Strona 1 z 1

Po wymianie na nowe opony lekko ściąga w prawo

PostNapisane: 10 lis 2009, 15:02
przez Tobo
Jak w temacie.
Gdy podczas jazdy dam kierownice idealnie na wprost (auto jedzie prosto) i puszczę kierownicę, to po chwili zaczyna lekko ściągać w prawo (kierownica sama skręca odrobinkę w prawo). Wydaje mi się że temat opon można wykluczyć choć na letnich auto jeździło prosto. Ma ktoś pomysł co to może być? Czy to kwestia drobnej regulacji czegoś, geometrii, a może jeszcze czegoś innego?

PostNapisane: 10 lis 2009, 16:39
przez MazdaLublin
Dopompować powietrza :D

PostNapisane: 10 lis 2009, 17:12
przez Tobo
MazdaLublin napisał(a):Dopompować powietrza :D

to nie to – idealnie 2,2 bara w każdym kole

PostNapisane: 10 lis 2009, 22:21
przez Enduro
opony!
E.

PostNapisane: 10 lis 2009, 22:31
przez Tobo
Enduro napisał(a):opony!


Ale co opony!?
Zbyt okrągłe? Za czarne? A może zbyt gumowe?

Wydaje mi się że szkoda Twojego czasu na tego rodzaju porady... szkoda gadać

PostNapisane: 11 lis 2009, 00:21
przez Enduro
Tobo napisał(a):
Enduro napisał(a):opony!


Ale co opony!?
Zbyt okrągłe? Za czarne? A może zbyt gumowe?

Wydaje mi się że szkoda Twojego czasu na tego rodzaju porady... szkoda gadać

maja jakas wade, skoro na poprzednich bylo okay!
i to bezposrednio po zminanie pojawil sie ten problem..
obruc/zamien je!
E.

PostNapisane: 11 lis 2009, 12:04
przez Tobo
Enduro napisał(a):maja jakas wade, skoro na poprzednich bylo okay!
i to bezposrednio po zminanie pojawil sie ten problem..
obruc/zamien je!


Myślisz że całkowicie nowe opony (Pirelli Sottozero) mają wadę?

PostNapisane: 11 lis 2009, 13:15
przez Enduro
Tobo napisał(a):
Enduro napisał(a):maja jakas wade, skoro na poprzednich bylo okay!i to bezposrednio po zminanie pojawil sie ten problem..
obruc/zamien je!

Myślisz że całkowicie nowe opony (Pirelli Sottozero) mają wadę?

sorry, widzialem rozne dolegliwosci mechaniczne ,nawet nowych i markowych produktow..
sprawdz opone na maszynie..!
popatrz ile ma gramatury i czy nie "bije" w gore i na boki!
sprawdz date produkcji opony!
a dla pewnosci przemontuj opone na druga strone najlepiej razem z felga,
to przekonasz sie gdzie tkwi problem.
bo na logike to tylko ta opona lub kpl. kolo sa nieidealne!
pozdr.
Enduro

PostNapisane: 11 lis 2009, 13:40
przez Myjk
Tobo, proszę o zapoznanie się z tematem:

Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.

tj. popraw proszę temat.

Mazda 6 –> Eksploatacja

PostNapisane: 11 lis 2009, 14:29
przez Lukano
Jedź tam gdzie kupiłeś i niech sprawdzają co jest nie tak, skoro są nowe to i na gwarancji.

PostNapisane: 17 lis 2009, 12:34
przez Lesiu
czasami jest tak że wystarczy przemienić opony stronami, odwrócić oponę na feldze i nie będzie ściągało. kiedyś tłumaczył mi to szwagier, który jest technologiem w TC Dębica bądź w też tak zwanym Stomilu. każda opona ma tak jakby "stożek" i jak wyjdzie układ że na obydwóch kołach "stożki" będą z tej samej strony to może delikatnie ściągać, najlepszą sytuacją jest gdy "stożki" są po zewnętrznych stronach kół wtedy tak jakby rozciągają równo w obie strony i auto jedzie jak po linijce. może ktoś z tego coś zrozumie :D
podsumowując
spróbuj zamienić koła miejscami (jeśli te opony NIE są kierunkowe), albo przełóż oponę na jednej feldze :]

PostNapisane: 17 lis 2009, 19:25
przez Enduro
Lesiu napisał(a):...albo przełóż oponę na jednej feldze :]

na dwoch przynajmniej!
pozdr.
E.

PostNapisane: 23 lis 2009, 15:58
przez Tobo
Niestety okazało się że opony nie są tu winne. Po przekładce najpierw tylnych kół na przednie, później prawej strony na lewą w dalszym ciągu ściąga w identyczny sposób.

Może winna jest geometria?

Ma ktoś jakiś pomysł?

PostNapisane: 23 lis 2009, 16:25
przez Enduro
najpierw kontrola zawieszen
potem geometrii
jesli to nie pomoze
to pozostaje montaz spec. lozysk w przednie amortyzatory
pozdr.
E.

PostNapisane: 23 lis 2009, 18:19
przez Tobo
Enduro napisał(a):najpierw kontrola zawieszen

Co rozumiesz przez kontrolę zawieszenia?


Enduro napisał(a):to pozostaje montaz spec. lozysk w przednie amortyzatory

a to ciekawe... rozwiń myśl. Wydaje mi się że auto powinno jeździć prosto bez żadnych "specjalnych" łożysk.

PostNapisane: 23 lis 2009, 19:03
przez Enduro
Tobo napisał(a):
Enduro napisał(a):najpierw kontrola zawieszen

Co rozumiesz przez kontrolę zawieszenia?
Enduro napisał(a):to pozostaje montaz spec. lozysk w przednie amortyzatory

a to ciekawe... rozwiń myśl. Wydaje mi się że auto powinno jeździć prosto bez żadnych "specjalnych" łożysk.

1. sprawdzenie wszystkich silenblockow i stabi
2. aby sprobowac usunac ten problem (wg. mnie fabryczny!)
nalezy zakupic dodatkowe podzespoly w ASO, koszt ok. 300euro,
aby usunac to "sciaganie na prawo"
ale wiem ze niekiedy taka proba nie powiodla...

E.

PostNapisane: 23 lis 2009, 19:37
przez mario1616
Po dluzszej trasie sprawdz czy felga jest goraca ( powinna byc ciepla ale nie goraca) . Jesli felga z tej strony na ktora samochod znosi jest cieplejsza to obstawiam ze to klocki hamulcowe lapia.
Moja rada moze byc nie trafiona :P chcialem tylko pomoc. pozdro

PostNapisane: 26 lis 2009, 16:36
przez Tobo
Gdyby ktoś tu trafił z podobnym problemem to polecam przeczytać:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36589&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

I tak dalej nic nie będzie wiedział, ale może będzie choć odrobinę mądrzejszy.