podczas ruszania stuki
1, 2
Podczas ruszania (nie zawsze tak się dzieje), głównie jak samochód jest nierozgrzany, słyszę takie tuk, tuk, tuk. Jak dodam b.dużo gazu to nie wstępuję. Myślałem, że to wynik zbyt szybkiego puszczania sprzęgła i małej dawki gazu. Ale nawet gdy puszczałem sprzęgło, a było w okolicy 2 tyś. obrotów to oboty spadały do 1.5 tyś. i występowało takie tuk, tuk, tuk. Co to może być? Silnik szwankuje? Sprzęgło do wymiany? Znam sprawę wielowypustu i objawy na to nie wskazują.
proponuje wam:
po odkreceniu plast. oslony silnika,
kazdy z wtryskow osluchac indywidualnie podczas pracy sinika
i najlepiej przy obrotach wolnych jak i 2000 i 3000/min
i wtedy mozna stwierdzic czy jeden z nich nie pracuje dzwiekowo inaczej
co moze, ale nie musi swiadczyc o jego usterce!
powodz.
Enduro
po odkreceniu plast. oslony silnika,
kazdy z wtryskow osluchac indywidualnie podczas pracy sinika
i najlepiej przy obrotach wolnych jak i 2000 i 3000/min
i wtedy mozna stwierdzic czy jeden z nich nie pracuje dzwiekowo inaczej
co moze, ale nie musi swiadczyc o jego usterce!
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Cantore napisał(a): czy jazda z nieprawidłowo pracującym wtryskiem może być szkodliwa dla samochodu, np. dla silnika, sprzęgła?
dla auta bezposrednio nie...
ale dla silnika tak:
i to zabojcze!
n.p. wypali dziure w tloku
albo zapiecze pierscienie!
jedno i drugie oznacza kilka kilkgramow przeklenstw
no i spore wydatki lub duze straty finansowe przy wariancie sprzedazy uszkodzonego auta
polecam wymiane ..
jak najszybciej!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
krzych napisał(a):Mam podobnie przy 1500. Ja stawiam na wtrysk.
Rzeczywiście zbieżność, tu benzyna, a tam diesel, trafiony zatopiony.


Cantore, zanim zaczniesz zastanawiać się, czy silnik nadaje się już tylko na złom, proponuje sprawdzić w następującej kolejności:
– czy masz dokręcone koła,
– wielowypust (porządnie go nasmarować), różne odgłosy powoduje,
– czy układ wydechowy nie uderza (auto już trochę czasu ma),
– poduszki silnika,
jeżeli to sprawdzisz i jest dobrze, to dopiero wówczas zacznij się martwić.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Ja mam podobne stuki tylko taki dzwik tepy jest jagby kamien o kamien mowicie o takim czyms?
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Cantore napisał(a):Czy mam rozumieć, że wtryski są tylko w dieslu, a benzyna ich nie ma?
benzyna ma tez wtryski!
absolutnie!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
moze cos do tematu?!
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzisiaj sprawdziłem na zimnym i rozgrzanym silniku. Okazuje się, że na rozgrzanym b.trudno taki stuk otrzymać. Zauważyłem również, że jak bardzo delikatnie puszczam sprzęgło to na zimnym tego nie uświadczę. Gdy robię to bardziej gwałtownie, dodając gazu to się najbardziej uaktywnia. Innymi słowy: jest to mocno zależne od operowania sprzęgłem. Jakieś pomysły? Może ABS? Tych rzeczy związanych z silnikiem (poduszki, wtryski) sam nie sprawdzę, więc będę musiał odwiedzić mechanika.
Cantore napisał(a):Innymi słowy: jest to mocno zależne od operowania sprzęgłem. Jakieś pomysły?
tu jest odpowiedz!
sprzeglo lekko wyeksplatowane!
jezdzic dalej, az zacznie mocniej szarpac,
a tymczasem szukac dobrej uzywki
bo nowe drogie...
powodz.
