Strona 1 z 2

Dziwna praca skrzyni automatycznej

PostNapisane: 24 gru 2009, 17:02
przez Milek1
Witam,

PostNapisane: 24 gru 2009, 18:29
przez Krisek
Rozumiem ze to Automat ?
Rozumiem ze sprawdziles poziom ATF zgodnie z Instrukcja ?

Benzyna niema nic dotego mieszanie 95/98 ... Knock Sensor it tak sie opuzni lub przyspieszy jesli jest potrzeba ...

PostNapisane: 24 gru 2009, 19:18
przez Milek1
a

PostNapisane: 24 gru 2009, 22:07
przez Krisek
Olej do wymiany ...

BTW nie widzialem zlotego oleju powinien byc


Czerwony

moze ci ktos zalal cos nie odpowiedniego

PostNapisane: 24 gru 2009, 23:39
przez Milek1
Czytając fora internetowe ludzie pisali, że jest kilka odcieni oleju. Myślisz, że wymiana oleju od razu poprawi sprawę ? Może ktoś to potwierdzić?

PostNapisane: 25 gru 2009, 00:27
przez Globy
Szczerze, nie sądzę, ale warto profilaktycznie to zrobić. Olej sprawdzasz na ciepłym i odpalonym silniku (instrukcja na stronie klubowej => http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... iana_oleju

Rodzaj paliwa nie ma żadnego wpływu na pracę skrzyni, prędzej na myjni coś zalało. Nie martwiłbym się jednak, wymienił olej, dolał jakiegoś uszlachetniacza i pojeździł trochę autem, jeśli nie ma błędów (nie pali się kontrolka A/T). Czy obroty przy zmianie 2-3 lub 3-4 podnoszą się na chwilę?

I jaki przebieg ma samochód?

PS. Poprawiłem temat Twojego wątku na zgodny z FAQ forum i na przyszłość gorąco proszę o stosowanie się do jego punktów => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301

PostNapisane: 25 gru 2009, 02:05
przez Karwoś
U mnie – 2004 2.3 4AT – pomogla aktualizacja softu skrzyni – u mnie szarpalo z 1 na 2 – jak byl zimny – nawet przy 1500obr przy zmnienie potrafil zapiszczeć na moment – po aktualizacji problem zniknął.

U mnie olej byl czerwony – ale ja mialem wersję USA.

PostNapisane: 25 gru 2009, 02:35
przez Milek1
Globy Tak, obroty przy zmianie biegu podnoszą się na chwilę. Przebieg na blacie to 120k km. Jednak jak powiedziano mi w ASO Mazdy, w 2007 roku miał 170k, więc teraz zapewne koło 200k. Też mi się wydaje, że wina leży po stronie elektroniki, skrzynia tak nagle się nie psuje mi się wydaje.

Ciągle obstawiam też to paliwo, ojciec w Mercedesie miał to samo, auto nie wiedziało którego biegu użyć, szarpało. Zostało jeszcze paliwa na 180km, postaram się jutro wyjeździć.

PostNapisane: 25 gru 2009, 13:17
przez Milek1
Jakiego oleju użyć ? Sprawdziłem przed chwilą, wyjąłem bagnet, wyczyściłem, odpaliłem auto, przełączyłem biegi, wyjąłem i ledwo co tego oleju pojawiło się na bagnecie. Podjadę do jakiegoś warsztatu, bo z tego co czytam na każdej stronie podają inny sposób sprawdzania oleju...



Przepraszam za post pod postem.

PostNapisane: 25 gru 2009, 18:06
przez Krisek
Sprawdz wedlug Instrukcji ... w MZ3 sprawdza sie chyba na zapalonym silniku ..
Nie mysle ze wymiana oleju bedzie lekerstwem skrzyni ... ale ze wzgledu na nigdy nie wymiane .. I podejrzany kolor ... moze pomuc

Wiekszosc jakie ATF widziallem maja uzyty czerwony marker zeby byly latwe do odruznienia...

tak 1-2 problem jest update PCM... mi nie pomogl.

Ja bym po wymienie na dobry olej nie dodawal zadnego uszlachetniacza zeby zabuzyc strukture chemiczna ATF ..

ATF nie moze byc za duzo I nie moze bycza za malo ...

Jak jest za duzo bedzie sie pienil I bedzie nie dobrz e...

PostNapisane: 27 gru 2009, 12:23
przez Milek1
A jakie miałeś problemy ze skrzynią, i jak je wyleczyłeś?



U mnie to chyba wina oleju, ponieważ na zimnym bardzo ładnie zmienia biegi, kiedy olej jest gęstszy.


Jeśli miałbym kupować używaną skrzynię, to pasują od jakiegoś innego modelu Mazdy, albo od jakiegoś Forda?


