Właśnie kupiłem chłodniczkę do skrzyni automatycznej z wersji 3.0. Chłodniczka była oryginalnie zamontowana przed chłodnicą silnika. Dostałem do niej oryginalne przewody, ale niestety nie pasują do wersji 2.3 – inne podłączenia.
W związku z tym chciałem zapytać czy ktoś wie gdzie dostanę przewód do chłodnicy AT o wymiarze 3/8" ?. Czy może jest inna metoda by to obejść. Byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcia mocowania takiej chłodnicy w wersji 3.0 i sposobu prowadzenia przewodów – nie widziałem niestety oryginalnej wersji mocowania, a na chłodnicy wody nie znalazłem żadnych specjalnie przygotowanych miejsc na mocowanie.Temat chłodzenia czynnika w skrzyni zgłębiłem gruntownie i wydaje mi się to niezbędne by przedłużyć żywotność skrzyni i zminimalizować koszty częstych wymian przegrzanego płynu.W mojej wersji wystąpiło "pocenie "na łączeniu skrzyni z silnikiem po dosyć ostrej eksploatacji.
PRZYKŁADOWO
na oleju o temperaturze 157 'C – skrzynia przejedzie 800 Mil
na oleju o temperaturze 146 'C – skrzynia przejedzie 1500 Mil
na oleju o temperaturze 127 'C – skrzynia przejedzie 5000 Mil
na oleju o temperaturze 116 'C – skrzynia przejedzie 10 000 Mil
na oleju o temperaturze 104 'C – skrzynia przejedzie 20 000 Mil
na oleju o temperaturze 91 'C – skrzynia przejedzie 50 000 Mil
na oleju o temperaturze 79 'C – skrzynia przejedzie 100 000 Mil
Informacje dostępne na mazda6tech[/img][/list][/list][/code]
Chłodniczka płynu skrzyni automatycznej
Strona 1 z 1
Gdzie kupiłeś tą chłodnicę? Jestem również zainteresowany i nigdzie nie mogę znaleźć.
Co do mocowania to wrzuć jakąś fotkę to ktoś pomoże. Ja widziałem przykręconą do śrub mocujących zamek klapy przedniej.
Co do mocowania to wrzuć jakąś fotkę to ktoś pomoże. Ja widziałem przykręconą do śrub mocujących zamek klapy przedniej.
- Od: 21 kwi 2008, 20:47
- Posty: 44
- Skąd: Polska Południowa
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r automat 6-bieg
Kupiłem oryginalną – na allegro – od wersji 3.0. Jest szerokości chłodnicy wody, więc mocowania są na brzegach chłodnicy oleju. Przewód będę kupował na kupował na e-bay'u , bo w Polsce jest nie do dostania, są tylko metryczne np.10 mm. Dostałem kawałek takiej kawałek by przymierzyć , ale została wykonana z tolerancją chyba 1 mm, bo otwór miała 11 przy opisie 10 i nie było szans na zaciśnięcie na chłodnicy by nie ciekła. Dodam, że nie jest to zwykły przewód paliwowy, musi wytrzymać temperaturę 135 stopni.
A generalnie jest sens zakladać taka chłodnicę w warunkach polskich – pomijam ostre jazdy samochodem.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Większość skrzyń pada z powodu przegrzania tzn. błyskawiczne zużycie płynu i zmiana jego struktury – na górze podałem orientacyjne przebieg i po prostu zasyfionego płynu . Ponieważ skrzynie AT w maździe mają problem z przegrzewaniem się (specyfikacja ATF M-V, której nikt nie może rozgryźć, dotyczy właśnie zachowania właściwości płynu w wyższym zakresie temperatur od normatywnych), bo brak chłodniczki i brak łatwego dostępu do wymiany lub czyszczenia filtra, powoduje że się kończą dosyć szybko. Zmieniałem płyn i widziałem co zleciało, nie ma szans, bym dojechał na tym 160 tys km, a tak mam w książce obsługi. Zresztą nie jest to problem tylko Mazdy, ale także innych marek ze słabym chłodzeniem i filtrem stałym. Generalnie 3 lata i 100tys. km powinna przetrzymać prawie każda skrzynia , a potem to już tylko rączki zacierają serwisy. Nowa skrzynia to gruba kasa, a i zakup skrzyni po regeneracji to zakup kota w worku. Wolę zaoszczędzić trochę kasy i wydać je na paliwo i szybką jazdę, niż na płyny i skrzynie. Ale to już sprawa każdego z użytkowników. Na pewno tym samochodem pobujam się parę ładnych lat, bo wyjątkowo mi się podoba ten model( 6I). Inwestycja 400-500 pln w chłodzenie to tylko jedna pełna wymiana ATF – zawsze jestem do przodu.
