Strona 1 z 1
Hamulce – Zbyt małe podciśnienie w serwie – co jest przyczyn

Napisane:
2 sty 2010, 15:52
przez xaze
Od pewnego czasu hamulce w mojej M6 działają nieco dziwnie. Pewien koleś od hamulców sprawdził pompkę i serwo, okazało się że podciśnienie w serwie jest o połowę niższe niż powinno być. Jak, a raczej gdzie, powstaje podciśnienie w serwie? Słyszałem o kolektorze ssącym. Koleś od hamulców stwierdził także, że twardy pedał hamulca (jak czasem u mnie bywa) wynika z tego, iż nie ma odpowiedniego ciśnienia w serwie. Co może być nie tak? Od czego mam zacząć sprawdzenie, ew. co wymienić?

Napisane:
2 sty 2010, 16:12
przez Prezzi
vacum pompa po prawej stronie silnika na wysokosci glowicy jak patrzysz od przodu – ona ma za zadanie tworzenie podcisnienia miedzy innymi dla ukladu hamulcowego, sprawdz dokladnie jej sprawnosc

Napisane:
2 sty 2010, 17:04
przez Enduro
Prezzi napisał(a):vacum pompa po prawej stronie silnika na wysokosci glowicy jak patrzysz od przodu
no tak, ale w dieslu...!
jesli ty też masz diesla, to sprawdz czy do vakupompy dochodzi olej,
bo jesli nie, to nie ma ona odpowiedniej sprawności....
jeśli tak, to znaczy, że jest po prostu wyeksplatowana,
czyli do wymiany!
pzdr.
E.

Napisane:
2 sty 2010, 22:36
przez xaze
A no mam diesla, więc sprawdzę tę pompkę. Co z tego wyjdzie to dam znać! Z drugiej strony to takie dziwne rzeczy się zaczęły dziać po wymianie przewodu hamulcowego przy przednim kole, który przetarł się podczas skręcania:| Poza tym wszystkim auto ma przejechane 199 000 i nie wygląda na wyśmigane, ale nie mam wyjścia więc sprawdzę to co sugerujecie. Dzięki za info!
Pozdr!!

Napisane:
2 sty 2010, 23:36
przez Enduro
xaze napisał(a):. to takie dziwne rzeczy się zaczęły dziać po wymianie przewodu hamulcowego przy przednim kole, który przetarł się podczas skręcania:.!
to moze lub raczej jest przypadek!
bo jedno z drugim nie ma nic wspolnego,
no chyba, ze ktos tam cos w niefachowy sposob grzebal....
pozdr
E.
Re: Hamulce – Zbyt małe podciśnienie w serwie – co jest przyczyną?

Napisane:
24 maja 2013, 18:27
przez arturo771
Witam
Mam problem ze wspomaganiem hamulców i z pewnością jest to kwestia podciśnienia . Tarcze ,klocki i płyn wszystko jest w porządku. Po dwu, trzykrotnym wciśnięciu hamulca na wolnych obrotach pedał robi się twardy i efektywność hamowania spada prawie do 0 .
Po ostatniej wizycie w warsztacie poprawiło się trochę a winny był wężyk podciśnienia , który się zsunął.
Niestety nadal mam ten problem i dodatkowo zauważyłem dość dziwną zależność .
Jeśli w komorze silnika jest chłodno można wciskać pedał kilkanaście razy , hamuje bardzo dobrze i jest miękki. Po dłuższej jeździe (szczególnie w upalne dni) za drugim czy trzecim wciśnięciem pedału wspomaganie przestaje działać .
Jest jakaś zależność pomiędzy temperaturą a pracą pompy podciśnienia ?
Będę wdzięczny za pomoc jeśli ktoś spotkał się wcześniej z podobnym problemem.