miałem problemu z podjazdem. Ostatnio była kupa brechtu jak znajomy nowym nissanem Qasahqai 4x4 nie mógł się wdrapać a ja minąłem go obok jakby nigdy nic. Na jego usprawiedliwienie powiem że to jego pierwsze 4x4 i zarzekał się ze z napędem na obie osie to da się w zime na letnich oponach jeździć. Już zmienił zdanie hahaha Jak pisałem wcześniej nie mam z Mazdzie nic do zarzucenia jeśli chodzi o trakcję
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez brii » 9 sty 2010, 09:48

daniel2505 napisał(a):zarzekał się ze z napędem na obie osie to da się w zime na letnich oponach jeździć.

hahaha
Jak nie ma śniegu to się da ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez alf28 » 9 sty 2010, 10:34

daniel2505 napisał(a):4x4 i zarzekał się ze z napędem na obie osie to da się w zime na letnich oponach jeździć
i jak popada troche śniegu widać takich na lewym pasie toczących sie 30/h jak nie wytrzymujesz i wyprzedzasz ich prawym, to cie jeszcze obtrąbią bo jak możesz jechać szybciej mając naped ja jedną oś.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez kobyll » 9 sty 2010, 11:22

daniel2505 napisał(a): Ostatnio była kupa brechtu jak znajomy nowym nissanem Qasahqai 4x4 nie mógł się wdrapać a ja minąłem go obok jakby nigdy nic. Na jego usprawiedliwienie powiem że to jego pierwsze 4x4 i zarzekał się ze z napędem na obie osie to da się w zime na letnich oponach jeździć. Już zmienił zdanie hahaha Jak pisałem wcześniej nie mam z Mazdzie nic do zarzucenia jeśli chodzi o trakcję

Qashqai 4x4 – czyli samochód z pseudo napędem 4x4 :P
Subaru Legacy, Audi Quattro A4, A6 można powiedzieć że to są bardzo dobre osobówki z napędem 4x4 stałym. W Nissanie niestety ten napęd jest na przednią oś, a tył się dołącza. Nawet jak włączymy 4WD to jest proporcją 60% przód/40% tył z tym że i tak wszystkim steruje elektronika, niestety nie za dobrze :(.
Mazda według mnie średnio wypada w zimę (mówię o sytuacji gdy jest 15-25cm śniegu), ale duży plus za Webasto. Moje Audi A4 B5 bez Quattro o wiele lepiej radzi sobie w zaspach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez brii » 9 sty 2010, 12:01

kobyll napisał(a):Qashqai 4x4 – czyli samochód z pseudo napędem 4x4
Subaru Legacy, Audi Quattro A4, A6 można powiedzieć że to są bardzo dobre osobówki z napędem 4x4 stałym. W Nissanie niestety ten napęd jest na przednią oś, a tył się dołącza. Nawet jak włączymy 4WD to jest proporcją 60% przód/40% tył z tym że i tak wszystkim steruje elektronika, niestety nie za dobrze .

Qashqai w przeciwieństwie do następnych wymienionych może mieć szpery na osiach i może jeździć z ciągle dołączonym 4x4 – ma lepszą trakcję... Wiem o czym mówię, bo jeździłem Qaszką i codziennie jeżdżę Legacy, Audi też prowadziłem.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez kobyll » 9 sty 2010, 12:15

brii napisał(a):Qashqai w przeciwieństwie do następnych wymienionych może mieć szpery na osiach i może jeździć z ciągle dołączonym 4x4 – ma lepszą trakcję...

Ciągle, znaczy się do 40km/h. Później elektronika już nie pozwala na stały napęd 4x4 i czasami nawet mniej niż 40km/h jeżeli szybko ruszymy.

brii napisał(a):Wiem o czym mówię, bo jeździłem Qaszką i codziennie jeżdżę Legacy, Audi też prowadziłem.

Ja po maździe raczej kupie jakieś Audi Quattro. Przez niewielka zaspę lub błoto sobie poradzi.
Napęd 4x4 <ganja> i nie chcesz innego.
Ostatnio edytowano 9 sty 2010, 12:23 przez kobyll, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez brii » 9 sty 2010, 12:22

kobyll napisał(a):Ciągle, znaczy się do 40km/h. Później elektronika już nie pozwala na stały napęd 4x4 i czasami nawet mniej niż 40km/h jeżeli szybko ruszymy.

Nie wiem jaką wersją jeździłeś, ale w tej którą ja dosiadałem dało się wybrać jaki chcesz napęd i można było mieć All-Time-4WD (kosztem spalania) :) Szczególnie dużą różnicę na korzyść Nissan czuć jak chce się mocno przyśpieszać kiedy jedna strona samochodu (np.: prawa) stoi na śliskim, a druga na szorstkim.

kobyll napisał(a):Napęd 4x4 i nie chcesz innego.

To fakt :) Chociaż jak jest suchy asfalt i się nie pałuje to nie widać różnicy ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nissan » 9 sty 2010, 13:29

nissan napisał(a):jaki sposób hamowania na oblodzonej drodze jest dla was efektywniejszy? (mowa tu a samochodach z ABS): mimo wszystko pulsacyjny czy pedał do podłogi na maxa?
Ostatnio jadąc (mazdą 6) przy prędkości dosłownie 20-30 km/h i minimalnej górce jadąc z górki dojeżdżam do skrzyżowania wciskam hamulec a tu słychać działanie ABS a auto jedzie dalej aż miło, co z tego że utrzymuję jazdę prosto skoro auto w ogóle praktycznie nie hamuje <jelen> oczywiście zatrzymałem się już za skrzyżowaniem,na szczęście nic nie jechało z przeciwka i obyło się bez buuuum, ale nie chcę nawet myśleć co by było gdyby prędkość była większa lub coś akurat jechało....z moich obserwacji wynika że albo ABS w zimie znacznie wydłuża drogę hamowania , albo to ja nie znam prawidłowej techniki jazdy autem z ABS zimą :| jak wy sobie z tym radzicie?



to jak waszym zdaniem jest z tym hamowaniem w autach wyposażonych w ABS? Jak skrócić drogę hamowania na śliskiej nawierzchni? pedał hamulca do spodu czy hamowanie pulsacyjne?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 10:31
Posty: 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6