Dziwna praca skrzyni automatycznej
1, 2
Szczerze, nie sądzę, ale warto profilaktycznie to zrobić. Olej sprawdzasz na ciepłym i odpalonym silniku (instrukcja na stronie klubowej => http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... iana_oleju
Rodzaj paliwa nie ma żadnego wpływu na pracę skrzyni, prędzej na myjni coś zalało. Nie martwiłbym się jednak, wymienił olej, dolał jakiegoś uszlachetniacza i pojeździł trochę autem, jeśli nie ma błędów (nie pali się kontrolka A/T). Czy obroty przy zmianie 2-3 lub 3-4 podnoszą się na chwilę?
I jaki przebieg ma samochód?
PS. Poprawiłem temat Twojego wątku na zgodny z FAQ forum i na przyszłość gorąco proszę o stosowanie się do jego punktów => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
Rodzaj paliwa nie ma żadnego wpływu na pracę skrzyni, prędzej na myjni coś zalało. Nie martwiłbym się jednak, wymienił olej, dolał jakiegoś uszlachetniacza i pojeździł trochę autem, jeśli nie ma błędów (nie pali się kontrolka A/T). Czy obroty przy zmianie 2-3 lub 3-4 podnoszą się na chwilę?
I jaki przebieg ma samochód?
PS. Poprawiłem temat Twojego wątku na zgodny z FAQ forum i na przyszłość gorąco proszę o stosowanie się do jego punktów => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
U mnie – 2004 2.3 4AT – pomogla aktualizacja softu skrzyni – u mnie szarpalo z 1 na 2 – jak byl zimny – nawet przy 1500obr przy zmnienie potrafil zapiszczeć na moment – po aktualizacji problem zniknął.
U mnie olej byl czerwony – ale ja mialem wersję USA.
U mnie olej byl czerwony – ale ja mialem wersję USA.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Globy Tak, obroty przy zmianie biegu podnoszą się na chwilę. Przebieg na blacie to 120k km. Jednak jak powiedziano mi w ASO Mazdy, w 2007 roku miał 170k, więc teraz zapewne koło 200k. Też mi się wydaje, że wina leży po stronie elektroniki, skrzynia tak nagle się nie psuje mi się wydaje.
Ciągle obstawiam też to paliwo, ojciec w Mercedesie miał to samo, auto nie wiedziało którego biegu użyć, szarpało. Zostało jeszcze paliwa na 180km, postaram się jutro wyjeździć.
Ciągle obstawiam też to paliwo, ojciec w Mercedesie miał to samo, auto nie wiedziało którego biegu użyć, szarpało. Zostało jeszcze paliwa na 180km, postaram się jutro wyjeździć.
- Od: 1 gru 2009, 23:52
- Posty: 15
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 3
Jakiego oleju użyć ? Sprawdziłem przed chwilą, wyjąłem bagnet, wyczyściłem, odpaliłem auto, przełączyłem biegi, wyjąłem i ledwo co tego oleju pojawiło się na bagnecie. Podjadę do jakiegoś warsztatu, bo z tego co czytam na każdej stronie podają inny sposób sprawdzania oleju...
Przepraszam za post pod postem.
Przepraszam za post pod postem.
- Od: 1 gru 2009, 23:52
- Posty: 15
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 3
Sprawdz wedlug Instrukcji ... w MZ3 sprawdza sie chyba na zapalonym silniku ..
Nie mysle ze wymiana oleju bedzie lekerstwem skrzyni ... ale ze wzgledu na nigdy nie wymiane .. I podejrzany kolor ... moze pomuc
Wiekszosc jakie ATF widziallem maja uzyty czerwony marker zeby byly latwe do odruznienia...
tak 1-2 problem jest update PCM... mi nie pomogl.
Ja bym po wymienie na dobry olej nie dodawal zadnego uszlachetniacza zeby zabuzyc strukture chemiczna ATF ..
ATF nie moze byc za duzo I nie moze bycza za malo ...
Jak jest za duzo bedzie sie pienil I bedzie nie dobrz e...
Nie mysle ze wymiana oleju bedzie lekerstwem skrzyni ... ale ze wzgledu na nigdy nie wymiane .. I podejrzany kolor ... moze pomuc
Wiekszosc jakie ATF widziallem maja uzyty czerwony marker zeby byly latwe do odruznienia...
tak 1-2 problem jest update PCM... mi nie pomogl.
Ja bym po wymienie na dobry olej nie dodawal zadnego uszlachetniacza zeby zabuzyc strukture chemiczna ATF ..
ATF nie moze byc za duzo I nie moze bycza za malo ...
Jak jest za duzo bedzie sie pienil I bedzie nie dobrz e...
A jakie miałeś problemy ze skrzynią, i jak je wyleczyłeś?
U mnie to chyba wina oleju, ponieważ na zimnym bardzo ładnie zmienia biegi, kiedy olej jest gęstszy.
Jeśli miałbym kupować używaną skrzynię, to pasują od jakiegoś innego modelu Mazdy, albo od jakiegoś Forda?
Macie może tak, że po wyjsciu z auta, wyłączeniu silnika słychać jak coś się obraca i wyhamowywuje po chwili?
U mnie to chyba wina oleju, ponieważ na zimnym bardzo ładnie zmienia biegi, kiedy olej jest gęstszy.
Jeśli miałbym kupować używaną skrzynię, to pasują od jakiegoś innego modelu Mazdy, albo od jakiegoś Forda?
Macie może tak, że po wyjsciu z auta, wyłączeniu silnika słychać jak coś się obraca i wyhamowywuje po chwili?
