Strona 1 z 1

Chłodniczka płynu skrzyni automatycznej

PostNapisane: 30 paź 2009, 13:32
przez rymko
Właśnie kupiłem chłodniczkę do skrzyni automatycznej z wersji 3.0. Chłodniczka była oryginalnie zamontowana przed chłodnicą silnika. Dostałem do niej oryginalne przewody, ale niestety nie pasują do wersji 2.3 – inne podłączenia.
W związku z tym chciałem zapytać czy ktoś wie gdzie dostanę przewód do chłodnicy AT o wymiarze 3/8" ?. Czy może jest inna metoda by to obejść. Byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcia mocowania takiej chłodnicy w wersji 3.0 i sposobu prowadzenia przewodów – nie widziałem niestety oryginalnej wersji mocowania, a na chłodnicy wody nie znalazłem żadnych specjalnie przygotowanych miejsc na mocowanie.Temat chłodzenia czynnika w skrzyni zgłębiłem gruntownie i wydaje mi się to niezbędne by przedłużyć żywotność skrzyni i zminimalizować koszty częstych wymian przegrzanego płynu.W mojej wersji wystąpiło "pocenie "na łączeniu skrzyni z silnikiem po dosyć ostrej eksploatacji.

PRZYKŁADOWO
na oleju o temperaturze 157 'C – skrzynia przejedzie 800 Mil
na oleju o temperaturze 146 'C – skrzynia przejedzie 1500 Mil
na oleju o temperaturze 127 'C – skrzynia przejedzie 5000 Mil
na oleju o temperaturze 116 'C – skrzynia przejedzie 10 000 Mil
na oleju o temperaturze 104 'C – skrzynia przejedzie 20 000 Mil
na oleju o temperaturze 91 'C – skrzynia przejedzie 50 000 Mil
na oleju o temperaturze 79 'C – skrzynia przejedzie 100 000 Mil

Informacje dostępne na mazda6tech[/img][/list][/list][/code]

PostNapisane: 30 paź 2009, 20:31
przez Jesza
Gdzie kupiłeś tą chłodnicę? Jestem również zainteresowany i nigdzie nie mogę znaleźć.
Co do mocowania to wrzuć jakąś fotkę to ktoś pomoże. Ja widziałem przykręconą do śrub mocujących zamek klapy przedniej.

PostNapisane: 30 paź 2009, 20:37
przez Grucha
zapytaj tu www.midparts.pl

PostNapisane: 31 paź 2009, 14:18
przez rymko
Kupiłem oryginalną – na allegro – od wersji 3.0. Jest szerokości chłodnicy wody, więc mocowania są na brzegach chłodnicy oleju. Przewód będę kupował na kupował na e-bay'u , bo w Polsce jest nie do dostania, są tylko metryczne np.10 mm. Dostałem kawałek takiej kawałek by przymierzyć , ale została wykonana z tolerancją chyba 1 mm, bo otwór miała 11 przy opisie 10 i nie było szans na zaciśnięcie na chłodnicy by nie ciekła. Dodam, że nie jest to zwykły przewód paliwowy, musi wytrzymać temperaturę 135 stopni.

PostNapisane: 1 lis 2009, 23:23
przez Karwoś
A generalnie jest sens zakladać taka chłodnicę w warunkach polskich – pomijam ostre jazdy samochodem.

PostNapisane: 2 lis 2009, 00:18
przez rymko
Większość skrzyń pada z powodu przegrzania tzn. błyskawiczne zużycie płynu i zmiana jego struktury – na górze podałem orientacyjne przebieg i po prostu zasyfionego płynu . Ponieważ skrzynie AT w maździe mają problem z przegrzewaniem się (specyfikacja ATF M-V, której nikt nie może rozgryźć, dotyczy właśnie zachowania właściwości płynu w wyższym zakresie temperatur od normatywnych), bo brak chłodniczki i brak łatwego dostępu do wymiany lub czyszczenia filtra, powoduje że się kończą dosyć szybko. Zmieniałem płyn i widziałem co zleciało, nie ma szans, bym dojechał na tym 160 tys km, a tak mam w książce obsługi. Zresztą nie jest to problem tylko Mazdy, ale także innych marek ze słabym chłodzeniem i filtrem stałym. Generalnie 3 lata i 100tys. km powinna przetrzymać prawie każda skrzynia , a potem to już tylko rączki zacierają serwisy. Nowa skrzynia to gruba kasa, a i zakup skrzyni po regeneracji to zakup kota w worku. Wolę zaoszczędzić trochę kasy i wydać je na paliwo i szybką jazdę, niż na płyny i skrzynie. Ale to już sprawa każdego z użytkowników. Na pewno tym samochodem pobujam się parę ładnych lat, bo wyjątkowo mi się podoba ten model( 6I). Inwestycja 400-500 pln w chłodzenie to tylko jedna pełna wymiana ATF – zawsze jestem do przodu.

