tylne zawieszenie, widać ze jest rozkraczona
1, 2
czy to normalne ze w moja mazda jest "rozkraczona"?? patrzac z tylu zdecydowanie widac ze tylne kola sie rozchodza, zaczelo mnie to martwic poniewaz ostatnio zaczalem sie przycierac strasznie, czy to jest wina zawieszenia, czy moze po prostu wystarczy ustawic geometrie kol?? ktos mi pomoze??
- Od: 12 gru 2008, 19:04
- Posty: 91
- Skąd: sieradz
- Auto: mazda 323f ba 1,5
hallo86 daj jakieś zdjęcie bo bez tego to są puste dywagacje.
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
http://wyslijto.pl/plik/oslbdcsjk6
w prawdzie za wiele tam nie widac ale chodzi o to ze kola sa rozkraczone a jak jeszcze usiado 3 osoby z tylu to wyglada to juz strasznie, nie wiem moze jakies podkladki pod sprezyny trzeba podlozyc czy cops w tym stylu??
w prawdzie za wiele tam nie widac ale chodzi o to ze kola sa rozkraczone a jak jeszcze usiado 3 osoby z tylu to wyglada to juz strasznie, nie wiem moze jakies podkladki pod sprezyny trzeba podlozyc czy cops w tym stylu??
- Od: 12 gru 2008, 19:04
- Posty: 91
- Skąd: sieradz
- Auto: mazda 323f ba 1,5
ja tam na tym zdjeciu nie widze zeby bylo cos nie tak ?
moze amory sa wyrobione i sie jakies miekkie zrobily .. proponuje Ci przy okazji nastepnego przegladu (bo chyba nie ma takiej tragedii ) poprosic ziomka by przetestowal zawieche i amory
moze amory sa wyrobione i sie jakies miekkie zrobily .. proponuje Ci przy okazji nastepnego przegladu (bo chyba nie ma takiej tragedii ) poprosic ziomka by przetestowal zawieche i amory
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie
M6 09 2.0 143 KM DPF
M6 09 2.0 143 KM DPF
- Od: 9 lis 2009, 12:39
- Posty: 48
- Skąd: Poznań
- Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM
Prezzi napisał(a):moze amory sa wyrobione i sie jakies miekkie zrobily
Co to ma do rzeczy? z M6 można amory wymontować i nie będzie to miało wpływu na ustawinie koła na postoju.
Jeśli w zawieszeniu niema luzów, geometria poprawna a mimo to auto wygląda na "rozkraczone", już przy niedużych przy obciążeniach:
Ogólnie pionowa płaszczyzna koła przy dużych ugięciach zawieszenia ma prawo wychylać się do środka pojazdu, a zatem należało by sądzić że pod obciążeniem masz zbyt duże ugięcie spowodowane zużyciem sprężyn. Zużyciem w sensie zminiejszoną siłą oddziaływania – czyli efekt dużych przebiegów z dużym obciążeniem.
Jeśli auto na sprzedaż – gumy pod sprężyny, może trochę pomoże
Jeśli dla siebie – wymiana sprężyn.
Oczywiście wcześniej należało by teorię tą potwierdzić badając sprężynę wg ustalonych przez producenta zaleceń .. tylko czy ktoś to dzisiaj robi?
A na podwórku ... dwa podobne samochody (sedan/hb/kombi ma znaczenie),zmierzyć ile jest ugięte, wrzucić w bagażnik ze 100kg i mierzyć ile się jeszcze ugnie.
A może kupiłeś auto od "małego tuningowca" który wyciął brzeszczotem po dwa zwoje żeby było niżej??
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
hallo86 napisał(a): a geometria nie koniecznie jest dobra
Moze od tego zacznij
Jak pojedziesz, człowiek w warsztacie sprawdzi stan zawieszenia, jak bedzie OK to ustawi, jak nie to powie co wymienić.
hallo86 napisał(a):ze byly wyjmowane, rozkrecane, spawane
No wiesz ... to moze wszystko tłumaczyć lub nic.
Wejdź pod auto, oceń czy to co było spawane może mieć wpływ na sprawę.
Jeśli uznasz ze tak, pytanie czy element po naprawie ma wymiary zgodne z oryginałem?
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
To panie kolego ten wątek na forum wogóle nie powinien się pojawić
Bo odpowiedź w zasadzie była znana przed zadaniem pytania. ... co oczywiście nie musi znaczyć ze po wymianie ww elementów już wszsytko bęedzie git .... ale od tego trzeba zacząć.
Bo odpowiedź w zasadzie była znana przed zadaniem pytania. ... co oczywiście nie musi znaczyć ze po wymianie ww elementów już wszsytko bęedzie git .... ale od tego trzeba zacząć.
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
witam, czyli jak temu zaradzić (tzn. rozkraczeniu). mam podobny problem tyle, że moja maździoszka jest fabrycznie obniżona(wersja TOP SPORT KOMBI). W poniedziałek chcę wymienić sprężyny z tyłu ale za bardzo nie wiem jakie kupić. Bo jak kupię oryginalne to mogą być za duże. Następna kwestia to amorki. czy ich rozmiar będzie odpowiedni. Już sam nie za bardzo wiem co z tym zrobić.
- Od: 9 kwi 2009, 18:16
- Posty: 7
amorki jak sa dobre to nie trzeba, sprezyny tam sa odzielnie, ale sprawdz jeszcze gometrie koli zobacz czy to nie jest kwestia ktoregos kata, zauwazylem moja m6 na sliskim teraz strasznie tylem zamiata przy delikatnym manewrie nawet a przedtem tego nie bylo, o ale u mnie to jest kwestia tych poprzecznych lacznikow, chyba:P
- Od: 12 gru 2008, 19:04
- Posty: 91
- Skąd: sieradz
- Auto: mazda 323f ba 1,5
jedździe do mechanika na ustawienie geometrii – ja miałem podobnie tylko w drugą strone, ustawione kąty pochylenia kół i po sprawie
to nie jest problem ale trzeba ustawić bo opony będzie zjeżdżał od wewnątrz
to nie jest problem ale trzeba ustawić bo opony będzie zjeżdżał od wewnątrz
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6