- Od: 1 gru 2009, 23:52
- Posty: 15
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 3
miales za malo oleju to po 1 i najwazniejsze
po 2 3 bieg to glowne przelozenie automatycznej skrzyni biegow
po 4 jesli jest cos nie tak ze skrzynia ( poziom oleju poslizgi na sprzeglach) skrzynia wchodzi w safe mode
i 3 bieg jest 1 biegiem (tak bardzo uproszczone) jesli wbija ci ostro redukcje to jest za malo oleju
wymien caly olej filtr i miej nadzieje ze jeszcze 3 jest ok ..
automaty zawsze sprawdza sie na zapalonym silniku na P chyba ze nie ma miarki wogle to jest inna procka do tego
komp podlaczyc sie do automatu zobaczyc czy sa bledy poslizgow jesli tak .. olac skasowac zmienic olej
Pozdrawiam
po 2 3 bieg to glowne przelozenie automatycznej skrzyni biegow
po 4 jesli jest cos nie tak ze skrzynia ( poziom oleju poslizgi na sprzeglach) skrzynia wchodzi w safe mode
i 3 bieg jest 1 biegiem (tak bardzo uproszczone) jesli wbija ci ostro redukcje to jest za malo oleju
wymien caly olej filtr i miej nadzieje ze jeszcze 3 jest ok ..
automaty zawsze sprawdza sie na zapalonym silniku na P chyba ze nie ma miarki wogle to jest inna procka do tego
komp podlaczyc sie do automatu zobaczyc czy sa bledy poslizgow jesli tak .. olac skasowac zmienic olej
Pozdrawiam
Dzisiaj załatwię wszystko, wczoraj podczas jazdy auto zaczęło dziwnie pracowac, po chwili zaczęło zwalniać jakby skrzynia się zatarła, funkcja hold włączała się i gasła co sekunde samowolnie, włączyłem neutral i zjechałem na stacje. Odpiąłem klemy od akumulatora, poczekałem 10s w nadziei, że coś pomoże. Pomogło, dojechałem do domu już spokojnie, nie przekraczając 3 biegu.
- Od: 1 gru 2009, 23:52
- Posty: 15
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 3
Nie chcę Cię martwić, ale Twoja skrzynia ma objawy awarii (poślizg przy zmianie biegów, miganie kontrolki HOLD, prawidłowa praca jedynie "na zimno"). Zacznij od wymiany oleju i softu, ale jeśli to nie pomoże, to pozostaje remont lub wymiana. W trybie awaryjnym (miganie lub palenie się lampki HOLD na desce) skrzynia rusza z 3. biegu, jak pisał realski.
Kod skrzyni to FA4A-EL. Możesz kupić używane urządzenie (rozsądna cena to ok. 1500 zł plus montaż w warsztacie ok. 1000 zł), np. z "anglika" na części. Drugie wyjście to remont (koszt ok. 3500 zł plus gwarancja na 6 miesięcy). Ze swojej strony polecam jednak telefon do Wieśka z Dębicy (wiesiek5) – robi remonty taniej na fabrycznych zestawach naprawczych Mazdy.
Powodzenia!
PS. Olej to Dextron III.
Kod skrzyni to FA4A-EL. Możesz kupić używane urządzenie (rozsądna cena to ok. 1500 zł plus montaż w warsztacie ok. 1000 zł), np. z "anglika" na części. Drugie wyjście to remont (koszt ok. 3500 zł plus gwarancja na 6 miesięcy). Ze swojej strony polecam jednak telefon do Wieśka z Dębicy (wiesiek5) – robi remonty taniej na fabrycznych zestawach naprawczych Mazdy.
Powodzenia!
PS. Olej to Dextron III.
Umówiłem się w warsztacie od ASB blisko mojego domu na jutro, zaczniemy od podstawowych spraw- podpecie po kompa i wymiana oleju, będę na bieżąco pisał co i jak. Dziękuje wszystkim za pomoc, oby nie było tak źle jak się szykuje ;–) Jeśli jakaś nowa skrzynka, to zadzwonię do handlarza od którego kupiłem auto, może coś znajdzie w Niemczech. Macie jakieś opinie o nim?:
http://gubalski.otomoto.pl/
http://gubalski.otomoto.pl/
- Od: 1 gru 2009, 23:52
- Posty: 15
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 3
Tak, to starsza skrzynia (od liftu jest już Mercon V, ale musiałbym się upewnić). DIII leją w ASO.
Jeszcze up-grade softu niech zrobią. Jak masz zamiar wymienić tę skrzynię na używaną, to jeździj aż się rozleci. Jak remontować, to taniej będzie naprawić ją już teraz.
Orientujesz się jakie są koszta upragedu?
Do kompa dopiero podepnę się w poniedziałek, a nie mam zamiaru jechać do ASO Mazdy by płacić 220zł. za rzecz, którą robi się w 5 minut ;–) nie mam pojęcia co to może być, tak jakby samo sprzęgło się włączało, nawet filmik skręciłem, ale nie mam jak przerzucić, czekam na brata z kablami.
Do kompa dopiero podepnę się w poniedziałek, a nie mam zamiaru jechać do ASO Mazdy by płacić 220zł. za rzecz, którą robi się w 5 minut ;–) nie mam pojęcia co to może być, tak jakby samo sprzęgło się włączało, nawet filmik skręciłem, ale nie mam jak przerzucić, czekam na brata z kablami.
- Od: 1 gru 2009, 23:52
- Posty: 15
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 3
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6