PostNapisane: 2 lis 2009, 06:51
przez Krisek
Radze ci wymienic plyn w skrzyni ... A nie tylko chlodniczka ....

Plyn, Chlodnica, Filtr Liniowy...
( Wymiana filtra w srodku tez raz przed liniowym )...
Plyn pozadny Syn... M-V – jest duzo dobrych zamiennikow Amsoil ATF, Redline D4

PostNapisane: 2 lis 2009, 10:33
przez rymko
Krisek, po prostu czytaj dokładniej ...

PostNapisane: 2 lis 2009, 16:05
przez brii
Karwoś napisał(a):A generalnie jest sens zakladać taka chłodnicę w warunkach polskich – pomijam ostre jazdy samochodem.

Sens jest – w Europie jeździ się nieco inaczej niż w US a osiągane prędkości w trasie są jednak wyższe. Skrzynie w Jeepach Grand Cherookie padają jak muchy w naszych warunkach bez extra chłodnicy...
W sumie wystarczy szybciej przez dłuższy kawałek pojechać po autostradzie by zabić skrzynię.

PostNapisane: 2 lis 2009, 16:24
przez Krisek
bo brak chłodniczki i brak łatwego dostępu do wymiany lub czyszczenia filtra, powoduje że się kończą dosyć szybko


ale to wszystko zajmuje 30 minut wlacznie ze skrobaniem + nowy silikon ... sama wymiana plynu tzn odlaczenie powrotu ATF ... 2 minuty ..

chlodnica nie uchroni cie przed wymianami plynu ATF .. bo widze na tym chcesz oszczedzic

PostNapisane: 2 lis 2009, 17:51
przez rymko
A dla ciebie zalewanie Dexelli ATV-MV po 50 pln za litr – w sumie przy wymianie dynamicznej szacuję na 10-12 litrów – co 20 tys. km to normalne ? Filtr jest niewymienialny, więc go też nie wymienisz, i co ci z takiej wymiany ? To tak jakbyś wymieniał olej w silniku bez wymiany filtra, trochę śmieszne . Ja zakładam chłodniczkę + filtr liniowy i mam spokój . Nie jestem wcale oszczędny, ale po co wywalać kasę w błoto i to z miernym skutkiem. Jeżdżę mazdami już prawie 20 lat, mocne modele amerykańskie, i jedno co wiem, że są nie do zajechania przy należytym serwisie – filtry, oleje , oryginalne części lub dobre zamienniki. To śmieszne , że ludzie cudują i kupują i instalują chińskie badziewie, a potem piszą, że coś im skrzypi, pęka, klekocze itd. Takie części rozwalają inne , oryginalne i to dosyć szybko na naszych drogach. Mazdy to świetne samochody, a jeżeli zdarzają się jej wpadki, zawsze można coś na to zaradzić.

PostNapisane: 2 lis 2009, 17:54
przez rymko
Zapomniałem wkleić zdjęcia chłodniczki
http://zalacznik.wp.pl/08/d603/PA210772 ... 7ac580532d

PostNapisane: 2 lis 2009, 18:25
przez Krisek
Wymiana dynamiczna to okolo 9litrow ..
A filtr jest wymiennny bez problemu przynajmiej w mojej 2.3...

za 50zl leje sie Redline albo Amsoil ktory spelnia norme M-V I jest duzo lepszym produktem ... jesli musisz wymieniac plyn ATF co 20K Km to masz cos nie tak ze skrzynia ... I nie mysle zeby chlodniczka rozwiazala problem ...

PostNapisane: 3 lis 2009, 12:13
przez rymko
Nie ma normy M-V i nie jest to to skrót od multi vehicle, ale multi viscosity – płyn mazdy ma zachowywać określoną lepkość w większym zakresie temperatur – nie wiem czy twój Amsoil ma tą cechę, może ma , a może nie. Oczywiście, nie wymieniasz tak często płynu w skrzyni , jak się snujesz po drodze, ale jak lubisz dynamiczną jazdę to i płyn powinieneś zmieniać dynamiczne (znaczy częściej) , bo zużycie jest dużo szybsze.

PostNapisane: 3 lis 2009, 12:30
przez brii
W europejskich warunkach nie trzeba jeździć dynamicznie by zabić płyn – wystarczy jechać z prędkością > 130km/h przez jakiś czas i już ;)