Karwoś napisał(a):A generalnie jest sens zakladać taka chłodnicę w warunkach polskich – pomijam ostre jazdy samochodem.
Sens jest – w Europie jeździ się nieco inaczej niż w US a osiągane prędkości w trasie są jednak wyższe. Skrzynie w Jeepach Grand Cherookie padają jak muchy w naszych warunkach bez extra chłodnicy...
W sumie wystarczy szybciej przez dłuższy kawałek pojechać po autostradzie by zabić skrzynię.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
bo brak chłodniczki i brak łatwego dostępu do wymiany lub czyszczenia filtra, powoduje że się kończą dosyć szybko
ale to wszystko zajmuje 30 minut wlacznie ze skrobaniem + nowy silikon ... sama wymiana plynu tzn odlaczenie powrotu ATF ... 2 minuty ..
chlodnica nie uchroni cie przed wymianami plynu ATF .. bo widze na tym chcesz oszczedzic
A dla ciebie zalewanie Dexelli ATV-MV po 50 pln za litr – w sumie przy wymianie dynamicznej szacuję na 10-12 litrów – co 20 tys. km to normalne ? Filtr jest niewymienialny, więc go też nie wymienisz, i co ci z takiej wymiany ? To tak jakbyś wymieniał olej w silniku bez wymiany filtra, trochę śmieszne . Ja zakładam chłodniczkę + filtr liniowy i mam spokój . Nie jestem wcale oszczędny, ale po co wywalać kasę w błoto i to z miernym skutkiem. Jeżdżę mazdami już prawie 20 lat, mocne modele amerykańskie, i jedno co wiem, że są nie do zajechania przy należytym serwisie – filtry, oleje , oryginalne części lub dobre zamienniki. To śmieszne , że ludzie cudują i kupują i instalują chińskie badziewie, a potem piszą, że coś im skrzypi, pęka, klekocze itd. Takie części rozwalają inne , oryginalne i to dosyć szybko na naszych drogach. Mazdy to świetne samochody, a jeżeli zdarzają się jej wpadki, zawsze można coś na to zaradzić.
Wymiana dynamiczna to okolo 9litrow ..
A filtr jest wymiennny bez problemu przynajmiej w mojej 2.3...
za 50zl leje sie Redline albo Amsoil ktory spelnia norme M-V I jest duzo lepszym produktem ... jesli musisz wymieniac plyn ATF co 20K Km to masz cos nie tak ze skrzynia ... I nie mysle zeby chlodniczka rozwiazala problem ...
A filtr jest wymiennny bez problemu przynajmiej w mojej 2.3...
za 50zl leje sie Redline albo Amsoil ktory spelnia norme M-V I jest duzo lepszym produktem ... jesli musisz wymieniac plyn ATF co 20K Km to masz cos nie tak ze skrzynia ... I nie mysle zeby chlodniczka rozwiazala problem ...
Nie ma normy M-V i nie jest to to skrót od multi vehicle, ale multi viscosity – płyn mazdy ma zachowywać określoną lepkość w większym zakresie temperatur – nie wiem czy twój Amsoil ma tą cechę, może ma , a może nie. Oczywiście, nie wymieniasz tak często płynu w skrzyni , jak się snujesz po drodze, ale jak lubisz dynamiczną jazdę to i płyn powinieneś zmieniać dynamiczne (znaczy częściej) , bo zużycie jest dużo szybsze.
W europejskich warunkach nie trzeba jeździć dynamicznie by zabić płyn – wystarczy jechać z prędkością > 130km/h przez jakiś czas i już
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6