Strona 1 z 1

Problem ze wspomaganiem i komputerem.

PostNapisane: 2 cze 2009, 20:04
przez Kluczi
Witam wczoraj stałem się mam nadzieje że, szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 . Mam parę problemów.
1. Komputer tuż po odpaleniu działa normalnie po jakimś czasie znikają pewne ikony. Postaram się w najbliższym czasie wkleić zdjęcie jak to wygląda bo cieżko go opisać.
2. Ten problem ujawnił się dopiero gdy dojechałem do domu (przejechałem ok. 400km) Wspomaganie kierownicy przy skręcaniu na postoju ciężko huczy. Intensywność wspomagania również zmalała. Co to może być ?
Jutro chcę pojechać do serwisu Mazdy w Słupsku miał ktoś z nim do czynienia? Ile kosztuje zrobienie przeglądu w celu wykrycia tych usterek.
Pozdrawiam Michał Kulczycki

PostNapisane: 2 cze 2009, 20:15
przez magicadm
Kluczi napisał(a):po jakimś czasie znikają pewne ikony.

To raczej dobrze...

Kluczi napisał(a):Wspomaganie kierownicy przy skręcaniu na postoju ciężko huczy

Masz płyn w układzie?

PostNapisane: 2 cze 2009, 20:28
przez Piterx
Wspomaganie kierownicy przy skręcaniu na postoju ciężko huczy


Przeciera sie wężyk (rurka) od wspomagania- mozna wymienic lub polutowac...i oczywiscie uzupełnic płyn od wspomagania- na to była chyba nawet akcja serwisowa

po jakimś czasie znikają pewne ikony


to raczej niedobrze.... prawdopodobnie znaczy to, ze było grzebane w kompie..pewnie ktos spuscił pare km.... a ze zrobił to niefachowo to i taki objaw...

PostNapisane: 2 cze 2009, 20:30
przez Grzyby
Piterx napisał(a):Przeciera sie wężyk (rurka) od wspomagania- mozna wymienic lub polutowac

możesz podpowiedzieć w którym miejscu? Ostatnio też i u mnie chyba zaczęło buczeć wspomaganie....

PostNapisane: 2 cze 2009, 20:39
przez Piterx
hmm zapomniałem <lol> własnie jak kupiłem auto to tak miałem, na samej gorze pod pokrywą..(tą plastikową-silnika) delikatnie przepuszcza...ona chyba dotykała elementu silnika i dlatego sie przecierała... dolałem chyba z 2 l zanim mechnik wyłapał ze ona jest przytarta... na oko nie bylo widac dopiero na warsztacie gosc nacisnął na hamulec i wyłapali....mysleli ze gdzieś na łączeniu-ale nie, ona była przytarta gdzieś na srodku...mi mechanik polutował i jeżdze juz 1,5 r.

PostNapisane: 2 cze 2009, 20:57
przez Kluczi
Płynu faktycznie jest za mało co polecacie serwis czy jakiegoś pana Józka? Autko kupiłem z przebiegiem 216000 na drzwiach zobaczyłem dzisiaj plakietke z serwisu z napisanym przebiegiem 221000 w marcu tego roku. :|

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:01
przez Grzyby
Kluczi napisał(a):Autko kupiłem z przebiegiem 216000 na drzwiach zobaczyłem dzisiaj plakietke z serwisu z napisanym przebiegiem 221000 w marcu tego roku

bezsensowne żeby ktoś cofał tak mało licznik. To jest prawdopodobnie przebieg przy którym autko powinno pojawić się w serwisie po raz kolejny.

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:12
przez Piterx
do płynu to ci pan Jozek starczy :) :P ale odzałuj pare setek niech ci przejzą dokładnie auto...

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:35
przez Kluczi
No cóż jutro melduje się w serwisie:D Jak myślicie ile może to kosztować?

PostNapisane: 2 cze 2009, 22:49
przez Piterx
loknołem – sciagniecie ,lutowanie, złozenie 70zł, przeglad CAŁEGO AUTA z wymiana płynów- wszystkich 850zł <lol> a do kompa to poszukaj porzadnego speca z IDS..oj ciezko o takich....cięzko... a najlepiej własnie jabys zaczał od speca z komputerem.. na stacjach aso np bosch czy innych pokaze ze brak połaczenia z komputerem.. a jakbys pojechał do speca który ma odpowiedni sprzet... to przejrzałby ostanie błedy i wiedziałbys na co patrzec <faja>

PostNapisane: 3 cze 2009, 20:41
przez Kluczi
70 zł w ASO ?!

