Strona 1 z 1

Wysprzęglik

PostNapisane: 18 gru 2009, 14:18
przez Lorbas
Witam

Wczoraj byłem zmuszony zdjąć dolna osłonę silnika.
Moją uwagę zwróciło coś, co jest calutkie skorodowane. Znajduje się po prawej stronie filtra oleju patrząc od przodu, jest tam jakiś przegub gumowy.
Mam w związku z tym pytanko. Czy to może mieć wpływ na pracę silnika? Miałem wymieniane kompletne sprzęgło. Po tej wymianie tak mniej więcej zaczął mi gasnąć silnik – np cofam, wciskam pedał sprzęgła, wyłączam bieg, puszczam sprzęgło i silnik momentalnie się zatrzymuje...


PS Czy zasyfiony, spocony na zewnątrz filtr oleju to normalna sprawa?


EDIT
Obrazek
Tak to wygląda...

A tak filtr oleju
Obrazek
Tam po prawej widać 2 węże. Widać jakby na nich był nałożone jakieś węże uszczelniające czy co <co?> i spod tego nałożonego rónież widać ślady oleju...

PostNapisane: 21 gru 2009, 21:00
przez Lorbas
Odświeżam temat :)

PostNapisane: 22 gru 2009, 16:49
przez SzUrEk
Co do filtra oleju to podejrzewam że przy ostatniej wymianie wymieniającemu nie chciało się zmienić simeringów, które powinny być w komplecie z nowym filtrem (albo nie było i dlatego nie wymienił) i po prostu obudowa filtra przecieka na samej obudowie (czarny plastik) albo na śrubie spustowej ( na środku ta błyszcząca)

spróbuj dokręcić obudowę i "zatyczkę", wytrzyj do sucha i kontroluj- może ubywać ci oleju- sprawdzaj stan.

PS. auto nie jest jakieś popowodziowe? dużo korozji na śrubach

czy gaśnie jakbyś przekręcił kluczykiem czy szarpie i gaśnie jakbyś zbyt szybko puścił sprzęgło ??

PostNapisane: 22 gru 2009, 17:34
przez Krisek
ja poderzewam ze dokrecajac filtr ktos nie uzyl klucza dynamometrycznego i uszkodzil obudowe ... pekniecia jak wloski ... Bardzo Niebezpieczne kontroluj poziom .. Lub nie uzyl nasadki mazdy do filtra ... tylko uniwersalny klucz.

Chodz jak kolega zalecal zacznij od wymiany Zimmeringow ....

Ja mialem dosyc tej obudowy – I zrobilem Konwersje na Normalne metalowe filtry .

PS. widzialem duzo martwych 2.3 przez ten glupi filter konwersja jest tania I latwa ...

PostNapisane: 22 gru 2009, 20:13
przez Lorbas
Dziękuję za odp.

Filtr Knechta, zakładał w ASO jakiś "świeżak".

Oleju ubywa, ale...w sposób taki, że schodzi z MAX do połowy i dalej już nic. Jakby od ilości (większej) oleju ciśnienie było takie duże, że wywala. Po zalaniu nowego i wymianie filtra latem ubytek był malutki – rzędu 0,5 l na jakies 6000 km. Dwa razy Madzię ujeżdzał ktoś inny niż ja. I prawdopodbnie ostro ją przegonił. No i być może to jest przyczyną...

Raczej nie po powodzi. Gdzieś wyczytałem, że m.in. śrubki lubią sobie w Maździe pokorodować...

Co do gaśnięcia to raczej jakbym przekręcił kluczyk. obroty spadają jednym ciągiem do zera.
3 dni temu podładowałem aku, przeczyściłem przepływkę (od strony dolotowej IAT sensor zasyfiony, kolor grafitowy). Stał się zrywniejszy, a nawet przy wciskaniu sprzęgła silnik jakby się "bronił" przed zgaśnięciem, ale wkońcu uległ....

Może to EGR... Może to termostat – długo się rozgrzewa, nawet jak się wentylator załączy to wskazówka na desce rozdzielczej nawet nie drgnie w stronę maks temperatury, tylko stoi w połowie skali...
NAjpierw zamierzam na pełen bak dać STP, może jak trochę wtryski przeczyści to będzie ok. Bo jak go dostałem od Niemców to takich cyrków nie było. Jakby dopiero nasze boskie paliwo przez te kilka miesięcy zrobiło swoje.