E
Ostatnio edytowano 3 lis 2009, 21:48 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Stuki występują przy krótkim, dużym przeciążeniu, wiec do sprawdzenia tak jak napisałem wyżej. Jeżeli wyeliminujesz, to być może kończy się sprzęgło. O 2M w benzynie nie słyszałem. ABS nie ma związku, a te wtryski...odpuść sobie.
Cantore, wyklucz rzeczy podstawowe, zanim zabierzesz się za silnik.
Cantore, wyklucz rzeczy podstawowe, zanim zabierzesz się za silnik.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Wyobraźcie sobie, że zmieniłem opony na zimowe i na razie stuków nie ma. Jeśli to faktycznie niedokręcone koła – jak sugerował Pawko_6 (gratuluję diagnozy) – to zadaję pytanie, jak do tego mogło dojść. Czy przy zakładaniu letnich opon w warsztacie nawalili? A może to kwestia niewyważenia? Bo jeśli te koła były niedokręcone, to boję się myśleć, co mogłoby się stać.
Cantore napisał(a):Jeśli to faktycznie niedokręcone koła – jak sugerował Pawko_6 (gratuluję diagnozy)
A ja gratuluje wniosku o rozgrzanym silniku
Cantore napisał(a):Bo jeśli te koła były niedokręcone, to boję się myśleć, co mogłoby się stać.
Moze masz przykrotkie nakretki? (wtedy nic nie mogloby sie stac, a na przyszlosc mozesz kupic dluzsze – to byly alu?)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):A ja gratuluje wniosku o rozgrzanym silniku
Muszę ci powiedzieć, że jak silnik się rozgrzał – a może lepsze jest stwierdzenie, że trochę samochód pojeździł – to te stuki były zdecydowanie mniejsze. Też tego nie rozumiem, ale takie są fakty.
krzych napisał(a):Moze masz przykrotkie nakretki?
A tego nie rozumiem. Możesz rozwinąć?
Cantore napisał(a):trochę samochód pojeździł – to te stuki były zdecydowanie mniejsze. Też tego nie rozumiem, ale takie są fakty.
Pewnie chodzilo rowniez o rozgrzanie kierowcy i bardziej delikatne (plynne) operowanie sprzglem przez co zmniejszales moment... ale tego to juz nie wiem, to w koncu Ty jezdziles
Cantore napisał(a):A tego nie rozumiem. Możesz rozwinąć?
Podobno (u mnie nie) sa felgi nieorginalne ktore maja inna glebokosc otworu w ktorym umieszcozna jest szpilka/nakretka. Jesli ten "kolnierz" jest zbyt gleboki, orginaly nakretki podobno nie pasuja. Byc moze ktos mimo tego przykrecil na sile ile sie dalo i bylo "prawie" ok... Ale to tylko moje zgadywanie znow na podstawie Twoich zeznan oraz zeznan "oponiarzy"
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Byłe u mechanika, bo niestety potrafię tak zadziałać sprzęgłem i gazem, że stuki występują znowu. Zdiagnozował, że to wina sprzęgła. Rada – więcej dawać gazu przy starcie. Mówił, że na razie można jeździć. Mimo wszystko pięknie dziękuję wszystkim za wskazówki.
Co to znaczy
Tzn., że ile pojeździsz? 5 tys.km a może z 200km. o Do końca nie wiesz ile pojeździsz... Diagnoza Twojego mechanika jakoś do mnie nie przemawia.
Nie wiadomo czy masz szukać już nowej skrzyni a na tej jeszcze na razie mozesz jeździć.
Lepiej pojedź do jakiegoś mechanika, który nie oleje sprawy tylko porządnie sprawdzi co boli Twoją Madzię...
Pozdro
.Cantore napisał(a): Mówił, że na razie można jeździć
Tzn., że ile pojeździsz? 5 tys.km a może z 200km. o Do końca nie wiesz ile pojeździsz... Diagnoza Twojego mechanika jakoś do mnie nie przemawia.
Nie wiadomo czy masz szukać już nowej skrzyni a na tej jeszcze na razie mozesz jeździć.
Lepiej pojedź do jakiegoś mechanika, który nie oleje sprawy tylko porządnie sprawdzi co boli Twoją Madzię...
Pozdro
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6