Macie może tak, że po wyjsciu z auta, wyłączeniu silnika słychać jak coś się obraca i wyhamowywuje po chwili?

PostNapisane: 27 gru 2009, 14:05
przez realski
miales za malo oleju to po 1 i najwazniejsze
po 2 3 bieg to glowne przelozenie automatycznej skrzyni biegow
po 4 jesli jest cos nie tak ze skrzynia ( poziom oleju poslizgi na sprzeglach) skrzynia wchodzi w safe mode
i 3 bieg jest 1 biegiem (tak bardzo uproszczone) jesli wbija ci ostro redukcje to jest za malo oleju
wymien caly olej filtr i miej nadzieje ze jeszcze 3 jest ok ..
automaty zawsze sprawdza sie na zapalonym silniku na P chyba ze nie ma miarki wogle to jest inna procka do tego
komp podlaczyc sie do automatu zobaczyc czy sa bledy poslizgow jesli tak .. olac skasowac zmienic olej
Pozdrawiam

PostNapisane: 28 gru 2009, 12:04
przez Milek1
Dzisiaj załatwię wszystko, wczoraj podczas jazdy auto zaczęło dziwnie pracowac, po chwili zaczęło zwalniać jakby skrzynia się zatarła, funkcja hold włączała się i gasła co sekunde samowolnie, włączyłem neutral i zjechałem na stacje. Odpiąłem klemy od akumulatora, poczekałem 10s w nadziei, że coś pomoże. Pomogło, dojechałem do domu już spokojnie, nie przekraczając 3 biegu.

PostNapisane: 28 gru 2009, 12:12
przez Globy
Nie chcę Cię martwić, ale Twoja skrzynia ma objawy awarii (poślizg przy zmianie biegów, miganie kontrolki HOLD, prawidłowa praca jedynie "na zimno"). Zacznij od wymiany oleju i softu, ale jeśli to nie pomoże, to pozostaje remont lub wymiana. W trybie awaryjnym (miganie lub palenie się lampki HOLD na desce) skrzynia rusza z 3. biegu, jak pisał realski.

Kod skrzyni to FA4A-EL. Możesz kupić używane urządzenie (rozsądna cena to ok. 1500 zł plus montaż w warsztacie ok. 1000 zł), np. z "anglika" na części. Drugie wyjście to remont (koszt ok. 3500 zł plus gwarancja na 6 miesięcy). Ze swojej strony polecam jednak telefon do Wieśka z Dębicy (wiesiek5) – robi remonty taniej na fabrycznych zestawach naprawczych Mazdy.

Powodzenia!

PS. Olej to Dextron III.

PostNapisane: 28 gru 2009, 13:23
przez Milek1
Umówiłem się w warsztacie od ASB blisko mojego domu na jutro, zaczniemy od podstawowych spraw- podpecie po kompa i wymiana oleju, będę na bieżąco pisał co i jak. Dziękuje wszystkim za pomoc, oby nie było tak źle jak się szykuje ;–) Jeśli jakaś nowa skrzynka, to zadzwonię do handlarza od którego kupiłem auto, może coś znajdzie w Niemczech. Macie jakieś opinie o nim?:

http://gubalski.otomoto.pl/

PostNapisane: 28 gru 2009, 17:22
przez Krisek
Jestes pewien ze MZ6 bierze Dextron III ? ( Pytam bo niemam pojecia )

PostNapisane: 28 gru 2009, 23:18
przez Globy
Tak, to starsza skrzynia (od liftu jest już Mercon V, ale musiałbym się upewnić). DIII leją w ASO.

PostNapisane: 29 gru 2009, 14:34
przez Milek1
Zmieniłem olej przed chwilą, powiedzieli, że był strasznie brudny, ale nie było opiłków. Skrzynia trochę lepiej pracuje, ale ciągle ma problem z 3 i 4 biegiem... Zaraz wrócę by jeszcze pod kompa podpieli.

PostNapisane: 29 gru 2009, 15:07
przez Globy
Jeszcze up-grade softu niech zrobią. Jak masz zamiar wymienić tę skrzynię na używaną, to jeździj aż się rozleci. Jak remontować, to taniej będzie naprawić ją już teraz.

PostNapisane: 29 gru 2009, 23:36
przez Milek1
Orientujesz się jakie są koszta upragedu?

Do kompa dopiero podepnę się w poniedziałek, a nie mam zamiaru jechać do ASO Mazdy by płacić 220zł. za rzecz, którą robi się w 5 minut ;–) nie mam pojęcia co to może być, tak jakby samo sprzęgło się włączało, nawet filmik skręciłem, ale nie mam jak przerzucić, czekam na brata z kablami.