PostNapisane: 3 cze 2009, 21:48
przez Piterx
nie.......... u znajomego mechanika :P

PostNapisane: 5 cze 2009, 10:00
przez Kluczi
Piterx napisał(a):nie.......... u znajomego mechanika :P
ehhh. A juz sie cieszylem

PostNapisane: 5 cze 2009, 10:01
przez Grzyby
Panowie – nowa rurka w ASO kosztuje 61 zł :)

Problem ze wspomaganiem i komputerem.

PostNapisane: 5 cze 2009, 11:14
przez Enduro
Kluczi napisał(a):. Mam parę problemów.
1. Komputer tuż po odpaleniu działa normalnie po jakimś czasie znikają pewne ikony. Wspomaganie kierownicy przy skręcaniu na postoju ciężko huczy. Intensywność wspomagania również zmalała. Co to może być ?

są przypadki że wyświetlacz kompa pokladowego
po prostu psuje się i jest do wymiany,
i nie ma to absolutnie nic wspólnego z licznikem, przebiegiem i ewentualnym jego cofaniem

co do serva to, sprawdz stan plynu hydraulicznego..
mozesz go tez wymienić, jeśli chcesz no i jesli nie ucieka..

Piterx napisał(a):jak kupiłem auto to tak miałem, na samej gorze pod pokrywą..(tą plastikową-silnika) delikatnie przepuszcza...ona chyba dotykała elementu silnika i dlatego sie przecierała... dolałem chyba z 2 l zanim mechnik wyłapał ze ona jest przytarta... na oko nie bylo widac dopiero na warsztacie gosc nacisnął na hamulec i wyłapali....




płyn hydrauliczny i płyn hamulcowy nie maja ze sobą nic wspólnego,

wręcz przeciwnie i nic nie da duszenie na hamulec,
w celu sprawdzenia sytemu wspomagania!

należy odpalić motor i pokręcić kierownicą w jedną i drugą strone,
do oporu, i wtedy sprawdzic stan plynu w zbiorniczku!
musi być miedzy min. a max. ! a najlepiej przy max.
(ale nie powyżej!) i jesli dalej servo jęczy, to można jeszcze wymienić płyn (originalny jest zalecany!)
a jeżeli i to nie pomoże, to znaczy, że raczej pompa servo jest mizerna...!
pozdr.
E

[Usunięte]

PostNapisane: 5 cze 2009, 11:19
przez Enduro
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 20 sty 2012, 00:48.
Powód: post pod postem

PostNapisane: 5 cze 2009, 12:04
przez Piterx
Grzyby i co przetarła ci sie???

Enduro
są przypadki że wyświetlacz kompa pokladowego
po prostu psuje się i jest do wymiany,
i nie ma to absolutnie nic wspólnego z licznikem, przebiegiem i ewentualnym jego cofaniem


oj ma ma nawet na forum o tym pisali...poprostu nieumiejetna( lub brak prawidłowego softu) ingerencja w komputer daje dakie objawy... zadzwon do geko w poznaniu to ci powiedza...

PostNapisane: 5 cze 2009, 16:49
przez Enduro
Piterx napisał(a):Enduro
są przypadki że wyświetlacz kompa pokladowego
po prostu psuje się i jest do wymiany,
i nie ma to absolutnie nic wspólnego z licznikem, przebiegiem i ewentualnym jego cofaniem


oj ma ma nawet na forum o tym pisali...poprostu nieumiejetna( lub brak prawidłowego softu) ingerencja w komputer daje takie objawy...

jasne,
spindolic ....idzie wszystko....
bez wyjątku!
E.

PostNapisane: 7 cze 2009, 22:06
przez Kluczi
Komputer czasem działa aż miło a czasem nie(ma kaprys :D). Może da się go jakoś zresetować?

PostNapisane: 8 cze 2009, 07:34
przez Piterx
zresetowac da... klema z akumulotara i 20--30 s z nogą na hamulcu.. ale bład (jezeli jest, i tak zostaje zapisany) najlepiej to wykasowac błedy ids-em....