EDIT
A ta konwersja na metalowy – gdzieś można jakieś wskazówki znaleźć co jak z czym? :)

PostNapisane: 22 gru 2009, 21:50
przez SzUrEk
krisek napisz proszę coś więcej na temat przejścia na metalowy filtr...

Lorbas czy objawy gasnącego silnika są na Pb i LPG czy tylko na LPG ??
jeśli tylko na LPG sprawdź dokładnie poziom płynu chłodzącego tym bardziej jeśli instalacja była zakładana w PL, magicy lubią nie dolewać płynu po zwiększeniu objętości układu. Jeśli się okaże że musiałeś dolać płynu nie zapomnij odpowietrzyć układu.

pozdr

PostNapisane: 22 gru 2009, 22:10
przez Krisek
Obrazek

Kupujesz nowe ucho .. Odkrecasz stare zakladasz ...I po konwersji :)

Wesolych Swiat.

PostNapisane: 22 gru 2009, 22:15
przez Lorbas
Niestety gaśnie tylko na benzynie, po odpaleniu po nocy czy kilku godzinach postiju. Gdy pochodzi na wolnych obrotach 4-5 minut, można jechać i nic się nie dzieje, nawet na benzynie.

Trzymałem na chodzącym silniku pare dobrych minut z otwartym zbiorniczkiem wyrónawczym. Nie pojawiały się żadne bąbelki itp. Poziom płynu również się nie zmienił.
Instalacja jest założona raczej od nowości w Niemczech.


EDIT
Kurde, fajny ten metalowy filtr :)
Czy taki laik jak ja da sobie z tym radę?:)

PostNapisane: 22 gru 2009, 22:35
przez Krisek
Mysle ze da ja siebie uwazam za Laika ....

Odkrecasz – czyscisz/usuwasz stara uszczelke .. dokrecasz z wyczuciem zeby nie urwac gwintu albo klucz Dynamometryczny w ruch... I tyle ... :)

Czesc Dostepna w ASO Mazda ...

wymiana zapewnie nie droga bo to 10 minut roboty

Musisz olej przy okazji wymienic oczywiscie.

PostNapisane: 22 gru 2009, 22:56
przez SzUrEk
tylko ciekawe jak później dobrać filtr np w Intercarsie albo "u pana Józka" czy tylko ASO ??

PostNapisane: 22 gru 2009, 23:07
przez Lorbas
SzUrEk napisał(a):tylko ciekawe jak później dobrać filtr np w Intercarsie albo "u pana Józka" czy tylko ASO

Dokładnie. Chociaż jak w motoryzacyjnym pytał mnie czy wykręcany, czy jakiś metalowy... więc chyba to na stanie mają w zwykłym sklepie moto...

PostNapisane: 22 gru 2009, 23:53
przez Krisek
Filtr do Mazdy 2.0 US
Focus US 2.3 Ma Metalowy wiec od Focusa US

niema problemu zreszta moge podac rozmiary I wartosci PSI itd

PostNapisane: 23 gru 2009, 00:23
przez SzUrEk
super, fajna informacja, przy następnej wymianie czyli za 9989 km będę pamiętał :) ( wczoraj wymieniłem olej)
pozdr

Wysprzęglik

PostNapisane: 15 mar 2010, 10:30
przez Tomej
Witam!
Mam pytanie. Czy ktoś z Was przerabiał temat z wymianą wysprzęglika? Po ostatnim przeglądzie mechanik powiedział mi, że mam wyciek z wysprzęglika. Proszę o info czy to się nadaje do naprawy (podobno są zestawy naprawcze) czy raczej wymiana? Jeśli tak to jaki zbliżony koszt? No i czy to poważna sprawa na tyle żeby robić to natychmiast czy można jeszcze "chwilę" pojeździć?
Poza tym, że faktycznie widać, że guma jest zaoliwiona to żadnych niepokojących objawów nie ma.

Wysprzęglik

PostNapisane: 17 mar 2010, 19:30
przez Enduro
sprawa jest prosta
odkręcić , wymienić, no i potem odpowietrzyć i uzypełnic płyn w systemie.
i wsio!
pozdr.
E

Re: Wysprzęglik

PostNapisane: 21 mar 2010, 20:42
przez Tomej
Chodzi mi o to czy to na tyle poważne, że muszę to już robić czy może to troszkę poczekać?

Wysprzęglik

PostNapisane: 21 mar 2010, 23:22
przez Enduro
Tomej napisał(a):Chodzi mi o to czy to na tyle poważne, że muszę to już robić czy może to troszkę poczekać?

ja polecam!
bo jak padnie na amen to biegi bedziesz bez sprzegla zmienial..

E.